Nog maar 6 weken.. Dubbel gevoel..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sill, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

ik hoop het ook, verjaardagen zijn voorbij en zit nu zo dicht bij de uitgerekende datum dat ik het wel gehad heb. slaap slecht door de pijn dus ben telkens kapot. moet woensdag weer naar de gyn hoop heel erg dat ze gaan strippen of inleiden want heb nu het gevoel alsof ik dit niet lang meer volhou. dat slapen breekt me ondertussen op eerlijk gezegd:(

2. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hey dames,

hier jammergenoeg niets doorgezet, wel is mn poetswoede weer in de aanval geweest vanmorgen, heb alles gezogen boven en beneden, boodschappen gedaan (gelukkig was ie open ivm carnaval) alles boven nog af gedaan, bedden verschoont, was gedaan wat ik nog had liggen.... nu even op de bank, maar er begint er 1 voor een boterham te vragen...

@brigit, kan kloppen ja van die ruimte, ik had heel de avond harde buiken gister, en voelde de kleine ook niet veel, later wel weer.

@caithlin, vorige bevalling begon zo uit het niets, geen harde buiken, slijmprop al 2 weken er voor verloren, stond op s ochtends en daar braken mn vliezen, meteen heftige buik en rugweeen dat wel. Heel anders dan nu eigenlijk, heel de zwangerschap zowieso al.

@ allen, vandaag weer prachtig weer voor een mooie geboortedag...

Hier is het even iets minder, mijn man moet om half 3 weg naar wedstrijd en zal pas s avonds later thuis zijn, ook nog eens 1 uur hier vandaan.... en de merrie..... zie het als voor me... man weg, lisa loopt rond, merrie gaat veulenen... en ik moet bevallen.... (zal wel niet hoor) maar stel je toch voor.

Woensdag weer op controle, als het gaat, dan zou ze me strippen... ben benieuwd.

Nu lekker eten!!! Heb ook nog een ananas liggen, zal dat hart maar eens opeten, al smaakt het niet...

3. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    Nou zo te horen rommelt het wel bij iedereen, hier ook al de hele ochtend beetje "ongi" pijntjes. Hoop ook zo dat het een keer doorzet. Ook dat slapen en de pijn in mijn heupen beginnen vervelend te worden!
    Het is inderdaad mooi weer vandaag, ga zo ook nog ff lekker wat schoonmaken in huis.
    Iedereen een fijne dag!

4. Veerpeer

Veerpeer Lid

19 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee meiden,

sjonge ben ik alweer lang afwezig geweest, sorry!! Was beetje boel druk met vanalles en nog wat en ook weer wat ziekig geweest etc. Maar ten eerste nog gefeliciteerd voor de eerste 2 meiden die hun kleintje op de wereld hebben gezet, super zeg!!

Het rommelt idd lekker bij iedereen zeg, ik denk vaak dat het gaat beginnen, maar dan houdt het op gegeven moment weer op met de weeën. Echt zo spannend allemaal!

Even kort berichtje van mij, zal proberen weer ff wat meer van me te laten horen.

Iedereen weer veel sterkte gewenst :)

Liefs, Veerpeer

5. friesemeid

13 jul 2010
    37
    0
    0
    NULL
    friesland
    hey meiden

eltime: gefeliciteerd met je dochter geniet er lekker van.

verder nog niemand bevallen zie ik succes met de laatste
    loodjes dames hopen dat jullie ook snel jullie kleintje
    in je armen hebben.

ik geniet elke dag meer van mijn mannetje hij doet het hartstikke
    goed.
    ik zal even een foto plaatsen

liefs friesemeid

6. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    @ friesemeid, wat een mooi mannetje, en alweer meer dan 1 week oud... wat gaat het toch snel.

Hier dames......................... gaat het spannend worden vandaag/morgen.
    Vamorgen om half 7 toen voelde ik wat lopen tussen mn benen, even naar de wc, loopt er wat meer, weer lekker naar bed, voel ik het weer lopen, toch echt vruchtwater, elke keer als ik me omdraaide voelde ik weer wat lopen, ook wat slijm komt er mee.
    Ze zijn nog niet gebroken, maar toch wel al aardig gescheurd. Naar mijn idee was het eerste lopen bij lisa wat meer als nu.... verder nog geen weeen, wel wat buikpijn (als het weeen zouden zijn... heel fijn dat ze zo beginnen) ga zometeen maar even de vlos bellen.

