niet wetend hoe of wat

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jollie, 23 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    hallo allemaal...

ik ga hier even mijn verhaal doen... ik weet sinds vorige week zaterdag dat ik zwanger ben... wij zwevend op een roze wolk al de hele week.. tot gisteren.

ik had last van steken in mijn linkerlies wat ik niet vertrouwde hup de ha opgebeld en ik kon even langskomen... na een arts in opleiding te hebben gehad was ik nog niet gerustgesteld... wij naar huis maar na 2 uur toch maar weer opgebeld... nu kregen we een verhuizing naar het ziekenhuis

daar aangekomen geven ze aan dat ik langs moest komen om een bbz uit te sluiten... hup dat werd urine onderzoeken en bloedprikken... de test vandaar gaf aan dat ik echt zwanger ben... nu een inwendig onderzoek door de assistente van de arts... ze zag een cyste en nog iets maar was niet zeker... dus toen nog een keer onderzocht door de gyn.. ook zij zag de cyste maar dat wat de assistente zag, zag zij niet.. jammer!

de opdracht werd gegeven om mijn hcg waarden te bepalen en als die hoog waren moest ik terugkomen... wij naar huis.. ik had wel een goed gevoel.. ik d8 die steken komen vast van die cyste en de assistente zag 'iets'.

vanochtend werden we wakker gebeld... het was het ziekenhuis... de arts aan de telefoon zij dat me hcgwaarde dermate hoog (2100) was dat er wel iets in de baarmoeder te zien moest zijn en ik moest dus terugkomen.

weer aangekomen heeft hij uitgebreid me eierstokken, eileiders en baarmoeder onderzocht. linker eierstok was wat vergroot, eileiders zagen er niet gek uit en de baarmoeder was geen vruchtje te zien. overigens de cyste die gisteren te zien was, was vandaag niet te zien.

wat nu... hij ging overleggen... terugkomend met 3 scenario's
    - of bbz
    - of vruchtje is in de buikholte terechtgekomen
    - of het is te vroeg om uberhaupt wat te kunnen zien

ikzelf denk echter dat ik maandag pas 5 weken ben, ik heb maandag 3 weken geleden pas me eisprong gehad. Maar goed de hcg waarden kloppen niet met mijn vermoedelijke 5 weken.

nu moet ik maandag terugkomen en weer bloed laten prikken om de hcg waarde te bepalen... is die nog te hoog dan wordt er een kijkoperatie gedaan.

wat ik me dus afvraag is het volgende... zijn er mensen met ervaringen dat zij een hoge hcg waarde hadden met een uiterst vroege zwangerschap... of ervaringen met bbz en wat zagen ze dan. of iemand al eens een kijkoperatie gehad toevallig met een vroege zwangerschap...

kortom jullie kunnen begrijpen dat ik met zoveel vragen in mijn hoofd zit!

het doet immers al goed om hier even mijn verhaal te schrijven!

Groetjes Jollie

2. RedRose

RedRose Actief lid

14 sep 2006
    235
    0
    0
    Sjemig, wat een toestand meid! Ik weet wel dat VEEl vrouwen in de eerste weken last hebben van steken (in zij, liezen en buik). Mijn vriendin bv die lag dubbel op haar bed van de pijn. Maar die kreeg na een maand of 8 ook een wolk van een zoon. Ik hoop voor je dat het nog te vroeg is om iets te zien. Ik kreeg met 6 weken en 3 dagen een echo en toen zag je een kloppend harjte. Maar t was dat die vrouw het zei anders hadden wij het echt nooit kunnen vinden. Het is dan nog zo klein...

Heel veel succes en laat ons weten hoe het is afgelopen...

3. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    ooh ik vind het al fijn dat je reageerd... en ik laat zeker weten hoe het afloopt... ik hoop ook over 8 maanden een wolkje van een baby in mijn armen te hebben!

4. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    jeetje......

ik heb er allemaal geen ervaring mee en kan je ook geen antwoord op je vragen geven.

maar wil je wel even een dikke knuffel geven en zeggen dat ik aan je denk.

hoop dat het goed nieuws word en dat je straks inderdaad een mooi babietje vast houdt.

ik hou je topic in de gaten

liefs

5. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Hallo Jollie,

Mijn schoonzus heeft met 6 weken zwangerschap een kijkoperatie gehad in verband met een cyste. Ook haar HCG waardes waren toen zeer hoog ( te hoog voor het aantal weken ).
    Uiteindelijk kreeg zij een wolk van een baby.

