Goedemiddag meiden! @Eltime : Ik snap het! Kan me voorstellen dat je dan bewust kiest voor een keizersnede! Wel spannend dat je volgende week de datum te horen krijgt joh! Kan je ook op de lijst! In het geboorteplan heb ik voornamelijk staan dat ik vooral geen stagaires en leerlingen bij me bed wil, ik heb zo iets van ik ben geen kijkdoos .. Ik vind het al spannend genoeg er zullen er al genoeg bij mijn bed staan, ik hoef geen 10 man om mijn bed. Mits er uiteraard écht wat is. Mijn vriend en mijn moeder zullen erbij zijn, heb bewust gekozen voor mijn moeder omdat ik een tijdje een slechte relatie heb gehad met haar en haar nu eindelijk terug heb. Tijdens mijn zwangerschap voelde ik me vaak weer het kleine kindje dat haar mama nodig had. Heel stom. Maar als je zelf een kindje verwacht, besef je pas hoe erg je je moeder nodig hebt. Verder staat er dat alleen mijn vriend de navelstreng mag doorknippen, dat ik pijnstilling wil als ik het niet meer trek ( ook bekend bij vk ).. maar dat ze me dit tussen de weeën door moeten vragen, dat als er een keizersnede te pas moet komen dat ik wil dat mijn vriend er is voor de kleine etc etc. Misschien zijn het standaard dingen, maar ze raadde mij dit aan het blijkt dat het ziekenhuis dit fijn vind. Mocht je er niet uitkomen, kan ik hem altijd naar je toe sturen! Heb je een voorbeeld Geld ook voor jou Robijntje! Iedereen verder goed geslapen ??? Fijne dag allemaal! Liefs, Sill
hoi allemaal, weer terug van een ochtendje weg geweest, zitten even lekker aan de boterham en dan proberen een dutje te doen. Heb goed geslapen, te kort.. maar ja das meestal zo. Fijne dag allemaal en vooral een rustige zondag!!
zoiets heb ik er ook in staan, en er nog bij dat ik wil dat er veel foto's gemaakt worden en dat mijn vriend bij hem blijft. ons kereltje heeft een open buikje dus zal na het onderzoek door de kinderarts naar de ic gebracht worden en ik wil daarom wel graag veel foto's aangezien ik niet gelijk mee kan gelukkig vannacht weer goed geslapen, slaap tegenwoordig om de nacht slecht vanwege pijn in mijn bekken de nacht erna ben ik dan zo moe dat ik wel goed slaap fijne dag allemaal
Hee!! Schaapje, hoe is de wedstrijd verlopen? Heeft manlief gewonnen ? En Eltime, als dat je enigste 'eisen' zijn - dan is het toch goed Gewoon zeggen wat je wil, ze kunnen niet aan alle eisen voldoen - maar dan heb je wel richtlijnen waar ze zich aan kunnen houden! Ik heb zelf heerlijk geslapen, moet zeggen nu ik korter heb geslapen - me een stuk beter voel.. toch maar aanhouden dan, die 8 uur.. ipv 12 uur.. schandalig..
hey hey, @ sill, gewonnen denk ik niet... hij is niet echt een snelle ruiter... hihi opleiden is belangrijker voor hem dan winnen, was wel 6e in het 1.10 en in het 1.20 ook dubbel nul (plaats weet ik nog niet) en 1 had er 1 foutje in het 1.10 liepen allemaal voor de eerste keer 1.10 1 is geblesseerd en die ander komen klanten voor vanmiddag. Dat geboorteplan trouwens, wordt dat eigenlijk alleen geschreven voor ziekehuis bevallingen? Of ook als je thuis doet bevallen? Heb er eigenlijk nooit over nagedacht laat staan dat iemand mij hier iets over verteld heeft tijdens de eerste zwangerschap, weet er eigenlijk helemaal niets van af. Maar als ik het zo lees, staan er toch wel wat fijne/belangrijke zaken in, je weet maar nooit hoe mijn toestand zal zijn na de bevalling... Zal me er misschien toch eens iets in moeten verdiepen. Heeft iedereen trouwens al de geboortekaartjes uitgezocht?? En al 100% uit de namen?? Nu rol ik snel door naar boven, voordat ik anders in slaap val is mn tijd weer om!!!
