pffff een paar uurtjes niet online geweest, heb even bij moeten lezen.... Gezellig welkom nieuwe meiden!!! Hier.... lig zo pijnlijk op de bank, even mn verhaaltje hier kwijt en dan lig ik in bed, mn rug en liezen zijn zo pijnlijk. @ sill, bad.... heerlijk hebben wij niet meer...... vind het zo erg, kan alleen een bibabad.. maa je een beetje te klein voor mij. @ JBM, fijn dat de kleine niet meer in stuit ligt, hier is de kleine volledig ingedaald, is ook wel te voelen. @ Caithlin, merk hier echt enorm dat het heel snel achteruit gaat, terwijl ik zelfs minder aan het doen ben... hier ging trouwens net voor de geboorte van de eerste onze ketel kapot... geen verwarming en warm water in nov, gelukkig net op tijd gefixt, zeg je mannetje maar dt hij hem snel moet fixen, een warme douche kan heel lekker zijn nu. @friesemeid, hier gaan we ook weer voor borstvoeding, bij lisa liep dit van een leien dakje af, zo fijn ging dit, het begon echter minder te gaan rond een 9 weken, het moment dat ik zelf meer ging doen en in de stal weer wat gin werken op haar slaapmomenten, liep de voeding zo sterk terug, dat ik niet meer genoeg had om haar behoeften te vullen, we hebben nog een combi gedaan van kv en bv maar al gauw zaten we op volledige KV. Wij hadden fryso hypoallergeen, geadviseerd door CB, altijd beter om na de borstvoeding hypoalergene te geven. Laterna zijn we overgestapt naar nutrilon. Nu heb ik voor de zekerheid friso 1 en hypoallergeen in huis staan. @Robijntje, wij hadden ook een voorspelling bij de eerste, helaas niet uitgekomen, nu hoop ik echt dat tussen 37-38w de kleine zich aan wil kondigen..... helaas hebben we er niets over te zeggen, wel ga ik weer verse ananas eten, lisa kwam de dag nadat ik dit gegeten had..... zou het.... Voor de rest... doe allemaal rustig aan!!!!
Een bad is inderdaad heerlijk! Het erin klimmen is nog goed te doen, wel heel voorzichtig dat ik niet uitglijd. Maar als ik er eenmaal in lig, heerlijk! Word er altijd zo lekker rozig van. Het eruit klimmen is een hele opdracht hoor! Maar gelukkig heb ik een bad! Het werkt ontspannend en is lekker voor mijn rug! @Caithlin: een koude douche is niet bepaald lekker :O Toch je vriendje maar even aan het werk zetten! Kijk hem lief aan met grooote puppy-ogen.. Misschien doet hij het dan wel sneller.. hihi! @Schaapje : Heb je zoveel pijn meid? Schiet niet op zeg! Ik had ook gelezen dat het niet goed is als je met je knieen tegen elkaar aan zit. Dus doe lekker (asociaal ) je benen wijd zetten als je zit. Zo hebben je bekken meer ruimte! Meiden, ik ga hier afsluiten! Nog een fijne avond en slaap lekker! Liefs, Sill
onze niewe dag is alweer een uurtje bezig, weer een dagje dichter bij de beeb... Moet zeggen dat ik me lichamelijk 80% beter voel dan gister, hopelijk ook aan het eind van de dag. Heb goed geslapen, merk wel dat ik lichter begin te slapen en heel snel van een klein geluidje wakker wordt, zullen de voorbereidingen wel zijn..... wordt ik eindelijk niet meer wakker van elke zucht die lisa maakt, dit weer het moeder instinct is zich weer volop aan het ontwikkelen. Zometeen een kleine boedschap doen en boven poetsen, dan is het wel genoeg voor vandaag, maar dit zal vast al weer te veel zijn...... Fijne dag allemaal!!!!!!!
