Nog kinderopvangtoeslag bij 100% ziektewet??

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 21 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ik kan dit ook nergens op internet terugvinden.
    Het ziet er naar uit dat ik gedeeltelijk in de ziektewet ga belanden, dan wel misschien volledig.
    Heb je bij 100% ziektewet dan ook geen recht meer op kinderopvangtoeslag? Ik zit dan misschien wel thuis straks, maar dat is niet voor niets en als ze dan niet meer kan gaan omdat ik het volledige bedrag zelf moet betalen...poeh. Dan kom ik ook niet meer aan mijn rust toe.
    Ben benieuwd of iemand mij dit kan vertellen. Gepoogd belastingdienst te bellen, maar na 20 minuten in de wacht was ik het beu...
     
  2. MamaZE

    MamaZE Niet meer actief

    Volgens mij krijg je gewoon kinderopvangtoeslag als je ziek thuis zit hoor. Weet alleen niet hoe het zit als het om 100% gaat..
     
  3. MommyB

    MommyB Bekend lid

    21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Laat je goed informeren! Zou toch echt nog even aan de bel trekken bij de belastingdienst.

    Ik ben 2 maanden aan het werk geweest via een proefplaatsing via mijn ww en blijk ik dus achteraf geen recht op toeslag te hebben gehad. Ik moet deze maanden dus gaan terug betalen :S
     
  4. Mv6

    Mv6 Actief lid

    9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij heb je daar nog een paar weken recht op als je ziek bent en daarna stopt .
     
  5. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    En als je zwangerschapsverlof hebt?
     
  6. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    ja precies daar zit ik dus ook niet op te wachten...
     
  7. moedervan6

    moedervan6 Bekend lid

    6 apr 2011
    527
    0
    0
    Nee geen recht op,toevallig vandaag een vrouwtje gesproken en die vertelde dat ze in de ziektewet zat en de kinderopvang liep nog door,ze dacht dat ze er gewoon recht op had,maar dat was niet zo,ze moet nu 3 maanden terugbetalen.
     
  8. Evvie

    Evvie Fanatiek lid

    13 feb 2012
    1.118
    30
    48
    Volgens mij ook niet. Ik had er vier jaar geleden geen recht op. En je rust moet je met jonge kinderen inderdaad op een andere manier zoeken...
     
  9. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Bij ziektewet wel. Dit omdat je inzet haar blijft voor werkgever , deze uren vrij moet houden en eventueel aangepast werk moet doen.
    Ww niet omdat je geen week hebt en geen verplichting

    Heb 1,5 jaar ziektewet gehad en kreeg gewoon kinderopvangtoeslag. Daarna de ww in en had nog Max 2 mnd
     
  10. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    ah dat is echt klote :(
    Ik zit straks (hoopt niet maar ziet er wel naar uit) niet voor niets thuis... als ik dan ook nog mn dochter de hele dag om me heen heb kan ik bijna nog beter gewoon gaan werken...

    En tijdens je zwangerschapsverlof dan? Dan ook niet?!
     
  11. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Als je die regel dan heeeeel theoretisch op gaat vatten:
    Ik werk in het onderwijs en geniet op het moment nog van mijn laatste restje 2 maanden vakantie. Elke zomer heb ik 2 maanden vakantie. Kdv loopt gewoon door. Dan zou ik in die twee maanden dan ook geen recht hebben eigenlijk? Je hoeft niet op te geven wat voor werk je doet, dus ze weten het niet, maar in feite zou dat dan ook zo moeten zijn toch...
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Kinderopvangtoeslag bij ziekte, vakantie of verlof
    Bij ziekte, bijscholing, vakantie, een deeltijd WW-uitkering of ouderschapsverlof wijzigt het aantal gewerkte uren niet. Die omstandigheden hebben dus geen invloed op het recht op kinderopvangtoeslag.


