nog in MMM maar al op de wachtlijst voor VIA

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Jo1978, 28 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrien

Sabrien Fanatiek lid

8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Wat lief Herma, bedankt voor de moeite!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Wij kregen zojuist een brief binnen dat we ons kunnen aanmelden voor eventuele vervroegde instroming voor de VIA )november t/m januari). Als we ons aanmelden maken we daar kans op, maar het geeft geen zekerheid. Ik twijfel wat we het beste kunnen doen. Enerzijds: hoe sneller hoe liever! Anderzijds: we staan net voor onze eerste IVF, is het dan niet handiger om gewoon te wachten tot februari? Vanavond maar eens met mijn man over hebben ;)

Sabrien: mijn advies is om je gewoon alvast in te schrijven. Dat kost je alleen maar een postzegel. Het duurt dan nog minstens een half jaar voor je een acceptgiro ontvangt en dan is het nog gewoon uit te stellen. Als je je pas inschrijft nadat de hele MMM achter de rug is, moet je anders nog zo lang wachten. Dat lijkt me niet prettig.

3. Saskia1984

Saskia1984 VIP lid

19 nov 2008
    9.472
    422
    83
    Lien, je moet doen wat jullie gevoel zegt. Persoonlijk denk ik dat het in jullie situatie niet onverstandig is om tot februari te wachten. Dan weet je ook wat er allemaal op je af komt qua ivf-behandeling en kun je misschien betere keuzes maken.
    Anderzijds kan ik me erg goed voorstellen dat het heel erg kriebelt om te proberen eerder met de VIA te beginnen.

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Saskia heeft gelijk, je kunt natuurlijk wachten tot februari, maar wie zegt dat het dan rustiger is. Met een beetje pech heb je dan IVF2...

Maar: wij gaan ook in november :), waar zou jij naar toe moeten? wij naar amsterdam.

5. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Ik weet eigenlijk niet waar we heen zouden moeten. Wij wonen in Brabant, dus misschien Eindhoven ofzo?? Als we inschrijven voor november kan het vrijwel overal zijn ;) Maar we hebben inmiddels eigenlijk al besloten om maar gewoon af te wachten tot februari. Eerst onze aandacht maar eens richten op IVF! Tegen de tijd dat de VIA begint, weten we als het goed is hoe het gaat met de IVF. Ik twijfel nog steeds of we alledrie onze vergoede IVF-pogingen willen benutten, of dat we gewoon stoppen zodra de raadsonderzoeken beginnen. Misschien kunnen we dat beter inschatten als we het een keer geprobeerd hebben.

6. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    Lieve Saskia1984,

ik zit momenteel dan niet in de MMM maar lees toch regelmatig even bij jullie mee omdat ik meeleef. je twijfel herken ik heel erg goed, wij hebben dezelfde. als jullie het alletwee kunnen opbrengen stop dan niet met de procedure, maar stel hem uit. als jullie de "luxe" hebben gebruik dan de VIA om je te laten voorlichten en al je vragen te stellen, wij vonden het zeer nuttig en waren heel blij met de bijeenkomsten en de raadsgesprekken.

Het hele proces, de wachttijden en de kosten die kennen jullie al jullie doorstaan dit al allemaal in diezelfde MMM, jullie zijn zo sterk om dat allemaal door te maken dat maakt jullie alleen maar "geschikter" voor adoptie
    de cultuurverschillen zijn er, omarm ze. je kind zal "anders" zijn maar dat is ieder kind omarm het.

je zegt dat je het realistischer bekijkt en dat is echt alleen maar GOED!!!!!!! sorry als ik me met jullie discussie bemoei maar ik moest het effe kwijt. ik wens jullie heel heel heel veel succes met de keuzes waar jullie voor staan en de verdere MMM

7. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    Nijmegen
    Hoi dames,

Vandaag hebben we onze 6e en laatste bijeenkomst gehad. De procedure doorgesproken, medische keuring, vragen beantwoord, filmjes bekeken over special needs en oudere adoptiekinderen. Onze wensen ingevuld en voor vergunninghouder gespeeld. Je kreeg een kaartje met een voorstel die je dan aan een stel moest geven waarvan jij dacht dat die het beste zou matchen. En vervolgens zag je dan een filmje van dat kindje. Nou dan zou je ze allemaal wel willen haha. Wij zijn gematcht met een chinees meisje met schisis van 1,5 jaar. Helaas is het een spelletje en moeten we nog wat jaartjes wachten. Afscheid genomen van iedereen. We kregen ook te horen wanneer de raadsgesprekken zijn. Wij horen bij Arnhem en dat was de enige die geen vertraging had en voorliep. Joehoe! Wij zijn in jan/febr al aan de beurt. Feitelijk maakt het ook niet uit, we moeten toch wachten of dat nu deze periode is of na de raadsgesprekken.

