@ Tacha.. Gefeliciteerd...Wat goed nieuws! Hopen dat het zo blijft! Geniet er van..en hou ons op de hoogte! Nog symptonen gehad waar wij misschien in de toekomst ( hopelijk snel) wat mee kunnen? X
Hoi Marieke, Balen zeg dat je toch ongi bent geworden . We zitten in iedergeval weer ongeveer gelijk qua nod. Ik zit geloof ik op 27 mei. Ben ook met temperaturen begonnen. Gewoon eens kijken of ik hier iets mee kan. Meer zekerheid heb je pas als je een paar maanden temperatuurt, dan heb je nog meer inzicht. Hoop eigenlijk dat het niet hoeft, maar we zullen zien. Voor wat betreft je zus, wel vervelend zo'n vroege mk. Lijkt me overigens wel leuk om straks misschien wel tegelijk zwanger te zijn. Zal ervoor duimen. Kan me ook wel voorstellen dat als een van jullie als eerste zwanger is, het voor de ander een beetje wrang is. Ik kan me voorstellen als jij als eerste zwanger zou zijn, je het ergens toch vervelend vindt voor je zus, maar als je zus eerder zwanger mocht zijn, het eigenlijk ook weer vervelend is voor jou. Natuurlijk ben je blij. Maar het is denk ik het gevoel. Ik denk dat dat vrij normaal is. Mijn beide schoonzusjes zijn zwanger en eentje leeft echt mee. Zij hoopt ook dat ik snel zwanger word. We gaan binnenkort eens lekker shoppen. Zwanger of niet, ik vind dat toch wel gezellig. Is voor mij eigenlijk ook een beetje voorpret, he. En nu maar hopen dat het deze maand (ja het is alweer mei ) raak is. M'n hubbie heeft beloofd nog meer z'n best te doen, . Weet de omgeving trouwens dat jullie aan't proberen zijn om zwanger te raken? Ben het even vergeten (kan nu tijdens het typen ook niet verder teruglezen of ik moet even een ander tabblad openen en daar ben ik stiekem even te lui voor ) Nou we houden elkaar in iedergeval op de hoogte . @ Tacha: Heb je vandaag al getest of doe je het toch morgen? Succes en laat ons gauw wat weten . Groetjes, Maine
@ Maine.. Mijn moeder/broertje/zus en zwager weten het. Verder niemand... Mijn zus houd het wel geheim voor ons, ik had al wel het vermoeden! Ze was zo serieus toen we het vertelde, gaf meteen tips en zo ( die ik allang wist natuurlijk) daaruit maakte ik al op dat ze stiekem bezig was! Me moeder vertelde het gister, ze kon het niet voor zich houden, vond het zo moeilijk, me moeder is ook maar alleen en dan ist best moeilijk om geheimen te bewaren! Ik zeg natuurlijk niets...en als me zus het verteld zeg ik gewoon dat ik het al wist omdat ik het zelf al dacht! Zit inderdaad maar een paar dagen verschil tussen onze NOD's! En 3x is scheepsrecht! Het tempen is inderdaad pas na aantal cyclus duidelijk, toch ga ik het ook doen! Hoop ook niet dat ik het nodig heb...! Lief van je schoonzus dat ze zo meeleeft! Denk dat het bij ons ook wel zal zijn, precies zoals jij het beschrijft! Tuurlijk ben ik blij als me zus zwanger is...maar stiekem verlang je er zelf ook na! Zou wel leuk zijn als we samen zwanger zouden zijn! Is toch wel heel speciaal! En voor mijn moeder extra spannend! Fijn dat je hubbie zich er extra voor wil ga inzetten! En dat hij nu al vraagt wanneer de beste dagen zijn! haha...toch mooi! Des te leuker de voorpret! Mijn manlief, vind het ook jammer, maar ziet het ook positief in, kan nu in ieder geval niet meer bevallen op of rond zijn jongste dochter dr verjaardag! Was het wel zo geweest had het natuurlijk niet uitgemaakt! We gaan er gewoon weer voor...en zolang het weer steeds beter word, hoe meer voortplantingsdrang we hebben... dan komt het zeker goed! Op naar ronde 3...leven nu weer in de voorpret! En klussen voor de fun ( na me dan! )
