nog maar 16 jaar oud en al een kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door d0ri3n, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ja dat is wel een verschil. ik was 15 toen ik mama werd. maar red het ook best. mijn kind komt niks tekort. of je 15 ben of 20. als je echt wil kun je best voor een kindje zorgen, ik heb het ook gered en willen nu zelfs graag een tweede. en ja ben gestopt met school, maar dat hoeft niet altijd slecht te zijn. ben nu gestopt omdat ik ging verhuizen en nu een eigenhuisje heb, start bijna met een opleiding. en nee raad jonge meiden niet aan om jong zwanger te worden want het is zwaar ja maar dat kan voor jou hetzelfde zijn. vind alleen zo jmmr dat sommige meteen zeggen dat je dan niet voor een kind kun zorgen. ik weet hoe het is dat als je heel graag wil laten zien dat je het kun en sommige mensen je de moed in praten en anderen je de kop gek maken door te zeggen dat je het niet kunt. dat is klote

2. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ik snap jou meing echt wel, maar (en is niet lullig bedoelt) heb jij bewust gekozen op je 15de voor een kindje? en je heb zelf gezegt, ik had er liever nog mee gewacht.
    Maar mij hoor je ook niet zeggen dat tienermoeders slecht zijn voor kinderen dat zeer zeker niet. Maar ik zie het met me ex-schoonzusje.
    En nee idd niet iedreen is het zelfde. Maar thja ik ben van school af heb diploma's en een goed betaald baan en me vriend ook.

Op je 16de zit je op school, hoe wil je dat doen dan? Geef het maar aan je ouder? Stoppen met school. Kijk het is natuurlijk je eigen beslising wat je wilt doen en gaat doen. Daar hoor je mij ook niet over.
    En ja heb veel repect voo jonge meiden die een kindje hebben. Maar zie ook veel om me heen dat die meisje er zwaar onder door gingen en alles afstonden aan hun ouders. Dan heb ik zoiets van kom op, had dan ff nog niet aan kinderen begonnen snap je?

Het is helaas geen speelgoed, die je aan en uit kanz etten :S haha toch
    xxx

3. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    nee heb niet bewust gekozen voor een kindje, dat had ik ook zeker niet gedaan. ben altijd wel gek geweest met kinderen dus misschien dat ik er dan op dezeleeftijd wel voor had gekozen. ik was 14 toen ik zwanger raakte onbewust en wist het ook pas met 5 maanden. mijn moeder past weleens op maar verder doe ik alles zelf, zorg zelf voor hem en financieel zorg ik ook voor hem. ik ben van school af en op moment gewoon thuis, wel eigen huisje en mijn vriend werk fulltime. ik begin bijan mmet een versnelde korte opleiding en ga werken

4. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Lievemamma,
    als jij op je 15e per ongeluk zwanger bent geraakt, vind ik het een heel ander verhaal. Dan moet je roeien met de riemen die je hebt en ik zeg ook absoluut niet dat tienermoeders slecht zijn voor hun kind. Ik vind het alleen heel egoïstisch als je zo jong een kind neemt, omdat je het "wilt", als jij zo'n jonge moeder was, zal je zeker beamen dat de situatie verre van ideaal was, ook al hou je zielsveel van je kind en had je het niet willen missen. Jij had geen keuze, zij wel.
    En zoals ik al zei, ik maak het op dit moment zeer dichtbij mee en t brengt weinig goeds.
    En wat jij zegt over oudere mensen en tinermoeders die wel/ of niet goed kunnen zorgen voor hun kind? Voor de tienermoeders staat er een battarij aan hulp klaar (ouders, school, overheid). Bij oudere is dit veel minder, denk dat dat zeker meespeelt in het feit dat het meestal goed gaat bij de tienermoeders.
    Nogmaals, raak je ongepland zwanger als jong meisje, vind ik het alleen maar knap dat je het er goed vanaf brengt, petje af, maar er bewust voor kiezen vind ik egoïstisch! Maar goed, daar kan je allemaal zo je eigen mening over hebben.........

5. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ja maar kijk daar hebben we het verschil jij was 15 en niet bewust voor gekozen, zij is 16 en bust gekozen. SNap je?
    En tuurlijk weet ik heus wel dat je net zoveel van hem houd als je er wel bewust voor had gekozen.
    Maar abortus pleeg je ook niet zo snel. Dus snap het wel.

Maar 16 jaar en nog op school, dan heb ik zoiets van kom op vanaf je 18de ghoef je niet meer naars chool. Dat zijn nog 2 jaartjes wacht eerst die 2 jaar even af. Snap je?

En ja 18 is nog jong, maar op de 18de kan je wel veel meer hebben dan op je 16de snap?

xxx

6. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    oke dat is waar, zou er zo jong nooit bewust voor hebben gekozen, nu met net 18 jaar kiezen we er wel bewust voor, en ja daar krijg ik ook negatieve reacties op, maar daar kijk ik niet naar. heb die kriebels nu gewoon :D mijn zoontje is nu bijna 3 en heb alle ervaring al, gewoon die moedergevoelens :D

7. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    niet altijd krijg je hulp als tienermoeder, sommige moeten het ook alleen doen. mijn moeder wou soms oppassen maar dat heb je als oudere ook. verder heb ik toch alles zelf moeten doen

8. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ach...ik geloof dat mijn punt wel duidelij is voor ts. En jij bent t duidelijk niet met me eens ;) .
    Geeft niet, daar is dit een forum voor!

9. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    ja nou als je alles op een rij heb op je 18 waarom niet toch ;)
    Het enigste wat ik tegen jou kan zeggen is geniet er van en hopen dat je snel zwanger mag raken :D

Maar voor dat andere meisje (wie deze topic heeft geopent) denk er eerst nog ff goed overna. En mischien ook wel zo even vriendelijk en leuk om zelf even te reageren.

xxx

10. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    dat heb ik toch ook al wel gezegd :) wacht er even mee het is idd wel gheel zwaar in het begin... het zal wel beter worden maar dan moet je eerst door het moeilijkste heen komen, het beseffen wat het inhoud, dat is niet jeteen als je zwangerben, soms klijken dingen mooier dan het in werkelijkheid is

11. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    ja idd mooi gezegt, "soms lijken dingen mooier dan dat het is"

Maar ik denk ook dat ze het leuke er alleen maar in ziet. maar niet hoe zwaar het is.

Kijk het blijft haar leven en haar meing. Maar toch ik kan het niet genoeg zeggen maar zeg het nog een keer : Denk er eerst heel en heel goed overna. het is geen pop. Die je aan de kant kan schuiven als je er ff geen zin in heb
    En mischien is het de aandagcht wel die ze dan krijgt. Dat zie ik bij me ex-schoonzusje die vond de aandacht alleen maar leuk. Maar nu vind ze er niks meer aan want het heeft veel mee onderhoud dan dat ze dacht. (maar dat is een lang verhaal hahaha)

xx

12. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi ben hier best van geschrokken meid! :rolleyes:
    Heb zelf een dochter van 16.
    Zou er niet aan moeten denken!
    Jullie zijn zelf nog kinderen, al voel je je al zo groot! :rolleyes:
    Een baby is veel meer dan een levende pop!
    Gooi je toekomst niet weg meid!
    Heus, je hebt nog tijd genoeg! ;)

