Ooit in een ver verleden ( 6 jaar terug) waren wij bezig met adoptie. Ik had toen allerlei mooie linkjes over de wachtlijst per land. Naieve ik, dacht dat we ooit na kk wel weer zwanger zouden worden. Maar eigenlijk gaat het nu toch wel weer kriebelen voor adoptie. Mits de wachtlijst niet te lang is. Want ik wil een niet te groot leeftijdsverschil tussen kk en een adoptiekindje. Nu zie ik wel wat landen staan met wachtlijst 1 jaar. maar daar zit vanaf het begin naar de via ook al 1,5 Kan iemand mij alle tijdlengtes ongeveer zeggen? Dan weet ik of dit een droom is die toch in duigen zal vallen. Of niet.
Hoi Kaboutertje, Op www.adoptie.nl staat veel info, misschien heb je daar wat aan. De wachtlijsten zijn ook erg afhankelijk van je wensen. De wachttijd tot aan de VIA is 1 tot 1,5 jaar. Daarna is het gemiddeld nog zo'n 2 tot 3 jaar wachten op een voorstel. Dat kan korter zijn, maar ook langer ivm je wensen.
Dus dan ben je in het gunstigste geval 3 jaar verder.... Nee dat gaat hem dan denk ik ook niet meer worden
Nee helaas niet. Ooit wilden we het dus wel doen en toen bleek ik weer zwanger te zijn. (En dat is dus kk geworden.) We zouden 2 dagen later in gaan schrijven was de planning.
Op die site kan je niet zien hoe lang een adoptie duurt uit een bepaald land toch? Want voor ons maakt het land niet uit. Wat we wel willen is geen sn.
Per land staat op de site zelf geen wachtlijst. Je kunt wel kijken bij vergunninghouders en dan kun je ook zien dat er vaak gewerkt wordt met een pre wachtlijst en dat veel wachtlijsten op het moment gesloten zijn. Als je niet open staat voor sn dan zijn de wachtlijsten langer. Staan jullie voor geen enkele sn open, of wel voor een operabele sn bijvoorbeeld? Als je helemaal niet open zou staan voor sn dan ben ik bang dat adopteren praktisch onmogelijk is
Had mij 7 jaar terug alles over adoptie gevraagd en ik wist het wel, maar ik ben er nu zo lang uit. Sn operabel: dan denk je aan een hazelipje oid? Dat is geen probleem, maar ik wil het niet ten koste van kk laten gaan.( qua tijd dan) Zag ook landen waar je een aantal maanden heen moet. Dat wil en kan ik zelf niet. kk zegt er geen probleem mee te hebben, maar dat betwijfel ik. Maar als kk iets wilt en die begon nu zelf er over: waarom dan nu geen adoptie en voor mij wel, dan redt die zich ook wel.
Je kunt je natuurlijk altijd in laten schrijven. Over ongeveer een jaar kun je dan deelnamen aan de VIA. Maar je kunt het ook uitstellen als je de acceptgiro voor de VIA net hebt ontvangen, of zelfs stopzetten. Tot die tijd kost het je niets, alleen een postzegel.
He dames, Iedereen druk,druk,druk. Aan de reacties te zien wel We hebben de rekening van k&t betaald en hebben nu een vragenlijst gekregen. Daarop moeten we onze contactpersoon in Servie invullen. We moeten nu zelf nog even laten weten aan de advocaat in Servie wat we van hun verwachten. Dan kunnen we een stapje verder. Ben nu vooral bezig met opzoeken en uitprinten van info voor K&T. Ia best wel moeilijk te vinden want er staat niet veel inf over Servie in Gelukkig bestaat er googletranslate Want mijn mannetje wil ook niet dehele dag voor tolk spelen. Eindelijk weer schot in de zaak. Plus dat ik nu meer aan het leren ben om de servische taal onder de knie te krijgen, weet wel veel woorden en begrijp en snap wel een beetje. Maar echt zinnen en communiceren gaat nog niet echt. Het is wel een pittige taal en wil natuurlijk wel met ons kind kunnen praten voor dat het nederlands leert. En hoe is het met de dames? Is er al iemand een stapje verder? Veel liefs Draga
Volgende week vrijdag de VIA Voor de rest lekker rustig hier en geven we de afgelopen 3 jaar een plekje. Gaat best goed. Klinkt goed Draga! Er zit weer schot in de zaak. En wat goed dat je de Servische taal aan het leren bent. Zal wel pittig zijn, maar de motivatie is er, dus dat komt vast helemaal goed!
