nog maar 1 sigaret roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door daddys princess, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeslin

    jeslin Actief lid

    19 mrt 2007
    372
    0
    0
    huisvrouw
    tilburg
    Ik zag het topic nog niks gelezen en dacht alleen al daar gaan we weer,niet voor degene die het topic geopend heeft maar dat je van te voren weet wat voor reacties er op komen het is net of er niet over gesproken kan of mag worden,wat ik al helemaal niet snap dat zulk soort mensen hier op reageren op dit topic als ze eigenlijk al een hekel hebben aan rokende zwangeren.
    Ik rook dus ook :oops: (oooo wat ben ik slecht)en probeer me echt aan een aantal sigaretten per dag te houden de ene dag lukt het me heel goed en rook ik niks(applaus) en de andere dag lukt het wat minder goed.
    En over het topic geniet van de ene sigaret.
    Meschien moeten we wel een topic openen voor rokende zwangeren wat verboden is voor degene die hier zoveel kritiek op hebben en ons beschouwen als in en in slecht.
    Groetjes jeslin
     
  2. smoekie

    smoekie VIP lid

    7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    dat is dan altijd nog de mening van de ander Jeslin, daar trekken "wij" ons toch lekker niets van aan van die moraalridders ;)
     
  3. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    *steekt er nog 1 op*
     
  4. MaMa WeN

    MaMa WeN Lid

    2 jul 2007
    47
    0
    0
    kapster
    heb ook af en toe een sigaretje gerookt,ze is hartsikke gezond en je hoort wel is dat als je rookt je een klein kindje krijgt maar dat was ook niet het geval ze was 8 pond ;) en de vk vertelde dat het beter was af en toe sigaretje te pakken als gestrest te zijn!
     
  5. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Ik snap eerlijk gezegd niet waar mensen zich druk om maken. Het is natuurlijk altijd al zo geweest dat de een het net anders zou aanpakken als de andere en dat zal ook altijd zo blijven..gelukkig maar misschien want anders zou het maar een saaie boel worden. Maar waarom dan meteen commentaar geven als het ff iets anders wordt gedaan dan dat je zelf doet? Zou het niet makkelijker wezen om gewoon lekker je schouders op te halen en te denken dat dat ieder zn eigen keus is ipv je zo op te fokken? Daar komt namelijk ook wel iets van stress bij kijken en woede en irritaties lijkt me bijvoorbeeld dan ook niet erg gezond voor je kindje..ik zeg maar wat hoor ;) Wat als je strax merkt dat iemand zn kind net iets anders opvoed dan jij zelf doet? Zeg je toch ook nix over..althans dat mag ik dan hopen. Lijkt me gewoon veel prettiger om lekker te leven en laten leven. Dit is trouwens voor niemand in het bijzonder bedoeld..gewoon ff in t algemeen..
     
  6. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Gewoon stoppen..iedereen weet heus wel dat dat het beste is!
     
  7. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Jongens, ik voel me echt geen moraalridder hoor...... maar ik kom wel uit voor m'n mening, moet mogen lijkt me.
    En over dit onderwerp is mijn mening nou eenmaal dat stoppen met roken beter is voor jezelf en je kind. Dat stoppen niet makkelijk is, daar weet ik alles van.
     
  8. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Vooral geen excuses bedenken voor jezelf dat je wel kunt gaan roken..
    Deze heb ik al gehoord her en der:

    *De verloskundige zei dat het slecht was om te stoppen(tuurlijk)
    *Als je stopt als je zwanger bent dan krijg je afkick verschijnselen en dat is slecht voor de baby.(roken is echt wel veel slechter)
    *Ach eentje kan toch geen kwaad?(wel dus)
    *Je leeft maar 1 keer..dus boeiend(sorry maar dan vind je dus de gezondheid van je kind niet boeiend)
    *Als je stress hebt is het slecht voor de baby en dan kun je gerust een sigaretje nemen.(ik zou juist stress krijgen bij het idee dat mijn kind met me mee rookt!En er zijn ook andere manieren om met stress om te gaan)
    *Als ik stop word ik gek.(Dat zal heus wel meevallen, anders neem je maar een goede psychiater)
    *Mijn man stopt ook niet dus dan heeft het weinig nut als ik stop.(Nee idd je kunt beter EN zelf roken EN meeroken)
    *Ik vind roken gewoon lekker en laat mij nou maar van mijn sigaretje genieten, want zwanger zijn is al zwaar genoeg!(ach wat zijn we toch weer lekker zielig)
     
  9. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Tuurlijk dat ben ik helemaal met je eens... er bestaan geen excuses om te roken! Die zijn er ook niet als je niet zwanger bent... Maar waar ik me hier zo gruwelijk aan erger is dat mensen je een hele preek gaan geven omdat ze vinden dat je zou moeten stoppen...

    ieder voor zich... dring niemand jouw mening op...
     
