Nog jong en niet heel lang samen, toch zwanger willen worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Tulli, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Parel1988

Ronde's beteken eigelijk de periode van je ongi tot je volgende ongi na dat je gestopt ben met de pil.
    Dus ik weet niet hoe vaak je ongi bent geweest, omdat je cyclus raar loopt...maar "normaal" gesproken word je 1x per maand ongi dan zou je nu +/- in ronde 8 bezig bent...Dan ga ik er van uit dat je elke maand ongi bent geweest.

Ik kan goed begrijpen dat je er gek van word, probeer er niet al te bewust mee bezig te zijn, om dat gek worden te verkomen! Blijf van elkaar genieten....al heb ik makkelijk praten, omdat wij nog zo kort bezig zijn!
    De eerste maand, na dat ik gestopt met de pil was, dacht ik dat het meteen raak was! Had allerlei symptonen dacht ik, bleek gewoon ontpillen zijn, maar heb er geen traan om hoeven te laten!
    Ik geniet volop van mijn leven zoals het nu is, en als ik zwanger word dan is het super welkom! We willen het beide heel graag, maar we willen het niet forceren, en er stress van krijgen, omdat het niet meteen lukt!

Heel veel suc6 met zwanger worden! Hou ons op de hoogte!

2. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Hay Marieke,

Jullie ook héél erg gefeliciteerd met het ''oefenen''! Ik ben het idd met je eens dat, nu we zo bezig zijn voor dat wondertje , ik echt merk hóeveel hij wel niet van mij moet houden! het is idd een stukje bevestiging!

Gelukkig staat jou vriend open voor nieuwe liefde ondanks al zijn tegenslagen...Ik denk dat hij ondanks alles in jou echt zijn liefde heeft gevonden!

Over dat een kindje krijgen een grotere verbintennis is dan trouwen ben ik het ook eens :D . Een kind is het levende bewijs van de liefde voor elkaar! En dat is zoooo mooi :)

Behalve hier op het forum weet niemand nog dat we aan het oefenen zijn!
    Stel je voor dat je het vertelt en je nog maanden (of jaren!) bezig bent met oefenen!....pfff moet er niet eens aan denken, hahaha :)

Jullie heel veel succes saampjes! En I'll keep you posted..... ;)

Kus Eleni

3. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi marieke,
    ja ik ben gewoon elke maand ong geworden ik heb het bij gehouden vanaf aug 2007.
    ik heb het ook een keer aan de dokter verteld dat me cyclus rond de 22 en 26 dagen zit en zei zij dat dat goed was.
    me man is er eerlijk niet gezegt zoveel mee bezig hij heeft zoiets van ja als het komt dan komt het.
    ik begin als ik weer ong ben geworden met tempraturen en dat hou ik 2 maanden vol en als ik dan nog niet zwanger ben dan ga ik een afspraak maken met de dokter.

4. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Eleni,

Thanks...

Om de reden dat je misschien wel eens langer bezig bent met "oefenen"dan je eigelijk zou willen, hebben wij het ook nog tegen niemand verteld. Moet wel zeggen, dat is super moeilijk! Ik vertel altijd alles tegen me moeder, en dit kan ik nu niet delen. Dat voelt alsof ik een geheim voor dr heb! Feitelijk is dat ook zo, maar ik hou mezelf maar voor dat het een verassing voor haar moet zijn, en ik haar niet in de stress wil laten zitten voor we zeker weten dat we zwanger zijn en het de kritieke periode voorbij is!
    Als we ons niet verspreken, haha..2 weken geleden zei me vriend in mijn moeders bijzijn, "maar jij mag niet drinken" dus me moeder "hoezo niet" ik uhm tja...waarom eigelijk niet, snap ook niet waarom hij dat zegt"
    Gelukkig heeft ze nergens meer na gevraagt...

Hou me op de hoogte!

X

5. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey parel1988

Dan zou je wel eens een extra ronde kunnen gehad hebben! Wel fijn zo'n korte cyclus...des te meer kansen!
    Mijn eerste cyclus zat op 33 dagen, vandaar dat ik mijn banner op 33 dagen heb gezet. Maar dat kan deze keer helemaal anders zijn natuurlijk!
    Dus we oefenen gewoon..en we zien het wel of het mag lukken!
    Suc6 met temperaturen..lijkt me een helse klus! Ik zou dat gewoon vergeten om te doen! haha

Groetjes

6. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hoi marieke.
    ja aan de ene kant twijfel ik er ook aan.
    maar ik weet niet wat ik anders moet doen want ik ben in staat
    al meteen een afspraak met de dokter te maken.
    want het duurt al 7 maanden bijna en dan begin ik wel een beetje raar te denken.

7. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Parel1988

Ik zou er niets raar's van denken...kijk hier maar eens goed rond, dan ben je tegen over andere, met 7 maanden nog relatief kort bezig. Ik zou het aanzien, tot een jaar na de maand dat je begonnen bent! Dus in jou geval aug. 2008.
    Maar goed als je echt niet meer kan wachten...naar de dokter kun je altijd!

Groetjes

8. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    Hey Marieke,

Bij twijfel gewoon niet doen.
    Kun je jezelf achteraf ook geen verwijten maken dat misschien dat ene
    glaasje wel van doorslag is geweest voor het niet zwanger worden.
    Niet dat dat zo is, hoor, maar ik denk soms ook wel eens 'had ik maar, of had ik maar niet...'
    Enne, ik heb ook wel lol zonder alcohol :) .
    (al is een glaasje op z'n tijd gewoon lekker)

Groetjes,
    Maine

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    heyhey!

mijn vriend en ik zijn zondag 2,5 jaar bij elkaar...daarvoor wel een beetj aan lopen rommelen maar niks serieus.
    wij zijn ook nog harstikke jong en we verwachten binnen hele korte tijd onze eerste :D

10. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Maine..

Ja als ik jou reactie zo lees, moet ik je zeker gelijk geven!
    Ik ga me zeker niet achter over zuipen. Maar wat het probleem ook is, wij slapen bijna altijd om het weekend bij me moeder, om een biertje te drinken. En heb al weken smoesjes gehad, en geen zin etc. Maar nu is er een dansavond, wat ik wel erg leuk vind, gewoon vanouds gezellig! Je kent dat wel. Als ik nou alweer zeg dat ik niet drink, en dus niet hoef te blijven slapen, gaat ze er wat van denken! haha...

En me eisprong komt op zijn vroegst pas na 13 april, en dan wel uitgegaan van 28 dagen cyclus. Moet ik niet ineens een hele vroege eisprong krijgen! Dat zou ook zomaar kunnen!

Tja...lastig dus!

Maar ik denk dat het toch wel een paar biertjes gaan worden....ik heb wel een soort van levens motto "het komt zoals het komt" en dat zal met de baby ook zo zijn denk ik!

Thanks voor je reactie!

11. Tulli

Tulli Niet meer actief

@Misscoo

Gefeliciteerd! Weer een bewijs dat het niets uit maakt!
    Laat me weten als het zover is!

Groetjes Marieke

12. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik herken mezelf erg in dit verhaal.
    Mijn vriend en ik zijn wel al lang samen 6 jr inmiddels. Maar ook veel mensen die zeggen dat ik te jong ben en nog van het leven moet genieten.
    Ik maak zelf wel uit op wat voor manier ik van mijn leven geniet!
    Wij zijn al jaren niet meer wezen stappen en alles wat we doen willen we doen met een kindje!
    Dus ik trek me niets meer aan van alles en iedereen om me heen en we zitten nu in de eerste ronde.

Succes allemaal.

13. Maine

Maine Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.072
    0
    0
    @ Marieke:
    Ja inderdaad, het komt zoals het komt.
    Elke week na het paardrijden drinken we zoals gewoonlijk nog even wat
    voor de gezelligheid. Afgelopen keer twijfelde ik dus en toen stond men
    me even raar aan te kijken. Kreeg gelijk de opmerking 'doe niet zo ongezellig...' Bedoelt men ook niet negatief, hoor, want ik zeg dat ook
    wel eens tegen m'n vriendin ofzo. Heb er toen ook gewoon eentje
    (anderhalve dan, haha) gedronken.
    Nu ben ik helaas ongi, maar ik weet zeker dat het niet door die wijn komt.

Groetjes,
    Maine

14. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    hallo,
    ik wil niet raar overkomen dames
    maar mijn mening is dat alcohol altijd slecht is voor je lichaam,
    ik zal het zo veel mogelijk vermijden als ik jullie was.
    en wat andere mensen ook zeggen van ja doe niet ongezellig
    hun zijn niet bezig met een kinderwens (neem ik aan) anders gaan ze niet drinken.

15. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Luna,

Fijn dat jij je herkent in onze verhalen! Gewoon doe wat je hart je ingeeft! Als het goed voelt, en je wilt het echt graag...go for it! Laat je niet van de wijs brengen!
    Vaak zie je ook als je eenmaal zwanger bent, of de baby is er, dat mensen hun mening bij stellen...alleen dan is bij mij het al vaak te laat, en ben ik allang klaar met die mensen! haha...
    Suc6 met zwanger worden!