Dan als alles rustig blijft nog snel even naar de schoenenwinkel in het dorp met lisa, haar schoenen zijn weer veel te klein, echt niet normaal, nog geen maand oud, heeft 2 rode dikke tenen en loopt nu veel meer naar binnen met de voetjes... straks kan ik niet meer gaan (althans de eerste week/dagen) of er moet spontaan een weeen aanval aankomen ;)

ben heel benieuwd hoe het zal gaan, ben toch wel een beetje zenuwachtig... en zit erg te denken wat we nu met lisa doen, als het rustig blijft/ te doen voor mij blijft ze lekker thuis, vind het namelijk heel belangrijk om het eerste moment samen te zijn met zn 4tjes (mocht lisa niet slapen) en niet dat lisa er niet is en gebracht wordt en meteen mijn ouders er bij zijn, wil toch echt een tijdje even met zn 4tjes zijn.... we zullen zien hoe de dag loopt, misschien duurt het nog wel heel lang... hoop van niet!!

In ieder geval is het een erg mooie zonige dag vandaag en 8 maart is in italie de dag dat alle dames door de heren verwend worden....

iedereen fijne dag, als het gaat hou ik jullie misschien wel op de hoogte vandaag!!

liefs schaapje

7. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    @friesemeid: wat een mooi manneke zeg! Leuk pakje ook wat hij draagt. Kan me voorstellen dat je lekker geniet. Hoop dat ik snel mag volgen... :)
    @schaapje: Ooooo wat ongelofelijk spannend zeg! Het is inderdaad een schitterende dag vandaag om geboren te worden ;). Ja, een momentje eerst lekker met zn 4-tjes zou wel fijn zijn. Hoop voor je dat het allemaal te doen is om je dochter lekker thuis te houden. Maarre... nu nog naar de winkel voor nieuwe schoenen? Lijkt me wel een beetje eng...

Wens je heel veel succes vandaag! Hier nog alles rustig, weer even naar vk op controle.

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ooooh wat spannend Schaapje! Ik wens je alvast veel succes en hopelijk gaat het allemaal snel en voorspoedig :)

@Friesemeid, fijn dat het zo gaat met je mannetje, geniet er maar lekker van!

Hier geen bijzonderheden. Geen harde buiken, of weeën of slijmprop of wat dan ook ;)
    Eet wel hele rare dingen vandaag, ontbeten met een slaatje en nu zit ik aan de chips? Zegt dat ook iets? :D

9. JBM1985

JBM1985 Actief lid

17 mrt 2009
    362
    0
    0
    @ Friesemeid: Wat een heerlijk mooi mannetje, lekker genieten!

@ Schaapje: Spannend, ik hoop dat het doorzet, mooie dag om te bevallen. En ja nu nog om schoenen, jij durft!

@ Nina: En hoe was je controle?

@ Caithlin: Hahaha, als het werkt laat je het dan even weten, dan ga ik ook maar aan de chips enzo!

Hier elke dag wel een beetje zeurderige buikpijn, maar waarom zet het toch niet door!!!!
    Nu lekker genieten van het mooie weer vandaag!

10. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Dames... even een update

het is toch echt begonnen, heb vanmorgen de vlos gebeld om half 9 met het vermoeden dat ik ergens een scheur heb omdat ik toch echt vocht bleef verliezen...... (komt even een wee aan)
    Afgesproken dat ik om 11 uur bij haar langs zou komen zou ze even kijken en de vliezen helemaal breken, of mocht ik al flinke weeen hebben, dan niet natuurlijk.

Nou om half 10 toch nog even die schoenen gehaald.... ja echt waar, had ook nog geen weeen, anders was ik echt iet gegaan, dorp was dicht, dan maar het volgende dorp, schoentjes gekocht (zelfs mn GSM thuis vergeten:$) om half 11 was ik weer thuis, voel me eigenlijk hetzelfde beetje meer buikpijn maar niet echt veel.

Manlief zou mee gaan, heb maar even voor de zekerheid de tas voor lisa ingepakt, de vlos zit namelijk in het dorp waar mijn ouders/oma ook wonen. Bij de vlos aangekomen, inderdaad hoge vliesscheur, ze heeft inwendig gevoeld en toen braken de vliezen compleet.
    Nu maar afwachten, advies 2 drukpunten op mijn kleine tenen en aan de zeikant van mij hak wat masseren en om het uur kolven mochten de weeen niet goed op gag komen omdat we toch echt graag thuis willen bevallen tot 6.30 morgenvroeg hebben we de tijd.

Hebben toch besloten om lisa naar mijn ouders te brengen, gelukkig was oma oma er ook en zij zorgt dat ze lekker slaapt en dan zien we wel hoe de middag hier gaat wanneer ze naar huis komt, mocht het rond 18.00-19.00 nog niet echt heel erg doorgezet zijn dan komt ze gewoon naar huis lekker slapen en hopen we vannacht op een beebje.

