mamafiets elektrisch of niet en welke merken?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MSL12, 2 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Hoi allemaal,

Ik heb momenteel een gewone fiets met een achterop fiets zitje, echter nu ik bijna uitgerekend ben van de 2e zit ik er toch aan te denken om voor een andere fiets te kijken. Het fietst zwaar en het is onstabiel door de standaard altijd een gedoe om mn kind er normaal in te krijgen en heb echt het gevoel steeds in balans te moeten blijven. Nu dacht ik omdat ik het ook wel zwaar vond fietsen dat ik misschien beter een elektrische fiets zou kunnen nemen maar dat kost natuurlijk ook wel wat. Mijn zus had laatst opgepast bij iemand en diegene had een gewone mama fiets en ze gaf aan dat dat al zoveel fijner stabieler en lichter fietste dan gewone fiets. Dus mijn vraag wat voor mama fiets hebben jullie? welke merken zijn fijn om uit te proberen en hebben jullie wel of geen elektrische variant en hoe bevalt het?

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik heb een Cortina moederfiets. Fietst heerlijk. Maar ik vind t alsnog zwaar. Het op en af tillen ook vooral. Nu ik een tweede heb heb ik een electrische bakfiets gekocht! Een babboe mini, dus niet al te groot maar wel gelijk van alle gedoe af. Ik kan niet wachten tot hij geleverd is!!

Ik wilde eerst ook een electrische moederfiets maar dan zit je met t zelfde probleem met op en af tillen... En ik vond t voordeel van een bakfiets dat ze als ze groter zijn alsnog allebei bij me op de fiets kunnen. Ik ben maar 1,60 en kan al enige tijd niet over m'n zoontje van 2,5 heen kijken als ik m voorop zou zetten dus vandaar.

Aegyo en MSL12 vinden dit leuk.
  3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Oohja. Mijn moederfiets vind ik wel heel stevig en stabiel. Dus dat is wel fijn!

MSL12 vindt dit leuk.
  4. Peppabig

Peppabig Bekend lid

29 jun 2016
    528
    283
    63
    Ik heb een Sparta amazone, niet elektrisch en al wel een paar jaar oud.

Voorop m’n dochter van 2 en achterop dochter van 6.
    Het wordt nu wel wat zwaar maar dat ligt aan m’n oudste en niet aan de fiets.

Met alleen de jongste op de fiets fietst hij licht en is ook heel stabiel.
    M’n oudste klimt zelf achterop maar zij zal binnenkort niet veel meer mee achterop gaan.

Oceanna en MSL12 vinden dit leuk.
  5. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Ik heb een Batavus Mambo deluxe. Hele fijne fiets. Heb m inmiddels een jaar of 4 maar nog steeds heel tevreden. Heb nu alleen nog een stoeltje achterop, maar ook met 2 stoeltjes nooit het idee gehad dat het onstabiel was ofzo.
    Ik heb voor deze fiets gekozen omdat er niet zo'n raar breed stuur op zit. Dus als de jongste straks zelf kan fietsen, hou ik deze fiets gewoon :)

MSL12 vindt dit leuk.
  6. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb een gewone stevige gazelle met een stevige dubbele standaard. Kinderen erop tillen is voor mij geen probleem. Er een flink eind mee fietsen of een viaduct op fietsen: hels!! Mijn jongste twee zijn drie: te klein om zelf te fietsen en veel te zwaar voor op mijn gewone fiets. Ik heb daarom ook een elektrische bakfiets: ideaal en kan dat iedereen aanraden.

7. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113

Ik ben echt super benieuwd hoe je de Babboe Mini gaat vinden :D Heb er zelf ook een oogje op namelijk haha! Ik heb een spierziekte, maar wil wel graag kunnen fietsen met mijn zoontje. Op een gewone fiets vind ik het allemaal wat instabiel voor mezelf...dus zit toch ook te denken aan een Babboe Mini.

