Hoi Lien, Ik gebruik decapeptyl,puregon,pregnyl,utrogestan(vaginaal). Van alles geen bijwerkingen ervaren.Zowel lichamelijk als geestelijk niet. Soms een botte naald bij de decapeptyl. Dan is het wat minder fijn spuiten. Maar ik ben er nu vanaf , laatste poging gehad, 4e alweer. Zit nu in de wachtweken. Ik heb het handboek globaal doorgelezen van te voren. In de cursus komt de theorie ook aan bod, je hoeft ze niet mee te nemen. Is voor je zelf om je voor te bereiden. Als je aan de cursus deelneemt krijg je vanaf dan ook ieder kwartaal een adoptie tijdschrift. Is ook leuk om te lezen. Groetjes Herma
Hoi, ik ben ff te moe om te reageren, maar we zijn beiden heel posi over de 1e VIA. Het lijkt een leuke groep en het is erg interessant. Mannetje was gisteren erg opstandig, maar vandaag was ie wat bijgetrokken, ook al zijn zijn angsten niet afgenomen. Hij had vandaag meer de "we zullen nog wel eens zien" stemming.
@Marjah, goed om te horen dat de VIA interessant was! Mag ik vragen waarom je man opstandig was en waar hij bang voor is? Hoe gaat het met jou nu? @Herma, hoe gaat het met jouw IVF-poging tot nu toe? Wij hebben overigens inmiddels onze vervolgafspraak bij de fertiliteitsarts gehad en een aantal knopen doorgehakt. Het wordt de cetro-trial voor ons! Volgende week hebben we de afspraak met de IVF-verpleegkundige en als alles meezit kunnen we in december onze eerste IVF-poging doen. Superspannend!
Hoi! @Marjah fijn dat het postief was vandaag! En dat je een leuke groep hebt. @Lien: Wat houdt cetro-trial in? Je mag al bijna beginnen dus, nog een maandje! Met mij gaat het minder, ik zit op dag 10 na terugplaatsing en voel dat het weer niks word. Menstruatiepijn begint. Ik had 2 slechte embryo's terug gekregen dus had al weinig hoop. Heb ook niet de hoop dat het beter word met de embryokwaliteit. Dus ook weinig zin om door te gaan met ivf. Het zieknhuis wil nog wel meewerken. Maar voor ons zijn er ook andere mogelijkheden voor een kindje. En daar willen we ons nu op richten. Groetjes Herma
@Herma, wat ontzettend jammer zeg.... ik hoop natuurlijk voor je dat je het mis hebt, maar je kent je eigen lichaam het beste. Maar toch blijf ik nog wel even voor je hopen! Was de stimulatie en punctie verder wel goed gegaan? Gelukkig ben je ook al een heel eind in het adoptietraject. Misschien is dat wat het lot voor jullie in petto heeft en ik weet zeker dat je uiteindelijk supergelukkig zult worden als adoptiemama! Maar dat neemt niet weg dat het ontzettend zuur is als een dure IVF-poging, die je veel tijd en energie heeft gekost en waarvoor je toch ook bepaalde risico's hebt moeten nemen, weer opnieuw is mislukt. Een kindje van jezelf zou ook zo leuk zijn. Dan mag je je best even flink rot voelen. Hoewel je er wel aan gewend raakt om telkens opnieuw teleurgesteld te worden, wordt het verdriet er niet minder van. Wat betreft de cetro-trial: dit is een onderzoek waarbij je cetrotide moet gebruiken in plaats van decapeptyl. Het heeft vele voordelen, waaronder dat het minder tijd kost en je jezelf veel minder spuiten hoeft te geven. Je hoeft er pas mee te beginnen als je al met de gonal-f bent begonnen. Dus een IVF-cyclus duurt hiermee ook echt maar één maand. Ook zou het minder bijwerkingen hebben dan decapeptyl. In het onderzoek gaan ze uitproberen hoeveel dagen cetrotide spuiten het meest effectief is. Over het algemeen dus veel voordelen, maar de kans op zwangerschap is hierbij nog niet echt bekend. Dus het is niet helemaal duidelijk of het effectiever of juist minder effectief is dan decapeptyl op dat gebied. Het zal in elk geval niet heel slecht zijn, anders waren ze het niet verder gaan onderzoeken.
