Eisprong op zelfde dag als positieve test?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leo78, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Het volgende: donderdag en vrijdag had ik een positieve ovulatietest.
    Woensdagavond was-ie nog negatief, donderdag rond 16 uur positief. Vanaf vrijdagochtend zie ik een temperatuurstijging (ik houd het elke dag bij), de dag voor de eerste hogere temperatuur is de dag van de eisprong. Dat zou dus donderdag zijn. Maar dat is toch eigenlijk vreemd? Ik lees overal dat de eisprong 24-36 uur NA de gemeten LH-piek is. Donderdag zat ik net op die piek, aangezien de test vrijdag ook nog positief was. Dan zou het logischer zijn dat mijn eisprong vrijdag pas was.

Je zou denken, wat maakt een dag uit, maar we hebben maandag seks gehad, en toen pas donderdag en vrijdag weer. Kanstechnisch lijkt het me dan gunstiger als-ie vrijdag pas is geweest. Ik kan er natuurlijk niets meer aan veranderen, maar toch ...

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Waarschijnlijk is je piek dan tussen woensdagavond en donderdag 16:00 geweest en Heb je toen niet getest. Dat kan wel heel goed namelijk.
    Dat je die donderdag en vrijdag positieve testen had kan, maar je telt vanaf het begin van je piek. Dus stel dat dat woensdag op donderdagnacht is geweest, is dit heel aannemelijk.

3. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Zou kunnen indd. Ik vrees dan wel dat de timing van de seks niet zo handig is geweest. Maandagavond en donderdagavond en vrijdagavond.
    Ergens tussen donderdagochtend en donderdagnacht is ie gesprongen.

4. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Maandag kan volgens mij wel hoor. Kleinere kans, maar volgens mij kunnen zaadjes wel een tijdje in leven blijven!
    En je ei leeft ook zo'n 12 uur. Dus misschien heeft donderdag ook nog wel een kansje gehad.
    Kwestie van afwachten.

5. Leo78

Leo78 Bekend lid

10 feb 2012
    910
    394
    63
    Ja, het is afwachten. Ik weet nog dat ik van mijn zoon zwanger raakte van seks op vrijdag en een eisprong (want conceptie) op maandag (weet ik n.a.v. de echo's en omdat ik daarna meteen een week alleen op vakantie ging).

Deel Deze Pagina