Nog maar één eierstok

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Bibi87, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bibi87

Bibi87 Nieuw lid

17 jan 2016
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op mijn 23ste kreeg ik te horen dat er een dermoid cyste groeide op één van mijn eierstokken die dermate groot was dat één van mijn eierstokken verwijderd moest worden. Destijds werd ik geopereerd en was ik allang blij dat ze de oorzaak van mijn vermoeidheid hadden gevonden. Nu 5 jaar later begint mijn ene eierstok zo nu en dan te klapperen en maak ik me steeds meer druk over de vraag of het allemaal wel zal lukken als me vriend en ik besluiten om het te proberen. Het liefst zou ik nog een even wachten, maar ik heb het gevoel dat door deze in greep de tijd voor mij dringt en dat ik later ooit spijt krijg als ik langer wacht. De laatste tijd ben ik hier dus danig veel mee bezig dat er geen dag voorbij gaat dat ik me hier druk om maak. Zijn er hier misschien meer mensen die een dergelijke ervaring / gevoel hebben?

2. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

12 nov 2015
    1.244
    6
    38
    Hoi Bibi,

Ik zelf ben sinds 2012 ook 1 eierstok kwijt door een cyste, en ook ik maak me daar geregeld erge zorgen over, vooral als ik weer eens pijn voel...

Wij zijn ondertussen wel begonnen met onze kinderwens in vervulling te laten gaan, echter tot op heden nog geen succes. ( nu bezig met 7e ronde)

Ik ben ondertussen al een aantal keer bij de gyn geweest om mn enige eierstok te laten controleren. Tot nu toe ziet die er prima uit en hoef ik me geen zorgen te maken.
    Ook ben ik deze maand begonnen met temperaturen, puur ook voor mn eigen rust, zodat ik kan zien dat mn eierstok nog goed functioneert (eisprong veroorzaakt)

Het missen van 1 eierstok zou geen reden moeten zijn om je zorgen te maken. Ben je ook je eileider kwijt of alleen je eierstok? Op het moment dat je beiden kwijt bent, zal je overgebleven eierstok al het werk over nemen en zal dat geen reden hoeven zijn om niet zwanger te worden.

Laat je niet gek maken (ik weet het, dat is super moeilijk!) maar het komt vast goed.. Misschien ook voor jou goed om eens een maandje je temp bij te houden, dan kun je zien of er een eitje vrijkomt ja of nee..

Deel Deze Pagina