Nog .... kilo afvallen, wie doet er mee?

Discussion in 'Na de bevalling' started by hearteyes, Jun 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het weekendje weg was heeeerlijk! En me echt niet bezig gehouden met op het eten letten.... ik ging gisteravond even voor de 'grap' op de weegschaal staan maar dat was niet heel grappig :$ Ik zal de aankomende dagen flink me best moeten doen om vrijdag in elk geval weer hetzelfde te wegen:)

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik wil graag mee kletsen.

Ik ben 4 mei bevallen van een mooie zoon Siem. Voor de zwangerschap woog ik 110 kg. Ik ben in totaal 12 kg aangekomen, waarvan in de laatste week voor bevalling al 1 kg eraf.
    Na de kraamweek ging het vrij snel en kwam ik op 112 uit. Nu zit ik op 113 kg. Vind het erg moeilijk om af te vallen, ook omdat ik vanwege bekkenproblemen nog maar weinig kan en mag. Enkele de oefeningen van de fysio en wandelen (wat ik maar max 20 min kan zonder problemen).

Ben voornamelijk een lekkere eter, snoeper en sausjes freak. Het thuis zijn nu doet me weinig goeds. Probeer echt wel gezond te eten, maar koekjes, chips met mayo, of sausjes bij eten roepen!

3. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Welkom Beertjenicky, en gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje. Wat vervelend dat je zo'n last hebt van je bekken, krijg je hier nog fysio voor?

Ik heb gisteravond mijn Sonja boeken (ja ik heb er 2 ;) ) weer tevoorschijn gehaald, herinneringen in mijn telefoon gezet hoe laat en wat ik mag eten. Ik ben er helemaal klaar mee. Gister een reep(!) Milka Daim en een aantal mini toblerones naar binnen zitten werken :) En het was niet eens lekker :x Nou ja wel lekker, maar heb er niet eens van genoten. Zo stom! Er moet gewoon iets veranderen. 10 kg eraf, dat kan toch niet zo moeilijk zijn? *zucht* nou dat was mijn emo bericht :p

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

@Beertjenicky: ik ben ook een lekkere eter :D mijn probleem is dus dat ik alles lust. Ik laat echt niks staan. Maar ik probeer me er echt aan te houden en hoogstens 1x per week te snaaien.

Ik lees trouwens dat veel dames magere producten eten, bijv. magere yoghurt met cruesli. Nou ik neem gewoon volle yoghurt hoor! In die magere producten zitten veel suikervervangers en dat schijnt nog slechter te zijn.

5. Sabrine1984

@ Kwebbel, Volle yoghurt is vetter, maar er zit naar mijn weten geen suiker in. Daarnaast kan je beter muesli eten ipv cruesli. In cruesli zit juist veel suiker. Als je dan toch iets zoets erdoor wilt, neem dan honing. Google maar eens op foodwatch, daar staat ook een artikel over cruesli.
    In optimel (of iets vergelijkbaars) zit aspartaam, dat is indd troep. Dat zit ook in cola light, ik krijg daar vreselijk hoofdpijn van.

Edit:
    Ik heb het artikel even opgezocht: https://www.foodwatch.nl/misleid/quaker_cruesli_balans/productinformatie_zonder_flash/index_nl.html

En de verschillen tussen Cruesli en muesli
    GEZOND ONTBIJTEN: MUESLI VERSUS CRUESLI

6. proudmommy2013

Volgens de begeleider van een collega van me, mag je juist wel roomboter etc eten. Zij heeft de volgende mening:
    Als je eerst alles gewoon at en nu ineens light producten gaat nemen, dan herkent jouw lichaam dit niet. Jouw lichaam zet dit apart en weet niet zo goed wat er mee te doen.
    Mijn collega mag veel wel eten, enkel geen aardappels pasta, dus koolhydraten.

Ik weet heus wel waar het bij mij aan schort. Mijn eetpatroon aanpassen... Lekker dingen vervangen door fruit etc...
    Probeer het echt wel, maar een koekje met chocolade lonkt!

7. Humava

Humava Niet meer actief

Hoi beertjenicky! Welkom en gefeliciteerd met je zoontje.

Dat is het lastige hè. Die lekkere dingen laten staan. Ik was gisteren bij de lidl en daar hebben ze die bakken ijs in de aanbieding 2 voor 4 euro. Kon ze niet laten staan. Heel slecht. Heb deze week ook nog niet gesport ben nog niet helemaal beter en heb nu oon nog eens een gigantische koortslip, alleen dan onder mijn neus.....dat soort dingen heb ik dan weer ;).

Ik eet trouwens gewoon crueslie hoor ookal is dat minder goed ik vind die gewone muesli echt niet te eten.

8. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weegdag :) ongelofelijk maat ben.toch afgevallen!! halve kilo maar.. maar is wat, na zo n weekend! Nu 66.5!

9. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

Aug 28, 2011
    345
    6
    18
    Bedrijfsleider cafetaria/eethuis
    Waddinxveen
    Woehoe weegdag! En eindelijk weer met positief nieuws! Heb echt een verschrikkelijk paar rot weken achter de rug, en kwam ook alleen maar aan (nog steeds die rot pil, eet nogsteeds het zelfde en beweeg juist meer..) maar eindelijk lijkt het weer de goeie kant op te gaan! Dinsdag woog ik nog 75,5 kg (terwijl ik 2 weken na m'n bevalling 73,1 woog..) en vandaag zei de weegschaal 74,4! Jeeej :D

10. Humava

Humava Niet meer actief

Wat goed nieuws Marvb en Littleangel zeker als je het niet echt van uit gaat!! Ik ben ook iets afgevallen gelukkig, ook al had ik het niet verwacht. Ben nu 86.8! Jeuj

11. proudmommy2013

Hier vanochtend ook op weegschaal gestaan. Laatste keer was ruim een weke terug. Toen stond er nog 113,? En nu 112,4 jeejz!
    Maar helemaal niet echt opgelet... Merk wel dat ik soms geen tijd neem om iets te eten.
    Woensdag ook 10:00 kommetje cornflakes met melk
    14:00 4 bolletjes ijs in hoorntje
    19:00 shoarma met frietjes

Slecht, weet het... Maar moeilijk af en toe. Vooral omdat ik qua bewging weinig kan en mag vd bekkenfysio...

12. Sabrine1984

Goed zo meiden! Ik weeg me vanavond, ben benieuwd!

13. Marvb

Marvb Fanatiek lid

Dec 17, 2012
    1,518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo!! Daar mag vanavond wel wat op gedronken worden toch (of gegeten) ;)

littleangel, hoelang ben jij?
    Tara... dan zal t met sporten erbij noggg sneller gaan:D Hoewel je nu misschien wat minder gemotiveerd bent om te sporten omdat het zo dus ook lukt:p

14. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

Aug 28, 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    @ tara & beertje - jeeej beter!

@marv - zo'n 1,65m ongeveer :)

15. Humava

Humava Niet meer actief

Haha ja nou ik ga zondag als ik me goed voel weer sporten.Mn verkoudheid is bijna over gelukkig. We hebben morgen wel een verjaardag in de kroeg dus als het heel gezellig is word het sporten niets denk ik.;).

16. mienma

mienma Actief lid

Jun 20, 2012
    301
    0
    0
    NULL
    Landgraaf
    Hallo meiden :)

Ik meld mij ook aan als dat ok is :)

4 maanden geleden bevallen van een prachtig zoontje :)
    Ik woog in het begin 86,5 kg en aan het eind van de zwangerschap was dat 112 kg dus 25 kg extra erbij pfff. de eerste 12 kg vlogen er zo vanaf binnen 2 weken. nu weeg ik sinds gister 86,4 kg!!! helemaal happy dat ik weer op mijn oud gewicht zit maaaaarrrr er moet nog minstens 10 kg af :) dus.... ik heb hier eigenlijk maar 5 maanden de tijd voor aangezien wij voor een tweede kindje willen gaan :)

17. Humava

Humava Niet meer actief

Hee mienma welkom, gezellig dat je mee kletst. Wat snel dat je weer op je oude gewicht zit zeg! Die laatste 10 kilo moet je toch redden in 5 maanden lijkt me. :) Ik heb hetzelfde, wij willen ook voor een 2e kindje gaan als Tara een maand of 9 of 10 is. Bij mij moet er nog 4 kilo af in 2 a 3 maanden. Succes iig!!

18. Sabrine1984

Welkom mienma, 10 kg in 5 maanden gaat je vast lukken.

Na als mijn gesnaai van begin deze week valt t me nog mee: 66,9 kg
    Morgenochtend weer een lesje bodybalance volgen, nu al zin in!

19. LittleAngel22

LittleAngel22 Actief lid

Aug 28, 2011
    345
    6
    18
    Waddinxveen
    @ tara - haha ojeej :p

@ mien - welkom! Zo dat is hard gegaan! lekker hoor! Wat is je geheim? :p \

@ Sabrine - netjes hoor!

20. Ti87

Ti87 Bekend lid

Apr 12, 2012
    613
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil ook graag meekletsen :) Ik ben 10 wk geleden bevallen van ons zoontje. Tijdens zwangerschap 16 kg aangekomen. De eerste 13 kg gingen er makkelijk af maar de laatste 4 weken niet meer. Ben daarom vorige week met Weight Watchers begonnen en 1ste week 2,5 kg afgevallen. Wil nog ongeveer 20 kg afvallen...

Succes allemaal!

Share This Page