nog maar 16 jaar oud en al een kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door d0ri3n, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    :rolleyes: pfff jammer dat het helemaal off topic gaat.

Laat ieamnd schrijven zoals ie wil, geef je mening on topic en verder niet.

Ik bedoel je mag t er niet mee eens zijn (ben ik ook niet) maareh laten we ff bij t ondewerp blijven ipv elkaar in de haren te vliegen.

Ik hoop dat de TS zich bedenkt en desnoods met moeder haar wens bespreekbaar maakt, zodat ze advies kan krijgen etc.

Wat ze ook doet het is in eerste instantie haar keuze, als ze zich maar bewust is van het feit dat als ze voor een kindje gaat dat het dan niet alleen haar betreft maar ook t leven van een kleintje!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar dan nog, wat maakt het nou uit hoe ze schrijft? Misschien vindt ze het wel lekker makkelijk, dat krijg je ook wel als je op de pc altijd zo schrijft (bv. msn dus).

Er zijn echt wel meiden van 16 die serieus al een kindje willen, alleen denk ik niet dat dat verstandig is. Ik heb ook iemand gekend die op haar 17e een kindje kreeg (niet helemaal gepland, wel erg gewenst) en bij wie alles goed is gegaan en ze is erg veranderd toen, van het naieve kleine meisje in een meer volwassen vrouw. Dat had ik echt niet van haar verwacht, daarom oordeel ik nu ook niet zo snel.
    Neemt niet weg dat ik het heel erg afraad om nu al te proberen zwanger te raken.

3. Konijn

Konijn Niet meer actief

Iedereen van 16 schrijft zo, ook wanneer ze iets serieus menen. Ik moet echt flink mijn best doen om mijn (havo/vwo) leerlingen 'normaal' Nederlands te laten schrijven. Dat op zich zegt niets over of iets serieus bedoeld is of niet. Geef ik toch commentaar... lekker standvastig ben ik... ;)

4. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Zo offtopic gaat het niet hoor...een meisje van 16 schrijft hier in msn/sms taal dat ze graag een kind wil...en mede door dat taalgebruik word ze niet echt serieus/volwassen genomen lijkt me nog logisch ook...

Tuurlijk kan iemand van 16 een weloverwogen beslissing maken, of ze een roze of groen truitje aan zal trekken, of de nieuwe van Fergie wel of niet cool is en of ze wel of niet zal leren voor het wiskunde proefwerk van morgen...maar op je 16de weloverwogen voor een kind kiezen?
    Kom op zeg zelfs iemand van 30 kan soms niet eens overzien wat voor gevolgen een zwangerschap en baby met zich meebrengt!

Ik heb het al eens eerder geopperd bij eerdere van dit soort topics: een mod gelijk zo'n meisje doorverwijzen naar de sites die er zijn speciaal voor tienermeisjes met dit soort wensen/problemen en een slot erop...tis namelijk ook nog eens knap kwetsend voor de 'oudere' vrouwen die niet/moeilijk zwanger kunnen worden...dit soort topics loopt uiteindelijk altijd uit op een rel.

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Het is geen msn taal volgens mij hoor, gewoon Vlaams.

Net zo goed dialect als schrijven 'me vriend' om maar een voorbeeld te geven, dat is toch ook geen msn taal?

Neemt niet weg dat ik het ook erg jong vind.
    Ik begrijp het gevoel erg goed, maar het is gewoon geen goed idee.
    Toen ik 16 was wilde ik ook zo graag een kindje, maar ben er nooit aan begonnen en heb er niks geen spijt van dat ik nu 'pas' zwanger ben! ;)

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Ik ben ook van mening dat het niet juist is.

Maar wat ik jammer vind is dat er wel op elkaar ingehakt wordt en dat je dus wel ziet dat mensen weer vanwege schrijffouten stijl of wat dan ook niet serieus genomen worden.

In sommige gevallen is het terecht, ik bedoel dan zit iemand gewoon te klooien voor de fun, maar in sommige gevallen weten mensen niet beter, schrijven ze in msn taal of maken ze fouten of rare zinnen vanwege een andere oorzaak en t is jammer dat de geloofwaardigheid daar dan aan opgehangen wordt.

Maar goed iedereen zn mening....

7. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Ik neem TS niet serieus vanwege:
    1. haar leeftijd én
    2. haar taalgebruik én
    3. het feit dat er om de zoveel tijd steeds weer een tiener een soortgelijk topic opent én
    4. het feit dat ze amper reageert maar waarschijnlijk wel gierend van het lachen meeleest...

Kan er echt niks anders van maken...maar vind het met dat op elkaar inhakken ook wel meevallen hoor?
    Heb dan wel ergere topics gelezen....

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Maar vindt ze deze discussie dan juist niet enorm grappig?

9. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ik ga nog geen eens weer me mening geven, ik lsuit me bij roelie aan.
    helemala gelijk meid.
    Ik denk niet dat we dit meisje sireuis moeten nemen helaas.

