Met ons gaat het op zich best goed, Hypo. We zijn net begonnen met de derde poging. De eerste deca zit er weer in. Het is raar om met 2 dingen tegelijk bezig te zijn. En al helemaal raar om uit te kijken naar de VIA en toch wel een beetje op te zien tegen de icsi. Dat is meer omdat ik het gevoel heb dat de VIA ons dichter bij onze wens brengt en de icsi mij best wel angst bezorgt voor weer die teleurstellingen. Klinkt misschien heel gek wat ik nu zeg Maar op de een of andere manier gaan we toch wel relaxt deze poging in. Ik durf niet meer zo ver vooruit te kijken, maar zie wel hoe het gaat lopen. Ik hoop er natuurlijk het beste van, maar heb ook wel in mijn achterhoofd dat de kans best groot is dat wij na de mmm met lege handen achterblijven.
Hypo, wat fijn dat jullie rapport zo mooi was! Als alles goed gaat hebben jullie binnen 2 weken de BT op de mat! Draga, jeetje dat is echt snel gegaan bij jullie groepsgenoten! Nou ja, bij jullie gaat het dan iets langzamer, maar als het resultaat er dan maar naar is. Gelukkig loopt het bij jullie nu ook! Amy, succes met de raadsgesprekken. Hier ligt de factuur van K&T ligt al 3 weken onaangeroerd op de tafel. Want ja, tis toch weer een hoop geld en we zijn nu al weer een stuk verder dan dat we waren. Als alles goed gaat zouden we mogelijk voor een tweede kindje het weer opstarten, maar dan moeten we toch opnieuw het gezinsonderzoek in. En dus opnieuw aanmelden bij een stichting en dan zou het geld wat we nu allemaal betalen echt weggegooid zijn. Als ik niet zwanger was geweest, was het anders, maar nu... Dus ik ga bij K&T alles maar stop zetten. Eng, maar wel verstandig denk ik. Meiden, heel veel succes allemaal!
@ Hypo gefeliciteerd met je rapport fijn dat het naar jullie wens is geschreven! @ Saskia succes met julie poging! @ Sikki wat fijn dat de zwangerschap goed verloopt! @ Draga dat is zeker sel gegaan bij jullie VIA genoten. Het kan net de juiste match zijn , ze vragen regelmatig ouders voor kindjes uit Nigeria met een bepaalde sn. Je mag ook alleen maar inschrijven op het moment als je daar voor openstaat. Dan kan het heel snel gaan. Nog een maandje en dan mogen wij de intake afspreken, en kan het verzamelen beginnen van de papieren.
Nou, dat vind ik helemaal niet gek hoor! Ik begrijp het heel goed. Ik merkte zodra we met de VIA begonnen dat dit idd hetgene was wat ons weer dichter bij onze droom bracht; geen 'kans op' maar concreet een kindje dat straks op ons wacht. Desondanks; heel veel succes met deze poging! Hopelijk helpt het dat je er wat meer ontspannen in kan gaan. @Sikki: Ja, lastig he.Dat je nu merkt dat je echt moet stoppen met het ene omdat het andere nu goed zit. Maar wat fijn dat de zwangerschap goed gaat!!! Geniet ervan.
Hypo: wat een gaaf sinterklaas-cadeautje gaan jullie krijgen, gefeliciteerd!!! Herma: beginnen de zenuwen al te komen?! Spannend!!! Draga: echt bizar dat het zo snel kan gaan! Maar jullie hebben dus tussendoor helemaal geen stop gehad m.b.t. de procedure? Want dan vind ik het wel een bizar verschil hoor! Ik hoop maar dat het bij ons wat sneller kan gaan! Was het voor jullie overigens moeilijk om een onafhankelijk arts te vinden? Ik wil mij hier alvast op voorbereiden maar begrijp dat dit nog best lastig kan worden? Saskia, ik vind het niet meer dan logisch. Wij hebben de VIA echt als superpositief ervaren: we mochten weer dromen over ons samen in de rol van vader en moeder, iets wat we al enige jaren hebben verbannen in onze gedachte. Het is zo fijn en zo leerzaam, ik hoop dat jullie het ook zo ervaren!
@Amy, een onafhankelijk arts vinden is echt niet zo moeilijk. Wij hebben gewoon de huisarts van mijn schoonmoeder gevraagd (die wij dus niet kennen, maar waar mijn schoonmoeder altijd erg over te spreken is), en dat was geen enkel probleem.
Lien, thanxs voor je antwoord. Heb het inmiddels aan mijn baas gevraagd (ook arts) en die gaf hetzelfde antwoord, ik heb alleen het idee dat niet iedere huisarts het wil. Ik ga het eens even uitzoeken. Hoe is het verder met je Lien? In spanning aan het afwachten? Wij zijn nu bezig met onze derde ICSI maar ik verlang inmiddels zo enorm naar duidelijkheid. De weg van een adoptiekindje is voor ons ook goed (meer dan) maar deze onzekerheid is niet fijn, ben er echt een beetje klaar mee en wil weten wat ons pad gaat worden. Nog even doorzetten is het enige wat we kunnen!
