Temp dip noodzakelijk?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door manouk81, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Hoi allemaal,
    Ik heb op dag 20/21 een pos ovulatie test gehad nu op dag 29.
    Temp. Is mooi gestegen van 36.6 naar 37,1 en blijft nu contant zo hoog.
    Is een temp.dip noodzakelijk om zwanger te zijn? Ik heb die niet gehad.
    Wat is jullie ervaring?

2. Bueno

Bueno Actief lid

25 apr 2012
    331
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees even mee.. Ben nu 8 dpo en ook (nog) geen dip gehad.. Vraag me ook af of je dan alsnog wel zwanger kunt zijn...

3. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    #3 Desstiiny, 14 jul 2012
    Laatst bewerkt: 14 jul 2012
    Een dip is niet noodzakelijk om zwanger te zijn. Er zijn mensen die inderdaad een dip hebben (waarschijnlijk de innesteling), maar er zijn ook genoeg voorbeelden waar dit niet is gebeurt en dat diegene gewoon zwanger is:)

Het enigste wat belangrijk is, is dat je temp niet daalt op het moment dat je NOD komt.

4. shadow85

shadow85 Niet meer actief

hier ook nog geen tempdip gehad.Temperatuur stijgt wel maar niet boven de temperatuur van vóór de ovulatie( nog niet )

5. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Oké dan is er nog hoop;) mijn temp is wel een halve graad gestegen. Als je een ovulatie hebt gehad moet je temp 0.2-0.5 graden stijgen zover ik weet.

6. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Zegt ook niet altijd alles, want mijn temp zakt altijd pas op de laatste dag van mijn ongi.

7. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    nee ok, maar in principe als je zwanger bent zakt deze sowieso niet.. toch?

8. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Nee dan blijft je temp. Hoog in ieder geval de eerste tijd. Bij mij zakt mijn temp altijd een paar dagen na strart menstruatie.

9. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik ben zwanger geweest met tempdip en zonder tempdip :D een dip is dus niet noodzakelijk..

10. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij ook geen dip, gewoon hoog. Dus het is niet noodzakelijk. Succes !

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Dan je toch geen ovulatie gehad? Of begrijp ok je verkeerd?

12. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Nee ik denk ook van niet, hij moet wel boven de temp van voor de ovulatie stijgen 0,2-0,5 graden hoger geloof ik. Vanmorgen had ik wel een kleine dip 0,3 graden lager dan gister.
    Weten jullie met hoeveel tiende graad je temp moet zakken bij een dip? Temp is nog steeds 0,3 graden hoger dan voor de eisprong.

13. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Vanmorgen was mijn temp opeens 37,3 gister 36,9 en hiervoor steeds rond de 37 graden. Is dit een goed teken? Hoeveel dagen na dop kunt je proberen te testen? Ik zit nu op 9 dpo

14. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    hahaah toevallig heb ik vandaag op dpo 11 een testje gedaan, maar zoals verwacht natuurlijk hartstikke negatief (ik verwacht mn nod ongeveer rond vrijdag).

Temp klinkt goed manouk81, stijgen is naar mijn idee altijd beter dan zakken ;).>>> MAAR of dit verder een goed teken is, dat weet ik niet. Hoelang duurt bijvoorbeeld jouw luteale fase?...als dit bijv. pas rond dag 14 is zegt de tempstijging niet zoveel.

15. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Spannend he! Ik hoop voor je dat je net te vroeg getest hebt.
    Ik weet niet zo goed hoe lang mijn lf fase duurt, ben nu 5 maande gestopt met pil heb pas deze maand echt mijn eisprong gevonden met ovulatie test. Ik ga uit van 14 dagen dus zou ik zaterdag kunnen testen als ik nog niet ongi ben geworden:)
    Veel succes met wachten!! Duurt lang he dat wachten.

16. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    Ja, het is zeker spannend!! ...enneh inderdaad> wachten duurt zooooo lang haha.

14 dagen is inderdaad een goed gemiddelde om te nemen, maar heb je niet toevallig een regelmatige cyclus want als je dan de dag neemt wanneer je je ei gevonden hebt en die plaatst in je andere cyclussen dan kan je zien hoelang ongeveer je LF is!

Marre als je zaterdag zou kunnen testen dan is het voor ons beide een spannend weekend :)!!

17. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Dat wordt idd een spannend weekend, probeer er maar niet teveel aan te denken. Ik word liever gewoon ongi dan de confrontatie met een neg.test:)
    De eerste maanden heb ik niets bijgehouden dus geen idee wanneer en of er een eisprong was. Vorige maand vermoed ik dat er 11 dagen tussen zat maar zeker weten doe ik het niet.

Succes met wachten!
    Ps wat heftig dat je een miskraam hebt gehad! Lijkt me vreselijk.

18. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Ps wat betekend de letter s in je temp kaart? Hij lijkt erg op mijn kaart. Ik weet alleen niet hoe ik die hier bij moet krijgen.

19. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niet noodzakelijk...bovendien kun je hem ook gewoon missen aangezien je maar 1 x daags kunt temperaturen.

20. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    ja Manouk...een miskraam is inderdaad vreselijk, dat gun je niemand toe en ik hoop dat het jou bespaart blijft mocht je eenmaal zwanger zijn!

De S in mn kaart staat voor 'sticky', daar kan je mee aangeven hoe je afscheiding aanvoelt/eruitziet. E betekent bijv. 'eggwhite' en een C voor 'creamy'.
    Grappig dat jouw temp op die van mij lijkt> heb je hem ook via fertility friends? zo ja, dan kan je op de site via het kopje 'sharing' (beetje rechtsbovenin) en dan 'get code' > daarmee kan je een link maken en die kopieren naar je handtekening bij je persoonlijke instellingen van deze site (snap je hem nog haha)

Deel Deze Pagina