ik heb geen idee of dat geboorteplan alleen voor in het ziekenhuis is, bij mij werd ik erop gewezen dat het ingevuld moest worden. jahoor geboortekaartje is al klaar, hoef alleen nog geboortedatum en gewicht en lengte in te vullen. de naam staat al een tijdje vast dus die alvast op het kaartje gezet
Heeey! @schaap: Dat is wel veel beter zo'n instelling! Het is leuk als je wint, maar inderdaad de ervaring die je op doet en het paard natuurlijk - is veel meer waard! Als je daar voor gaat natuurlijk! Een geboorteplan is ook voor thuis bedoeld! Het zijn gewoon richtlijnen waar de verloskundige, verpleegkundige, kraamverzorgende en eventueel gynacoloog zich aan kan houden tijdens de bevalling. Als je bepaalde wensen heb, kan je dat daarin kwijt. Ze kunnen zich er niet altijd aan houden. Een vriendin vertelde me, als je bezig bent met de bevalling - dat je misschien makkelijker een pijnstiller wil, terwijl je daar bijvoorbeeld tegen bent. En als je begeleider continue moet vragen wat je wil, is dat gewoon vervelend.. zeggen ze.. op deze manier kan je kenbaar maken wat je wel en niet wil De naam is al een hele lange tijd bekend en vast gezet, we hebben mooie letters gekocht - die komen op de muur. Maar wel als hij pas geboren is, heb het nu al voor elkaar gekregen om me te verspreken. Schandalig. Ook de babykaart is al klaar, alleen na de bevalling even het gewicht - lengte en datum invullen en dan komen ze binnen. Liefs, Sill
hallo allemaal, ik zie dat er nieuwe meiden zijn bij gekomen welkom allemaal. en dat ik ook niet meer als eerste hoef te bevallen wel spannend kan bijna niet wachten. ik heb vannacht redelijk geslapen vanaf een 5 uur ben ik begonnen met draaien kon toen niet zo goed meer slapen. hopelijk vannacht beter. en wat de geboorte kaartjes betreft wij hebben ze al uit gezocht en over de namen waren we ook snel voor een meisje als voor een jongen. heb toen een voorbeeld gemaakt met tekst en alles erop en naar de drukkerij gebracht en we hebben een proef druk gekregen vondt het helemaal goed zo en de enveloppen zijn ook al geschreven hoeven we daar ook niet meer om te denken wel een lekker gevoel dat het allemaal al klaar liefs friesemeid
hey hey ladys.. Zoals het tijdens mijn eerste bevalling is verlopen, zou ik ook fijn vinden dat het weer zo zou gaan, kwa kraamhulp en wat mn man heeft gedaan ect, had toen geen geboorteplan, weet dus niet of het nu ook nodig is, ga me er evengoed nog in verdiepen. Hier moet ik trouwens nog een paar adressen op de enveloppen schrijven en dan heb ik alles compleet (was mn lijste van lisa kwijt, wel jammer) en vandaag weer iemand gezien di ik vergeten was... Pff ben blij als de kleine meid zo op bed ligt... ze heeft dus niet geslapen vanmiddag, we waren weg geweest vanmorgen en had ze me net voor we thuis waren een half uurtje in de auto geslapen, vanmiddag gewoon 1 uur in bed liggen spelen, nu is het dan ook echt bijna helemaal klaar zo moe, manlief is er gelukkig mee aan het spelen (hij rent hier door de kamer met ...jaaaa de fiep in zn mond.... achter elkaar te rennen) wel erg leuk hoor. Morgenvroeg moet ik naar de Vlos op controle... ben heel benieuwd of mn buik genoeg gegroeid is, vandaag heb ik zo vaak te horen gekregen, nog maar zo kort..... dacht nog een aantal maanden..... omdat het dus niet te zien is.... fijn voor mij natuurlijk, tot nu toe groeide de buik en uk goed, ben benieuwd. geeft me welhet voordeel dat s nachts als ik slaap, ook niet echt last dan van de buik, zolang ik maar slaap. @ sill, het gaat ons er om dat de paarden beter worden, zijn ze er klaar voor dan gaan we voor een prijs, maar ze moeten gewoon klaar zijn voor de klant, dat is het belangrijkste, dat prijzengeld is toch helemaal niets meer tegenwoordig, kun je elke wedstrijd toch geld bijleggen al win je iets... Erg leuk om letters op de muur te hebben. @ allen, hoop dat jullie allemaal een fijn weekend hebben gehad en lekker uitgerust zijn!!