Mara wel een misselijk kut grap zou ik het vinden

xxx

10. Roelie

Roelie Fanatiek lid

20 mrt 2007
    2.951
    0
    0
    Waarschijnlijk wel.... :(
    Nou goed ik reageer er niet meer op, als ze écht een kind wil doet ze het toch wel, hoort ook bij 16-jarigen, gewoon stronteigenwijs je eigen zin doordrukken...
    Ik hoop echt dat het gewoon een verveelde puber is en we haar straks niet terugzien in het tienermama topic...

11. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    en dan toch nog ff me menin":

waarom kon ze bij haar eerste bericht wel normaal typen en bij haar 2de bericht opeens heel vaag typt?

en dat is geen msn/sms taal hoor, die taal ken ik wel.

xxx

12. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    hoi allemaal

Weet je wat mij eigenlijk dwars zit. Is dat wij (onze maatschappij) sex voor tieners goed keuren maar als ze dan zwanger geraken dan moeten ze maar abortus plegen want daar zijn ze dan wel te jong voor. Maar voor sex zijn ze dan niet te jong. Ik vind dit persoonlijk echt een groot probleem

13. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    hoih oi,

ik snpa je punt, maar 16 jaar en sex kan wel samen maar laat ze dan wel anticonceptie gebruiken. En niet ff denken Ow ik ben 16 wat leuk zo kind ik wil het ook. En uit eindelijk zitten der ouders er mee op geschept.

14. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ben ik het 200% mee eens! Ik vind ook helemaal niet goed dat seks bij jongeren tegenwoordig eerder regel dan uitzondering is. Natuurlijk: 100 jaar geleden waren alle meisjes van 16 getrouwd, maar toen was het leven ook wel heel anders.

Je moet pas seks hebben als je ook de consequenties daarvan kunt dragen (een kind). Dat geldt trouwens niet alleen voor tieners.

Ik zou me er niet meer mee bemoeien hè? Dat ga ik ook maar niet meer doen... gewoon niet meer lezen... :oops:

15. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    Ik denk zelf dat veel meiden van 16 jaar alleen maar het leuke er van in zien (in een kindje) tis toch leuk zo lief klein schatige baby's. Ik bedoel anders beginnen jij en ik en de rest er ook niet aan ;). Maar ik denk dat wij allemaal alles op zijn rij hebben.

Alleen 16 jaar heeft dat (denk ik) nog lang niet, die moeten nog lekker geniten van het leven.Een kind word ook groot en groter. Moet naar school noem het maar op.
    Het is niet alleen leuk en schatig maar zittebn ook echt wel nadelen aan

xxx

16. Niet meer actief

Tja, kinderen die kinderen op willen voeden, lijkt me lastig. Ook al is de ene 16jarige een stuk volwassener dan de ander, de meesten zijn er gewoon nog niet aan toe.

Waar ik aan moest denken, eigenlijk zou je zo'n oefen-pop moeten hebben zoals ze in Amerika gebruiken om tieners bewust te maken van de consequenties van een kind opvoeden. Een pop die je moet voeden, baden, verschonen, troosten etc. Blijkt daar zeer effectief te zijn tegen jeugd-zwangerschappen.

En anders kan ts altijd nog gewoon een babypop kopen, wel de lusten niet de lasten :)

17. Milla

Milla Niet meer actief

Ik ben het ook helemaal met Roelie eens. Daaraan wil ik nog toevoegen dat als je het terug leest, het wel erg toevallig is dat ze dagen lang niet reageert en dan ineens na de reactie van 'Nouky' die haar twijfels over de echtheid uit, inneens wel een berichtje plaatst. Ook vroeg iemand bijna gelijktijdig om een slot, en toen opeens kwam deze dame weer 'op dagen' Verder is het ook typisch dat ze niet in gaat op het feit dat iemand al aangeeft het ongeloofwaardig te vinden. Ik heb helemaal niets tegen schrijftaal, maar dit lijkt niet echt op de taal van een 16 jarige maar meer op iemand van de basisschool en dan heb ik het niet over haar schrijfwijze, maar wát ze schrijft. Je weet toch dat je dit soort reacties kunt verwachten ook al ben je 16.. daar ga je toch niet op huilen of ineens twijfelen door wat anderen zeggen, en als klap op de vuurpijl zegt ze ook nog te hopen dat het niet te laat is, als dat geen reacties uitlokt... Ik denk dat het daarom te doen is.

18. Milla

Milla Niet meer actief

Helemaal mee eens, ik heb zelf twee dochters, ben van plan ze goed voor te lichten.. zouden meer ouders moeten doen, maar dat is een ander onderwerp.

19. Emmi

Emmi Actief lid

13 mei 2007
    138
    0
    16
    Ja inderdaad. Maar dan zijn er dus ook tieners die anticonceptie gebruiken en toch zwanger geraken en dan moeten ze toch abortus plegen omdat ze daar dan toch niet klaar voor zijn volgens de maatschappij

Mijn mening is dat je pas sex mag hebben als je ook klaar bent om kinderen te krijgen. (aangezien sex uiteindelijk ook daarvoor is)
    Dus als de maatschappij sex goed keurt voor jongeren zouden we allemaal niet zo fel mogen reageren als ze zwanger geraken. We zouden dan beter zo fel reageren dat ze al sex hebben op zo een jonge leeftijd.

20. ben ik met je eens mila! :D

Deel Deze Pagina