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik had ook al zo jong een kinderwens maar toch heb ik mijn gevoelens opzij kunnen zetten totdat ik alles zo geregeld had dat er ook echt een kindje kon komen. ik wilde een eigen huisje (meestal is dit niet zo met 16 jaar) en me school afgemaakt hebben zodat ik niet financieel afhankelijk ben van de overheid en me kindje onderdak kon geven. toen ik net 20 was ben ik gestopt met de pil zodra we een eigen woning hadden en uiteindelijk ben ik na 22 maanden moeder van een prachtdochter alcia. ik moet je zeggen het is wel heel zwaar hoor een kindje opvoeden en als ze 4 uur achterelkaar huilen kun je echt met je handen in je haar zitten als ze ontroostbaar zijn. al met al is dit het mooiste wat je kan overkomen "moeder worden en zijn" maar denk er goed over naar en zorg dat je alles financieel op een rij hebt want een baby is echt niet goedkoop denk maar aan een bedje, kinderwagen, kleding, voedsel en luiers. met je 16 verdien je nog niet veel en zeker niet zonder een goede opleiding. ik weet niet hoe oud je vriend is en hoelang je al een relatie hebt want wat als hij je verlaat ofzo zou je dan zelf nog voor je kindje kunnen zorgen?

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ken het gevoel supergoed! toen ik 13 was kregen we een oppasbaby en toen besloot ik dat ik heel graag moeder wilde worden (ooit) toen ik op mijn 16e een vaste relatie had was ik er voor mijn gevoel klaar voor, maar vanwege school e.d. niet geprobeerd.
    nu ben ik 24 en sta ik op springen, maar ik vind mezelf ook nog steeds wel jong. steeds meer begint het gevoel te komen "waar ga ik in godsnaam aan beginnen" het is namelijk nogal een verantwoordelijkheid, en ik denk dat wij als "niet-moeders" ons niet kunnen voorstellen wat een impact het zal hebben op je leven.

denk er asjeblieft heel goed over na, en praat erover met tienermoeders en als het kan met je ouders!

15. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    ik ben het wel eens met de anderen over financieel etc.. maar als je dat allemaal te bieden hebt waarom niet?
    het zal zeker wle zwaar zijn maar als jullie er 10000%achterstaan kan het toch?
    en dat je zelf nog een kind bent kan ik niet over oordelen tussen kind en kind zit een heel groot verschil....
    je kunt 16zijn en echt nog kind zijn en 16 zijn en al n heel stuk volwassen dat was ik zelf ook!

succes meid!

grtjess

16. volgens mij durft dorien niet meer te reageren ofzo...heb haar niet meer gezien sinds ze t topic opende haha...

liefs marieke

17. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Nou ja het is ook lastig reageren op iets waarvan je kan verwachten dat het negatieve reacties op zal leveren.

Ik vind 16 ook erg jong, een klein beetje financiele zekerheid heb je toch wel nodig, een eigen plekje enz enz.

18. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi,

Ik ben het niet eens met sommige dames dat jij nog zelf een kind bent, natuurlijk ben je geen kind meer! Ik kon op mijn 16e niet wachten tot ik over 2 jaar het huis uit kon, want ik was al zo zelfstandig (qua gedragingen) als wat!
    En ik wil ook al vanaf mijn vijftiende een babietje.
    Hoewel die wens enorm sterk is, is mijn ratio nog sterker en daardoor heb ik de afgelopen tien jaar ontzettend van mijn studie en vrijheid genoten. En nu ben ik nog steeds jong!
    Geloof me, die kinderwens hoef je niet geheim te houden, iedereen weet het van me, want ik vlieg bij bijeenkomsten altijd direct op de kindertjes af. Zo kun je het goed 'kanaliseren'
    Veel sterkte met je besluit!

19. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Hoi Dorien,

Wat krijg je veel reacties he? Moet misschien even op je inwerken. Ik hoop dat je je niet aangevallen voelt, de meesten hebben het beste met jou, en iedereeen heeft het beste met jouw toekomstige kindje voor.
    We zouden het wel leuk vinden als je te zijner tijd iets terugschrijft

20. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Nee, de reacties zijn denk ik zeker niet rot bedoeld, maar een topic als deze roept toch meestal vrij heftige reacties op.
    Ik denk ook niet dat het uitmaakt wat "wij"vinden en dat je gewoon gaat doen wat je zelf wilt, zo werkt dat gewoon als je 16 bent.
    Maar denk wel goed na over de consequenties van je beslissingen. Want niet alleen jij en je vriend gaan daar mee te maken krijgen!

Deel Deze Pagina