Met ons alles goed. Wij zijn inderdaad aan het afwachten, de spanning komt pas later verwacht ik, als we de intake achter de rug hebben. Heerlijk om niet meer naar ziekenhuizen en dokters te hoeven ! Hoewel het wachten ook wel lastig is. Ik ben wel iemand die altijd graag vooruit wil, en nu gebeurt er gewoon niet zoveel. Maar even rust, tussen twee hectische periodes in, is ook wel gezond denk ik Ik herken je gevoel helemaal, ook wij waren echt wel klaar met alle onzekerheid. Niet dat adoptie echt zekerheid geeft hoor, maar hierbij hebben wij een gewone kans net als iedereen. Bij dat dokteren was de kans zo minimaal. Het voelde zo ' zinloos'... Maar toch blijf je dan denken, stel nou dat dat kleine kansje genoeg is voor ons...
Hier ligt de factuur van K&T ligt al 3 weken onaangeroerd op de tafel. Want ja, tis toch weer een hoop geld en we zijn nu al weer een stuk verder dan dat we waren. Als alles goed gaat zouden we mogelijk voor een tweede kindje het weer opstarten, maar dan moeten we toch opnieuw het gezinsonderzoek in. En dus opnieuw aanmelden bij een stichting en dan zou het geld wat we nu allemaal betalen echt weggegooid zijn. Als ik niet zwanger was geweest, was het anders, maar nu... Dus ik ga bij K&T alles maar stop zetten. Eng, maar wel verstandig denk ik. @sikki ik las je berichtje dat je wil stopzetten bij K&T. ik zou zeggen bel ze eerst even. in ons geval blijven we namelijk gewoon bij K&T als we na deze zwangerschap weer zouden willen opstarten. We krijgen nu waarschijnlijk ook een gedeelte van de intakekosten terug van K&T. op het moment dat we weer willen opstarten (als ons kindje een jaar is ong) dan moet er alleen een nieuw gezinsrapport worden gemaakt vanwege het Life Event, maar we pakken de draad weer op waar we gebleven waren en dat is wachten op een voorstel. veel geluk met jullie zwangerschap!!!
Meiden, Als kerstcadeautje ben ik op zoek naar een boek over adoptie. Niet echt gericht op informatief, maar vanuit ervaring geschreven. Heeft iemand van jullie een tip? Wij staan nog aan het begin van de adoptie en ons voorkeursland tot nu toe is Sri Lanka. We staan wel open voor operabele special need, maar geen zware sn. Het hoeft hier niet per se op aan te sluiten hoor, maar misschien weet iemand van jullie iets. Het kerstcadeau is voor mijzelf, voor op mijn verlanglijstje te zetten
Een paar tips die ik ook ergens anders kreeg: "Echte vaders over adoptie.' (voor vaders dus...) "Mijn kleinkind uit een ver land" (voor grootouders...) "Adoptie" van Marieke Anthonisse (heb ik zelf gelezen, is leuk!) "Kwetsbaar begin" (kreeg ik ook als tip, ken ik niet) Leuk he, om er over te lezen! Groetjes, Hypo
Het boek van Mark en Ilja Koolen over de adoptie van hun zoon uit Kenia is ook erg leuk. Het heet 'moeders mooiste vaders trots'. Is misschien wel vooral leuk als zo lang in het land van je kindje verblijven een optie voor je is. Het boek ' adoptie' van Marieke Anthonisse, wat Hypo je ook aanraadde, vond ik ook erg leuk
Hallo meiden, We krijgen 5 december ons eindrapport, ik vind het best wel spannend. Hopelijk hebben we dan nog deze maand bericht van Justitie en hebben we toestemming. Hoop zo dat we een goed advies krijgen. Groetjes Draga
Draga: dat wordt hopelijk een mooi sinterklaascadeautje voor jullie!!! Ik ga ook eens op zoek naar die boeken! Hier in afwachting van de brief voor de medische keuring. Ik begin nu te begrijpen waarom iedereen zegt dat de weg van adoptie er 1 is van 'wachten, wachten en wachten'. Dit duurt al te lang en we moeten nog wel eventjes haha! Meiden fijne dag!
Ik heb vanmorgen onze vergunninhouder Kind en Toekomst aan de telefoon gehad en we mogen op 12 dec al op intake. We mogen dan vanaf januari de benodigde papieren gaan verzamelen. We moeten een lijst maken met de special needs waar we voor open staan en deze meenemen. Eindelijk weer een beeje schot in de zaak! Groetjes Herma
Herma, wat super voor jullie! Dat gaat ineens snel. Dat is een voordeel van K en T; als je op intake mag dan gaat het ook heel snel. Wij gaan voor Meiling en die werken met 3 intakegesprekken, waardoor het vrij lang kan gaan duren voor je papieren daar zijn. Maar goed, we doen het maar stap voor stap en dan zien we wel. We lopen redelijk gelijk op, dus dat is wel leuk. Want..................wij hebben de BT nu binnen en ons rapport ligt bij Meiling!!!!!!!!! Dus afwachten tot we van hen bericht krijgen dat we op intake mogen. Ook handig Herma dat jij eerst gaat, dan kan ik mooi van jou horen hoe de papierenrun in zijn werk gaat We zijn zo blij dat we nu ook weer een stap verder zijn; ik wil die BT wel bijna inlijsten; we zijn er gewoon trots op!!!!!!!!!!! Fijn sintweekend allemaal! Xxx Hypo
Fijn Herma en Hypo, dat er nu eindelijk schot in zit bij jullie allebei! Veel succes en ik ben benieuwd naar de ervaringen !