Tuurlijk mag je je mening wel geven. Ik ben ook niet voor roken tijdens de zwangerschap, maar ik vertel het anders en daar zit het 'm denk ik in....
Oooh dus roken is slecht? Echt waar joh! En ook nog eens wetenschappelijk bewezen! Dat wist ik nog helemaal niet. Echt shocking nieuws dit *zucht* Volgens mij was de vraag van de ts ook helemaal niet of roken slecht is of niet. En deze hele discussie heeft ze volgens mij ook niet om gevraagt. Probeer eens wat beter on-topic te blijven
GOTCHA! Weet je hoe slecht dat voor je is? Daar kan je suikerziekte van krijgen en dat kan mk's veroorzaken en das waar, ik ben daar zelf op gecontroleerd. Suikers zetten zich om in vetten en als je daar op een gegeven moment veel te veel van hebt kan het je leven verkorten...ben je ook weer korter moeder. Suikers zijn giftig. Ik kan zo nog wel even doorgaan...
Fabel nummer 1; van suiker eten krijg je suikerziekte. Fabel nummer 2; roken is beter dan stress van stoppen. Kijk rook allemaal lekker door, als jullie dat beter lijkt dan stoppen. Maar laat al die smoesjes achterwege. Zeg dan gewoon eerlijk ,ik rook nog en ik wil best stoppen maar stoppen is moeilijk en daar heb ik het doorzettingsvermogen niet voor.
ik was gelijk gestopt met roken toen ik positief teste maar helaas toen ze 3 maanden oud was ben ik weer begonnen....grrrrrrr.......ach ja we roken altijd al buiten dus ze heeft er geen last van! maar meid goed hoor dat je er nog maar eentje rookt, ga zo door en misschien lukt het je nog om helemaal te stoppen
JAAAAHHHHHAAAAAAAAA! je hebt je statement nu wel gemaakt hoor! en houd nu maar op met JOU mening door de strot te duwen. Heel Nederland weet dat roken niet goed voor de mens is maar dat weet de TS ook wel daar gaat het in dit verhaal nu niet om ](*,) Nou dames nog een fijn weekend verder
Hihihi.... de TS is echt blij dat ze deze topic is begonnen.. ze krijgt advies en een hoop preken.. is er dan niemand die deze op slot kan gooien? Je komt er toch niet uit! de een rookt bewust en de ander drinkt bewust en weer een ander neemt toch een toastje filet... iedereen doet weleens iets verkeerd, daar ben je mensen voor...! Vind dat er nu wel genoeg gezeurd is of zie ik dat verkeerd? Liefs Gina
Hallo allemaal, Ik heb niet de hele discussie gelezen maar begrijp dat veel dames zich kwaad maken over de nog rokende zwangere vrouwen, en terecht natuurlijk, helaas hoor ik hier ook bij en geloof me ik voel me echt heel heel heel schuldig daarover, elke dag doe ik weer een stoppoging en ik weet het zeker, het gaat me heus wel lukken. Maar nu even een andere vraag, maakt het nog wat uit in welke fase van de zwangerschap je hebt gerookt? Is het de eerste maanden erger of minder erg dan de laatste maanden, of maakt het geen donder uit? Ik wil helemaal niks goed praten hoor maar ik vroeg het me gewoon af... weet iemand dit?
Er staat wel heel helder in welke gevolgen het kan hebben. Het gaat voornamelijk over klein geboren worden, groeiachterstand en verhoogde kans op wiegedood. Wat ik daar dus ook lees, is als je zelf niet rookt, maar wel in huis leeft met een gemiddelde roker, dat hetzelfde staat als zelf 5 sigaretten per dag roken. Mijn vriend rookte tijdens de zwangerschap nog in huis...Ben ik nu ook een ontaarde moeder, wat is jullie mening daarover?
Ik nuttig iedere dag een half kratje bier, daarbij spuit ik met grote regelmaat het een en ander aan heroine daarna 6 bakken koffie om weer even te nuchteren. Tijdens het stappen, wat ik nog iedere vrijdag en zaterdag doe gebruik ik twee xtc pillen. Vreet me lens aan filet american. Neem ook graag leverworst met kaneel, een worst per dag en gebruik elke avond 8 paracetamollen om me aan het eind van de dag weer een beetje in orde te voelen. , maar ik denk dat ik ga stoppen met dat laatst sigaretje...jullie hebben me overtuigd!
hier net zo. Ik ben altijd fanatieke roker geweest en ga nu echt niet zeuren bij anderen dat ze niet mogen roken in mijn buurt, anders zie ik tot na mijn bevalling mijn halve familie niet meer. Denk dat het altijd nog minder slecht is dan zelf roken!
Zijn jullie hier nou nog steeds mee bezig, niets anders te doen zeker. Ik zie dat sommige rokers zelfs kromme tenen hebben, ik zou maar snel naar de dokter want dat is niet zon beste aandoening. Ook zie ik dat diabetici en andere zaken erbij worden gehaald door de rokers en zijn er zeer hypocriete rokers tussen. Smoekie bijvoorbeeld of ook wel smokey is zelfs zeer trots op haar gerook. Bij alle twee haar kinderen heeft ze stug door gepaft, verteld ze stoer, en bij deze ook weer. Maar als de baby is geboren mag er zeker twee maanden niet gerookt worden in huis, hoe hypocriet kan je zijn. Bizar hoe mensen hier durven te spreken van een mening opgedrongen te krijgen terwijl zij juist een ongeboren baby een sigaret opdringen. Alsof iemand jou een mening kan opdringen, hoe zwak ben je dan. Neem goeie raad aan of zwijg. Joh deze discussie is echt te dom voor woorden. Neem je eigen verantwoordelijkheid maar neem die vooral voor je ongeboren baby Hier begint het moeder zijn al. Geniet van je zwangerschap.