Hoi Lien, Klinkt goed dat onderzoek, minder spuiten is altijd fijn! Mijn ivf is verder heel goed verlopen ja. Dat waren ze alle 4 wel. Alleen de embryo kwaliteit blijft steeds een tegnvaller. Steeds slechte kwaliteit. Terwijl ik heel veel eitjes steeds heb en bijna alles wordt bevrucht. De slechte emmy's nestelen niet in bj mij. Ik weet zeker dat ik heel gelukkig wordt als adoptie mama en daardoor kan ik ook positief vooruit kijken. Ik kan me er ook volledig bij neerleggen dat het gewoon niet lukt. Ik wil de adoptie ook niet in gevaar brengen door nog een keer te proberen. Dat is het me niet waard. Een adoptiekindje is even welkom. Groetjes Herma
@Herma, heel fijn dat je er zo over kunt denken! Het lijkt me toch dat het best even tegenvalt als je moet concluderen dat een bio-kindje er waarschijnlijk nooit in zal zitten. Gelukkig realiseer jij je dat een adoptiekindje jullie minstens net zo gelukkig zal kunnen maken ! Ik denk dat dat voor mij t.z.t. ook een heel geruststellende gedachte zal zijn, ook al hoop ik natuurlijk nog steeds ook wel op een bio-kindje. Wij hebben trouwens vandaag gehoord dat we toch niet kunnen deelnemen aan de cetro-trial, omdat ik een cyclusstoornis heb. De arts had zich vergist door het ons aan te bieden. Ze willen voor het onderzoek kennelijk alleen vrouwen die een normale eisprong hebben. Gelukkig mogen we wel cetrotide gebruiken, alleen wordt het dan niet meegenomen in het onderzoek. Maar dat vind ik niet zo erg, als het me een kindje oplevert vind ik (bijna) alles goed
Hey meiden! Ik keek even op de site adoptie.nl en de planning van de VIA is flink aangepast. Wij zijn nu mei-juli aan de beurt (ipv aug-nov). Dus meiden die nog meer wachten op de VIA...zijn miss ook wel eerder aan de beurt. Marjah; hoe is het met jou?
@Herma, ik lees net dat jullie 4e IVF-poging nu ook definitief is mislukt. Wat balen zeg! Hoe voel je je hieronder? @Marjah, hoe staat het er bij jou nu voor?
@ Lien, ja dat klopt, ben ongesteld geworden zaterdag. Zoals ik al voelde aankomen. Was effe een flinke dip afgelopen weekend. Maar nu gaat het weer goed. Ik heb eind jan. pas een evaluatie. We kunnen er ons bij neerleggen dat het niet lukt. En willen ook niet verder. Zoals het er nu naar uitziet gaat de adoptie voor. We zijn actief bezig met de adoptie en de special needs op ons lijstje. Op medisch gebied moeten we toch het een en ander uitzoeken en of het haalbaar is voor ons.En met elkaar erover hebben, foto's kijken hoe het eruit ziet enzo. . Na de cursus kun je aanmelden bij de yahoo special needs mailing list, en daar schrijven allemaal ervaren adoptie ouders met special needs kinderen. Ik ben dus druk aan het vragen stellen en verhalen lezen. Ik krijg zo veel informatie echt super. Vandaag naar een nieuwe lease auto gekeken , en natuurlijk ook gekeken naar de kofferbak of er een buggy in past en of er ruimte is op de achterbank voor een autostoeltje voor een klein chineesje haha. Jij mag bijna beginnen he, waneer gaat de eerste spuit erin? Groetjes Herma
@Herma, wat knap dat je je er zo goed bij neer kunt leggen. Je hebt je natuurlijk al jaren langzaam op dit moment voorbereid en de kans werd steeds groter dat het moment zou komen. Maar toch, als het moment dan daar is lijkt me dat toch erg emotioneel. Ik verwacht dat ik zelf enerzijds opgelucht zou zijn omdat al het gehannes aan mijn lijf en alle spanningen voorbij zouden zijn. Maar anderzijds lijkt het me ook erg verdrietig en zwaar om vast te stellen dat er geen bio-kindje komt. Ik kan me voorstellen dat de gedachte aan jullie kleine chineesje erg helpt om het verdriet te verwerken. En wat me heel fijn lijkt: voortaan hoef je je alleen nog maar op iets positiefs te richten, er komt een kindje, en daar zijn geen medicijnen of dokters voor nodig! Gaan jullie de MMM nog op een speciale manier afsluiten? Ik kan me voorstellen dat wij er een lekkere vakantie ofzo aan zouden wijden om te vieren dat het gedokter voorbij is (hoe cru ook). Heel veel sterkte in elk geval! Het klopt inderdaad dat wij bijna met onze eerste IVF-poging gaan beginnen. Wanneer precies de eerste spuit erin gaat is nog onbekend, dat hangt af van wanneer mijn menstruatie zich aandient. Ik verwacht zo rond het sinterklaasweekend. Dan moeten we op dag 2 beginnen met gonal-f en cetrotide. Maandag ga ik de medicijnen ophalen. Erg spannend vind ik!
