nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Herma, zou het niet mogelijk zijn om nog een poging te doen, nadat je de beginseltoestemming binnen hebt? Want vaak kom je toch nog wel een behoorlijke periode op een of andere wachtlijst. In die wachttijd zou je best tijd hebben voor nog een poging. Of mag het dan nog steeds niet?

2. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi Lien,

nee je moet bij de raadsgesprekken aangeven helemaal klaar te zijn met de mmm en het afgesloten hebben. Je mag geen behandelingen meer doen. Maar ja , vrouwen worden dan ook weleens spontaan zwanger. En ze gaan volgens mij echt niet controleren of het nu spontaan was of via het ziekenhuis. Dus het zou wel kunnen ja maar het mag dus niet officieel. Maar als je zwanger wordt , mag je pas doorgaan als je biologische kindje 1 jaar is.

3. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Toch blijf ik het krom vinden dat je niet gewoon je kansen mag benutten...

4. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ja vind ik ook Lien.

5. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Hallo!!!

Lees hier ook wel eens mee met al jullie verhalen en ervaringen!!

Na 4 jaar kinderwens zijn wij ook aan het denken aan adoptie, we hebben ons echter nog niet aangemeld. We willen graag nog zelf 1 ICSI poging bekostigen en vroeg me af hoe "snel" je nu de 900 euro moet betalen is dat al heel snel na het ontvangen van het BKA nummer of duurt dat wat langer?

Alvast bedankt!!

En allemaal heel veel succes met alle voorbereidingen op adoptie en/of vruchtbaarheidsbehandelingen.

Gr. Sabrien

6. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Sabrien,we hebben nu 4 maanden een BKA nummer en we hebben nog geen aceptgiro ontvangen. Mag van mij nog even duren eigenlijk.

7. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Na ongeveer 7 maanden krijg je de rekening, maar als het nodig is kun je het nog even uitstellen.

Vervelend dat je ook aan het nadenken bent over adoptie...

8. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Kun je na ontvangst van de acceptgiro ook nog stoppen zonder extra kosten?
    We zijn heel erg aan het twijfelen. Ik wil het nu nog niet stopzetten, maar ik denk dat het daar binnenkort wel op uit gaat draaien. Of ook weer niet, want we weten het gewoon even niet... grrr!
    En als dan binnen nu en korte tijd de acceptgiro binnenvalt en we moeten betalen, dan is het verstandig om snel keuzes te maken.

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Wij kregen de rekening na 7 maanden. Als je nog niet ingeroostert bent krijg je 750 euro terug als je afzegt. Daarna niks meer. Maar je kan het inderdaad ook uistellen en dan alsnog afzeggen.

10. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Moeilijk moeilijk moeilijk...

11. hypo

hypo Fanatiek lid

28 okt 2008
    1.940
    0
    0
    Sabrien: volgens mij krijg je de rekening pas als je bijna aan de beurt bent voor de VIA. Wij hebben ons in april ingeschreven en zijn pas aug/okt 2011 aan de beurt voor VIA. Dat duurt dus wel even. Ik ben igg heel blij dat we ons hebben ingeschreven. Mocht we met de 4e poging toch zwanger worden dan willen we het miss wel voor een 2e kindje!
    Xxx Hypo

12. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #112 marjah, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
    Saskia, ik kan het in het babyrinth niet zo snel terugvinden, maar ik weet dat je erover gesproken hebt. Waar komen de enorme adoptietwijfels ineens vandaan?

13. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Marjah, ik begin de nadelen van adoptie (voor ons dan) steeds meer te zien en ze beginnen zwaarder te wegen. Maar daarentegen zijn er ook de hele mooie kanten. Dat maakt het zo moeilijk. Maar toch... ik wil er 100% van overtuigd zijn dat het bij ons past en op dit moment is dat gewoon niet zo.
    Daarom denk ik dat wij de procedure stop gaan zetten. We hebben er in het weekend heel uitvoerig over gesproken en mocht het ooit zover komen, denk ik dat we eerder voor KID gaan in de hoop dat het op die manier gaat lukken.
    Ik hoop dat het niet nodig is natuurlijk.
    Ik zou alleen het zwanger zijn voor geen goud willen missen. En ik vind de leeftijd van adoptiekindjes eigenlijk ook te oud. Verder wegen er nog veel meer dingen mee die ik eigenlijk nog zwaarder vind wegen. Het hele proces, de wachttijden, de kosten, de cultuurverschillen waardoor ik heel bang ben dat ons kindje zich "anders" gaat voelen. En zo zijn er gewoon meer dingen.
    Ik blijf het prachtig vinden hoor, en in mij zit nog steeds ergens de wens maar ik ben het wel realistischer gaan bekijken (voor onze situatie dan).

14. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    STOP!!!!

