nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @ Saskia wat jammer dat SRi Lanka geen optie meer blijkt te zijn. En 5 jaar in onzekerheid zitten is ook niks! Kind en Toekomst heeft ook een nieuw contact sinds deze maand, Kirgizie. De eisen vallen ook nog mee .
     
  2. draga

    draga Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    We hebben het matching formulier van Kind en Toekomst ingevuld en we gaan voor Slowakije.
    Meer heb ik nu nog niet te melden maar wilde het even met ullie delen;)

    Groetjes Draga
     
  3. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    DRaga fijn dat jullie een keuze hebben gemaakt hopelijk loopt het allemaal voorspoedig en mogen jullie binnenkort op intake komen.

    Hier ook weinig nieuws te melden, onze papieren liggen in China. Nu wachten op dat ene telefoontje.....

    Groetjes Herma
     
  4. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

    ik ben er weer..
    na een tijdje weg te zijn geweest (heb wel meegelezen hoor) kom ik ook weer eens meeschrijven.
    Het voelde toch niet goed. Ook al is de titel "nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA" toch kon ik hier niet steeds over ons wel en wee in de mmm blijven schrijven.

    ff over Nigeria: K&T heeft ons laatst benaderd of we op de wachtlijst voor nigeria wilde. Maar ja... laat ik nou net een paar dagen een positieve test in handen hebben...
    Dus maar alles afgezegd.

    Daarnaast heeft K&T ons nooit op de pre-wachtlijst van nigeria willen zetten, want dat had toch geen zin. En dat terwijl het toch onze nr twee keuze was. Wij hebben ons sinds die afwijzing van dik een jaar geleden volledig gestort op de VS en nu (na net te horen te hebben gekregen dat deze zwangerschap gaat uitdraaien op een MK) staan we helemaal achter die keuze. We zijn immers geen speelbal.

    Jemig wat een warrig verhaal.
    enniewee, het komt er op neer dat we voor de VS gaan. We staan nu bijna ingeschreven bij a new way (sinds vanochtend opgezegd bij K&T), dus hopelijk wat vooruitgang.

    Manlief zit erg over de kosten in, maar ach... wat is dat enorme bedrag op de twee ton dat een kind kost...

    Zucht ;)

    Heel hard sparen en schrapen en bedelen bij ouders...
    Vakantie geld staat alvast apart, belastinggeld krijgen we nog, extra geld door (gedeeltelijke) teruggave van medische kosten via mijn werkgever staat nu op mijn rekening, door een gelukje (lees wilde investering en het heeft per ongeluk nog goed uitgepakt ook) een beetje zakgeld op de spaarrekening, gelukkig geen dure hobbies en we sparen graag (wie had 6 jaar geleden kunnen vermoeden, dat het aan adoptie op zou gaan). En over de rest denken we nog na.

    maar we doen het met alle liefde...
     
  5. Saskia1984

    Saskia1984 VIP lid

    19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Smak Marjah!
    Wij willen dus voor Nigeria gaan zodra we toestemming hebben.
     
  6. Lien1979

    Lien1979 Actief lid

    28 apr 2010
    450
    0
    0
    Jemig, Marjah, het zit jullie nog niet zo mee. Sterkte !
    Hopelijk gaat 'a new way' jullie eindelijk wat geluk brengen :) Zorg goed voor jezelf!
     
  7. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Stom he...

    ik was zo ontzettend zeker van adoptie, ik was er helemaal aan toe en dan krijg je zo'n klap en je bent helemaal in de war.

    Ja we staan nog steeds achter adoptie, maar deze zwangerschap was zo bijzonder. Zo gewenst.

    Ik heb vanaf het begin al gezegd dat ik gewoon graag een gezin wil. Een eigen kind zat er toch al snel niet meer in, aangezien mijn eicelreserve zo laag is. Dus de hoop op genetisch iets van mij was al snel wel. Maar het had zo bijzonder geweest om zwanger te zijn.

