Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Princess81,

Jeetje..en ik maar denken dat wij snel zijn met alles! Nu zat ik ook even met me oren te klapperen!
    Trouwen/ Emigreren en zwanger worden in amper een jaar tijd!
    Jullie moeten wel veel lef hebben en bovenal veel van elkaar houden!
    Jammer van het kritiek, ergens wel begrijpelijk...mensen moeten gewoon wennen aan het idee! Maar denk zeker wel dat ze het je gunnen! Ik heb er alleen maar bewondering voor!
    Als manlief mij zou vragen, of paar maanden geleden gevraagt had..zou ik ook meteen JAAAAA zeggen! Alleen hij heeft me nog niet gevraagt!
    Niet erg hoor, want we zijn er over eens dat we eerst voor kinderen willen gaan...trouwen kan later altijd nog!

Je moet zeker doen wat je hart je ingeeft! Ik maak me er ook niet druk om, het voelt goed...en dat is het belangrijkste! Niemand kan ons geluk in de weg staan!
    Ik kan er wel om lachen, dat mensen zich drukker maken om ons, dan dat wij dat zelf doen! Wie heeft er dan een probleem? Wij niet toch!

Wat brengt jullie naar Tjechie? En zijn jullie allang bezig met proberen om zwanger te worden? Ik zit in ronde 3 nu...

X

2. Princess81

Princess81 Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.065
    1
    0
    Hollandia
    Hey Marieke,

:) haha, als je het zo stelt dan is het idd allemaal wel erg snel, maar het voelt allemaal zo goed! Toen wij een relatie kregen was het al vrij snel duidelijk dat Edwin (husband to be) voor het werk naar Tsjechië zou gaan. Hij is projectmanager en het project is een fabriek in Tsjechië bouwen ;) Ik wist toen al (we hadden net 3 weken een relatie) dat ik mee zou gaan! Wij hebben echt de 'ware' in elkaar gevonden, dus tja... Waarom zouden we wachten?

De reden dat wij zo snel al met kinderen beginnen, is in de eerste plaats omdat we allebei héél graag samen een kindje willen. Daarbij komt dat Edwin er in zijn vorige huwelijk 6(!) jaar over heeft gedaan om zijn dochter te krijgen. Hij bleek toenertijd traag zaad te hebben. Hij en zijn toenmalige vrouw hebben KI en IVF gehad, maar dat mocht niet baten. Toen ze na 5 jaar proberen de moed opgaven, werd ze ineens spontaan zwanger.

Edwin werkte in de periode van het proberen zwanger te raken in een fabriek waar veel met chemische stoffen (ammoniak) werd gewerkt, we hebben gelezen (Zwanger worden - Mariël Croon) dat dit de zaadkwaliteit zeker nadelig kan beïnvloeden. Toen zijn vrouw zwanger werd, was hij inmiddels ergens anders gaan werken. Maar we kunnen natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen dat het trage zaad nu weer goed is.

Met dit in het achterhoofd, willen we niet langer wachten. Ik ben pas 26, maar vanaf m'n 30e gaat ook mijn vruchtbaarheid achteruit. Met traag zaad kan je zwanger worden zonder behandelingen, maar dit kan dan wel langer duren. We gaan het nu een half jaar proberen en mocht het dan niet lukken dan gaan we zijn zaad laten controleren.

Ik ben in maart gestopt met de pil, dus ben nu met de 2e ronde bezig. Hopelijk van het weekend bevrucht en van de week de innestelling :p haha, positief blijven denken hè ;)

Grtzz

3. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    @ Marieke:
    Ben weer even online tussen de bedrijven door.
    Heb m'n scriptie afgelopen weekend afgerond en ingeleverd
    Ben zo blij dat het af is. Nu nog goede beoordelingen :).

Ik zit nu midden in m'n vruchtbare periode.
    Vandaag, volgens de calculator, m'n eisprong.
    Heb met het klussen even een dipje gehad.
    Door de warmte had m'n hubbie twee dagies geen zin :(.
    Maar volgens mij hebben we wel genoeg geklust.
    Wat ik overigens niet snap, is dat ik vrij laag zit met m'n temp
    in vergelijking met de overige kaartjes.
    Ik schommel zo tussen de 35,8 en 36,1, terwijl veel een lage 36 hebben.
    We zullen zien over een paar weken, he.