Wow wat een onwijs gaaf kamertje zeg! Ennuh lekker dat je goed geslapen hebt. Bij mij is het al bijna de hele zwangerschap vrij slecht, veel draaien en snel wakker om alles. Kan het me niet meer heugen dat ik een nacht door geslapen heb, wat voorheen meestal wel het geval was. Maar goed het hoort erbij. Ga zo even wat was ophangen en boenen en hoop dan ook vanmiddag lekker op de bank te ploffen! Fijne en hopelijk een kwaaltjes loze dag voor iedereen !
schaapje84: je hebt echt een mooi kamertje je bent er al helemaal klaar voor. eerst gaan de nachten goed bij mij tot dat ik een uur of vier naar de wc ga en daarna val ik niet zo snel meer in slaap. maarja dan overdag als het lukt maar wat inhalen. kan nu wel merken dat ik vandaag niet zo veel puf heb om wat te doen vanmorgen alleen wat boodschappen gedaan. dus van mij mogen de weken wel omvliegen heb er wel genoeg van. liefs friesemeid
@ Schaapje: Wat een mooi kamertje zeg! Lief! En ik zie ook dat je een gedichtje/quote op de muur heb staan! Wat staat er.. ? En die foto's van je kleine meid op de paarden, super! Dat word zeker wel een amazone! hehe, de beste! En fijn dat je een keer goed heb geslapen, nu niet teveel vragen van jezelf he! Anders ben je vanavond weer helemaal terug bij af! @JBM : Best vervelend dat je niet zo lekker kan slapen! Dat gedraai ken ik wel, op het begin lukt het nog - nu is het een hele verhuizing! @friesemeid: Nog even doorbijten meid! Je bent als eerste aan de beurt Iedereen een fijne dag en we spreken elkaar snel! Heeft verder nog iemand foto's van de babykamer Ben benieuwd! Liefs, Sill
Joepie!! Heb zojuist mijn kraamweek - outfit binnen gekregen.. haha.. Ik had geen nette trainingsbroeken meer, dus heb nu twee huispakken besteld. Grijs en zwart. En daarbij lekker hempjes met spaghetti bandjes, zodat ik makkelijk borstvoeding kan geven. En uiteraard 2 voedingsbh's. Het past, zit lekker en staat me goed.. Yay, ben happy!
@ sill, heerlijk je outfits binnen, goed dat ze leuk staan, die hempjes is zeker heel erg handig met de bv. Hier had ik 2 voedingsbh s gekregen en er 1 gekocht, alleen thuis had ik weinig bh aan de eerste week, daarna wel, wat ik trouwens heel fijn vond, omdat ik veel weg ging met lisa en bv gaf, maar die stomme zoogcompressen kon je gewoon door de kleding heen zien, heb ik lillupads aangeschaft, echt super fijne dingen, heel comfortabel, blijven vanzelf plakken om het zo maar ff te zeggen, ziet ze niet door de kledind en je hebt maar 1 paar nodig, ze zijn wel wat duurder, maar als je veel compressen moet kopen ben je hetzelfde kwijt. @ allen, dank jullie wel voor de kamer complimentjes.. de tekst is: zachtjes fluisteren ze jou naam, het zijn de sterretjes die stralend aan de hemel staan, slaap zacht, droom fijn, doe je oogjes maar dicht dan zal het zonnetje je wakker maken met zijn warme starlende licht. en er staat echt starlende licht.... zo met lezen merk je het niet, maar dit gebeurd mij nu altijd... een taalfout die ik weer eens niet heb gezien en toch weet ik hoe vaak over gelezen... we zullen maar zeggen dat hoort bij mij. @ JBM vervelend al die kwaaltjes echt niet leuk als je zo slecht kunt slapen. Als ik slaap slaap ik ook echt best goed, soms niet. Maar ik moet wel in slaap vallen. Doe lekker rustig aan, we moeten nog even lang... @ friesemeid, dat plassen is inderdaad echt vervelend... hier hebben we niet eens een wc boven, vannacht moest ik eigenlijk ook maar wilde echt niet opstaan... fijne dag nog allemaal, ga nu een tukje doen denk dat ik to 4 uur de tijd heb dan zal lisa wel wakker zijn.... doe rustig aan!!!! (hihi moet er bij lachen als ik dat zeg... hoor wie het zegt)
Ja ik heb zelf ook wel een beetje een dubbel gevoel. Maar meer omdat het de laatste keer zal zijn dat ik zwanger ben. Aan de ene kant ben ik eerlijk gezegd wel klaar met de zwangerschap maar aan de andere kant weet ik wel dat ik het zal missen om dat kleine mensje te voelen trappelen en boksen in m'n buik. En dat gevoel probeer ik te koesteren omdat het de laatste keer is. Ik heb bij beide zwangerschappen geen cursus gedaan. Ik heb wel het boek 'Duik in je weeën' talloze keren gelezen. Dat was voor mij voldoende.
