Mijn zoontje is met 35+5 gedraaid. Nou en dat heb ik geweten.. een lichaam kan zo'n grote draai met een flinke kerel niet echt meer aan
BIj mijn eerste een stuitligging gehad, geen draaipoging gedaan want dat wilde ik niet. Puur op gevoel en ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want na 4 dagen in het zh met pre-eclampsie en verzoek tot draaien kwam de baby spontaan te vroeg en ik ben bevallen dmv een spoedkeizersnee. Ik ben nu weer zwanger en mijn kindje ligt voor mijn gevoel toh nog steeds in een stuit en ligt ook nooit anders. Natuurlijk weet ik dat de kans er is dat de baby anders gaat liggen, maar eerlijk is eerlijk en zegt mijn gevoel van niet. Ik denk dat de baby zo blijft liggen.we zullen zien. Ik krijg overigens de keuze om voor een keizersnee te kiezen of natuurlijke bevalling, ongeacht hoe de baby ligt.
Ik vond het draaien echt heel erg meevallen. Je voelt het echt wel maar de pijn is me echt meegevallen. Als hij overdwars ligt doet het wel even zeer, maar het hele draaien is zo om. Heeft nog geen 4 minuten geduurd bij mij..!!
Mijn 2e lag constant in stuit, tot ze met 36 wkn plotseling draaide en goed ging liggen, net op het punt dat we naar de gyn zouden gaan. Is thuis geboren in hoofdligging. Mijn schoonzusje 1e heeft in stuit gelegen tot het einde, ze had een kleine strakke buik, weinig ruimte voor baby. Versiepoging (die erg tegenviel) mislukt, dus ks. Baby van collega van mij (1e) lag ook in stuit met 36 wkn, heeft een succesvolle versie (die heel erg meeviel) gehad en gewoon in hoofdligging kunnen bevallen. Ik geloof dat met 32 wkn tot 25% van baby's nog in stuit liggen, met 36 wkn is dat nog 3-4%. Dus je hebt zeg maar meer dan 80% kans dat je kindje voor die tijd nog gewoon goed gaat liggen!
ok! Ben erg benieuwd hoe het eruit zal gaan zien voor ons. 2 December hebben we de liggingsecho dus dan hebben we ook wat meer duidelijkheid. Duimen dat ie dan iig al met zn koppie naar beneden ligt..!