    Iemand zei laatst: het maakt voor jullie niet zo veel uit hoe het kind er uit ziet, al is het paars. Zo denk ik er nog steeds over.
    Manlief zit in een lastiger parket. Hij werkt met zijn ouders en zijn familie is tegen adoptie en al helemaal van sn. Dus al ben ik tot veel bereid, want ik denk serieus dat ik dat aan kan, terwijl mijn man dus nog erg twijfelt. We zijn het over een aantal sn's wel eens gelukkig. Nu is ons lijstje: Ernstige schisis nee, FAS nee, missen van delen van ledematen ja, operabel ja (mits veel revalidatie etc nodig is) en nog veel meer andere dingen, maar daar zit het 'm in de nuances. We hebben ooit met een kinderarts overlegd en hij gaf ons de tip om geen sn's uit te sluiten, maar duidelijk je grenzen aan te geven per sn.

    Mijn man kan wel acuut tijd maken voor ons kindje, aangezien hij eigen baas is, maar is niet in staat om heel vaak vrij te maken. Oftewel bij langdurige revalidatieprocessen dan komt alles op mijn schouders. En laat ik nu het meeste verdienen (zelfs in 20 uur)... juist... Geen optie om volledig te stoppen met werken dus. Wel voordeel, als het kind iets ouder is, dan is het geen probleem voor mijn man om het kind uit school te verzorgen. Ruimte genoeg, speelplezier genoeg en ook nog eens de mogelijkheid om steeds een oogje in het zeil te houden. Altijd handig ;).
     
  8. Riza

    Riza Actief lid

    13 apr 2012
    162
    0
    0
    Overijssel
    #728 Riza, 23 mei 2012
    Laatst bewerkt: 23 mei 2012
    Heftige Marjah.

    Ik ben zelf geadopteerd (Azie) en ben opgevoed alsof ik eigen kind van m'n ouders ben. Heb me nooit anders gevoelt. Jammer dat je man's familie tegen adoptie is. :( lijkt me een fijn idee als familie je steunt. Misschien is het ook wel angst, voor het onbekende? Hoop voor je dat jullie er snel uitkomen en snel een mooi gezin gaan vormen met een kindje, welke kleur dan ook! Wilde gewoon even op je bericht reageren, om je sterkte met alles te wensen! *knuffel*
     
  9. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Ow lieve Riza, wat lief dat je even komt reageren :)
    Heb je berichtje gisteren aan man laten lezen en daardoor hebben we nog even een gesprekje gehad over adoptie.

    Had vlak daarvoor hem ook voor het blok gezet om in het bijzijn van mij EN zijn ouders uit te spreken dat het ook zijn keuze is. WANT DAT IS HET OOK!

    Maar goed, even terug naar jouw stukje.
    Toevallig (nou ja toevallig ;) :() had hij van de week een gesprek met zijn moeder over hetgeen wat jij zegt. Is het het onbekende waar ze bang voor is.... En waarschijnlijk wel. Man heeft recht op de vrouw gevraagd wat ze bijvoorbeeld vind van hun geadopteerde buurjongetje en ze kon er alleen maar posi over zijn :). Kijk... het is haar keuze nooit geweest, terwijl zij WEL voor die keuze hebben gestaan. Onverwacht kwam manlief toch nog op de proppen. Het mag hun keuze niet zijn geweest, want ik denk dat ook daarvoor geldt dat het de angst was voor het onbekende. Het verste wat mijn schoonmoeder, in de dikke 60 jaar dat ze nu leeft , is geweest is berlijn. Met de bus. Ze wil gewoon niet van huis, dus dan is adoptie toch misschien al een "kleine" grote drempel. Oftewel, man denkt dat ze nu een beetje op een lijn liggen.

    DANK voor je berichtje :)
     
  10. Riza

    Riza Actief lid

    13 apr 2012
    162
    0
    0
    Overijssel
    Geen dank!

