Wat maak jij zelf voor op brood?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lucia, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi hoi!

Ik heb gisteravond eiersalade gemaakt (met tuinkers die dochterlief zelf 'gekweekt' heeft :D) en die is me toch zoooo lekker!!
    Gewoon een beetje mayo, eieren, tuinkers en kruiden. :)

Maken jullie ook wel eens salades voor op brood?
    En mogen we dan het recept? :D

Of als je jam maakt ofzo!
    Zet het hier neer. :)

2. Angellove90

Angellove90 Bekend lid

2 mrt 2011
    731
    0
    0
    Student Vastgoed & Makelaardij
    Noord-Brabant
    Maak voor m'n vriend ook wel eens eiersalade voor op brood. Maar dan met wat (heel) fijn gesnipperde ui, knoflook en sambal.

En ook wel eens kipkerriesalade. Stukjes kipfilet met mayo, sambal, kerriepoeder en stukjes ananas.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

ik kom niet verder dan jam. ik wil wel hazelnotenpasta maken, heb trouwens wel een keer pindakaas gemaakt.
    ik ben meer van de limonadesiroop en wijn enzo, ik vind het leuk als ik uit de natuur dingen kan halen dus een kipsalade ofzo zit er niet in, zie me niet een kippetje slachten en plukken:cool:

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

Kaas knoflook en komkommer met chillisaus. Heerlijk op brood!

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    ja ik maak soms als ik weer eens aan de lijn ben aparte dingen.

Blikje tomaten puree aanlengen met water tot het goed smeerbaar is. Dan beetje olijfolie, zout, peper, knoflook, ui en paprika erdoor ( allemaal klein maken)

Dat op een boterham smeren en dan 4 grote plakken tomaten er op.

Heerlijk, gezond (op het zout na, kun je misschien weglaten) en goed voor de lijn

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

We hebben alleen wel eens pindakaas gemaakt..

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Avocado met ui, knoflook, en beetje magere yogurt. Zoooo lekker!!

8. marilouise

marilouise Niet meer actief

ik maak niet echt iets voor op brood voor doordeweeks, maar ik maak wel vaak in het weekend voor op een stokbroodje of toastje.

dan maak ik zelf eiersalade, tonijnsalade, knoflooksaus, knoflookboter,
    volgens mij was dat het wel

knoflookboter, een blok roomboter deze prakken met een vork knoflook (wij houden van veel ) ongeveer 3-4 teentjes, deze uitpersen het sap van een halve citroen, en wat bieslook sprietjes (vrij veel) dit door elkaar prakken , hmmm heerlijk

Knoflooksaus, griekse yoghurt (zo'n emmertje ) de helft ervan ongeveer, 2 lepels mayonaise, 4 teentjes knoflook naar smaak wat peper en zout toevoegen en eventueel wat bieslook

eiersalade, 3 eitjes koken (hard) deze klein snijden, 2 lepels mayonaise, peper en zout naar smaak, een eetlepel curry en wat geraspte kaas,

tonijnsalade, blikje tonijn (waterbasis) een kleine ui, 2 eetlepels yoghonaise en wat peper en zout naar smaak !

9. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik maak regelmatig een jam... Dan zie ik bijvoorbeeld ergens framboosjes in de aanbieding en dan neem ik twee bakjes mee. Een om zo op te peuzelen en de tweede om er jam mee te maken!

In de zomer halen we altijd aardbeitjes bij de boerderij en ook die verwerken we tot jam. En omdat je het inkookt met suiker blijft het erg lang goed en lekker.

Mijn moeder maakte vroeger altijd de heerlijkste eiersalade... Daar heb ik me nog niet aan gewaagd, maar ga dat binnenkort toch ook eens proberen.

10. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Tapenade; zongedroodge tomaatjes en cashewnoten in de blender, beetje olie evt kruiden/parmezaan erdoor.

11. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Tonijnsalade. Blikje tonijn op olie bassis, uitje erdoor, mayo naar smaak en evt. een beetje peper en zout. Lekker simpel maar toch lekker :).

Mijn moeder maakte altijd heerlijke bramenjam, geen idee hoe ze dat doet. Moet ik haar nog altijd vragen.

12. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Gekookte aardappel in blokjes snijden eiren koken ook in blokjes snijden paarse ui in dunne slierten,een beetje lente ui en zout. Vind ik lekker :p

13. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ik maak altijd mesnen blij met mn tonijnsalade. Vind ik toch zo leuk!:D

Neem van die blikjes tonijn in olie, maar wel de moot.

Doe daar doorheen: Augurk, ui, gegrilde paprika en appel.
    En voor de saus gooi ik van alles door elkaar, verschillend ook. fritessaus, cocktailsaus, knoflooksaus(klein beetje maar) chilisaus, slasaus, beetje olie.. heerlijk.

ALs je hem grof snijd kan je hem goed eten als maaltijd salade. Snij je hem fijnder dan is hij heerlijk voor op brrod of toast of wat dan ook.

14. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Ik was net in de supermarkt, had super zin in een broodje filet american.
    Zit ik net voor de tv met mijn broodje en bakje koffie, hebben ze het op Koffietijd erover dat filet american veel bacterien bevat enzo.. GRRRR...dat eet nou weer niet lekker

15. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hihi, dacht ik ook! Nu mag ik het nu sowieso niet, maar wel een behoorlijke domper voor na de zwangerschap.. Ga zeker wel kijken vanavond

16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Avocado geprakt met een in stukjes gesneden tomaatje, gesnipperd uitje, beetje peper en zout. Supersimpel, maar zoooo lekker.

17. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Eigenlijk alleen eiersalade en tonijnsalade
    . Vind ik uit de winkel niet lekker!

18. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Tonijnsalade! Tonijn uit blik (zonder olie), augurkjes, ui, zilveruitjes en mayonaise.... heerlijk :D

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

zalm salade

blikje zalm
    eitje
    mayo

smullen maar

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik maak altijd mijn eigen jam en een van mijn favorieten is toch wel rabarber/appel jam. Gewoon 1/3 rabarber, 1/3 appel en 1/3 geleisuiker halfzoet in een pan mikken en inkoken totdat de jam stolt op een koud bord. Zo lekker!

Deel Deze Pagina