Heel veel sterkte
    Lin

6. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Dat klinkt positief... vanaf wanneer zag zij haar kindje op de echo

7. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Met heel veel aanwijzingen van de gyn hebben zij de kleine gezien op de echo met 6 weken en een paar dagen.
    Uiteindelijk is ze zelfs thuis bevallen. Ze mochten met een zwangerschap van 20 weken over naar de verloskundige.

8. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    En dat was dan ook hun eerste echo neem ik aan...

ik ben een beetje aan het surfen maar met 5 weken valt ook nog niks te zien... als ze maandag niks zien krijg ik zeker weten een kijkoperatie... ik zie daar best wel tegenop :(

9. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    De eerste echo die ze heeft gehad was nog voor de operatie. Haar test gaf aan dat ze zwanger was, maar door een onregelmatige cyclus is ze toen naar het ziekenhuis gegaan voor een echo om het termijn te bepalen. Er was eerst niets op de echo te zien behalve de cyste. Maar alles wees in het bloedonderzoek wel op een zwangerschap.
    Na de operatie heeft ze nog een echo gehad om zo termijn opnieuw proberen te bepalen en zodoende wist ze toen dat ze ruim 6 weken zwanger was. Ik heb geen idee wat er toen tegen haar is gezegd met eventuele risico's voor de kleine maar toendertijd hebben ze de operatie wel gedaan ( is nu 12 jaar geleden ).

Logisch dat je opziet tegen een operatie. Zou ik ook doen. Ik wens je dan ook heel veel sterkte.

10. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    Bedankt... het verhaal lijkt er wel een beetje op... geeft wat hoop.

het is en blijft spannend... we zien maandag wel wat de waarden zijn en ja als een kijkoperatie uitsluitsel geeft dan moet dat maar.

ik hoop gewoon dat alles goed is.

11. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik duim voor je. Laat je het wel even weten maandag.

Sterkte nogmaals

12. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Goh, wat een verhaal.
    Ik heb er geen ervaring mee, maar ik leef met je mee.

13. bigdream

bigdream Fanatiek lid

21 jan 2007
    2.484
    0
    0
    He meis, wat naar die onzekerheid, ik hoop zeker dat alles goed zal zitten!
    Liefs

14. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

hoi hoi

Nou ik hoop voor jou dat het de laatste optie is. Gewoon nog niks te zien.
    In ieder geval ga ik heel hard duimen draaien.
    hopend dat het allemaal heel goed gaat en je over 9 maanden lekker kan knuffelen met jullie wonder.

15. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    maar als die kijk operatie risiko's met zich mee brengt kan je dan niet beter wachten tot je ruim 6 weken bent dat ze wel wat kunnen zien want zo aan het verhaal te horen ben je wel degelijk zwanger of doen ze die kijk operatie ook in verband met de kieste
    ik wens je inieder geval heeel veeel sterkte maandag

liefs diane

16. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Jeetje Jollie, wat een verhaal. Ik heb er geen ervaring mee maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen en ik hoop dat 't allemaal goed zit!

Ik zal zeker aan je denken!

17. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ook geen flauw idee, maar ik snap dat je al die vragen hebt. Zekerheid heb je pas als je een hartslagje in je baarmoeder hebt gezien, maar voor nu lees ik dat er best veel vergelijkbare, positieve verhalen zijn...
    Sterkte...

18. Jollie

Jollie Fanatiek lid

5 jun 2006
    1.434
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reacties....

ik wacht morgen rustig af... ik hoop heel erg dat ze iets zien!
    ik hou mijn hoop omdat de assistente de dag ervoor ook 'iets' gezien had.
    ook voelt het voor mijzelf goed... maar ja misschien hou ik mijzelf wel voor de gek.

De verloskundige hier op de site geeft aan dat er met 5 weken echt iets te zien zou moeten zijn.. gelukkig zijn mijn klachten niet meer zo heftig als vrijdag...

ik ben blij als morgen achter de rug is en we hopelijk meer weten!

19. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Meid, ik wens je heel veel succes morgen en hoop dat je gerustellend nieuws krijgt!

20. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Meis ik wil je even heel veel succes wensen vandaag. Ik denk aan je.

Deel Deze Pagina