Hey Maine,

Tja ben gewoon gewend, om 1x in de 2 weken op zaterdag op stap te gaan. Komt dat wij het andere weekend de kinderen hebben van mijn vriend, en dan ist wel lekker, zoalang je nog met 2en bent om het weekend zonder de kids ff er tussen uit te gaan. Onder genot van een drankje, en gezelligheid met vrienden. Tis vooral voor me vriend ook een afleiding....
    En ik heb me de laatste 4 weken goed in gehouden, maar nu er dan iets te doen is, en vroeg in me periode zit...heb ik ook wel zin in een biertje!
    Ik denk ook niet dat ik daar spijt van zal krijgen...zoals ik al zei, het komt zo als het komt!

Hey Parel1988,

Alcohol is zeker niet goed voor je lichaam! Maar soms wel zo lekker voor je geest...ff relax. Laat mij dan 1x in de 2 weken een avond die paar biertjes drinken, zolang ik nog niet zwanger ben uiteraard!
    Denk dat daar niets mis mee is! En ookal zegt iemand "doe niet zo ongezellig" de ene keer zou je me daarmee over kunnen halen, maar als ik het ECHT niet wil...doe ik het ook niet!
    Ieder zijn ding!

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ik woonde in augustus met mn ex samen en ik was doodongelukkig liep met mn ziel onder mn armen maar ik bleef (ja verklaar me maar voor gek) voor de honden samen omdat ik niet wist waar ik met 3 honden terecht kon
    toen kwamen er op mn werk nwe collega's (jonge wind door bedrijf!)
    hele avond samen opgetrokken met een jongen met wie het mega goed klikte
    het was lachen en gieren en bij hem en mij was het zonder de eerste avond te weten liefde op 1e gezicht!
    heeft me aan denken gezet en ik reed naar huis heb mn ex uit zijn bed getrommeld en hij voelde het want zei me meteen je bent verliefd op een ander
    toen besefte ik dat ik me leven niet met een amn wilde slijten zonder gelukkig te zijn
    heb er dezelfde avond een punt achter gezet zonder ook maar te weten wat nu mn huidige vriend zou zeggen of vinden van me
    vreselijkestap in het diepe maar het luchte me zo op...
    de dag erna vroeg mn nwe vlam me mee uit (terwijl hij wist dat ik een vriend had!) hij zei later dat hij voelde dat ik ongelukkig was en dat hij nog nooit zoveel liefde voor iemand voelde als voor mij
    ben altijd nuchter geweest en liefde op eerste gezicht bestond niet ! DUS WEL
    vele mensen keken raar toen mn ex verdween uit ons koophuis en mn nwe vriend bij me introk, maar al gauw zagen vrienden en familie me weer op bloeien en de situatie (soap) was al snel vergeten
    de hypotheek is inmiddels helemaal rond en het huis is nu van mn vriend en van mij en juni trouwen we
    met mn ex heb ik geen ruzie ofzo hij wist dat ik ongelukkig was en gunt me al het geluk van de wereld
    heel raar verhaal maar ik benn gelukkiger dan ooit

17. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Om je 'gerust te stellen' ;) :

Wie eenmaal heeft besloten om zwanger te worden, hoopt dat het snel lukt. Maar dat heb je niet voor het zeggen. Bij zeer vruchtbare stellen is het in één of twee keer raak. Anderen moeten langer wachten. De gemiddelde kans om zwanger te raken, is tot het dertigste jaar 15 procent per maand. Daarna neemt de maandelijkse kans af. Van alle vrouwen die proberen om zwanger te worden, is 30 procent binnen drie maanden in verwachting, 70 procent binnen een halfjaar en ruim 80 procent na een jaar. Na twee jaar is 90 procent zwanger.

Wanneer er na een jaar nog geen zwangerschap is opgetreden, is dat een goed moment om naar de huisarts te gaan. De kans op een spontane zwangerschap neemt dan af. Er wordt gesproken van verminderde vruchtbaarheid. Dat geldt ook voor vrouwen boven de 35 die na een halfjaar actief proberen nog niet zwanger zijn.

(http://www.zwangerstraks.nl/zwangerschapskansen.php)

18. Tulli

Tulli Niet meer actief

Hey Iggylover...

Mooi verhaal...al zal het zeker slopend zijn geweest! Maar als je niet meer gelukkig bent..moet je wel gaan!
    Ik heb ook nog een mooi verhaal..(soapachtig) dat zal ik nog wel eens opschrijven, zodra ik de tijd en zin heb!
    Dingen kunnen raar lopen, en heeeeel snel gaan! Maar zolang jij je gelukkig voelt, is er niets wat je tegen moet houden! Gewoon er voor gaan!

Heel veel suc6 met zwanger worden!

X

19. Tulli

Tulli Niet meer actief

Wat is het stil hier....

Hoe staat het er voor meiden? Al nieuwe ontwikkelingen?

XXX

20. parel1988

parel1988 Bekend lid

2 apr 2008
    524
    0
    0
    ben zo bang dat ik ong wordt
    heb de hele tijd van dat ong heid gevoel :cry:
    echt niet meer leuk

Deel Deze Pagina