nog maar 16 jaar oud en al een kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door d0ri3n, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    volgens mij is TS er al weer vandoor na haar eerste en enige bericht op dit forum.

En gelukkig is niet iedereen het met haar eens (zo'n wereld is het hier he, mensen zijn het soms eens, en soms oneens met je ... )

Wat ik denk? Ik denk dat TS misschien andere bedoelingen had met het starten van het topic. Laat ik het zo zeggen, als ik met 16 (= puber, is dus stronteigenwijs) zeker wist dat ik aan een kind toewas, ging ik me gewoon laten bevruchten en niet bij een stel ouwe mutsen raad vragen.

Zal wel aan mij liggen, maar ik kom hier wel vaker vage meisjes tegen (KMBRLY?) die veel negatieve reacties oproepen, veel gekibbel in het topic en voor je het weet weer verdwijnen ...

2. beccaatje
    ben ik helemaal met je eens!
    weaarschijnlijk een schreeuw om aandacht ofzo!
    kan me ook altijd moeilijk voorstellen bij dit soort topics dat het echt is!
    maar ja ik reageer er wel zo op want je weet maar nooit!;)

liefs marieke

3. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik kan wel een reactie plaatsen, maar ja, ik weet niet of ze gelezen worden door de TS'er. Misschien schrikken we haar wel af met z'n allen. Kan me voorstellen dat ze hier een beetje verdrietig van wordt. Sommigen zeggen hier: misschien vraag om aandacht ofzo. Maar dat weet je niet, misschien willen zij en haar vriendje er wel echt voor gaan...

Ik wacht dus eerst maar even af of de TS'er zelf nog om de hoek komt kijken en een reactie geeft.

4. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    daar heb je zeker wten gelijk in, was 15 maar heb een hoop meegemaakt en altijd veel moeten doen, ik heb me vanaf toen nooit een kind gevoeld, maar altijd gewoon volwassen, was dat idd niet (pas vanaf vandaag:D) maar voelde zeker zo

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    Iedereen voelt zich volwassen op zijn/haar zestiende. Je denkt dat je al heel groot bent, veel ervaringen hebt, veel weet, volwassen overkomt, enz. enz. Dat geeft ook niks, want als je zestien bent, heb je idd al een heel stuk ontwikkeling achter je. Maar als je dan nog een paar jaar ouder bent, zie je dat je juist nog heel onvolwassen en onervaren was.

6. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    hoe volwassen ben je als je je kinderwens af moet stemmen met onbekenden op een forum?

7. Eevitaa

Eevitaa Bekend lid

4 sep 2007
    538
    0
    0
    Das ook op je eenentwintigste :p

8. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Hardenberg
    @Eevitaa: klopt. Als ik 25 ben, denk ik terug aan m'n 21ste en denk: wat was ik toen nog naief. Of zoiets ;). Dat weet ik wel.
    Maar ik ben wel van mening dat je op je 20e wat beter beslissingen kunt nemen over dat soort dingen als op je 16e. Bovendien heb je dan meestal je leven toch al wel wat beter op de rails.

16: nog vijf jaar naar school, single, financieel afhankelijk, woon bij m'n ouders, ...
    21: afgestudeerd, getrouwd, man met fulltime vaste baan, eigen huurhuisje, ...

Kijk da's nogal een verschil...

9. grace20

grace20 Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.322
    0
    0
    huisvrouw
    bredene
    hoi,

ik werk namelijk vrijwillig in een jeugdhuis in oostende wij hebben van elk wat wils wat 16 jarige betreft!

natuurlijk is de ene volwassener dan de ander maar dan nog zie ik dat hoe volwassen ze ook zijn of denken dat ze zijn. heeft ook te maken met wat ze allemaal meegemaakt hebben.
    ze zijn en blijven 16 jaar! en hebben niet de middelen om een kindje op te voeden. zo hebben we al 3 gevallen gezien die hun zwangerschap aanvaarden en 1 maal ze bevallen waren kregen ze een postnatale depressie en wilden maanden hun pasgeboren baby niet zien of horen.
    en dat is ook niet de bedoeling. ook oudere mensen kunnen dit hebben maar die kunnen het meer beheren dan een 16 jarige.

en voor lievemama18 ik begrijp zeer goed je situatie en ben er zeker van dat je een zeer goede moeder bent en altijd geweest maar na jou ervaring zou ik een meisje van 16 jaar afraden om bewust zwanger te worden en niet afkomen met verhaaltjes zoals ik heb zware momenten gehad maar alles is goed gegaan! dat kan ik best geloven maar zo heb ik het gevoel dat je haar aanmoedigd.

maar ja dat is ook maar weer mijn mening iedereen is anders maar het is de bedoeling dat ik mijn gedacht eens neerpen denk ik daarom is het ook een forum

groetjes grace20

10. Kmbly

Kmbly Actief lid

4 jul 2007
    237
    0
    0
    Secretariel medewerker.
    Zuid Holland.

