nog maar 16 jaar oud en al een kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door d0ri3n, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0

2. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Trouwen is voor mij niet voor de leukigheid hoor, heeft voor mij een onschatbare waarde. Maar het is ook mijn mening. En ik geloof in God en geloof ook dat Hij seks voor in het huwelijk heeft bedoeld.
    Ik weet niet of samenwonen een net zo grote stap is. Dan kun je toch makkerlijker weer uit elkaar? Hoewel dat vast de opzet niet zal zijn.

Anyway, da's een andere discussie. 't Is gewoon mijn mening. En iig vind ik dat als je 16 bent, je nog te jong bent voor seks. En da's eveneens een mening. ;)

3. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @freewilly: wij hebben elkaar al 'trouw' beloof toen we verkering kregen. Als je een monogame relatie verwacht, beloof je niet met anderen te gaan. Trouwen is precies hetzelfde maar dan voor de wet. Als je samenwoont, ga je misschien 'makkelijker' uit elkaar? Ja, scheelt enorm veel papierwerk ja...maar mensen die willen scheiden, doen dat toch wel. Je laat je geluk toch niet varen vanwege papierwerk neem ik aan! Ik persoonlijk vind het onverstandig om 'van huis uit' te trouwen. En dan nog niet eens omdat de sex misschien niet zo fijn zou zijn ofzo! Maar om de kleine dingen die wrevel kunnen geven (bril omhoog laten staan, handdoeken op de vloer etc....). Hoe veel huwelijken niet op de klippen lopen vanwege geld en dergelijke. Dan zeg ik: probeer eerst eens uit of je goed genoeg bij elkaar past om samen te kunnen leven! En zeker als je de overtuiging hebt in het aanschijns God te trouwen, wil je er toch zeker van zijn dat je huwelijk niet mis zal lopen! Een scheiding is in de ogen van God toch helemaal uit den boze, of heb ik dat verkeerd?

Anyway, om weer terug te komen op Dori3n: probeer het eerst een poosje alleen samen met je vriend te rooien, voordat je er ook nog eens een kind in betrekt!

4. Yvetje1982

Yvetje1982 Bekend lid

17 jan 2007
    700
    0
    0
    fulltime mama
    Limburg Zuid
    Amen!

5. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    @ Becaatje, ik ben hier niet gekomen om in discussie te gaan en zeker niet met jou.
    Ik heb mijn mening gegeven en daar wil ik het graag bij laten, voor ik straks mn energie verdoe aan negativiteiten ;)

6. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :( sneu al dat gezeur op elkaar.

7. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    @Tezzz. Samenwonen zonder seks te hebben lukt niet echt denk ik, hoor. Dus da's gewoon geen optie. Als man en vrouw samenleven zonder getrouwd te zijn is niet christelijk, en zo willen wij wel graag leven.
    Elkaar trouw beloofd in de verkeringstijd hebben wij ook wel gedaan, maar voor God en Zijn gemeente, zoals we dat zo mooi noemen, is zoveel mooier met vele getuigen erbij.
    Een huwelijk is niet een auto wat je eerst uitprobeert of 't wel bij je past. Je hebt tijdens je verkering de tijd om elkaar te leren kennen. Neem die tijd ook, beproef elkaar, test elkaar uit, vraag elkaar uit, breng weekenden met elkaar door, weet ik veel wat allemaal nog meer... En dan kies je voor elkaar of niet. En daar ga je voor, met alles wat je hebt.
    En als geld notabene twee mensen uit elkaar kan drijven, hoe sterk is de liefde dan? En die kleine dingetjes. Wees volwassen met z'n beiden en maak daar afspraken over. De één kan best rekening met de ander houden en zich aanwennen de handdoek op de wasmand ipv op de grond te leggen, en de ander kan zich best aanwennen voor de ander de bril naar beneden te doen.

Ik ben van huis uit getrouwd, mijn man ook, wij hebben geen seks voor het huwelijk gehad. We hebben het goed samen, zijn gelukkig, hebben er absoluut geen spijt van en hadden het niet anders willen doen.

Verder geloven we dat God een man en een vrouw bij elkaar brengt en die vervolgens niet weer uit elkaar trekt. Natuurlijk gaat het soms even niet zo lekker, maar Hij is er wel, Hij wil en kan ook helpen, maar daar moet je samen ook weer voor gaan.
    En soms gaat het idd fout. Maar je hoort net zo vaak dat mensen eerst jaren samen wonen, dan gaan trouwen en een paar jaar later toch weer scheiden. Dus vopr mij is die 'methode' ook niet betrouwbaar.

8. Konijn

Konijn Niet meer actief

Laat maar... ;)

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

29 mrt 2007
    2.958
    0
    0
    ooooooooooooo je bent er zo een. Wel wat zeggen maar geen tegenargument kunnen verdragen .... geeft niets. Even goeie posters / forummers / whatever.

'ben ik te min... omdat je pa een grotere kar rijdt.....dan de mijne
    ben ik te min ....'

ff geintje. Snap best dat je niet in een bij voorbaat verloren discussie wilt stappen ;)

10. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    @freewilly...heb je een pb'tje gestuurd omdat ik vind dat de discussie over trouwen en/of samenwonen hier niet thuis hoort.

iemand al gehoord of dori3n nu zwanger is of niet?

11. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    zal me niks verbazen als ze zwanger is...sorry dat ik het nog steeds niet helemaal geloof dit hele verhaal van TS

12. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    meiden wees lief voor elkaar

ik ben zelf ook eerst gaan samenwonen en drie maanden gekeden getrouwd met een christen.

en vrienden van ons zijn eerst getrouwd en toen pas gaan samnwonen ieder zijn eigen ding en even goede vrienden.

ik ben zelfs in de kerk getrouwd zonder gelovig te zijn voor mijn man die wel gelovig is .

geloof is niet iets wat je op kunt dringen maar wat je bezit .

groetjes mik

13. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil toch even wat zeggen....Dit 16 jarige ''meisje'' heeft haar verhaal hier op dit forum gezet met een reden...of niet? ze wil een reactie van wat een ieder hier van vind...dat moet er ook niet aggressief gerageerd worden door bepaalde mensen als er negatief op gereageer wordt. Ik ben helaas ook van mening dat zij nog te jong is, ik begrijp haar gevoelend heel goed want ik had ze ook toen ik net zo oud was als haar en ben ook even met de pil gestopt geweest maar dit is alles behalve slim je zit of nog op school, of je woont bij je ouders , hoe zie je dat voor je bij je ouders? Jij hebt er dan voor gekozen om een kind te krijgen en dan moeten de ouders er uiteindelijk voor opdraaien. En wat heel veel mensen zeggen is het financiele gedeelte, je moet je kind wel een stabiele basis kunnen geven. Alleen van een uitkering/subsidie/kinderbijslag kom je echt niet rond. Ik en mijn vriend hebben ook goed moeten rekenen of we het wel kunnen betalen, we hebben ook net een huis gekocht enzo, maar uiteindelijk redden we het wel..Ik wil je succes wensen met je beslissing enige advies is denk er goed over na, ik weet hoe je je voelt, en dat je geen zin heb om nog een paar jaar te wachten begrijp ik. Met mijn toemalige vriend waarmee ik een kind wilde is het trouwens uit gegaan. Succes xxx

14. marriekke

marriekke Nieuw lid

4 okt 2007
    3
    0
    0
    Den Haag
    Dat je een kind wil is leuk. Maar ze blijven niet klein. Kosten veel geld en hebben een onderdak nodig. Ik gok dat je nog thuis woont op je 16e. Vinden je ouders/schoonouders het niet erg!
    Denk eerst eens goed na en ik zou nog een paar jaar wachten!

15. Niet meer actief

Meiden, wat een toestand met z'n allen!
    De één lijkt nog pissiger dan de ander.... :(

Ik vind het absoluut geen verstandige keuze om op je 16e een kindje te krijgen, bewust of onbewust!

Als Dorien toch zwanger blijkt te zijn, vind ik dat heel erg...
    Er zijn namelijk vrouwen / meiden die al maanden lang proberen zwanger te worden met alle gevolgen vandien, en een meisje van 16 jr ((!!!) besluit een kind te "willen" en is gelijk zwanger. Dat doet mij nou verdriet, en ik denk meer met mij...

Denk na voordat je zulke beslissingen neemt in je leven. Al doe je het niet voor jezelf, doe het dan voor het kindje!

Liefs Malina

Oja, we zitten hier niet op msn, dus gewoon ABN lijkt me prima. Dan begrijpt iedereen elkaar, toch? ;)
    x

16. liselotje

liselotje Bekend lid

17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Helemaal mee eens ;)

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    helemaal mee eens

ik wilde ook al vanaf mijn vijftiende een kindje die wens was er al heel vroeg bij mij. maar wat heb je een kindje nu te bieden op je 16de. niets.

je moet eerst zorgen dat je je eigen leven gemaakt heb. een opleiding werk een huissie en een man waarvan je zeker weet dat je gelukkig bent .

dan pas kan je een kind dingen bieden. want een kind neem je niet zomaar maar daar heb je ook veel zorgen aan. ik noem luiers etc. die moet je toch kunnen betalen .

ik ben nu getrouwd heb een eigen zaak en een huissie die zo goed als af is. dus nu gaan we ervoor.we hebben nu samen alles op een rijtje.

groetjes mik

18. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Dit gevoel ken ik ook heel goed, ik zie het in mijn omgeving ook, zie genoeg meiden die perongeluk zwanger worden en het eigenlijk liever niet willen. Ik denk alleen dat het met de kinderen zelf wel goed komt, al is er bij mij toch een jaloers gevoel te beproeven.

groetjes
    conny

19. Niet meer actief

Ja inderdaad! Dan denk ik wel eens: wat is het leven soms oneerlijk verdeeld...
    Wat ik vooral erg vind bij dit meisje is dat ze zegt bij nader inzien toch nog even wil wachten met een kindje, als het al niet te laat is!
    Ze heeft dus absoluut niet goed nagedacht, krijg ik het idee.
    Daar word ik van binnen best boos om. En dan zit ik "nog maar" in mijn 7e ronde, moet je voorstellen hoe dat is voor meiden die 2, 3 keer of nog veeeeel langer bezig zijn!

Liefs Malina

Deel Deze Pagina