@ Princess:
    Spannend, hoor al die veranderingen.
    Ben benieuwd hoelang of hoe kort ;) het voor jullie gaat duren.

@ Eleni:
    Ow wat spannend. Ik ga echt voor je duimen.
    Wanneer ben je van plan om te gaan testen?

Groetjes,
    Maine

4. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    :D ach, men vriend en ik zijn ook nog maar 7,5 maand samen ongeveer en we zijn ook al een maand of 6 voor kinderen aan het gaan - wonen 5 maand samen. Trouwen das nog niet voor meteen, eerst kinderen.

Sommigen in men vriendenkring vonden het ook veeeeel te snel om nu al aan kinderen te beginnen maar ja , we worden er ook niet jonger op en bovendien hebben we in elkaar de ware gevonden. We hebben veel gemeen, kunnen goed praten en lachen samen, af en toe ook wel eens een woordenwisseling maar dat wordt snel goedgemaakt ;) 8) :)

liefde is veel belangrijker dan leeftijd of hoe lang je al dan niet samen bent ;)

5. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Athena,

Als het goed voelt, waarom niet.
    Ik denk dat je niet altijd jaren bijelkaar hoeft te zijn om een goede
    relatie te hebben. Soms loop je tegen iemand aan en lijkt het alsof
    je diegene al jaren kent :).
    Ik vraag me dan ook wel eens af: Waar ligt dan die grens?
    Wanneer ben je lang genoeg bijelkaar om aan kinderen te denken?
    Een jaar, vijf jaar?

Wat derest vindt, moet je gewoon naast je neerleggen.
    Makkelijker gezegd dan gedaan overigens :( .
    Voor wat betreft de woordenwisseling, tja dat hoort erbij.
    Ik zou helemaal gek worden als het bij mij helemaal op rolletjes
    zou lopen. Dus zonder die woordenwisseling.
    Zou niet normaal zijn als die er af en toe niet zou wezen.
    Niet dat ik dat zo leuk vind, hoor ;).

In iedergeval succes met zwanger worden en laat ons gauw wat weten.

Groetjes,
    Maine

6. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Princess...
    Na jou toelichting begrijp ik goed dat jullie er geen zand over laten groeien mbt het krijgen van een baby. Zeker als je allebei van elkaar weet dat je het graag wilt, waarom dan wachten?
    Ik hoop voor je dat het snel zal lukken! Hou ons op de hoogte!

@ Maine..
    Wat fijn dat je scriptie af is! Hoop dat hij goed word gekeurd, en dat je een goede beoordeling krijgt!
    Inmiddels zit jij weer op het wachtbankje...jammer dat je hubbie 2 dagen geen zin had! Al kan ik me er wel wat bij voorstellen, met dit weer!
    In tegen stelling tot jou hubbie, is die van mij stik aktief! Gister had meneer 14 uur aan 1 gewerkt ik ging al vroeg naar bed, dacht hij is moe, en ik wil ook wel even een nachtje goed slapen! Maar nee hoor, manlief kreeg de kriebels en vond het weer tijd om te klussen ( dag 3 op rij!) Nou maar hopen dat hij zo aktief blijft, en vant weekend nog genoeg energie over heeft!
    Al heb ik vanmiddag het vervelende nieuws gekregen dat mijn overgrootoma vandaag is overleden, 96jr. Dus zeker op behoorlijke leeftijd, maar doet toch altijd even zeer! Je weet dat ze op sterven ligt, en dat ze snel zal gaan...je bereid je er op voor ( denk je) en als het zo ver is, ben je er toch van ontdaan!
    Wat betreft het tempen...snap ik van die van mij ook niet zoveel. Ik zal het overzicht wel in een pbtje sturen, kun je er eens naar kijken. Overigens vind ik jou temp niet heel laag hoor! Het kan gewoon zijn dat jou temp lager is dan gemiddeld!

@ Eleni..

EN EN EN? Al getest? Ben erg nieuwsgierig!

@ Athena,
    Welkom hier!
    Ik sluit me volledig aan bij Maine's reactie! Ga er voor meid, tijd zegt niets! Vooral je gevoel volgen, zoals wij hier allemaal doen!
    Suc6 met zwanger worden..en klets gezellig mee als je zin hebt!

7. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hoi Marieke,

Als eerste gecondoleerd. Het is nooit fijn als iemand overlijdt.
    Ik kan me voorstellen dat het pijn doet.
    Ik hoop dat je jezelf kunt troosten met de woorden dat je oma
    een mooie leeftijd heeft mogen bereiken. 96 jaar is niet niks, hoor.

Vanuit mijn kant even positief nieuws.
    M'n scripties zijn goedgekeurd :D. Vond wel dat ik het heel snel
    heb teruggekregen, maar goedgekeurd is goedgekeurd.
    Valt weer een last van m'n schouders af.

Tja, ik zit weer op het wachtbankje. Helaas niet meer in de zon.
    Lig nu overigens in bed. Nou ja lig...ik hang half :rolleyes: .
    Het onweert gigantisch. Ik hoop dat onze dochter er doorheen slaapt.
    Ik heb je overigens een pb'tje gestuurd met de temps.

@ Eleni: WAAR BEN JE NOU :D?!
    We zijn niet nieuwsgierig :p .

Ik denk dat ik maar eens ga slapen.
    Morgen weer verder m'n presentatie voorbereiden.

Groetjes,
    Maine

8. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Maine...

Thanks! Ik kan me zeker troosten met die woorden! Vind echt een super mooie leeftijd, ze heeft een mooie leven gehad! Dit verlies is makkelijk te relativeren....Alleen als je het hoort heb je toch ff verdriet, tis zo raar dan is ze ineens echt weg! Maar vind echt dat ze het verdient heeft om naar het " hierna" te gaan! ( wat dat ook mag zijn)

Wat goed dat je scripties goed gekeurd zijn! En zo snel al! Dat moet zeker geen twijfelgeval geweest zijn! Super hoor, geniet van het feit dat je er van af bent!
    Ik zou me zelf trakteren op een lekker gebakje! Aangezien 'n drankje...niet zo goed is als je op de wachtbank zit!

Pbtje heb ik gelezen...weet alleen ff niet meer of ik er al op gereageerd heb>? Hoe bedoel je suf? Was gister ook ff stressie allemaal...
    Ik zal er nog een keer naar kijken..en dan er echt op reageren!

X

9. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

ben ik weer! :D
    Ik kon even niet online komen, was met mij vriend een paar dagen bij vrienden! Ik werd een paar uur na dat ik het berichtje hier had geplaatst toch ongesteld :evil: :( .... ik voelde het niet aankomen!

Maar goed, mijn cyclus is nu dus gewoon weer 31 dagen.
    Deze ronde gaan we er weer helemaal voor! Ik lag gister in de armen van mijn vriend...we waren aan het knuffelen en vanuit het niets zei hij dat hij zo graag wil dat ik de moeder van zijn kinderen wordt! Het was zooo lief :oops: Normaal gesproken zijn mannen niet van die flapuiten (nouh jah, de mijne dan niet ;) ).

Ik ga natuurlijk wel een grens stellen over hoe ver ik kan gaan wat betreft zwanger worden...ik mag er van mezelf niet té veel mee bezig zijn!
    Dus zo als jij al zei Marieke, alleen hier op het forum! :D

Ladys, I'm back in the Game! :p

kus

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Eleni...

Heel goed dat je er weer bent! Al hadden we je liever zwanger terug gezien hoor!
    Goed van je dat je alleen op het forum er mee bezig bent! Zal je best goed afgaan! Verder gewoon concentreren op de dagelijkse dingen...
    Tenzij je 24u p.dag, 7 dagen in de week op het forum zit! ;)

Gr. Marieke

11. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Marieke:

:) haha....zul je net zien....zit ik hier idd 24 uup pd 7 dagen pw!
    Neeh hoor, gekheid! Ik had mezelf ook wel zwanger gezien...maar jah,helaas! Niewe ronde nieuwe kansen... :D

Ben benieuwd wie van ons hier als eerste de gelukstreffer heeft :p

xx

12. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Eleni...