In ieder geval begint het nu wel op gang te komen, krijg regelmatig een wee, begint er in ieder geval op te lijken, zit nu even rustig op de bank, heb net een douche genomen en het krukje is al in de douche neergezet (was vorige keer een verlichting om weeen op te vangen onder de douche) moet zeggen dat ik met best slap in de benen voel en een beetje alsof ik tril. In ieder geval kan ik nu nog goed een verhaal schrijven of dat straks nog gaat lukken... hoop van wel, maar wel dat de bevalling vorderd.

had trouwens 1.5 cm toen we bij de vlos waren.

We zullen zien wat er gat gebeuren, ik blijf nog even zitten, dan misschien even een rondje om de stal lopen, ee beetje bezig blijven is het beste medicijn en da denk je er teminste ook niet heel de tijd aan.

dames..... hoop jullie snel te mogen vertellen dat ons beebje geboren is!!!!

11. Eltime

Eltime Actief lid

17 jul 2009
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schaapje wat spannend!!! Heeeeeeeeeel veel succes!!

PS hou ons op de hoogte he, live-bevallingen zijn leuk :-D

12. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ja live bevallingen zijn idd leuk :D

Poeh, wat spannend hoor! Leef helemaal met je mee, krijg er zelf al de kriebels van hihi.
    Wel vreemd dat je naar de VK moest en dat ze niet ff naar jouw huis kwam om te checken?

13. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    update...
    ze had vanmorgen aangegeven dat ik alleen hoefde te komen als het ging, aangezien ik nog geen weeen had, dan is het altijd goed om de deur uit te gaan en bezig te blijven, is alleen maar stimulans.
    ze heeft et gebeld om even te checken hoe ik er voor sta, de weeen komen meer e worden n tikje sterker, loop nu met mn lappie op de hand door de kamer. van mij mag het zo door gaan, als ik maar aan die 10cm kom, maar ja denk dat ik straks toch ook echt wel zware weeen krijg...:(
    misschien zo ff lekker wat douchen...
    hou jullie op de hoogte...

14. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

spannend!!! ik hoop dat het goed door zet bij je en je snel je kindje in je armen mag houden. succes met bevallen!!

ik heb vanmiddag nog contact gehad met het ziekenhuis, ben volledig op slaap bijna niet meer en heb het wel gehad. de hele zwangerschap groot gehouden en nu is de koek gewoon op.
    heb aangegeven dat ik eigenlijk wel ingeleid wil worden, die afspraak was er al maar dan met 39 weken toen hoefde het niet omdat het allemaal prima ging en ik het nog wel trok.
    de verloskundige begreep het wel en zou het hele verhaal in de computer zetten zodat de gyneacoloog er al van op de hoogte is( moet namelijk morgen weer voor controle) ze gaf iig aan dat de gyn morgen inwendig onderzoek zou doen om te kijken hoe het ervoor stond, mocht ik ontsluiting hebben gaan ze hopelijk de vliezen breken ofwel morgen en anders donderdag. heb ik geen ontsluiting dan konden ze ook met een catheter het gaan oprekken om het zo in werking te zetten.
    kortom ze vond dat de gyn morgen afspraken ging maken met mij over hoe en wat. ik hoop gewoon heel erg dat ze iets gaan doen want dit wil gewoon niet meer:(
    beetje zeur verhaaltje geworden, baal ook gewoon het rommelt wel maar zet niet door.

15. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland

Hey hoe is het met je?

16. Veerpeer

Veerpeer Lid

19 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Schaapje, wat spannend!!! Ben heel benieuwd hoe het nu bij je gaat. Heel veel succes iig ;)

@robijntje, ik hoop dat je zo gauw mogelijk ingeleid mag worden. Kan me voorstellen dat je er even doorheen zit..

Hier ook nog steeds niets, kleine ook nog niet ingedaald (baal, baal). Mag van mij nu ook wel gebeuren :) We gaan het allemaal wel meemaken hoe het loopt!

Succes allemaal weer!

17. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hetzelfde hier, baby ook nog niet ingedaald. Duim dat er vanaf vrijdag echt wat gaat gebeuren, aangezien eigen vk dan weekenddienst heeft en daarnaast ben ik veel te nieuwsgierig!;)

18. Veerpeer

Veerpeer Lid

19 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik duim met je mee! :) Hopelijk dat de kleintjes alsnog indalen wanneer de weeën beginnen, zou wel zo fijn zijn!

19. Biancje

Biancje Bekend lid

20 apr 2010
    767
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag slijmprop verloren.
    kindje vast ingedaald al een paar weken eigelijk...

Laat maar komen! :D

20. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    schaapje: en is de kleine thuis gekomen of moest je toch naar het ziekenhuis? Hoop voor je dat het toch gewoon thuis mocht.
    Hier nog steeds geen beeb, weeen heb ik nog wel maar sinds vanochtend weer heel weinig. Gisteren echt volop, maar de ochtenden heeft mijn lichaam er blijkbaar geen zin in.
    Hopelijk vandaag!!

Fijne dag allemaal!

Deel Deze Pagina