Niet stoppen!!!!
    Gewoon wachten, schrijf je nog niet uit, maar laat de rekening komen en reageer erop dat je het een jaartje uitsteld. In dat jaar heb je genoeg tijd om te KID-en en om je verder te orienteren op bv pleegzorg (of alle andere opties). Dan heb je nu nog bijna 1,5 jaar om te beslissen. Het zo zo'n zonde zijn om je nummer weg te gooien.
    1 jaar uitstel mag!, daarna kun je eventueel de VIA doen en als nog verder uitstellen.
    Kom op meid, doe het niet maar denk er gewoon niet mer over na, totdat het jullie tijd is om erover na te denken en het alsnog door te zetten/af te blazen. Je weet niet wat er in anderhalf jaar tijd met je gebeurd.

plus het schijnt dat oudere kinderen veel beter zijn in hechten, want ze snappen wie die debiele blanke is (Ik krijg lekkers en aandacht, joepi), terwijl een baby alleen maar bang is. Dus op de lange termijn kunnen oudere kindjes "veel" makkelijker zijn. Ook pleegzorg wil niet betekenen dat je een baby krijgt.

Sorry dat ik je zo bespring, maar ik zou het echt zonde vinden. Gewoon ff niet nadenken over adoptie...

15. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Thanks meiden, wat super dat ik altijd op het forum voor vragen terecht kan!!!!!!! :D

Ik weet het ook nog niet twijfel enorm, moet het straks met mannetje er nog even over hebben. Och, als we het voor de acceptgiro kunnen stopzetten dan kost het niets, dus dan is er niets verloren en tot het inroosteren van de cursussen krijg je nog 750 euro terug, thanks Herma!

Vindt het allemaal zo moeilijk, je hoort zulke mooie verhalen over adoptie maar er komt zo veel bij kijken! Vooral de hoge kosten spreken me erg tegen er staat nu op adoptie.nl dat je rekening moet houden met tussen de 7500 euro en 30.000 euro. We verdienen goed met zijn tweeen, maar ik heb echt geen 30.000 euro op mijn spaarrekening!!!!! We hebben het er zeker voor over en als adoptie onze laatste kans is op een gezin dan gaan we daar ook voor 100% voor!!!!!!!! We zouden ook zeker van zo'n kindje kunnen houden alsof het biologisch ons eigen kindje is, dat weet ik zeker. Daar twijfel ik niet aan.

Vindt het zoooo lastig om zulke beslissingen te moeten maken.

Denk er nog maar even over na, heb het aanmeldformulier in ieder geval uitgeprint. Kijken wat mijn mannetje zegt!

Bedankt in ieder geval voor jullie duidelijke uitleg!

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    en je mag dus het betalen van de eerste rekening uitstellen!

17. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Marjah, dank je voor je uitgebreide reactie. Dat is misschien wel de beste optie inderdaad... alles op ons af laten komen en de adoptie even laten voor wat het is.
    Wat je zegt over pleegzorg, dat is helemaal waar. Pleegzorg zou voor mij ook iets zijn om naast een gezinnetje van 1 of misschien wel 2 kindjes. Ik vind pleegzorg geen manier van ouderschap, tenminste zo zie ik het niet. Ik wil hier niemand mee kwetsen hoor, maar het is en blijft een kindje van iemand anders. Op alle fronten.

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
  19. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Sabrien, ik heb de brief er even bijgepakt die bij de rekening zat.

U wilt de adoptie procedure beeindigen:
    * Als u de procedure beeindigt voordat u de bijdrage heeft betaald , bent u geen kosten verschuldigd.

* Als u betaald hebt en u beindigt de procedure voordat u bent ingeroostert, ontvangt u 820 euro terug.

* Bij het beeindigen van de procedure na versuren rooster retourneren wij 750 euro.

* Trekt u zich terug uit de procedure korter dan 10 werkdagen voor uw eesrte bijeenkomst , dan vervalt uw recht op teruggave van de bijdrage.

* Als u na beeindigen van de procedure alsnog wilt adopteren moet u weer opnieuw een bka nummer aanvragen. Ook moet u opnieuw de 900 euro betalen voor de cursus.

U wilt de adoptie procedure uitstellen:

Als u na betaling uitstel aanvraagt van de bijeenkomsten , dient u dit tenminste 10 werkdagen voor de start van de eerste bijeenkomst kenbaar te maken. Slecht dan kunt u in aanmerking komen voor de hierboven vermelde resistutie indien u later alsnog de procedure besluit te stoppen. OP het moment van uitstel krijgt u geen geld terug. Dat gebeurt altijd pas bij beindigen van de procedure.

Vraagt u uitstel aan korter dan 10 werkdagen voor de start van de eerste bijeenkomst dan dient u op het moment dat u aangeeft de voorlichting opnieuw te willen hervatten 450 euro te betalen voor het opnieuw inroosteren.

U wordt ingeroostert twee a drie maanden voor de start van de bijeenkomsten. In de begeleidende brief bij de aceptgiro staat op welke datum u het rooster uiterlijk in huis heeft.

U heeft de mogelijkheid om uitstel aan te vragen om in een nader kwartaal ingeroostert te worden. U kunt schriftelijk , maximaal 1 jaar uitstel van betaling aanvragen. Dit heeft tot gevolg dat ook de deelname aan de bijeenkomst dan een jaar zal worden uitgesteld. Als deze maximale termijn van een jaar verlopen , mogen wij u niet langer uitstel van betaling verlenen.

Denk er maar eens goed over na met je man.

Groetjes en succes!
    Herma

20. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Thanks Herma.
    Dan ga ik me nu nog geen zorgen maken en kijk hoe we ervoor staan als de acceptgiro binnen komt. Misschien weten we dan al meer over wat we wel of niet willen.

Deel Deze Pagina