Haha, ik dacht vanochtend nog 'Drie maal is scheepsrecht'. Lees ik het terug in jouw bericht! Nu maar hopen dat het echt zo is . Groetjes, Maine
@ Maine.. Weer iets wat we tegelijk denken...! Hoe kan het?! Hoe ist verder met je? al van de duiveltjes af? Gaat het tempen goed? Ik heb me 1e wekker van me telefoon gezet op de melding "tempen!" kan ik het niet vergeten! haha! Verder gaat het goed, tja het duurt nog ruim 14 dagen voor we weer serieus kunnen gaan klussen! Maar goed, volgende week zijn heel de week de meiden van manlief bij ons,...kijk daar wel naar uit! Weer een beetje "oefenen" om mama te zijn! Geniet daar altijd erg van als de meiden bij ons zijn! Mis ze ook echt als er niet zijn! Nou tot snel! Ik ga genieten van het mooie weer de komende dagen.... Tot snel!
Hoi Marieke, Nog geen duiveltjes-af, maar wel bijna. Denk morgen of overmorgen. Tempen gaat goed. Ook m'n mobiel als wekker gezet. Die ligt onder m'n kussen, . Leuk joh dat de meiden volgende week bij jullie zijn. Kun je inderdaad lekker even 'oefenen' . Hoe oud zijn ze? Ik vind het ook heerlijk als mijn dochter vrij is. Lekker samen een dvd'tje kijken of iets anders leuks doen. Ik ga dit weekend lekker genieten van het mooie weer, dus ben niet zoveel online denk ik. Check af en toe natuurlijk wel even de berichtjes als het lukt. Nu ga ik even met m'n dochter op de Wii . Eens kijken of ik haar nu eens in kan maken met baseball . (Ik verlies altijd ) Ik lees je binnenkort wel weer. Groetjes, Maine
@ Maine... De meiden zijn 5 en bijna 6, de oudste word ik juli 7! Zijn stik gek op me! Is echt genieten als ze er zijn! Ik heb vandaag nog paar uurtjes gewerkt, ga dan nu ook van 't mooie weer genieten, kom zeker wel af en toe kijken of er nog wat bericht is! En nog kunnen winnen van je dochter? Hoe ist met de andere meiden eigelijk? X
Heeey! Ja hoor, de testen waren allemaal (heb er ondertussen al enkele gedaan..) posi! Heb bloed laten nemen, maandag krijg ik de uitslag.. Dan ineens bellen voor een eerste echo Zo spannend allemaal! Mijn klachten; Af en toe vlagen van misselijkheid, vooral als ik weinig heb gegeten én als ik veel (vettig) heb gegeten. Gaat gepaard met brandend maagzuur Af en toe steekjes in de buik Veel witte lopende afscheiding Chagrijnig Héél moe (sinds vandaag pas, kan echt elke moment slapen, heb al 2 dutjes gedaan! en nog ben ik doodmoe) Soms voelen mn borsten branderig aan, tepels zijn gevoelig Savonds een opgeblazen buikje, moet dan echt een andere broek aan Die darmen he Hopelijk kunnen jullie er wat mee meiden, en hopelijk hebbe jullie binnekort een mooie posi test in handen!
Hey Tacha! Nogmaals van harte gefeliciteerd! Wat spannend allemaal zeg! Hoop dat je niet al te veel last van je symptonen hebt! Weten al veel mensen dat je zwanger bent? En wat waren de reactie's? Ik hoop je snel op te volgen! Maar dat duurt nog zooo lang! Maar het mooie weer maakt veel goed! Lekker veel buiten bezig zijn...dan denk ik er niet zoveel aan! Laat me weten wat de uitslag was bij de dokter! ( zal wel in orde zijn! hoop ik voor je!) Hou ons op de hoogte! En geniet er vooral van! Suc6!