(En ik ben ook maar 1.59m ;) )

8. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ik heb nu bijna 5 jaar een sparta amazone en dan de electrische variant. Begint ondertussen wel een beetje op te raken. Tenminste ik moet steeds vaker de accu opladen. Wel super fijne fiets.
    Heb nu nog geen auto en dus mijn enige vervoersmiddel. Weet niet of ik weer een elektrische fiets koop als deze echt niets meer is. Elektrische bakfiets vind ik ook mooi, maar echt veel te duur ;)

9. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Dan zou ik moet voor de Babboe gaan maar voor een degelijker variant met een krachtiger moter.

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Accu laten ‘hoe heet dat ook al weer’: re-nogwatten. Of investeren in een nieuwe accu ;)

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik heb proefgereden en was echt verliefd. De driewieler vond ik verschrikkelijk met sturen en doodeng. Deze fietste ik zo op weg!! Ik lees wel eens slechte dingen over babboe maar we gaan t wel zien, ik geloof niet dat t nou een slechte fietst zal zijn. Vind m ook erg mooi en juist omdat die klein is ben ik er zo enthousiast over.
    Ik had nog nooit electrisch gefietst maar op t moment dat je denkt te moeten gaan trappen ga je al! En t inladen is zo makkelijk. M'n zoontje heeft mee proefgereden, vond t echt fantastisch.haha. hopelijk valt t straks dus niet tegen ;)

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Ik heb ook deze de amazone 4-life. Hij fietst soepel en fijn. Heel stabiel ook een goed stuurslot en fijne dubbele standaard. Maar het op de standaard tillen en van de standaard afhalen. Zo zwaar met 25 kg aan fiets en 35 kilo aan kinderen.
    Echter is dit niet anders bij een elektrische variant.

Oceanna vindt dit leuk.
  13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik verkoop trouwens mijn bijna nieuwe moederfiets. In den haag. Mocht je willen proefrijden ;) je bent welkom!

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.684
    113
    Ik heb een electrische gazelle transport fiets. Men wat ben ik er blij mee. Mijn gewone fiets is zo onstabiel je merkt het verschil. Een transport fiets heeft de eigenschappen van een moederfiets alleen heeft die minder ruimte met opstappen. Verder dubbele standaard en stuurklem en dat maakt het zo handig.

15. Willowl

Willowl Actief lid

16 nov 2016
    313
    140
    43
    Mag ik vragen welke jij hebt? En heb je een kinderzitje achterop? (Zo ja, aan de zadelbuis of bagagedrager?)

16. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.684
    113
    Gazelle Miss Grace C7 HFP 2018. En ik heb een achterzitje van bobike die zit over de bagage drager heen. Op internet staat dat deze fiets geen zitje kan maar dat kan dus wel.

Sorry krijg de grote letters niet uit. Ik schreeuw niet nu hoor.

Willowl en Ukkie1 vinden dit leuk.
  17. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Hell no, nooit meer een Gazelle (miss Grace). Al 3 accu's gehad, 2 displays, standaard liet los. Bagagedrager brak af. Kon Gazelle niks schelen, garantie was voorbij

18. Adrianaj

Adrianaj Actief lid

25 aug 2017
    358
    576
    93
    Vrouw
    Heb sinds vorige week de cortina e-roots transport 2018 (moederfiets) en ben er helemaal verliefd op! Had hiervoor de cortina ecomo roots en die heb ik hiervoor ingeruild. (Beide elektrisch) Als je al 5 jaar elektrisch fietst wil je ook echt geen gewone fiets meer is mijn ervaring. Ik zou voor elektrisch gaan !

MSL12 vindt dit leuk.
  19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Ik heb een bsp mamafiets er zitten drie versnellingen op en dat fietst eigenlijk licht genoeg, dus geen elektrische nodig.
    Heb hem altijd op 2 staan, versnelling 1 is veel te licht en gebruik ik alleen als ik een heuvel op moet.

MSL12 vindt dit leuk.
  20. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik heb de cortina transport mamafiets en vind het een fijne fiets. Het stuur kan op slot waardoor ik haar makkelijk in het zitje kan zetten. Niet onbelangrijk hij fiets heerlijk ;)

MSL12 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina