het kan helpen om met een voedingskussen te slapen... zeer romantisch, helpt wel als je die tussen je benen legt als je op je zij ligt. Zelf heb ik een voedingskussen met van die korreltjes er in, die kun je mooi ook een beetje vormen. Vandaag heb ik hem hier weer uit de kist getrokken, lugt nu lekker langs me op de bank en zal straks zeker mee naar boven gaan. Een gewoon kussen kan natuurlijk ook, hier is het net een stukje fijner slapen en minder last.
@schaapje84: Dank je voor de tip, maar hier slaap ik inderdaad al mee. 's Ochtends als ik op sta voel ik me dan ook weer redelijk goed. Helaas gaat het in de loop van de dag weer minder. Ook heb ik een warme douche/bad al geprobeerd. Maar helaas, het zal nu denk ik mijn tijd zijn voor kwaaltjes. Heb de rest van de zwangerschap nergens last van gehad. Ik ben normaal gesproken helemaal niet van het klagen, maar dit is zó lastig. Ben benieuwd wat evt. de fysio kan doen. Ik ben normaliter een vrij actief persoon en voel me nu behoorlijk beperkt. Moet daar ook erg aan wennen, merk dat ik van mezelf geirriteerd raak...
hier nog zo eentje.... ben ook weer druk geweest vandaag, merk het nu echt wel, lig net met mn worst boven in bed en de laptop. De fysio zal best wat helpen denk ik. En natuurlijk een beetje gas terug nemen. Moet zeggen dat de eerste zwangerschap ik helemaal nergens last van had, echt niets (natuurlijk wel wat zaakjes, maar niets om over te klagen ect.) nu de tweede zwangerschap, dicht op de eerste, nog niet om echt over te klagen, zijn ergere zaken, moet ik wel eerlijk bekennen dat het lichamelijk een stuk zwaarder is, terwijl de arbeid die ik verricht lichamelijk veel minder intensief is als tijdens de eerste, andere arbeid om het zo maar even te omschrijven, het zal er allemaal bij horen, hopelijk houd dit in dat mijn bekken wat losser is en positief is voor de bevalling.... Andere tip, misschien kan je man/ vriend je voeten wat masseren, hier voelde dit heel erg ontspannen en kon merken dat ook mn bovenbenenen wat meer relaxed werden.
de kamer is bij ons bijna klaar nog twee planken ophangen en er komt over twee weken nog een kast bij. verder ben ik nog bezig met kleertjes wassen etc. en dit is mijn tweede zwangerschap heb al een zoon van acht jaar hij is met 38wk geboren. en het mannetje wat nu komt wordt de vierde want mijn vriend heeft ook twee kinderen een jonge en een meisje. dus het wordt een gezellige boel hier. morgen weer naar de vk hoop dat ik dan een echo krijg om te zien hoe hij ligt we zullen zien. groetjes friesemeid
Geupdate lijstje : Biancje 10 maart ?? Friesemeid 10 maart Jongen Sill 12 maart Jongen Nina76 15 maart ?? Schaapje84 16 maartJongen JBM1985 16 maart ?? Caithlin7919 maart Meisje ElletjJo 23 maart Meisje Ik ben er klaar mee..heb enorm veel last van harde buiken zondag tm maandag in het zh gelegen..wil gewoon mijn kindje in mijn armen.. Misschien word ik met 37/38 weken ingeleid..
@schaapje: Jaa, alles is hier al gereed voor de kleine man! ( Ik heb foto's van de babykamer in mijn profiel staan! ).. Het is echt geworden hoe we wilde en zijn er erg trots op.. Maar mocht ons mannetje nu beslissen te komen, is hij meer dan welkom! ( maar heb liever dat hij nog even een paar weken blijft zitten ) @Nina : Wat fijn dat je je zwangerschap zo goed heb 'doorstaan'.. Ook ik heb er niet veel last van gehad, heb alleen beetje hard gewerkt tijdens de oplevering van het huis ( tegels sjouwen, verven en schoonmaken e.d. ) - En nu heeft mijn lichaam gezegd : Stoppen! .. Dus ben lekker lui, slaap veel en doe rustig aan. Even gas terug genomen.. Maar begin me soms wel te vervelen.. Binnenkort maar eens wat films downloaden Verder die bekkenpijn, dat hoort erbij. Zoals schaapje zei ; zo'n kussentje doet wonderen! Liefs, Sill
@ biancje, welkom, leuk nog een dubbele datum er bij, vervelend dat je je zo voelt, maar als ze je in zouden willen leiden, is dit in ieder geval wel een vooruitzicht. Dat het niet al te lang meer gaat duren. Hie moet de beeb tot 37 weken blijven zitten.... van mezelf, dan is hij meer dan welkom, liefst zo snel mogelijk.... wat een eisen. @ friesemeid, dan is het echt een gezellige drukke boel bij jullie. Hier zijn het er straks 2 die rondrennen, of er een derde komt, kan altijd, maar absoluut niet meteen er achter aan, als er een derde zou komen, dan zitten de eerste 2 toch echt op school, heb ook echt geen idee hoe ik er dan tegen aan zal kijken of we nog voor een kleintje gaan proberen of niet, ben toch nog jong genoeg, dat zal het in ieder geval niet zijn. Allemaal een fijne dag vandaag!!!!! Hier moet ik trouwens maandag weer naar de vlos op controle. En 21 feb. met lisa naar het bureau krijgt ze de 2 13mnd prikken (is inmiddels dan wel al 14 maanden) die afspraak stond eerst 28 feb, maar gelukkig ietsjes vroeger kunnen zetten, zie het nu al voor me, die 2 prikken, ellendig ziek er van, mama net bevallen...... je weet maar nooit.
Hoi meiden, Hoop dat ik er ook nog bij kan Ben op 12 maart uitgerekend, wij weten het geslacht al maar houden dat ook nog even stil Hier gaat het verder wel, helaas last van astma etc. en mag van de vk ook niet meer werken. Hoogstens een halve dag om dingen af te ronden. Wel balen, had gehoopt het tot 4 weken voor de uitgerekende datum vol te houden! Ik doe verder dus lekker een beetje rustig aan, en probeer die verschrikkelijke "to do list" af te werken. (waarschijnlijk verveel ik me straks weer dood als ik die af heb en is het ook niet goed haha) @ Sill: grappig dat we op dezelfde dag uitgerekend zijn Liefs, Veerpeer Geupdate lijstje : Biancje 10 maart ?? Friesemeid 10 maart Jongen Sill 12 maart Jongen Veerpeer 12 maart ?? Nina76 15 maart ?? Schaapje84 16 maartJongen JBM1985 16 maart ?? Caithlin79 19 maart Meisje ElletjJo 23 maart Meisje
Geupdate lijstje : robijntje 9 maart jongen Biancje 10 maart ?? Friesemeid 10 maart Jongen Sill 12 maart Jongen Veerpeer 12 maart ?? Nina76 15 maart ?? Schaapje84 16 maartJongen JBM1985 16 maart ?? Caithlin79 19 maart Meisje ElletjJo 23 maart Meisje ik heb het ondertussen ook wel gehad, veel moe en veel last van mijn rug en buik. maar goed het is voor een goed doel en met een paar weken een mooie baby in mijn armen zelf denk ik trouwens niet dat hij pas 9 maart komt, ik denk zelf zo rond de 37 weken en 6 dagen
hoi, schaapje84: nou inderaad je bent nog jong eerst maar eens genieten van je twee kinderen. biancje: wat leuk dat we tegelijk zijn uitgerekend en of we tegelijk bevallen is nog maar de vraag... ik ben vanmorgen bij de vk geweest en alles was goed baby groeide goed was nog niet ingedaald. over twee weken 16 febr. krijgen we een liggings echo dus ben benieuwd. wie gaat er borstvoeding geven en wie flesvoeding en welke flesvoeding dan ben wel benieuwd. ik ga zelf flesvoeding geven maar ben er nog niet over uit welke. liefs friesemeid
@ biancje : Sorry had je de vorige keer niet gezien, maar welkom hier! En gefeliciteerd met je zwangerschap.. Wel balen dat je zoveel last heb van je zwangerschap.. Als je word ingeleid, hoef je gelukkig nog maar even. Probeer zoveel mogelijk rustig aan te doen.. Voor je het weet heb je je kindje in je armen! @ Veerpeer : Tuurlijk is er nog plek meid! De meer zielen, de meer vreugd! Wat leuk dat we samen zijn uitgerekend, nog een dubbele .. Gezellig! Het feit dat je astma hebt, zie het van de positieve kant.. Nu kan je lekker rustig aan doen en in hoeverre het kan, lekker genieten van je zwangerschap! Ook ik heb een to-do-list. Maar ik mag maar 1 taak per dag doen van vriendlief.. Hij is een beetje overbezorgd, omdat ik tussen de 20 en 30 weken nog veel heb mee geklust in ons nieuwe huisje, toen het klaar was heb ik 1 week plat gelegen. Niet zon goede zet van me geweest.. @Robijntje : Welkom meid! Ik ben benieuwd of je voorspelling uitkomt! Zal wel lekker vroeg zijn! ben benieuwd.. @friesemeid : Gelukkig was alles goed bij de vk! Mijn mannetje is aan het indalen. Ligt momenteel richting de bekken, de goede weg! maar als hij eigenwijs is, kan hij nog terugdraaien.. Krijg aanstaande Donderdag een echo om te kijken hoe hij ervoor ligt.. ben benieuwd.. Ik ga trouwens proberen borstvoeding te geven, hoop dat het lukt. Je weet het maar nooit! Het lijkt mij fijn om deze band met je kindje te krijgen.. maar je heb het helaas niet voor het zeggen! @schaapje : Laten we gewoon hopen dat je kleine meid niet ziek word van de prikken! Anders word het dubbel zo druk voor je.. Wel beter dat je eerder terecht kon voor de prik.. Liefs, Sill
Leuk zoveel meiden in ongeveer dezelfde periode, spannend hoor @friesemeid, ik wil borstvoeding geven. Heb dat bij de tweeling ook geprobeerd, maar door alle drukte en stress maar 2 weken volgehouden. Nu wil ik er echt voor gaan. Heb er inmiddels veel meer kennis van dan toen en ben niet van plan het deze keer snel op te geven. Kunnen jullie nog veel doen? Het wordt hier steeds zwaarder. Na even te hebben afgewassen moet ik weer zitten om bij te komen. Shoppen lukt echt niet meer, lange stukken lopen ook niet. Hoe langer ik loop hoe meer ik ga waggelen Het zijn dan voornamelijk de bekkenklachten die opspelen, m'n buik valt me deze keer reuze mee.
Hee meiske, Ik waggel nu ook al een tijdje, maar voornamelijk als ik 'stijf' ben.. Dus als ik te lang in dezelfde houding heb gezeten of als ik net uit bed komt. Verder gaat de trap oplopen erg moeilijk, dan buiten adem... Gelukkig wonen we in een appartement, maar naar de vk moeten we een trap op.. bleh! Liefs, Sill
ook hier niet veel meer wat nog lukt, de hele zwangerschap wel dingen moeten laten vanwege zwangerschapsisichias en bekken wat scheef stond. maar merk nu echt wel dat het einde in zicht komt, moet veel overlaten aan mijn vriend. afwassen wil soms wel maar idd daarna moet ik ook echt wel zitten. ook traplopen wordt de laatste dagen hard minder, snel buiten adem en het wordt ook pijnlijk allemaal. van mijn buik heb ik eigenlijk alleen s' avonds last van dat ik dan niet meer rechtop kan zitten maar achter over moet hangen of moet gaan liggen
Geef er lekker aan toe en laat je lekker verwennen! Ga 's middags even een uurtje liggen of ga languit op de bank liggen en kijk een filmpje! Als er een mogelijkheid voor is natuurlijk! Nog even volhouden, dan krijg je slapeloze nachtje omdat je kleintje je nodig heeft! hihi
Welkom alle nieuwe meiden, gezellig zo met zijn allen en rond diezelfde datum uitgerekend! Hier gister naar de vk geweest en de kleine lag niet meer in stuit maar ze gaan het wel goed in de gaten houden nog omdat het een echte draaikont is haha. Verder word het steeds zwaarder allemaal maar ja hoort erbij, mag niet mopperen. Loopt nog steeds bij de fysio voor me heupen en rug en moet zeggen dat het wel werkt! Kan soms niet wachten tot we de kleine in ons handen hebben. Nou maar hopen voor iedereen dat de klachten niet veel erger worden haha!
Hee meid! Wat goed dat de kleine niet meer in een stuit ligt! Ik zal voor je duimen dat het zo blijft! Ik ga nu even lekker een bad nemen, ben er aan toe en heb het verdiend! Hard gewerkt vandaag.. hehe.. Liefs, Sill
Ooooh ik wil ook in bad! Maar ook hier een pechvogel die geen bad heeft. Erger nog, zelfs de douche blijft niet warm momenteel, thermostaat is kapot... blehhh. Heb m'n vriend de eis gegeven dat ie dat binnen enkele weken gefixed moet hebben, als ik weeën heb wil ik onder een hete douche kunnen