    Fijn dat jullie er goed over kunnen praten samen! Ook herkenbaar hoor, wat je zegt over hun buurjongetje. Het is voor hen normaal dat hij geadopteerd is, hij is waarschijnlijk niet meer weg te denken in hun straat. Kortom, ze zijn aan hem gewend. Hier hetzelfde, mijn opa, die onwijs gek op me is (van bijna 93) heeft soms rare uitspraken als er bijv voetbal op tv is, dan zegt ie soms, die zwarte dit, die zwarte dat. Dan zeg ik tegen hem, en ik dan? Dan kijkt ie me aan alsof hij niet meer ziet dat ik ook een andere kleur hebt. Dan glimlacht ie lief naar me, alsof ie wil zeggen, nee jij niet. Hij ziet gewoon mijn donkere huidskleur niet als donker. Het is vanzelfsprekend. Vaag verhaal, maar hopelijk snap je wat ik bedoel ;)
    Maar als ik mijn ouders moet geloven, is het moment dat je het kindje in je handen krijgt, direct jouw kindje. Volgens mij geldt dat ook voor opa's en oma's. Al snap ik dat het een grote drempel voor ze is... Is natuurlijk ook wel spannend.
    Aan welke landen denken jullie? En valt het wat mee met de wachtlijsten? Veel succes, als je het niet erg vindt, blijf ik mee lezen! :)
     
  11. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

    zoals je waarschijnlijk weet, kies jij het land niet, maar het land kiest (bijna) jou.
    Het gaat vaak om of je getrouwd bent, religie, inkomen, medische geschiedenis, hoe lang je in het land kan verblijven en natuurlijk ook een beetje je eigen keuze van sn's en wachtlijsten.

    Zo vallen er al heel snel een heel aantal landen af en wij zijn er achter gekomen dat we heel graag open adoptie willen doen. Helaas gebeurt dat niet in heel veel landen.

    Wij gaan nu voor de VS, aangezien we toen we ons inschreven bij K&T we gewoonweg niet op een andere pre-wachtlijst geplaatst konden worden. De pre-wachtlijsten (wachtlijst voor de wachtlijst) zijn te lang. Dus wij hebben ons volledig gericht op de VS.
    Maar zoals ik eerder schreef, net toen we twee dagen een positieve test in handen hadden kregen we een aanbod om op de wachtlijst voor Nigeria te komen. Tja een positieve test EN het feit dat we ons volledig op de VS hadden georienteerd maakte dat we toen die keuze niet KONDEN maken. Het voelde niet goed.

    Natuurlijk hebben we nagedacht over het feit dat het geen derde wereld land is. Maar zoals blijkt uit onze aanmelding, had het weinig nut om ons in te schrijven bij Nigeria, Lesotho of Malawi (in ons geval).

    Even uber zwart-wit: Het feit is echter dat de VS bv. China "leegvist", omdat ze vaak hun eigen negertjes links laten liggen. En China zelf heeft een groeiende economie. O.a. daardoor zijn de wachtlijsten daar zo lang.

    Het voordeel van de VS kan ook het nadeel zijn.
    - open adoptie
    - de moeder kiest jou
    - de moeder heeft willens en wetens het kind afgestaan. Kleinere kans op louche praktijken.
    - kinderen kunnen jong zijn
    - het is extreem duur
    - moeder kan zich op het laatste moment terugtrekken
    -doordat de moeder kiest kan het zijn dat je zo aan de beurt bent, maar het kan ook een eeuwigheid duren. Je weet dus niet waar je aan toe bent.

    Ik weet het, ik ben me een beetje aan het verdedigen...
    Maar wij staan dus NU WEL volledig achter de VS. Ook wij hebben lang getwijfeld.

    Nu dus overgeschreven vaar a new way. Hopelijk snel de intake.
     
  12. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Riza, wat prachtig hoe jou familie "er" mee om gaat. Zo zie je maar weer, een familie is belangrijker dan het krijgen van een eigen (klein)kind.
     
