Mijn verhaal in het kort.. Heb met de kolf de voeding op gang gekregen maar met overproductie... dus rond de 170 cc per kolf sesie... Mijn zoontje is naar huis gekomen en ben overgegaan op volledig bv... Daar deed hij het super op maar moest wel mijn borsten elke keer leeg kolven.... Nu zei de WVK dat ik moest stoppen met kolven omdat ik anders te veel blijf houden...(lees vriezer en koelkast zitten vol) Nu heb ik sinds gisteren dus koorts en de vk is geweest en denk dat het komt door het abrupt stoppen met kolven... Mijn zoontje was gisteren avond ook helemaal niet te vrede en heb hem van half 10 tot 12 uur aangelegt... Nu ging ik vandaag kolven omdat ik me te ziek voel... Komt er nog maar 50 cc intotaal uit... en mijn zoontje moet 70 cc hebben... Moet ik nu weer kolven om mijn productie op gang te krijgen??
je kindje krijgt er zelf meer uit dan als je kolft, dus waarschijnlijk krijgt hij wel gewoon zij 70 cc binnen. Je kunt het beste je zoontje wat vaker aanleggen als je denkt dat hij te weinig krijgt, dat is beter voor je productie dan kolven.
Lynn, heb je ook rode of pijnlijke plekken in je borst? Lijkt op eerste tekenen van een borstontsteking, misschoen een verstoptmelkkanaaltje. Probeer eens je borsten wat te masseren en te verwarmen met washand of douche en daarna te kolven. Het is belangrijk dat je snel koortsvrij bent, anders naar huisarts en/ of een lactatiekundige inschakelen, die kan je goed advies geven.
O, en met 10 dagen zijn er toch ook regeldagen? Dat je zoontje niet genoeg had kan daardoor komen. Ik zou gewoon hem aanleggen zo vaak en zo lang hij wil, als je het aankan met de koorts. Het is echt het beste.
Thanx, hier nog steeds koorts (39,9) Dat ik te weinig melk heb ligt aan de koorts zei de VK... Hij denkt niet aan een borstontsteking of bm onsteking maar wat het dan is??? Heb verder nergens last van... om 14:00 uur kan ik de dokter bellen... Anders moet er worden bij gevoed wat ik heel erg zou vinden...
Hmm, lijkt me niet heel gezond. Koorts in het kraambed hoort sowieso onderzocht te worden en mij lijkt een borstonsteking juist heel aannemelijk. Ik zou je kindje zo vaak mogelijk aanleggen en je hoeft niet meteen bij te voeden hoor, dat is aan jou en als je denkt dat je kindje te weinig heeft binnengekregen, kun je gaan wisselvoeden, ook een megaopsteker voor je productie (borsten steeds afwisselen). Dat jij nu ineens 50 cc kolft, terwijl je kindje 70 cc 'moet' (van wie moet dat eigenlijk? Voor bv staan helemaal geen hoeveelheden vast) drinken zegt helemaal niets.
Het eerste waar je aan denkt bij koorts in het kraambed is inderdaad een borstontsteking. Idioot advies heb je gekregen om cold turkey te stoppen met kolven. Overproductie in de kraamtijd is normaal1 Aanleggen en nakolven, dan kun je het gekolfde als bijvoeding geven (al lijkt dat me overbodig). mocht je moeten bijvoeden, dan heb je in elk geval voorraad. Laat je vooral geen kunstvoeding aanpraten! Als je een BO hebt, dan moeten je borsten vooral leeg leeg leeg! Eerst goed leeg houden, daarna pas over antibiotica gaan praten. Andere reden voor koorts in het kraambed kan een infectie zijn. So wie so bij koorts in de kraamtijd altijd METEEN actie ondernemen!
Thanx dames... het is een borstontsteking en omdat die er al wat langer zit ben ik aan de AB... De hoeveelheid is aangeschreven door het zkh doordat ons zoontje prematuur is... De prodcutie is al wat beter... Heb wel een LK opgebelt want ons zoontje hapt niet goed en zit nog met een tepelhoedje te drinken (heeft ons andere zoontje 9 maanden gedaan) alleen wil ik toch echt zonder gaan proberen zodat mijn borsten beter worden leeg gedronken... Overigens dacht ik altijd dat een borstonsteking verschikkelijk pijn moest doen, maar gelukkig viel dit reuze mee... Nu maar hopen dat hij beter gaat aanhappen... Want dat gekolf heb ik ook wel weer gezien