Nog maar 4 voedingen?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by AnneLiesje, May 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Hoi Ilse,

Ik heb een paar vraagjes:

Amber is alweer 4.5 maand en het voeden gaat prima! Ik voed op verzoek en sinds een maand of 2 komt ze om 5 voedingen.
    De afgelopen dagen laat ze er langer tussen en komt zo op 4 voedingen uit, nu vraag ik me af. Is dit niet te weinig? En hoe komt het dat ze een voeding minder nodig heeft, ik geef volledige bv zonder bijvoeding.

En nog even een kolf vraagje:
    Amber drinkt dus 4x per dag 1 borst, maar als ik kolf op mijn werk kolf ik 2x 2 borsten, zou dit dan ook 1 borst moeten zijn?
    De hoeveelheid die ik kolf uit 1 borst is al genoeg omdat Amber bijna niets uit het flesje drinkt.

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Groetjes,
    Annelies

2. AnneLiesje

AnneLiesje Fanatiek lid

Dec 4, 2006
    3,241
    0
    0
    Nog even een aanvulling:

Die 4 voedingen krijgt ze tussen 7 en 19. Ze slaapt het klokje rond 's nachts.

3. Ilse

Ilse Lactatiekundige

Apr 2, 2008
    1,552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo Annelies,

Als het met haar goed gaat (gewicht, groei, allert, vrolijk, etc) dan is dit blijkbaar waar zij voldoende aan heeft.

Al je twijfelt of ze genoeg heeft kan je altijd de tweede kant aanbieden zodat ze, wanneer nodig, meer kan drinken als ze wil.

Kolven:
    Logischerwijze heb je helemaal gelijk. Als je 1 borst geeft kan je ook 1 borst kolven. Toch is het goed beide borsten te kolven. Kolven leegt de borsten net minder als dat zij dat doet.
    Door kolven houdt je de productie wel in stand maar de ervaring van moeders die langer kolven isdat zo rond 6 maanden er een dipje in de productie komt.
    Als je nu 2 borsten blijft kolven blijf je evne extra stimuleren. Wat extra melk is nooit weg en je lijf kan straks dat dipje makkelijker opvangen.

Succes

Ilse

Share This Page