nog maar 16 jaar oud en al een kinderwens...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door d0ri3n, 8 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabrina

sabrina Bekend lid

13 mei 2006
    686
    0
    0
    willemstad, curacao
    ik heb geen jaloerse gevoelens (heb zelf 3 jr moeten wachten op zwangerschap) voor iemand die in mijn ogen een beetje ontspoord is. Ik heb meer medelijden, want de weg die zij misschien zal inslaan is naar mijn mening een hele zware lastige weg. Ik ben dan alleen maar blij dat ik op die leeftijd nog niet bezig was met zwangerschap en kindjes en ben blij dat mijn dochters nog lang geen 16 zijn.

Ik denk dat zij meer geholpen is door begeleiding en juiste aandacht zodat zij haar wensen kan bijstellen. Ga ik gemakshalve even ervan uit dat het geen fake verhaal is

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    [quote="FreeWilly8 Als man en vrouw samenleven zonder getrouwd te zijn is niet christelijk, en zo willen wij wel graag leven.
    [/quote]

Ik zit dit al een paar dagen te volgen maar vond t niet nodig om zelf een reactie te plaatsen. Ben het met sommige ook eens dat dit niet over trouwen of geloof gaat maar hier moet ik toch ff op reageren hoor!

Ik ben rooms katholiek, gedoopt, communie en vormsel, en ja ja, rooms katholiek wil ook zeggen de paus, geen pilgebruik, geen sex voor t huwelijk, niet samenwonen..Toch heb ik voor het eerst sex gehad op mn 15e, ben toen ook aan de pil gegaan, heb zo'n beetje alles gedaan wat God verboden heeft en heb 4 jaar samengewoond waarna de relatie toen verbroken is..en om het nóg mooier te maken, ik word een alleenstaande moeder! Wat maakt dat nu van me? een soort Judas of zo? Alsjeblieft zeg :rolleyes:
    Misschien is dat gewoon jouw mening en dat is ok, maar laat het dan ook zo overkomen en doe niet alsof het een feit is. Niet elk christen leeft volgens elke bladzijde van de Bijbel maar dat maakt hem/haar niet minder gelovig of minder christelijk.

3. Mirza

Mirza Actief lid

17 sep 2007
    159
    0
    0
    Helemaal mee eens Jessy!

Groetjes
    Mirza

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Op die leeftijd heb je zelf nog niet geleefd,een baby is niet niks.
    Je verliest een deel van je vriheid.
    Ik heb er zelf lang over nagedacht maar ik kom uit een grote familie en heb al vaak voor baby's echt gezorgd enz dus ik weet wat het inhoud.
    Maar op een 16 jarige leeftijd wist ik toch al dat ik geen baby zou gewild hebben.

5. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    jessy

helemaal mee eens hoor en ik wens je veel geluk en liefde toe

groetjes mik

6. Niet meer actief

De banner in haar onderschrift is nu overigens weg....

7. hmm ben dan nu wel heel benieuwd!
    topicstarter hoe is het er nu mee? ben je ongesteld geworden of ben je toch zwanger?

8. sharon

sharon Actief lid

17 jan 2007
    323
    0
    0
    daar ben ik het helemaal mee eens

9. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    ksta er niet van te kijken dat die zwanger is hoor....Let maar op...of ze heeft in de gaten dat we het niet vertrouwen en toch maar zegt dat ze zwanger is..Maar hou me hart vast, zou het heel jammer vinden dat zo meisje zwanger zou zijn...Ze kan het kindje totaal haast niks gegeven...Ja liefde dat wel...En ze zegt wel dat ze veel heel mee gemaakt, maar denk dat een Phsigoloog meer verstand er van heeft an een baby nemen toch?

xxx

10. Suusjeh

Suusjeh Lid

15 okt 2007
    6
    0
    0
    Persoonlijk vind ik 16 ook veel te jong. Ben nu zelf 23 en mijn kinderwens heb ik ook al vanaf m'n 15de, maar altijd in m'n achterhoofd gehouden dat ik een kindje op die leeftijd niet veel zou kunnen bieden. Of je moet het fijn vinden om van jan-en-alleman afhankelijk te zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar mijn tip: kies er niet bewust voor.