Heyy leuk topic, ik doe graag mee heb eigenlijk lichamelijk nergens last van, behalve 's nachts. PIJN! Last van bekken icm een boxspring zal wel niet zo bevorderlijk zijn. En verder.... mag het wat mij betreft wel bijna zover zijn, laatste loodjes duren altijd zo lang!! Al moet ik zeggen dat de oudste met 37 weken en de jongste met 38 weken is geboren. Deze baby ligt in stuit dus mocht het een keizersnede worden dat duurt het vast nog maar zo'n 3-4 weken 8)
Zeker leuk topic, ik doe ook mee!! Ik ben ook zwanger van mijn 1e en ben 5 maart uitgerekend. We weten niet of het een jongen/meisje is, we laten ons verrassen. Van mij mag het ook al zo ver zijn, heb al vanaf het begin kwaaltjes die ben ik nu wel zat. En ik ben zoooo nieuwsgierig!! Hoe zal het kindje eruit zien
Hooi allemaal Welkom Brigit & Eltime Heb jullie even aan het lijstje toegevoegd, weet alleen de uitgerekende datum van Eltime zo niet. @schaapje, wat een super leuk kamertje! Moet ook maar eens wat knuffels gaan toevoegen, maakt het echt super schattig. Heb zelf het bedje nog niet opgemaakt omdat het dan stoffig wordt enzo, maar nu ik het zo zie ga ik het lekker ook vast doen. Waarschijnlijk haalt de kraamhulp het er sowieso toch wel af! Mooi trouwens die tekst, haha, wel grappig dat die spelfout bij je past heb je wel helemaal een unieke tekst! @sill, heerlijk zo'n huispak! Heb laatst die van wehkamp besteld (voedingspyama eigenlijk meer) maar die is zooo heerlijk zacht, zit echt super! Moet zelf misschien ook nog maar even wat van die hemdjes aanschaffen. Voedingsbh's vind ik tot nu toe nog niet echt lekker zitten helaas misschien kan ik de maat niet meer goed bepalen haha. @ de rest: ja dat slapen, zucht. Voor ik in slaap val ben ik nu toch wel een eind verder, ligt echt niet meer lekker. Ook met voedingskussen niet, naja, idd de laatste loodjes dan nog maar ff! Maar als ik eenmaal slaap gaat het best okay Oeh, ik ga nu lekker patat eten, het mag weer eens van mezelf (..ook een beetje voor mijn man omdat hij al 3 dagen gestopt is met roken, jeeej!) Ben eigenlijk echt een snoeperd en dat hele gezond doen valt me af en toe wel zwaar Hebben jullie de ziekenhuistas eigenlijk al klaar staan? Ik moet nog een paar kleine dingen, dan istie helemaal klaar! Fijne avond/weekend alvast allemaal! Liefs, Veerpeer Geupdate lijstje : Eltime ?? Brigit 5 maart ?? robijntje 9 maart jongen Biancje 10 maart ?? Friesemeid 10 maart Jongen Sill 12 maart Jongen Veerpeer 12 maart ?? Nina76 15 maart ?? Schaapje84 16 maartJongen JBM1985 16 maart ?? Caithlin79 19 maart Meisje ElletjJo 23 maart Meisje
ten eerste welkom nieuwe dames!!!! Het gaat nog druk worden in de maand maart.... leuk! @ veerpeer, super dat je man is gestopt met roken, echt heel goed!!! Nu volhouden!!! Hier was ik echt n snoepkont, tijdens de eerste, maar nu, helemaal niet vind het wel fijn eerlijk gezegd, hoop toch weer terug te komen op mijn aller eerste gewicht. het kamertje, dat opgemaakte bedje maakt het gewoon af, en je kunt er altijd nog een laken over hangen voor de stof... maar volgens onze hormonen houden we nu toch alles wel stofvrij... Eerst gaat de kleine hier in het wiegje bij ons op de kamer, dit heb ik opgemaakt net zo als ze me vorig jaar geleerd hebben, maar kan best dat dit al weer veranders is. We zien het vanzelf wel! Ziekenhuistas staat klaar samen met de maxicosi... die vergeten we anders zeker, maar denk niet dat het nodig is omdat we thuis willen bevallen, komt de kleine voor die tijd, denk ik toch dat we nog even daar moeten blijven. In het koffertje zit ook meteen wat ik graag heb wat de kleine als eerste aan krijgt, makkelijk voor de kraamhulp, hoeft ze niet in de kast te zoeken. En ook voor mezelf, zeker omdat ze toch meteen wat foto's gaan knippen. @ birgit, je bent nu de eerste op de lijst, heel spannend!! Hier trouwens vandaag in de supermarkt, viel me bij de kassa mn tas (leeg) en er stond een andere dame achter me, ook hoogzwanger en toen raapte ik hem zelf maar op, zei haar moeder, dat gaat nu niet meer zo makkelijk (voor haar dochter, tenminste denk dat het haar dochter was) ik zeg, nej das hier hetzelfde, zegt die moeder... jaaaa maar zei is toch wel wat ronder (dikker) voelde me n klein beetje geirriteerd, misschien was ze wel iets verder hooguit 2 weken schat ik, maar van de buikgrote kun je zo iets niet bepalen, heb gewoon geluk dat ik niet super veel ben gegroeid deze keer t.o.v de eerste.... @ eowyne, voeg je toen aan het lijste zou ik zeggen, misschein nog een duo datum.. geniet er nog van zoveel je kan, of het bij ons de laatste zal zijn, heb echt geen idee, kan zomaar. @ elltime, dat slapen is inderdaad niet fijn meer, hier heb ik al ruzie met het voedingskussen, die slaapt nu dus op de grond, kan me niet meer draaien. Krijg je niet binnenkort dan een datum te horen wanneer ze de kleine gaan halen? Is het een volledige stuit? Weet hier niet zo veel van af. @ rest, fijne avond nog en een goede nachtrust, weer een dagje dichter bij de kleine.
als de baby in stuit ligt, kiezen dan gelijk voor een keizersnee?? of " proberen" ze toch de baby op de normale manier te laten komen?? ja idd s' nachts is hier ook de grootste ramp, veel pijn in bekken. maarja de laatste loodjes he
volgens mij ligt dit eraan in wat voor een soort stuit de baby ligt, je kan ook vanuit een stuit bevallen, maar hoe dit allemaal precies weet...... zullen afwachten op eltime haar reactie.