@ Lien, O dat is al snel dat je mag beginnen. Eindelijk he. Ja het kwam niet ineens dat het niet zou lukken, met de jaren houd je er toch rekening mee. En inderdaad wat jij zegt klopt ook wel dat ik opgelucht ben nu het voorbij is. Terwijl ik het ivf gebeuren niet als zwaar ervaren heb, maar nu is het gewoon klaar. Als je er zelf geen vetrouwen meer in hebt moet je niet doorgaan vind ik en dat punt is nu. En natuurlijk ook qua kosten kunnen we niet steeds doorgaan want adoptie is al heel duur. Dan moet je toch keuzes maken. Heel veel succes met de eerste ivf! Groetjes Herma
Wij hebben de rekening gekregen voor de VIA. We krijgen in februari de informatie opgestuurd en zijn in mei aan de beurt. (groep 11.2; dat zal wel 2011 2e kwartaal zijn) Nou, ze zijn iig lekker op tijd met de rekening!!!
Hoi hypo, Ook wij hebben vandaag de rekening voor de VIA gekregen. Hopen hem ook tussen mei en juli te volgen, wie weet komen we elkaar nog tegen daar.. Welk BKA nr hebben jullie? We gaan hem maar snel betalen, wie weet helpt dat voor een snelle planning?!zou leuk zijn Groetsels
Hoi Hypo, weer een stapje dichterbij. Ja rekeningen sturen kunne instanties meestal wel . Maar deze is voor een goed doel! Groetjes Herma
He meiden, ik lees hier eigenlijk niet meer zo mee omdat we ons voor nu even richten op de ICSI. En toen viel ook bij ons gisteren de rekening op de deurmat. Toch een emotioneel momentje. En meteen veel vragen, wat gaan we nu doen?!?! Ook wij zijn rond mei aan de beurt. Maar we hebben besloten een jaar uitstel aan te vragen. Definitief stoppen kunnen we echt (nog) niet maar we willen de VIA ook niet gelijk laten lopen met de ICSI, omdat we pas net begonnen zijn en eerst dit eens op ons af laten komen. Veel succes allemaal!
Hey dames! Nou, strakke organisatie van de SAV dat we als 3 meiden tegelijk de rekening krijgen. Ze hebben vast de inkomsten nodig om de jaarafrekening rond te krijgen ofzo.....haha! Nee, inderdaad...het is voor een goed doel, dus ik klaag niet. Maar ik vind ze redelijk op tijd met de rekening... Ik woon in Gelderland, dus ik verwacht dat de VIA in Arnhem is ofzo. Ons BKA-nummer is 20102/0104. Het feit dat de VIA nu definitief doorgaat sterkt ons in het gevoel dat we doormoeten nu met de ICSI nr 4 en niet langer moeten wachten. Maar ik kan me ook voorstellen dat t niet fijn is om het door elkaar heen te laten lopen. Maar goed, miss komt dat omdat we al een aantal pogingen verder zijn. Ik ben wel heel nieuwsgierig hoe het verder zal gaan! XXX Hypo
Hypo, ik denk inderdaad dat het scheelt dat je al een aantal pogingen hebt gedaan. Ik ben net van start gegaan met poging 1 en ben er tot nu toe nog heilig van overtuigd dat het ons gaat lukken. Tja... en wat dan? Toen we ons inschreven dachten we eind volgend jaar de VIA pas te hebben en er dus ook een paar pogingen op te hebben zitten of zwanger te zijn. Nu is de situatie gewoon anders. Bovendien zijn we de laatste tijd enorm gaan twijfelen of adoptie wel is wat we willen. Dat weegt ook mee moet ik zeggen.
Hoi Hypo en Saskia, Mischien zitten jullie wel gezellig samen dan. O nee Saskia vraagt uitstel aan. Wij hebben het wel door elkaar laten lopen. En geen moiete mee gehad. Maar hadden toen ook al 2 pogingen erop zitten. En mijn vetrouwen dat het zou lukken was er bijna niet meer. Dus dat is wel anders dan bij jouw saskia.