Ik ben het ook eens met Jessy. Iedereen kiest zijn eigen geloof en hoe hij/zij er mee omgaat. Ben zelf hervormd gedoopt, maar sinds ik 8 was ben ik niet meer naar de kerk geweest. Als anderen vinden dat het wel op de manier van het geloof hoort, zal ik daar niets over zeggen, maar het blijft een keuze en geen verplichting. Je kunt een ander niet jouw manier van leven opdringen.

Zelf ben ik ook niet getrouwd trouwens. Lijkt me geweldig om mijn eigen kinderen als bruidsmeisje/jonker te hebben en zo denkt mijn vriend er ook over.

Liefs Susanne

11. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik ben het helemaal met je eens Malina. Ik had ook heel vroeg een kinderwens, maar ik ben blij dat nu pas er aan begin nu ik getrouwd ben een leuk huisje heb.

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het wordt nu toch niet omgegooid naar een geloofstopic he ;)
    Dat was de vraag namelijk niet :-D

13. Hster

Hster Actief lid

14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Lieve Dorien,

Ik kan me voorstellen dat je een beetje over rompeld bent door alle reacties hier (pos, neg, on topic, off topic). Ik vind het in elk geval fijn om te lezen dat je besloten hebt nog even te wachten met een kindje als het nu niet raak is. En jou keuze om het kindje te houden als het wel raak is kan ik alleen maar respecteren, ook wanneer ik zelf mogelijk een andere keuze had gemaakt.
    Het is zoals ze zeggen: gedane zaken nemen geen keer. Dus mocht je nu toch zwanger zijn dan kan ik je alleen maar adviseren: probeer alle hulp die je krijgt aan te pakken, ook als je het gevoel hebt dat anderen/instanties zich te veel met je bemoeien. Het is nu eenmaal een stuk moeilijker als je jong bent. Er zijn (helaas) genoeg andere meisjes die jong kinderen krijgen. Probeer te leren van hun fouten én van hun successen. Gebruik de tijd die je hebt tot het kindje komt om je zo goed mogelijk voor te bereiden. Zoek het web af (bijvoorbeeld http://tienerzwangerschap.mysites.nl/) praat met mensen, regel de practische zaken.
    En mocht het deze keer niet gelukt zijn. Denk dan na over de toekomst. Zie je je zelf over een aantal jaar wel met een kleintje? bedenk dan nu wat je nu moet doen om dat straks mogelijk te maken (school, werk, huisje) Zodat je tegen die tijd er wél echt klaar voor bent.

Heel veel sterkte.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat was idd de vraag niet maar zie er niets verkeerds in om daar een opmerking over te plaatsen als iets me niet aanstaat. En volgens mij gebeurd dat in vrijwel elk topic dat het uiteindelijk over verschillende onderwerpen gaat..van het een komt het andere zeg maar.

15. Bloempje55

Bloempje55 Fanatiek lid

27 jul 2007
    1.818
    0
    0
    Optiek mederwerkster
    kunnen vanaf nu daar voor niet beter een topic voor openen?
    Ik bedoel ben met Elmo wel mee eens. Dit topic ging over 16 jaar en zwanger willen worden. En niet over Geloof. Open dan gewoon een eigen topic

xxxx

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ff voor de duidelijkheid, ik ben NIET diegene geweest die over het geloof begon maar daar alleen een opmerking over plaatste, beetje achterlijk als ik voor mijn mening een nieuwe topic moet openen, niet?

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee hoor je hebt gelijk. de topic kan trouwens toch beter stoppen want mevrouw de 16 jarige laat niets meer van haar horen.

wij gaven gewoon een reactie op wat iemand schreef.

groetjes mik

18. dit heb ik al een tijd geleden aangegeven dat als de topic starter niet reageerd waarom zo'n discussie dan door moet gaan.. maar dat was blijkbaar niet nodig

19. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    ik ben toch stiekem wel een beetje benieuwd wat er nou gebeurd is met mevrouw

haha

groetjes mik

20. ja ik ook, heb dat op de vorige pagina ook gevraagd, maar word niet op gereageerd! helaas

Deel Deze Pagina