Al sinds mijn tienerjaren ben ik gek op namen, en sinds mijn favo naam inmiddels mijn liefste dochter is geworden, zijn we sinds die tijd ook al min of meer aan het brainstormen over een naam voor een "eventuele" tweede. Nu heeft #2 zich aangediend (nou ja, zich aangekondigd voor maart 2012). We hebben dus nog even de tijd, maar oh ik ben zo kieskeurig. We hebben al een paar kanshebbers, maar ik blijf twijfelen... Julia heet Julia Hosannah, en voor een tweede willen we sowieso: - 2 namen - eerste naam simpel geschreven, geen extra h/y/aparte uitspraak - zowel Duits/Engels goed uit te spreken - liefst niet met een J (ivm het jut en jul effect ) - tweede naam liefst apart met een mooie betekenis Pfff, en dat maakt het allemaal nog best lastig. Echte kanshebbers zijn nu: - Aron - Eli - Loïs - Lise - Salomé (vindt mijn man niet echt wat, maar ik wel) Iemand nog briljante ideeën? Oja, zoals misschien te zien, graaaag een Bijbelse naam, maar liever niet te standaard (geen Eva, Sara, Rebecca, etc.).
Als eerste naam: moet die ook bijbels zijn? Julia is niet bijbels toch? Meisjesnamen: Emma Sophie Lena Elle Nomi Jongensnamen: Luka(s) Toby Aram Sven Joris Als tweede naam: Meisjesnamen Elisabeth Jael Maria (vind ik inmiddels weer orgineel) Suzanna Jedidja Hananja Hadassah Tamar Hannah Jongensnamen: Ezra Elias Juda Noah Joas Josiah Manuel Emmanuel Silas Matthias Tobias Rafael Gideon
Julia wordt genoemd in het nieuwe testament, Griekse naam dus. Ik moet zeggen, dat vind ik ook wel mooie namen. Ik vind het niet echt een must, maar een mooie betekenis vind ik wel mooi, vooral voor de tweede naam.
vond je de namen wat? en deze: Adam Abel Jakob Joachim Jonathan Marcus Samuel Michael Timon Zacherias Abigail Thirza Lea (h) Aviva Dina Elisa Mirjam Lydia Tabitha Talitha
toch een mooie naam Jesaja (jèsaajaa) Nathaniël Levi mooi bij julia Percaya betekend geloof Nèrence Neorah betekend licht Nanou Noèl Sudi betekend genegen Leyna Niyah betekend het lot/het moest zo zijn Natalia
Julia Hosannah & Ilana Sarai Elea Hadassah Lilia Deborah Selena Mirjam Cara Shoshannah (misschien eerder Shoshana) Tabea Ruth Rabea Salomé Helena Davina Esther Roxane Delia Madalena Mara Sephora Livia Daphne Ella Marisa Fiene Judith Iris Aviva Liora Sulamith Tirza Eleanor/Eleonora Elana Tabitha Selma Dalilah Dana Rebekka Eva Zipporah (!) Leah Felicitas Kezia Rahel Simea Melinda Halina Jiska Noa Elise Hava Josephine Ronia Lilith (ik zie bijbelse Lilith niet als demon, maar als de geëmancipeerde (eerste) vrouw van Adam... ) Julia Hosannah & Ilan Josias Lucas Jaron Bendix Nathanael Noam Christopher Elias Maël Hosea Jeremias/Jeremiah Abel Simeon David Leander Levi Joshua Tobias Melchior Noah Jonathan Alon Jedidah Silas Doron Marc/Marcus Benjamin Miron Jesaja Fabian Timothee Nico Isaiah Darian Zacharias Marius Daniël Felix Ephraim Vito Gabriël Aron/Aaron Samuel Eric Florian Xander Mattheus Boas Lysander
Rivka (Hebreeuwse variant van Rebecca) Louise Suza Adaja (Sieraad van Jahweh!) Athalja Saron Sifra Rhodé Thirza Jedidja Mattanja Joaddan Manoah Joëlle Sari Elianne Hannah Tamar Josia Abner Joram Manuel Jefta Ruben Daniël Gideon Samuel Silas Elim Micha Matthias Nathan Jesse Jonathan Lukas Elias Otniël
Ohhh, super bedankt!!! Jullie hebben echt perfect meegedacht, komt heel goed in de buurt. Ik voeg er zeker een paar toe aan mijn lijstje. Een aantal die wel heel erg onze smaak zijn, maar om een reden niet kunnen (zodat jullie weten wat we leuk vinden): -Jael (betekend geit... helaas...) -Noa (ik ken teveel kinderen en dieren die zo heten ) -Abel (klinkt zo vreemd in het Engels, vind ik persoonlijk) -Abigail, Rivka, Leah, Mirjam (ik heb Joodse familie, en die namen zijn vaak allemaal al gepikt ) - Jonathan (jut en jul met Julia) Komt op het lijstje: - Elle - Juda(h) - Silas - Gideon - Elias - Halina - Sifra - Jefta zogezegend, de meeste van de namen die je noemt zijn me net iets te apart als eerste naam, alhoewel ik nog twijfel of ik Leyna erbij zet. Klinkt heel simpel en toch ook apart! Ipv Neorah hadden we Leorah een poosje op ons lijstje, maar toch ook net te apart denk ik. Eos, wauw, vooral die tweede namen zijn echt gaaf!! Thanks! Sallie, heb ik over nagedacht, zeker omdat Loïs in hetzelfde stukje wordt genoemd, maar ik denk dat het voor ons toch te apart zou zijn.
David Simon Gabriel Roman Samuel Joas Caleb Isaak/Isaac Nathan Tobias Baruch Hosea Tobiah Simeon Ivah Jedidja Jesaja Rifath Sebastian Rhesa Joanna Ruth Lea(h) Adinda Tamar Amadea Arwen
Is Hosannah niet Hebreeuws en betekent "helpen"? Ja, toch? Dan zou Ophelia ook heel goed passen (betekent namelijk ook "help") Julia Hosannah & Marie Ophelia ...
Ja, Hosannah komt van het Hebreeuwse woord Hoshianach (phonetisch geschreven dan) en betekend 'redt ons'. Ophelia vind ik prachtig als tweede naam, maar oei, ik zie de bui al hangen voor mijn man... Maar wie weet, ik ga hem zeker (in een dappere bui) aandragen! krullenkop, bedankt! Ik vind Baruch en Tamar/Thamar/Tahmar erg mooi!
Wat leuk dat je zwanger bent, gefeliciteerd! Ik ben niet thuis in bijbelse namen, maar paste vroeger bij een gezin met 4 jongens op waarvan de namen volgens mij allemaal wel een bijbelse achtergrond hadden: Joppe, Abel, Gideon en Boas. Ik vond en vind het leuke namen (alleen zie ik nu dat Abel afvalt en Gideon al op je lijstje staat . Maar misschien heb je er iets aan).
Wij willen onze kinderen ook een Bijbelse naam meegeven als 2e naam, net als wat bij mijn man gedaan is. Mijn naam is ook Bijbels en afgeleid van Dina (niet de meest brave persoon in de Bijbel maargoed..) Voor een meisje hebben wij nu: Noa Sefanja (of Zefanja) En voor een jongen wil ik graag Lucas maar daar is mijn man het nog niet mee eens