Meer sex voor beter sperma?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Liesje76, 16 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    Dit bericht las ik net op internet....wie snapt het nu nog?

Meer seks voor beter sperma
    Uitgegeven: 16 oktober 2007 14:25

Iedere dag seks. Voor mannen die geen goed sperma hebben en een kind proberen te verwekken, kan dit helpen. Dat zeggen Australische onderzoekers van de Sydney University.
    Tot nu toe krijgen koppels met vruchtbaarheidsproblemen vaak het advies om een tijdje geen seks te hebben zodat het aantal zaadcellen in het sperma stijgt. Hoe groter het aantal zaadcellen, hoe groter de kans op een zwangerschap.

Maar de Australische wetenschappers komen met een ander advies. Ze onderzochten 42 mannen met een slechte kwaliteit sperma. Deze mannen moesten een week lang iedere dag ejaculeren. Het zaad werd vervolgens vergeleken met dat na drie seksloze dagen. Op vijf gevallen na was het sperma van alle mannen beter na de dagelijkse ejaculatie. Meer seks betekent minder DNA-schade aan het sperma, is de conclusie. Voor stellen met een kinderwens kan die kwaliteitsverbetering cruciaal zijn.

Het blijft overigens een feit dat het aantal zaadcellen groter is na een periode zonder seks. Een pauze van twee tot drie dagen zou dus de beste optie zijn voor mensen die nog maar net proberen zwanger te raken. Mannen met beschadigd sperma die wel voldoende zaadcellen produceren, moeten vaker een poging wagen.

2. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    nou elke dag een de slag dus iedereen!

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hier werd het er echt niet beter van.
    Maar hier was de hoeveelheid alleen een probleem, dus elke dag maakte het alleen maar minder.

4. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    mij is ook gezegd het zaad is op zn best om de 3 dagen wordt ook niet voor niks aanbevolen
    als je bij een gyn loopt
    voor de testen 3 dagen geen sex,voor de zwemmers inleveren 3 dagen geen sex,,,
    dus ik zou ook zeggen hoe meer hoe slechter

5. had per ongeluk ook al een topic geopent hierover.. die mag dus strax wel op slot!

maar ik snap het nu ook niet meer... alles en iedereen spreekt alles maar tegen...

moeten we t nu om de dag doen, of iedere dag....zucht!
    hahaha

liefs marieke

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi Danjo,

Onze gyn en uroloog adviseerde ons ook voor positieve ovulatietest 3 dagen geen sex.

Succes allemaal en als je er maar plezier in houdt. Wij gaat die 3 dagen onthouding voor eerst proberen. Normaal deden we het elke dag of om de dag in vruchtbare periode. Was altijd bang om mijn ei mis te lopen.

gr vruchtje

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    hier werd het er ook niet beter van,heb 18 maanden moeten wachten op een zwangerschap en me man heeft te weinig zaadcellen,al hadden we vaak genoeg sex tijdens het proberen zwanger te raken

8. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Het is het proberen waard toch?
    Het zal vast niet voor elke man gelden maar als uit dat onderzoek naar voren kwam dat bij 37 van de 42 mannen het wèl effect had zegt dat best veel.

Gr. Vanilia

9. ja dat lijkt mij idd ook moeilijk om dan in te schatten wanneer je nou moet klussen.. ik heb mn ei iedere maand op een andere dag, verschilt niet veel maar toch is het nooit hetzelfde.. omdat ik geen ovu testen gebruik weet je dan dus niet wanneer je wel en wanneer je niet moet klussen....
    als ik deze maand ongi word dan miss toch maar eens ovu testen kopen!

liefs m

10. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Oke komt ie afgelopen maand testen gehad en had op dag 15 een samenlevingstest (dus ook mn ei ong) dus op dag 14 verplicht sex moeten hebben,,
    dag 10 hebben we ook sex gehad en we hebben na de test op dag 16 dus 2 dagen ertussen voor de zekerheid nog een x geklust
    ga nu wel heel standaard uit van een cyclus van 28 dagen
    En wonder boven wonder was het raak
    helaas wel een mk geworden weer
    wij hebben vaak gewoon sex wanneer wij zin hebben en dat is gemiddeld zoiezo wel om de dag

Maar dit heeft dus wel gewerkt

Deel Deze Pagina