Hey Tacha, Super, joh! Ik hoop dat de zwangerschapsklachten straks minder worden. Hoe was de uitslag vandaag? Ik ben zeer benieuwd. @ Marieke: Ik zit lekker in de tuin met m'n laptopje. Hard aan de studie. Nog drie weken en dan hoop ik geslaagd te zijn. Enne nog drie weken en dan is ook m'n nod. Ben nu even vrij weinig online, want anders blijf ik echt te lang plakken. Als ik nieuws heb, gooi ik het gelijk online . Groetjes, Maine
@ Maine... Ik ben ook niet veel online met dit weer hoor! Moet alleen ff elke dag alles checken...en dan check ik het hier ook meteen! Kindjes zijn er ook...die houden me wel bezig! Me schoonzus was hier net...en weet niet dat we bezig zijn! Maar het ging weer eens over baby's...nou over baby's, eigelijk meer over het feit dat zij nog geen peet-tante is, en dat heel graag wilde zijn van mijn vriends kids, maar dat zijn ex dat toen tegen heeft gehouden. Dus ik zei, ik verzeker je, als wij kindjes krijgen, word jij peet-tante! Kan ik je beloven! Toen zei ze....dat zij wist wat het dan zou worden ..maar dat ze dat over 10 maanden pas zou zeggen! Ik zeg huh! Ohw...nou ben benieuwd! En waarom over 10 maanden pas? Nou zegt ze...een zwangerschap duren er 9! Ik nog geprobeerd om het haar toch te laten zeggen, maar nee dat wilde ze niet! Dus ik dacht, nou dan vertel ik ook niet dat we bezig zijn! haha... Dus wie weet...vind dat wel leuk van die mensen met "weetjes" of voorgevoelens! Ik ga me suf oefenen deze maand! Ben sinds vandaag duivels af...dus komt helemaal goed! Geniet van het mooie weer allen! En als er nieuws is, heb je wat leuks te vertellen of wil je iets delen, zeker doen! Ik check elke dag wel even op nieuwe berichten! XXX
Hoi Marieke, Ik vind die 'geheimzinnige' gesprekken altijd wel leuk. Afgelopen week m'n schoonvader even aan de telefoon en dan is het echt wel even moeilijk om niet te zeggen dat ook wij (eindelijk ) voor een tweede gaan en dat hij misschien wel binnen anderhalf jaar drie keer opa wordt (als het meezit, he). Eigenlijk weten alleen m'n moeder en m'n schoonzusje het. Fijn dat je weer van de af bent. Kunnen jullie weer actief verder met de nieuwe ronde. Ik ga weer verder aan de studie. Laatste loodjes . Ik ben zoooo blij als het erop zit. Alles loopt nu samen. Nod en afstudeermoment. Ik hoop dat beiden positief zijn. Zou wel leuk zijn, he. Dubbel feest . Groetjes, Maine
@ Maine... Ik vind wel moeilijk die gesprekken, ik ben nogal een flapuit...en eerlijk! Zeg gewoon alles altijd! Nu kan dat niet en is dat best moeilijk! Maar manlief heeft gister tegen zijn zus wel verteld dat ik gestopt ben met de pil....hij kon het niet voor zich houden meer! Dus wat dat betreft, zijn wij beide het zelfde! Recht door zee... Veel suc6 met afstuderen! Wel een goede afleiding! En goed excuus om veel te klussen, onder het motto "Ontspanning"! Hoe gaat het met tempen? Bij mij wel ok... Snap er alleen nog niet veel van...maar dat komt wel als ik meerdere ronde's gemeten heb! Al hoop ik niet dat het nodig is hoor! Hier een overzichtje; 1e dag 36,9 2e dag 37,0 3e dag 36,7 4e dag 36,4 5e dag 36,3 6e dag 36,9 7e dag 36,8 Fijne dag! XXX