Sorry bedoel je mij daar soms mee ?
    Wil niet heel lullig doen.. Maar het forum is er om vragen te stellen..
    En ik geloof dat ik als 19 jarige ook vragen mag stellen toch!?
    Of schreeuw je om aandacht als je je kindje bent verloren en toch graag eigelijk daarna toch weer wil proberen voor een kindje ?
    Volgens mij niet ? Je mag toch altijd raad vragen en mensen vragen om hun raad of eige belevenis ? Kan hoor dat k het verkeerd zie .. maar denk dat jij het verkeerd ziet je moet niet zo snel oordelen zeg !

11. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    ik moedig haar helemaal niet aan. heb ook al gezegd dat ze beter kan wachten, alleen die opmerkingen vind ik zo vaag, dat een tienermoeder niet kan zorgen voor een kindje is belachelijk. neem het alleen op voor mijn gelijke, moedig het helemaal niet aan

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Jij durft... sorry hoor maar wat je nu zegt vind ik echt te grof voor woorden... Als je een aanval niet kan winnen (als het al een aanval was op jou), ga je dan niet verlagen tot dat soort opmerkingen zeg...

Zal je eerlijk zeggen, als ik beheerder van dit forum was geweest, had je er linea recta afgelegen... Gatver zeg...

13. dromertje

dromertje Actief lid

18 apr 2007
    246
    0
    0
    Volgens mij moeten we ophouden elkaar te veroordelen.

Als dat meiske van 16 geen reactie terug wil geven, dan hoeft ze dat toch niet? Misschien zijn de reacties voor haar wel erg confronterend, en vindt ze het moeilijk te reageren? Maakt toch niet uit? Ik hoop in ieder geval dat ze er wat aan gehad heeft...

Of je nu jong of oud een kinderwens hebt, ik hoop dat een ieder een juiste keuze maakt in het belang van het kindje! ;)

14. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Hoi,ik wil ook nog even reageren...Haha beter laat dan nooit.Ik zou zeker nog niet aan kinderen beginnen als je 16 bent.En al helemáál niet als je veel hebt meegemaakt waardoor je volwassener bent geworden!Ikzelf heb ook heel veel meegemaakt,heb nooit echt een kind kunnen zijn.Dus toen ik op mijn 18e het huis uit ging begon voor mij het verwerken pas.En dat wil je niet doen als er dan al een kind is.Ik wil mijn kind een gezonde en stabiele moeder geven en geen labiele moeder die haar hele leven vecht tegen nare dingen uit haar verleden!Ja toch?

15. Femmes

Femmes Actief lid

19 jun 2007
    348
    0
    0
    Wat een kinderachtig gekibbel zeg! Volgens mij vraagt Dorien gewoon om meningen. Maar ik denk dat Dorien verstandig genoeg is om haar eigen beslissingen te nemen, ongeacht of wij dat wel of niet verstandig vinden. Dorien heeft een kinderwens vanuit haar referentiekader, dat wij dat misschien niet zouden willen, Soit, wij weten toch niet wat Dorien allemaal al heeft meegemaakt en waarom die wens zo groot is?

Het enige wat ik tegen Dorien wil zeggen: Denk er goed over na, stabiliteit is het allerbelangrijkste om een kindje groot te brengen, niet geld. Zelfs de armste gezinnen brengen kinderen groot, en roeien met de riemen die ze hebben. Zorg er voor dat je stabiel (vooral ook in je relatie) en financieel niet al te afhankelijk bent.

Een paar jaartjes doorstuderen brengt je wellicht meer stabiliteit en betere kansen later, maar dat is naturlijk aan jou. Ik ken je verder niet, maar laat naast de emotie ook de ratio een klein beetje meewegen.

suc6 met je beslissing.

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    KMBLY heeft het over zichzelf meiden.
    Zij heeft een miskraam gehad.

17. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    tja,lezen :rolleyes: ;)

goed dat je het er ff neerzet,want denk idd dat sommigen het anders opvatten!

18. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat begrijp ik idd.

19. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    idd!
    en dat meisje van 16 kan goed nog niet al hara reacties gezien hebben meschien pc kapot etc.... heb ik ook wel eens hoor!

20. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Mmm nou ja puur mijn mening ben je op je 16e echt nog te jong om voor een kindje te kiezen.

Nee ik weet niet hoe "volwassen" de TS is, en of zij haar zaken voor elkaar heeft. Maar ik ben van mening dat je wanneer je wat ouder bent, je opleiding af hebt, een baan hebt en dus stabiliteit kunt bieden.

Dat lijkt me A voor t kindje beter en B voor jezelf ook, dat je je daar allemaal niet druk over moet maken, want het kost genoeg.

Deel Deze Pagina