Ja daar ben ik ook heel nieuwsgierig naar! Wie oh wie....word de 1e gelukkige!

Ik zou me gewoon schulig gaan voelen als ik direct de eerste ben!

X

13. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

@ Marieke:

Nou, ik zou het je gunnen meid :D

xx

14. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Eleni..

Thanks! Ik gun het hier ook iedereen...daarvoor zitten we hier met zn alle!

Wel lief trouwens wat je vriend tegen je gezegt had...geeft je weer nieuwe energie zulke woorden!

X

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Psssssssssst?

Wat ist stil hier?

Nog vorderingen?

Ik heb vandaag m'n "meest vruchtbare dag" en ik heb me toch hoofdpijn! ga er bijna scheel van kijken, maar durf niets in te nemen! Wat doen jullie in zo'n situatie?
    ( zelfs nog geklust, met die hoofdpijn, hoe graag kun je iets willen!)

X

16. Athena

Athena Lid

17 mrt 2008
    78
    0
    0
    iets anders aan het zoeken
    België
    wordt je hoofdpijn dan niet minder tijdens het klussen, ze zeggen toch dat je hoofdpijn dan weggaat omdat er tijdens sex bepaalde hormonen vrijkomen die pijnstillend zijn.. maar nadien kan je wel ergere hoofdpijn krijgen :(

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Athena...

Precies zoals jij het zegt...is ook gebeurt!
    Gelukkig was de hoofdpijn rond 19u verdwenen en vandaag ook geen hoofdpijn!
    Ik heb nooit hoofdpijn, vorige maand had ik dat ook rond me ei...zo erg, dat je er met vlage misselijk bij word, en dat elk geluid teveel is! Heet dat dan micraine? Geen idee?
    Gelukkig ben ik er weer vanaf!

X

18. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey allemaal,

Weer even een paar dagies offline geweest.
    't Is hier inderdaad stil, zeg.
    Ben veel bezig geweest met de laatste dingetjes van school.
    Nog iets meer dan een week en dan ben ik eindelijk klaar.
    Volgende week is m'n nod. Ben ook zeer benieuwd...

Hoe is het eigenlijk met jullie?!

Groetjes,
    Maine

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

@ Maine...

Ik dacht al dat je druk was...
    Heb je me mail nog gelezen?
    Verder gaat het hier goed, vandaag uitvaard gehad van me overgrootoma.
    En vandaag goed nieuws gekregen mbt de rechtzaak voor de omgangsregeling voor de meiden van manlief!

Dus een rare dag, zullen we maar zeggen!

We lopen nu wel ver uit 1 met testen! Komt dat mijn cyclus langer is! Zie dat jij al over 6 dagen mag! Ik moet nog 13 dagen wachten....al denk ik meer, want volgens mij is me ei nog niet geweest hoor!
    Niets gevoelt..en temp blijft laag!

X

20. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    @ Marieke,

Pfff, zo ontzettend druk gehad afgelopen paar dagen.
    M'n stellingen voor het afstuderen zijn goedgekeurd.
    Dus weer een stukje last van m'n schouders.

Ik lees dat vandaag de uitvaart was.
    Ik hoop dat het mooi was.
    Heb je mail nog niet gelezen.
    Doe ik zo :D.

Fijn dat jullie goed nieuws gekregen hebben voor wat
    betreft de omgangsregeling.

Voor mij inderdaad nog zes dagies.
    Ik ben echt benieuwd.
    Ik was het alweer vergeten (hoe kan dat nou :oops: ).
    Was ervan uit gegaan dat ik volgende week donderdag
    pas m'n nod had, totdat ik m'n banner zag.
    Nou als ik zondag geen roze zie en maandag geen bruin,
    dan mag ik al stil gaan hopen.

Jij nog succes op de wachtbank of met het klussen...
    Nog een kleine twee wekies, toch?

Groetjes,
    Maine

Deel Deze Pagina