hoi allemaal Ik kom hier niet zo vaak maar wil toch even iets kwijt. Iedere maand die ik ovulatietesten, ik heb de digitale van cb. De eerste twee maanden ging perfect allebei de maanden had ik de lh piek op dezelfde dag. Alleen deze maand kan ik hem maar niet vinden ben al twee dagen later dan normaal. Moet zeggen dat ik vorige maand ook 5 dagen eerder da verwacht ongi was. Ik dacht als ik mijn lh piek op dezelfde dag heb zal ik ook wl rond dezefde dag ongi wordn. Dit bleek 5 dagen eerder te zijn. Dus je het kan zij ndat ik een vroege eisprong heb, maar dan zou hij voor dag 11 geweest moeten zijn. Heeft een van jullie dit ook wel eens gehad? Misschien heb ik ook wel te vroeg gehoopt regelmatig te zijn. Ik heb ook in de bergen gereden in de vorige periode, waardoor ik veel te maken heb gehad met druk verschillen zou dit het geweest kunnen zijn? Allemaal vragen, wat is ons lichaam toch raadsel achtig.
Hoi Marieke, Hier gaat alles z'n gangetje. Lekker studeren in het zonnetje. Zat nog even naar de titel van dit topic te kijken en moest concluderen dat we wel heel erg afwijken . Zal je m'n temp-kaartje eens doorsturen in een pm. Ik ben deze ronde maar vier dagen ongi geweest. Ik weet dus niet wanneer m'n ei komt (niet dat ik dat voorheen wel wist). We zijn gewoon vanaf dag vijf rustig aan weer gaan klussen. We zien wel waar het schip strandt . Groetjes, Maine
@ Maine... Ja we wijken inderdaad erg af! Als ze hem maar niet sluiten! Dat zou jammer zijn! Komt denk ik omdat de andere meiden zo stil zijn.... Wij zijn ook weer aan de klus...maar vooral voor de fun! Ik zie het wel! We houden ons dagelijks ritme/ of min. om de dag gewoon vol, en we zien wel! Meer kunnen we niet doen! Dat je nu maar 4 dagen de duivels had..kan dat niet aan het weer liggen? Of zijn dat fabels? Volgens mij maakt het voor je ei niet uit, want dat begint toch te tellen vanaf de 1e dag van je menstruatie? Ik ga weer aan de arbeid! Morgen naar het strand...lekker hoor! Suc6 net studeren nog! X
Hoi Marieke, Ook hier is het ritme mbt het klussen goed . (sorry, lekker dubbelzinnig ) Wist trouwens niet dat er fabels waren mbt korte ongi en het weer. Vond het overigens wel prima zo. Het was heftiger dan normaal. Dus misschien dat alles er nu sneller uit was. Ja ik moet altijd overal een verklaring voor hebben. Dat is best lastig . Lekker joh, naar het strand. Geniet er maar lekker van. Ik zou ook wel willen, maar dan moeten we eerst anderhalf tot twee uur in de trein en dan nog met de bus of tram. Tenzij we met de trein naar Zandvoort gaan. Maar voor ik daar te veel aan ga denken en hier weer te lang blijf hangen ga ik maar weer gauw verder met m'n scripties . Groetjes, Maine
Hoi Meiden Hier een update van mij! Was, zoals afgesproken met mezelf, niet veel online deze maand! Heb even jullie berichten gelezen en heb oa begrepen dat die vervelende zijn geweest! Hoop dat t deze maand raak is voor jullie Ik ben héél vreemd genoeg 2 dagen overtijd! Heel erg vreemd zelfs...heb ik namelijk nooit! Ik wilde deze maand het onderwerp zwanger worden even van me afzetten, want het slokte me op.....en dan ben ik nu twee dagen overtijd : Ik hoop maar dat t stiekem toch is gelukt deze maand... Ik hou jullie op de hoogte! Kus edit: 3 dagen overtijd zelfs
@ Eleni, 3 dagen overtijd...spannend! Ik snap wel dat je het even van je af heb gezet, tis toch iets waar je dagelijks mee bezig bent! Wij zijn er ook dagelijks mee bezig, ( klussen) maar het slokt ons zeker niet op! We hebben er juist veel plezier aan...maar kan me goed voorstellen dat het ook anders kan voelen! Ik ben ook best gevoelig voor dat soort dingen! Maar moet zeggen...het gaat me goed af! Laat je ons weten als je getest hebt!? @ Maine... Overal een veklaring voor hebben...dat heb ik ook! Moet weten hoe iets komt! Afgelopen zondagochtend, manlief was met de meiden naar schoonmoeders...ik had nog niets gegeten, wel al wasje aangezet/ gevouwen gestreken...ff snel nog opruimen..ff dit en dat doen..en toen ging ik zitten, en ineens uit het niets...misselijk/overgeven! Nou wat dit heeft mogen voorstellen? Ben nooit misselijk! Laat staan dat ik moet overgeven... Hou mezelf nu maar voor dat het de combinatie warmte en lege maag is geweest! Ben ongesteld geweest, dus het kan niet zijn wat ik zou willen dat het is! Tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dan had ik er nu nog last van moeten hebben, en dat heb ik niet! Maar op die dag...maak ik mezelf helemaal gek hoor! haha! Hoe ist met je sciptie? Gaat het goed? Beetje vol te houden met het waanzinnige mooie weer!? Hier gaat verder alles goed, temp nog elke dag wel een paar gekke pieken gehad...nu weer stabiel rond 36,5. Aankomend weekend komt het klusweekend er aan voor ons, we hadden afgesproken a.s. zaterdag met vrienden en die willen blijven slapen! Nu gaan we een smoes bedenken...want wij willen echt graag klussen (dus tijd voor ons samen) omdat ik dan net voor me eisprong zit! En daar hoeven we geen afluisteraars bij te hebben! Wel fijn dat manlief de vruchtbare dagen ook in de gaten heeft, en het zonde vind als deze verloren zouden gaan! En jij...? Zit al in je vruchtbare dagen!? of heb ik het mis? Ik hoor het wel! Gr. Marieke
@ Marieke, Ik vind jouw verhaal heel erg herkenbaar! Mijn situatie is vergelijjkbaar met jou, mss zelfs nog 'erger' Ik ken mijn vriend nu 9 maanden, we wonen 6 maanden samen en we gaan 20 juni trouwen. Dit stuitte in onze omgeving op veel kritiek, maar wij zijn héél erg zeker van elkaar en dat is het belangrijkste toch. Toen we vertelden dat we gingen trouwen, was iedereen perplex, hadden ze allemaal zoiets van: "jeetje, nu al?" maar nu heeft iedereen er wel vrede mee en zien ze allemaal dat wij gewoon harstikke gelukkig zijn samen. Ik ben 26 jaar, mijn vriend 41 jaar, maar onze omgeving was dat al wel een beetje gewend van ons Mijn ex was 10 jaar ouder en zijn ex was ook van mijn leeftijd Daarbij gaan wij in oktober dit jaar verhuizen naar Tjsechië dus onze omgeving heeft het zwaar te verduren én hopelijk wordt ik snel zwanger, maar dat weten vooralsnog alleen mijn vriendinnen. Zij vinden het hartstikke leuk voor ons, maar ben ook wel benieuwd naar de rest Niet dat het er iets toe doet, als ik zwanger ben dan kan niemand die vreugde verpesten hoor Dus als iemand in jouw omgeving commentaar hebt, kan je ze altijd mijn verhaal vertellen, mss dat ze dan blij zijn dat het bij jou nog wel meevalt Succes met het zwanger worden en de kritische omgeving! X Patries