    Dit vond ik op internet op de site van Rijksoverheid
    Hoeveel kinderopvangtoeslag krijg ik? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl
     
  13. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Volgens mij gaan ze er gewoon van uit:
    geen werk=thuis=iemand om voor kinderen te zorgen.
    Ergens ook wel logisch vind ik.

    Mijn situatie is wel iets anders, ik ben afgekeurd, maar ik krijg ook geen toeslag. Dus ja, ik zit ziek thuis, maar zal toch voor mijn kindjes moeten zorgen. Het is zoals het is vrees ik.
     
  14. minon

    minon Niet meer actief

    Ik zit met hetzelfde (wel 100% ziek door zwangerschap) Ik heb de belastingdienst gebeld en zolang je ziek bent binnen een dienstverband hebt loopt je kinderopvangtoeslag door. Als je ontslagen wordt of je contract loopt niet door heb je vanaf dat moment geen recht meer op de toeslag. Ook in je zwangerschapsverlof loopt het recht op de toeslag gewoon door.
     
  15. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    tenzij je 100% ziektewet overgaat in volledig arbeidsongeschikt, weet natuurlijk niet wat de rede van je ziektewet is, maar ik ben wegens een chronische ziekte arbeidsongeschikt en wij krijgen daarom omdat ik dus niet werk geen recht op tegemoetkoming in de kinderopvang en moeten deze geheel zelf betalen.
     
  16. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Zo ik ben er eindelijk doorgekomen! En mevrouw vd belastingtelefoon vertelde mij hetzelfde. Ook tijdens je zwangerschapsverlof. Zolang je arbeidscontract loopt voor de opgegeven uren houd je recht op kot.
    Dat is een hele opluchting!
    Maar waarom lees ik dan ook tegenstrijdige verhalen :( Maakt me weer onzeker!
     
  17. Mamaatje81

    Mamaatje81 Fanatiek lid

    29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat is dat nu weer voor kul..
    Ook bij een proefplaatsing moet je je kinderen toch ergens laten??
    Fijne stimulans om je weer aan het werk te krijgen..not!
     
  18. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ik heb een risicovolle tweelingzwangerschap en zal waarschijnlijk de helft minder gaan werken/ dan wel niet helemaal moeten stoppen tot mijn zwangerschapsverlof in gaat.

    Vind het zuur dat mensen die afgekeurd zijn wegens goede medische redenen geen toeslag krijgen. Het valt niet mee om voor kleine kindjes te zorgen als je ziek bent... soms niet eens te doen.
     
  19. wensdroom

    wensdroom Fanatiek lid

    18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    Dan kan ik in jouw geval geen antwoord geven op je vraag helaas idd belastingdienst bellen misschien een optie of duidelijk op je werk vragen..
    ik hoop voor je dat de zwangerschap tot een goed einde komt.. en je een gezonde tweeling krijgt.

    ja helaas hebben wij de opvang ( voor een paar dagen nodig ) omdat ik anders een energie te kort probleem heb en het niet aankan.. maar dat maakt voor de belastingdienst niet uit ik ben thuis dus kan ik volgens hen prima voor mijn kind zorgen,.dat ik niet bewust thuisblijfmoeder ben maar chronisch ziek dat doet er niet toe.. en bij de gemeente kom je ook niet snel in aanmerking, tenzij mijn man onder minimum zou verdienen
     
  20. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Ja precies...de gemeente of het uwv? Toen ik aan het googlen was naar informatie kwam ik wel wat tegen dat er "potjes" zijn via het uwv om toch een vergoeding te krijgen als je arbeidsongeschikt/afgekeurd bent. Ook al verdient je man meer dan het minimum salaris, 1 dagje kdv kost gewoon 300 euro... dat hakt er flink in. Vind het echt niet kunnen. Kan me helemaal voorstellen dat je echt even tijd en rust voor jezelf nodig hebt als je chronisch ziek bent. Best belachelijk dat er geen tegemoetkoming in zit. Voor heel veel huishoudens is kdv dan echt niet te betalen.
     

Deel Deze Pagina