Poeh, ben even niet online geweest en heb heel wat gemist! Even updaten hoor! @ Eowyne: Als eerste welkom meid! Gezellig dat je er bij bent.. Geniet lekker van elk schopje dat je voelt van je kleine meid! En geniet er lekker van.. Dit is mijn eerste zwangerschap en zie er ook al tegenop dat ik straks dat gevoel kwijt ben, laat staan als je weet dat het definitief de laatste keer is! Maar je heb al een zoontje zie ik, dus dan mag je een trotste moeder van twee @Eltime : Jij ook welkom hier! Het word zo inderdaad druk.. Gezellig! Die bekkenpijn komt ons alle bekend voor.. Ik weet alleen niet of dat komt door je boxspring, ook wij hebben redelijk zachte matrassen.. maar heb last in vlagen.. Meestal als ik verkeerd heb gezeten op de bank.. Je heb al twee kleintjes rondlopen, dus je weet wat je kan verwachten.. Alleen jammer dat deze in een stuit ligt.. Hebben ze hem niet geprobeerd om te draaien? @Birgit : Welkom meid! Spannend dat je niet weet wat het word en je bent de eerste van de lijst! Nog even volhouden en dan mag je genieten van je kleintje! @Veerpeer : Ik had die van de wehkamp ook gezien! Maar daar had je geen voedingsbeha in mijn maat.. En vond het onnodig om bij twee verschillende webshops te bestellen! Dus heb gewoon twee heerlijke trainingsbroeken en fruitloom basic vesten! Ben ze nu al aan het inwijden.. hehe.. @schaapje : Wij proberen de kleine direct op zijn eigen kamertje te leggen, we hebben de ruimte wel om hem bij ons te doen.. Maar stel dat ik in de kraamweek nog plat moet liggen in bed en er komt continue visite, vind ik het vervelend als de kleine dan word wakker gemaakt. Daarbij willen we hem niet teveel laten wennen aan bij papa en mama slapen. Het is voor mij handig voor borstvoeding te geven, maar daarbij is het twee meter lopen dus kleine moeite om daarheen te lopen! Verder staat mijn vluchtkoffer al klaar, alles zit erin + kopieen van al mijn gegevens, van de vk e.d. Ik heb trouwens een geboorteplan opgesteld, jullie ook? Meiden, fijne avond toegewenst en slaap lekker voor straks. Liefs, Sill!
Goeiemorgen! Wb die stuitligging, de baby ligt in onvolkomen stuit (met benen omhoog). Al sinds in elk geval de pretecho die we wilden laten maken met 25 weken. Ik heb heel bewust gekozen voor een keizersnee, omdat de hartslag van de baby bij de laatste controle een beetje te laag werd, dus ik durf een draaipoging niet aan. Een stuitbevalling om die reden ook niet. kijk wel op tegen een keizersnede, maar t is niet anders! Intuitie zegt dat dit het beste voor de baby is, dus gaan we daarvoor. Hoop komende week een datum te horen, zo spannend! Veerpeer, ben 12 maart uitgerekend net als jij! Ik ga mijn ziekenhuistas morgen inpakken, vanmiddag eerst nog ff het eea halen bij de etos aan badspullen enzo. Schaapje die opmerking zou me ook echt mateloos irriteren! Ik heb dat hier al zo vaak gehoord!!! Ik heb nooit een dikke buik, nu dus ook niet. maar het gewicht van de baby zit er net zo goed wel in hoor! Pff, echt stom he dat anderen het automatisch altijd zwaarder hebben. Sill geboorteplan niet echt ivm geplande keizersnee, maar wel een paas dingen op papier gezet voor het ziekenhuis. Bijv. dat ze niet gaan bijvoeden, niet de baby in bad doen, etc. Heb je nog goede tips om erin te zetten? Fijn weekend allemaal!
hihi, stoor me nu nog aan die opmerking, had bijna iets willen zeggen, maar dacht ach laat maar... en dacht in mezelf, moet je eens kijken, ik hier met n volle wagen boodschappen, een dreumes die me uitput (misschien bij nu ook wel, maar zo leek het niet) ach ja, laat ze maar denken... Spannend dat je bijna de datum krijgt te horen, in jou situatie zou ik denk ik ook gekozen hebben voor een keizersnede, al was het misschien anders gehoopt, maar het minste risico, het herstel zal vast goed komen. Geboorteplan hebben we hier ook niet, schrijf alleen even op een briefje de dingetjes die we niet moeten vergeten na de geboorte, zoals Verzekering, aangifte gemeente, kaartjes en natuurlijk alle babydozen.... fijne dag dames!!
ik heb wel een geboorteplan, dit op aan dringen van het umcg. daar zal het wel standaard zijn ofzo, vond het wel lastig om in de vullen wist niet zo goed wat ik erin moest zetten maar tis gelukt