HIer ook alles goed, druk bezig geweest met de documenten voor China te verzamelen. We hebben alles binnen nu en mandag gaat het op de post naar kind en toekomst. Dan moeten we naar de notaris, dan naar de rechtbank en dan naar Den Haag naar de Chinese ambasade om de documenten te legaliseren. Druk maandje komt er weer aan dus. Maar we mogen eindelijk weer iets doen na een jaar stil gezeten te hebben met de adoptie! Draga, succes met je studie Servies leren! Groetjes Herma
Hey dames! Ik schrijf met allerlei yahoo-groups mee (adoptiegerelateerd), dus was dit hoekje weer een beetje vergeten. Maar goed ook; heb jarenlang kunnen meeschrijven over de MMM hier, nu heb ik dat een beetje afgesloten. We hebben inmiddels de eerste intake bij Meiling gehad. Meiling werkt met 3 verschillende intakes. Dat is wel een beetje vermoeiend en duurt lang, maar daarna schijnt het via hun aardig vlot te gaan. Hierna nog de SN-intake en de landenintake waarna we papieren kunnen verzamelen. Maar tussen de intakes zit elke keer weer 6-8 weken, dus t kan allemaal wel lang duren. Herma: hoe gaat het met de papierhandel? Alles een beetje gelukt? Wat houdt de medische keuring nu precies in? En heb je ook referentiebrieven moeten indienen? Ik hoor goede geluiden op internet over china visum online voor het legaliseren van de hele handel. Schijnt erg veel gedoe te schelen; misschien een tip! Saskia: spannend, bijna de VIA! Ik ben benieuwd of je t net zo leuk vindt als wij m vonden! Groetjes, Hypo
Hoi Hypo, Leuk jullie ook al de eerste intake gehad! Ja ging goed de documenten verzamelen. Ging ook best wel snel we hadden alles snel binnen. We moesten 3 referentie brieven hebben van vrienden. Deze moeten im het engels geschreven worden dus daar ging de meeste tijd overheen. Maar alles ligt nu bij K&T om nagekeken te worden. Wij gaan het rondje Den Haag zeker uitbesteden aan China visum onine. Zij legalisreren ook alles. Scheelt weer een hoop gereis en vrij nemen. Schrijf je ook op de special needs yahoo groep? Ik ook. Nou ja ik lees meer eigenlijk. Groetjes Herma
He hypo en herma, dus jullie zijn ook goed bezig lees ik. Herman wat mooi dat het met de documenten goed ging en dat alles al bij K&T ligt. En Hypo we vergeven je je vergeetachtigheid. Ik vind het leuk om te lezen dat het goed met je gaat en dat de mmm een plekje heeft gekregen. En dat je zo in het adoptieforummen zit En Saskia hoe was de via? Interresant en leerzaam,he. En heb je een leuke groep? Ik neem aan dat je de eerste nu gehad hebt of loop ik voor. Hier; contact gelegd met de advocaat in Servie. We weten nu wat het gaat kosten en hoelang het gaat duren. Het gaat ongeveer 2 tot 3 jaar duren En ze kunnen geen garantie geven dat we dan een kind krijgen. Dat maakt me een beetje bang en ben dan ook geneigd om een ander land met volledige bemiddeling te kiezen. Niet omdat het lang duurd maar ik weet iet of ik de teleurstelling aan kan als we geen kindje krijgen. Onze kennis zet dat het waarschijnlijk een soort van indekken is van het advocatenbureau. Heeft te maken met het aanbod van kinderen (bedoel het niet zo emotieloos maar kan even geen andere omschrijving vinden) En waarschijnlijk moeten we er 4 a 5 keer naar servie toe, maar dat is geen probleem. groetjes draga
Hallo dames, ik liep bij toeval tegen dit topic aan. Ik heb van de week van een vriendin gehoord, dat je nog niet mag beginnen aan het adoptieproces als je nog met behandelingen bezig bent. Klopt die informatie niet, of is het deels waar? Kan iemand daar wat meer over vertellen? In een PB mag ook. Bedankt!
Dat klopt. Al hadden wij in de via(adoptiecursus) nog 2 stellen die nog niet uitbehandelt waren. Maar als je een oproep krijgt van de kinderbescherming mag je niet meer in de mmm zitten. Anders is het een beetje wedden op 2 paarden zeg maar. Je moet het goed afgesloten hebben om je te richten op een adoptiekindje zeg maar.
Klopt; ik sluit me aan bij Draga! Maar als je je opgeeft voor de VIA dan kan je nog in de MMM zitten. Meestal is het nog een jaar wachten voordat je aan de beurt bent. Inmiddels zijn de meeste hier in dit topic niet meer in de MMM maar vooral met de adoptie bezig. Wat dat betreft is het een beetje een raar topic-onderwerp inmiddels. WAt vinden jullie dames; moeten we aan een moderator vragen of ze ons topic een andere naam willen geven? Groetjes, Hypo
En welke naam gaan we het geven hier wat opties: adoptiebabes adoptiedozen degene met de leukste naam wint een gratis weekend ben een beetje melig
He, wat een actie weer @ Hypo, dat lange wachten wat zo kenmerkend is voor adoptie is wel erg frustrerend. Jullie leven nu dus van intake naar intake, en dan kunnen jullie de papieren gaan verzamelen. Klinkt op zich niet heel verkeerd. Al mag het natuurlijk altijd sneller @ Herma, wat fijn dat alles nu bij K&T ligt om nagekeken te worden! Er zit schot in. @ Draga, wat een tegenvaller van het gesprek met de advocaat. Lang wachten is nog wel overheen te komen, maar je wil toch niet al die moeite doen en dat ontzettende lange wachten om vervolgens nog steeds met lege handen achter te blijven En nu? Zijn jullie er al over uit wat jullie nu gaan doen? @ LadyXochi, wij hebben ons in laten schrijven toen we nog volop in de medische molen zaten. We stonden toen zelfs nog vrij aan het begin. We hadden verwacht heel lang te moeten wachten op een uitnodiging van de VIA. Deze kwam echter eerder dan verwacht. We hebben toen uitgesteld omdat we nog aan onze eerste ICSI moesten beginnen en we nog niet klaar waren voor adoptie. Een jaar later hebben we de procedure weer opgestart en konden we erg snel instromen. We hebben net de eerste VIA achter de rug. We zijn op dit moment niet meer bezig met de mmm. Maar een aantal in onze groep wel. Tijdens de VIA mag dat ook nog wel, al zou ik het zelf niet aanraden. Bij de gezinsonderzoeken mag je niet meer bezig zijn in de mmm. @ andere naam, ja dat mag onderhand wel Ik vind adoptiebabes wel een goeie! @ VIA, geweldig! We waren erg onder de indruk en zijn enthousiaster naar buiten gelopen. Een leuke groep, leuke voorlichters en bijzondere gesprekken. We kunnen niet wachten tot nummer 2