  10. streepjes

    streepjes Fanatiek lid

    2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Tja..alleen die baby kan het nog niet aan je vragen, dus waarschijnlijk dat daarom mensen het maar doen...
     
  11. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113

    Helemaal mee eens met Schijndelsvolk! :D Spreek gerust je mening uit maar geef iemand anders ook t recht om er anders over te denken
     
  12. Daan0201

    Daan0201 Fanatiek lid

    28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Geweldig topic! :thumup:
     
  13. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Maar is het niet ieder voor zich die voor zijn kinder(en) zorgt?
    en "onze" verantwoording of wij ons kleintje " in de rook zetten"

    Ik ga ook niet mezelf in andermans opvoeding mengen of wijzen naar mensen omdat ze bepaalde dingen doen zoals hun dat willen.
     
  14. Wizzle

    Wizzle Lid

    31 jul 2007
    33
    0
    0
    Streepjes, volgens mij leef jij en je eventuele kindjes in een cocon heh
    Zo niet. Dan snap ik niet dat jij een kind wilt zetten op deze vieze smerige gevaarlijke aardkloot. Sjesus! Dat doe je toch niet :rolleyes:
     
  15. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Vraagje: eten jullie nog wel kaas met rauwe melk? Drinken jullie nog alcohol?
    (De meeste) Mensen doen daar veel minder moeilijk over want 'je weet dat het slecht is voor het ongeboren kind, dus dat doe je gewoon niet als je zwanger bent.' Waarom behoort roken niet in dat rijtje? Het is slecht, punt uit. Stop dan en miep niet. Je krijgt een kind en je bent - zoals ik in een ander roken topic al schreef - niet meer alleen voor je eigen verantwoordelijk! "Oh, maar het zo moeilijk..." Ja, ik vind dat wijntje laten staan 's avonds soms ook best heel moeilijk, ik vind wijn heerlijk, maar ik pieker er niet over om het toch te nemen. Mijn tijd komt wel weer als ik weer 'in m'n eentje ben'. Dan is het mijn keuze en heb ik 'm'n kind er niet mee - wat bij roken overigens weer meer het geval is ivm meeroken.
    Roken is slecht voor je en ik kan héél veel redenen bedenken om NIET te roken en niet eentje om wel te roken.
    Kom op, een beetje krachtig optreden en streng zijn jezelf, dan kan je die ene sigaret tenminste ook laten liggen en hoef je niet eens na te denken of je een hele of twee keer een halve zal roken. Wat een vraag zeg, gewoon géén.
     
  16. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Voor je eigen lichaam verantwoordelijk, ik had in mijn enthousiasme een woordje vergeten....
     
  17. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk wel dat een wijntje of andere slechte dingen, zoals filet americain iets heel anders is dan een sigaretn roken. Want roken blijft een verslaving en dan kun je alle vrouwen die niet kunnen stoppen zwakkelingen vinden, maar het is niet aan mij of jou/jullie om hun daar over te veroordelen.

    Ben benieuwd of de vrouwen die hier zo'n uitgesproken mening hebben ook zwangere vrouwen in het echte leven erop aanspreken als ze een sigaret aansteken...
     
  18. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik persoonlijk ben tegen roken in de zwangerschap. maar dat geld voor mezelf. in mijn huis wordt ook nooit gerookt.

    maar wat betreft andere mensen het is hun keuze ! ik laat andere mensen in hun waarde en zal nooit over ze oordelen. wat heb ik daar aan ?
     
  19. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    ik persoonlijk ben tegen roken in de zwangerschap. maar dat geld voor mezelf. in mijn huis wordt ook nooit gerookt.

    maar wat betreft andere mensen het is hun keuze ! ik laat andere mensen in hun waarde en zal nooit over ze oordelen. wat heb ik daar aan ?
     
  20. Mauricette

    7 sep 2007
    24
    0
    0
    Nou, nog één reactie dan, op de opmerking dat je een ander je mening niet moet opdringen (zie Schijndelsvolk).
    Ik wil mijn mening niet opdringen. Ik vind alleen dat je over je verantwoordelijkheden moet nadenken, sowieso, maar zeker als je een kind krijgt.
     

Deel Deze Pagina