Blijven forenzen met het Ov tijdens zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Tulpje34, May 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    We hebben net de termijn echo gehad en dat zag er goed uit. We kijken erg uit naar ons kleintje, en ik probeer al wat aanpassingen te maken op mijn werk zodat ik genoeg rust krijg.

Ik woon in omgeving Utrecht en werk in Den Haag, dat is elke dag zo'n 75 minuten reizen met het OV. Er is geen gratis parkeerplaats bij mijn werk, er staat altijd file tussen utrecht-den haag en ik rijd niet graag auto nu (erg moe en in slaap vallen achter het stuur is niet tof).

Nu rijd ik met mijn vouwfiets naar het dichtsbijzijnde station, dan zo'n 50 minuten met de stoptrein, dan 15 minuten fietsen naar mijn werk. Maar vanwege mijn zwangerschap moet ik elk half uur plassen, wat best lastig is in zo'n sprinter zonder toilet.

Zijn er hier nog meer zwangere vrouwen die met het OV forenzen, en hebben jullie misschien tips?

Ik heb al met mijn baas afgesproken dat ik thuiswerk als het kan, dus een dag in de week is al geregeld! Nou die andere drie nog.

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap en de goede echo.

Mijn vorige zwangerschappen heb ik met het ov gereisd, ook zo'n 75 minuten enkele reis.
    Gelukkig was een deel met de intercity, maar ook daar wil je liever niet naar de wc :p

Ik ging dan zo'n 5 minuutjes eerder weg van huis of werk, zodat ik op het station nog naar de wc kon. Ook niet veel drinken van tevoren.
    Gelukkig was het bij mij met name het begin & eind dat ik veel naar de wc moest. Het grootste gedeelte ging het prima!

Succes! En als ze niet voor je gaan staan, gewoon vragen om te zitten he ;)

3. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Het voordeel van de stoptrein is dat er bijna altijd plaats is! Omdat ik nu nog niet zichtbaar zwanger ben vind ik het moeilijk om te vragen of iemand op wil staan, maar als ik me beroerd voel vraag ik het gewoon!

Helaas hebben de kleinere stations geen toilet, via centraal reizen kan wel maar dat is een kwartier langer :( daar hebben ze fijne toiletten waar de duerklink aanraken er wel veilig uitziet ;)

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Ik reis ook veel met ov niet meer dagelijks.
    Ik heb daarbij ook mijn zoon van 3 bij mij.
    Ik drink minder en.plas voor vertrek.
    Mijn reis bestaat uit:
    20 minuten bus, 25 minuten trein ic of stoptrein maakt niet uit, 30 minuten lopen met buggy oja die buggy gaat ook mee in de trein...
    Verder pasnik er niets aan aan.
    Probeer licht te reizen max.1 tas (rugtas of luiertas)
    Zoon zelf trein in en laten stappen zodat ik niet te zwaar til.
    Het laatste stuk lopen wordt nog weleens overgenomen doordat ik opgehaald wordt met de auto

5. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Hi miss geul, ben onder de indruk van je regelmatig reizen terwijl je zwanger bent en met een zoon van drie, kan me voorstellen dat het erg fijn is als jullie opgehaald kunnen worden van het station, ook al reis je met weinig bagage het is toch ruim een uur.

6. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    Tulpje ik reis al zolang ik studeer en werk dus ik ben reizen gewend hihihi

Ik probeer het ook te minimaliseren door mee te reiden met mensen zoals mijn ouders, partner, zus ed.
    Scheelt wel ik reis minimaal in de spits ivm werkdagen 7.30starten dus stap dan 6.45 in de trein altijd zitplek, tot 18.30 dus 19.30 in de trein ook altijd zitplek.
    Maar de laatste weken zie ik wel mee op tegen de reis ook ivm vermoeidheid na een werkdag

7. GingerAle

GingerAle Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    1,394
    1
    0
    Ik zou in elk geval zorgen voor een spuugzakje o.i.d. bij je. Klinkt misschien smerig, maar toen ik zwanger was moest ik een keer zo verschrikkelijk overgeven terwijl ik net in de trein zat! Ik was er helemaal naar van. En dat wordt nog veel naarder als er geen plek is waar je het kunt doen. :(

8. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Bij mijn eerste moest ik zo lang reizen, maar ik had er eigenlijk geen last van. Alleen toen ik een ischias had, maar toen ben ik een paar dagen thuis gebleven.
    Ik weet niet hoe het bij jou gaat met plassen, maar ik merk dat ik soms heel vlug voel dat ik moet plassen, maar dat er eigenlijk maar heel weinig plas komt. Als ik het uit moet stellen en is het niet heel prettig, maar er is ook niet heel veel aan de hand.
    Als het echt niet gaat zou ik het gewoon weer met je vk en baas bespreken, even kijken wat wel mogelijk is.

9. Tulpje34

Tulpje34 Lid

Apr 19, 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    GingerAle, een lege plastic zak zit tegenwoordig standaard in mijn jaszak. De misselijkheid valt mee maar reizen geeft het soms net dat duwtje waardoor ik moet overgeven. Het gebeurt meestal als mijn maag leeg is, de noodvoorraad snacks (wat nootjes, appel en dat soort dingen) gaat ook standaard mee.

Mime28, wat je bescrhijft merk ik nu ook. Het is tr doen om het op te houden, en dan duik ik de eerste wc in die ik tegen kom na de trein.

Deze zwangerschap valt het (nog wel) mee met ongewenst urineverlies. Bij de vorige verloor ik bij elke nies wat urine, en droeg ik tijdens het reizen een verbandje. Het is erg ongemakkelijk om een werkdag door te moeten met snat ondergoed, dus voor de zekerheid ook een extra slip en verbandjes mee. Ik ben graag goed voorbereid 😄

Share This Page