Groetjes Herma

8. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Hoi Herma, weer bedankt voor je update! Ik ben heel benieuwd naar het vervolgtraject voor jullie en hoe de raadsgesprekken zullen gaan. Maar hopelijk hoef je die pas over een paar jaar te doen, als je het dan nog wilt tenminste. Want ik hoop allereerst natuurlijk dat IVF 4 voor jullie raak zal zijn !

9. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Ja dat hoop ik ook Lien! bedankt! Jij gaat ook binnenkort beginnen met ivf toch? Kom je dan ook meeschrijven bij het topic ivf nov/dec.?

10. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Herma, klopt, wij hebben komende woensdag onze intake. Hoe het daarna zal gaan lopen weet ik nog niet. Het zal op z'n vroegst december zijn denk ik dat we kunnen starten, maar misschien nog wel later. Ik weet nog niet of ik in het IVF-topic ga meeschrijven. Lijkt me wel leuk, maar alleen als het een niet al te druk topic is. Kost anders zoveel tijd om ieders verhaal bij te houden ;)

11. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Marjah, jij gaat bijna beginnen met de cursus en nog iemand hier dacht ik? Heel veel plezier en hopelijk hebben jullie er net zo veel aan als wij hadden!

Groetjes Herma

12. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    He dames wat is het stil hier, geen nieuws meer in adoptieland? Geen VIA cursussen binnenkort???

GRoetjes Herma

13. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    hee meiden

ja wij gaan volgende week woensdag beginnen. Maar alles kost me op dit moment zoveel energie, dat ik niet echt mee schrijf (wel lees).

Ook de volgende poging start alweer binenn 2 weken. Ik heb er zin in. Het betekent ook dat ik nog maar 9 dagen deze K** pillen moet slikken. Ik voel me zo beroerd...

Misschien kom ik als ik eenmaal met de VIA bezig ben ook alles hier schrijven. Ik weet het niet. Het ligt eraan hoe ik me voel.

Kus

14. Herma

Herma Bekend lid

15 sep 2007
    846
    0
    0
    Nijmegen
    Hoi Marjah,

Veel succes met je nieuwe poging ook. Woensdag al de cursus, veel plezier.Hopelijk voel je je snel beter.

Groetjes Herma

15. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Marjah, wat rot dat je je zo beroerd voelt. Door welke medicatie komt dat? Of ligt het niet aan de medicatie? Hopelijk voel je je bij de start van de VIA weer wat beter ;) In elk geval wil ik je daarmee al veel plezier wensen en met de IVF veel succes!

Herma en Marjah, mag ik vragen welke medicatie jullie moeten gebruiken voor IVF? En hoe zijn jullie ervaringen daarmee?

Wij hebben inmiddels de VIA-planning en het handboek ontvangen. Hebben jullie daaruit al wat gelezen voor je met de VIA begon?

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hoi,

ik slik nu progynova en utrogestan (ja, oraal, ja)
    Een soort alternatief voor de pil.

Normaal voor IVF: 2x puregon 300IU + decapeptyl en de andere 2x menopur 450 IU + cetrotide (de 4e poging ook femara). Zie handtekening.

17. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    @Marjah, Progynova heb ik nog nooit van gehoord. Waar is dat voor? Utrogestan oraal heb ik wel eens gelezen dat dat veel nare bijwerkingen kan geven. Waarom gebruik jij het oraal?

Hoe heb jij trouwens de decapeptyl ervaren t.o.v. de cetrotide? Wij moeten waarschijnlijk gaan kiezen voor ofwel decapeptyl (=standaard) ofwel cetrotide (in het kader van een studie). Ik neig naar cetrotide, maar ben dus benieuwd naar je ervaringen.

18. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    CETROTIDE!!!!!!!

Zeker weten!!!! Decapeptyl is onmenselijk.... de naalden bedoel ik.
    Wat beter werkt??? ik weet het niet.

Progynova is oestrogenen, samen met de utrogestan (progesteron) is het een soort van vervanging van "de pil".
    Maar ik had nog nooit iemand gehoord over het oraal gebruik van utrogestan. Ik ben er echt heel beroerd van. Ik vind dit dus echt tig keer erger dan 450IU Menopur+ femara. Maar weer minder erg dan clomid, want daarop reageerde ik ook belachelijk.

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    waarom oraal?
    Geen idee, moest van de dokter

20. Lien1979

Lien1979 Actief lid

28 apr 2010
    450
    0
    0
    Clomid heb ik zelf ook een hele tijd gebruikt, maar dat viel bij mij reuze mee. Dus het zal ook wel weer bij iedereen anders zijn.
    Maar ik moet zeggen dat je antwoord zeer duidelijk is ;) Hopelijk krijgen we de kans om voor cetro te kiezen.

Misschien zou je eens aan de dokter moeten navragen waarom je het oraal moet gebruiken. Misschien mag het ook vaginaal, dat scheelt misschien wel een heleboel bijwerkingen?

Deel Deze Pagina