Wie kan mij advies geven?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tamtam78, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn dochter van 7 weken is de laatste dagen soms te vroeg wakker voor een fles.
    Zoals vanmorgen.
    Ze had om 4.30 uur een fles gehad, maar ik hoorde haar om 6.45 uur al weer.
    Eerst nog een speen gegeven, maar daarna bij ons in bed gelegd.
    Ze leek niet echt honger te hebben, maar heb haar om 7.20 uur toch maar een fles gegeven, omdat ze anders te moe is om de fles leeg drinken. Ze dronk dus maar 80 cc.
    Als ik haar eerst weer op bed leg moet ik haar wakker maken voor de fles.
    Eind van de middag zit ik net zo doordat ze dan weinig slaapt is ze vaak te moe voor de fles en wil de fles ook niet te vroeg geven.
    Ze heeft meestal tegen 16.00 uur een fles en daarna rond 19.00 uur weer, maar die drinkt ze dus niet leeg, omdat ze in slaap valt.
    Wie heeft advies?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geef de flessen eens op haar verzoek, doe dat een dag of drie, en dan zie je waarschijnlijk wel een patroon. Er hoeft niet steeds evenveel tijd tussen flessen te zitten en ze hoeft niet elke keer evenveel te drinken.

3. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Eens met Dirksmama. Zeker met dit weer vraagt mijn dochter ook soms eerder om een voeding. Water tussendoor vind ze maar niks, maar ze heeft volgens mij wel dorst dan. Ik ben ook op een gegeven moment volledig op verzoek gaan voeden. Soms zit er 5 uur tussen, soms 3. Maar we zijn er allebei een stuk relaxter onder en het gaat er prima mee.

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ik probeer ook op verzoek te voeden, maar soms weet ik niet of ze nu honger heeft of niet.
    Net kwam ze weer eerst in de box gelegd en lag ze tevreden om zich heen te kijken toch een fles gegeven en die is leeg gegaan.
    Als ik haar geen fles had gegeven dan had ze het misschien later aangegeven en was ze weer te moe geweest.
    Ik vind het zo lastig in te schatten.

5. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hmm, ja dat is wel moeilijker dan. Hier is honger echt heel duidelijk. Dan heeft ze een speciaal huiltje en is echt niets meer goed behalve de fles. Merk het ook niet aan eerdere signalen zoals handjes sabbelen want dat zou betekenen dat ze altijd trek heeft. Ze sabbelt namelijk altijd op haar handjes :D.

Maar als ze nu de fles leeg heeft gedronken is dat goed toch? Misschien was ze inderdaad iets later gekomen, maar als ze geen trek had neem ik aan dat hij niet leeg was gegaan? En loslaten, kijken wat ze doet, dan leer je het denk ik vanzelf herkennen. Of denk je van niet?

6. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Als ze echt honger heeft gaat ze ook wel huilen, maar als ze zo vroeg wakker is en ik moet gaan wachten tot ze gaat huilen is ze dus al te moe.
    We hebben al een andere speen op de fles een grotere, maar nog valt ze regelmatig in slaap ze doet er 20 tot 30 minuten over, dus dat lijkt mij ook niet te lang.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Geeft ze geen andere sigalen? Gebaren, geluidjes?

8. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Ja ze sabbelt op haar handjes als ze honger heeft.
    Maar dat doet ze dus niet altijd vanaf het begin dat ze wakker is als ik op die signalen wacht is ze vaak al te moe

9. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    Gelderland
    Vanmorgen kwam ze om 6.00 uur en daarna om 7.30 al ,dus ik heb haar mee naar beneden genomen en toen ze aangaf dat ze moe was weer in bed gelegd toen heeft ze toch nog 30 minuten gelegen/geslapen en toen wilde ze eten(handjes sabbelen)

Deel Deze Pagina