Nog kinderen echt toe aan vakantie?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sydneys, 4 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.308
    17.211
    113
    Ik ben er vooral aan toe :oops:
    Oudste niet echt, tweede twijfel ik waarom ze zo saggo doet... mist ze het leren op school of wil ze juist even rust... ik hoop het laatste maar vrees het eersteo_O

2. halve

halve Niet meer actief

Waarom kun je als ouders niet elke dag je kind vermaken? Wij hebben sinds gisteren 8 weken vakantie met een peuter van 3 en een puber van (bijna) 12. Enige jaar dat ze allebei zo lang hebben, oudste zit al op vo en volgend jaar zit de peuter ook op school en hij heeft dan maar 6 weken.
    Man werkt gewoon, is 1 week vrij en dan zijn we op vakantie. Grootouders zijn er niet. Ik ga dus zelf op pad met de kinderen, vandaag Linnaeushof, volgende week Dinoland en zo staat er nog veel meer op de planning. Hebben een abonnement op de dierentuin en de Julianatoren. Genoeg dingen die ze alletwee leuk vinden. Alleen het shoppen in Amsterdam hebben we zonder de peuter gedaan;)
    Verder zijn we ook gewoon veel thuis, dochter wil 14 Engelse boeken lezen, heel veel knutselen, Jurassic world van Lego afbouwen etc. Broertje zit het liefst de hele dag in de speelkamer te spelen of te knutselen. Of ze spelen samen in de tuin, schminken elkaar, winkelen in het dorp.
    Dochter gaat wel een week op musicalkamp maar dat wil ze zelf super graag, ik had voor die 400 euro genoeg uitjes voor een hele week kunnen bedenken om ze allebei bezig te houden :thumup:
    ik ben er met alleen de oudste ook altijd alleen op uit getrokken en haar vermaakt.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Je hebt kunnen en willen he. Ik vind het bijv. helemaal niet nodig om ze elke dag te hoeven vermaken, ze kunnen ook prima zelf spelen. En dat zal ook regelmatig moeten ivm baby die weigert ergens anders te slapen dan in een bed. De ene keer zal de baby pech hebben en overprikkeld/oververmoeid zijn en de andere keer voegen de oudsten zich maar naar zijn slaapje.
    En ja, voor 400 euro kan ik ook wel genoeg uitjes verzinnen voor 1 week met 2 kinderen. Ik heb dat bedrag voor 6 weken en 4 kinderen en we hebben geen abonnementen. ;)

Niveah vindt dit leuk.
  4. halve

halve Niet meer actief

Oh, maar hier vermaken ze zich ook prima zelf hoor, ik bedoel niet dat je ze continue moet entertainen. Juist lekker thuis aanrommelen doen ze alebei graag. Ik zie alleen niet in waarom je dat zelf niet kunt regelen zoals de persoon die ik gequote heb zei..

5. Niveah

Niveah Fanatiek lid

4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Omdat mijn dochter echt niet elke dag thuis zichzelf kan vermaken en ik heb geen rijbewijs en niet het budget voor elke keer weggaan en ook wij hebben geen abonnementen.

6. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Hier een 6 jarige die ook toe is aan vakantie. Helaas voor hem moet hij nog 2 weken. Ook gaan wij dan verbouwen dus echt een rustige vakantie zit er niet in voor hem. Wel zorgen we ervoor dat we wat leuks gaan doen met hem en hij zal veel bij zijn oma's zijn samen met zijn zusje. We hebben een seizoensplek op een camping en zullen daar ook wel zijn. Maar eerst nog even 2 weken doorbikkelen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Omdat niet elk kind zichzelf zo goed kan bezighouden, en niet elke ouder zo veel inspiratie heeft?

Mijn volledige gezin zou gek worden als we zo lang op elkaar aangewezen waren :D

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Hier zijn de oudste 2 echt aan vakantie toe. Mn dochter is 10 en gaat naar groep7 en mn zoon wordt woensdag 8 en gaat naar groep5.
    Daarbij hebben we een redelijk pittige tijd achter de rug en het warme weer speelt ook mee.
    Nog een weekje en dan mogen ze lekker bijtanken. Ik kan ook niet wachten. Ik werk in de avonden en kan dus overdag ook heerlijk van het vakantiegevoel genieten. Kijk er echt naar uit dat de wekker niet gaat.
    De jongste is net 3 en hij snapt het allemaal nog niet. Denk wel dat hij de peuterspeelzaal gaat missen.

9. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Mijn dochter is 10 en ook toe aan vakantie, gelukkig hebben we het nu.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier waren ze er ook echt aan toe. Zeker de oudste. Maar ze hebben nu vakantie. Vandaag echt een dagje niets gedaan. Echt tot rust komen. Waren ook beide super moe.
    Morgen wel een dagje uit in de planning.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier vooral een mama die toe is aan vakantie. Ik heb echt een hekel aan de wekker, dus nog even 2 weken wakker worden van dat kreng en dan ben ik er 6 weken vanaf. Mijn oudste gaat straks naar groep 8 dus over een jaar moet ik mijn wekker nog vroeger zetten, kan wel janken... :cry::cry:

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier valt het wel mee al stelt school nu niet meer zoveel voor.
    De oudste die in Havo 2 zit weet al dat die over is naar de derde, boeken zijn ingeleverd en nu alleen nog feestjes en vrijdag rapport ophalen en de andere dag gelijk een hele week op voetbalkamp.
    De middelste heeft morgen haar eindmusical en dan woensdag het afscheid op het schoolplein en zaterdag gelijk een hele week op handbalkamp.
    De jongste zit in groep twee en is net zo fit en vrolijk als altijd.

Ik zie er wel tegenop om weer zes weken met de kinderen te zitten.
    Ik ben toch meer van de regelmaat en structuur, ach we komen het wel weer door en ik ben de laatste vier weken van de vakantie vrij en hoef dan weer niet met de jongste te leuren.
    We gaan zelf een weekje weg in eigen land dus dat vind ik wel lekker, geen eindeloos eind weer in de auto moeten zitten met zijn vijven incl hond ;)

Deel Deze Pagina