  13. Pip1986

    Pip1986 Niet meer actief

    Hoi Marjah,

    Ik lees zo nu en dan hier mee. Wij willen ons waarschijnlijk na de zomer ons in laten schrijven voor adoptie.
    Spannend. Lange lange weg dat wel.
    Ik lees ook veel verhalen dat er een hoop veranderd is en het moeilijker is te adopteren.
    Dan duizelt het me wel hoor..

    Gewoon even nieuwschierig naar jou toe:

    Ik zie dat je zwanger bent (wow!!). Mag je dan ook nog tegelijk gaan voor adoptie in Amerika? Of ben je nog lang niet zo ver in de procedure?

    Heb je een tussenpersoon voor Amerika? Ik begreep dat je het zelf moet regelen zonder de bekende nederlandse organisatie?

    Succes iig met alles!! :)
     
  14. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Pip, mijn banner staat er nog want ik ben nog niet "bevallen"
    Ik laat m uit pure frustratie nog even mee tikken.

    Helaas is het hartje voor dinsdag gestopt.
    Dus... hoofd omhoog, borst vooruit, blik op oneindig en gaan...
    voor adoptie
    (maar dat is stiekem toch wel erg moeilijk)

    Wij hebben ons dus ingeschreven bij a new way, met hen gaan we verder. Zij zullen de contacten verzorgen en wat dingen regelen. We zullen iets meer doen dan met een adoptie via bv kind en toekomst, maar het is niet het zelfde als zelf-doen.

    Tip: schrijf je NU al in, de cursus is toch pas over een jaar.
    En zelfs die kun je nog twee jaar uitstellen als je wilt.
    Doen! Anders wordt adoptie een ellendig lang verhaal. Althans, dat kan.
     
  15. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    @Marjah balen zeg dat het hartje is gestopt. Sterkte! Begrijp ik het goed dat jullie een soort van deelbemiddeling doen? Gaat het dus niet via een vergunninghouder in nederland? Succes met je aopteiprocedure en hopelijk mag je snel op intake.

    Groetjes Herma
     
  16. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Jawel, het is een stichting in nederland. Het is dus geen deelbemiddeling, ze vragen alleen wat extra input van jezelf, bij het organiseren van het nederlandse deel van de documenten.
     
  17. Pip1986

    Pip1986 Niet meer actief

    Wat vreselijk voor jullie! Heel veel sterkte! Eerst dit maar goed verwerken?!

    Hopelijk duurt het niet lang meer voor jullie adoptiekindje! Zijn jullie al ver in de.procedure?

    Ik schrijf me liever vandaag dan morgen in, maar man wil door even wachten. Dus doen we dat. Je moet het toch samen doen he ;)
     
  18. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Jammer dat je man niet alleen een handtekening wil zetten. De procedure is erg omslachtig en duurt vrij lang, dus voor je uberhaubt kan gaan nadenken over adoptie, ben je minimaal 1,5 jaar verder.
    Maar ja... je doet het wel samen.
    Manlief wilde ook eerst niet, maar toen ik hem kon uitleggen dat hij de keuze had in wanneer we de cursus gingen doen, ging hij toch overstag.

    Wij hebben de VIA, de gesprekken met de raad van de kinderbescherming, de beginseltoestemming en de medische keuring rond. Vorig jaar dus ingeschreven bij kind en tokomst, maar dat leek dus echt een verhaal van de lange adem. Nu a new way.

    Wordt vervolgd.
     
  19. Herma

    Herma Bekend lid

    15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    o ja nu komt het me weer bekend voor, een nieuwe vergunninghouder die alleen voor de vs bemiddelt.
     
  20. marjah

    marjah Fanatiek lid

    12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    klopt Herma, ze zijn vorige zomer begonnen. Ze hebben het nu druk... ze zijn enorm aan het matchen :D

    Maar de paniek is al toegeslagen hoor...
    twijfel nu over alles. Over de keuze.
    Over onzichtbare sn's bij geboorte door bijvoorbeeld drugsgebruik enzo. Kun je een kindje met dowsyndroom krijgen, zonder dat je het weet (en wilt).
    Weet ik veel! Ik zie ff alleen maar beren.
     

Deel Deze Pagina