Zo heb een hoop bij te lezen haha! Welkom alle nieuwe meiden! Hier geen geboorteplan, gaan volgende keer bij de verloskundige over de bevalling hebben dus dan zal ze vast van alles opschrijven denk. Verder redelijk geslapen vannacht dus mag niet klagen, net een tijd zitten strijken en ben nu gewoon kapot. Dus vanavond ook weer lekker optijd liggen! En hoe is het verder met jullie allemaal?
Goedemiddag meiden.. !! Hoe gaat het met jullie en met de kleintjes? Met mij niet zo heel goed.. Heb een vreselijke nacht achter de rug.. Ik sliep pas om 5 uur, moest er om half 10 weer uit om naar de tandarts te gaan. Ik was alleen heel de nacht misselijk, had bonkende hoofdpijn, me bekken deden vreselijk zeer en had continue harde buiken. Toen mijn vriend me wakker maakte, werd ik zowaar huilend wakker. Wat een &$&$( nacht.. Nu voel ik me ietsje beter, ben alleen moe en heb nog een flinke hoofdpijn.. Sorry, moest het ff kwijt.. Liefs, Sill
Hoi dames, @ sill wat vervelend zón nacht, probeer maar lekker wat bij te rusten en hopen op een goede nachtrust voor vanavond. Misschien wat last van voorweeen. kun je dan toch echt goed merken als je wat slaap gemist hebt. Schrijf het maar lekker van je af, daar is dit topic voor!! Hier was de controle bij de vlos goed!! Bloeddruk, hartje baby, groei buik, was allemaal netjes. Gelukkig, ze heeft ook nog even gecheckt of hij echt goed lag, hij was namelijk met zijn rugje gedraaid, maar zijn hoofdje lag nog steeds beneden. Heb net geprobeerd te slapen, maar ben na 1 uur maar weer uit bed gestapt, kan niet in slaap komen... Zal vanavond vast wel lukken, vannacht tot 00.00 is het wat onrustig hier geweest, lisa krijgt weer een tandje, verder heb ik prima geslapen en even afkloppen, voel me aardig goed. Tot morgen maar weer!
@ Sill: Wat vervelend meis, hopelijk kun je vannacht je slaap weer een beetje inhalen allemaal. En ben je je hoofdpijn gauw kwijt! Ennuh geen sorry zeggen he, lekker klagen mag van ons ! @ Schaapje84: Kijk dat is super dat alles weer goed was bij de vlos! altijd weer een fijn idee! Maaruh hoort het kindje stil te liggen dan? Ik bedoel dan dat het ruggetje niet mag draaien. Want ik voel hier de ene dag de voetjes rechts en de billetjes dus links en de andere dag is het net zo goed weer andersom.... Jeetje heeft Lisa er veel last van? Kan het me nog niet voorstellen maar hoor altijd dat die kleintjes er echt goed last van kunnen hebben!
hoi meiden, sill:wat naar voor je dat je niet kunt slapen het blijft toch een probleem dat slapen s"nachts heb het zelf ook begin van de nacht gaat goed maar om een 4 uur wordt ik wakker en dan lig ik maar te draaien. nou meis hoop voor je dat het vannacht beter gaat anders even een paracetamol wil ook wel eens helpen. schaapje84: wat goed om te horen dat alles goed ging bij de vk altijd een fijn gevoel dat alles goed is. maar minder voor lisa dat ze zo"n last heeft van haar tandje hopen dat hij snel door komt. heb zelf een rustig dagje gehad ben vanmorgen even op het werk geweest om een bakje koffie daarna even bij mijn ouders langs geweest was gezellig en dan is de dag zo voorbij liefs friesemeid
Hee meiden, bedankt voor jullie lieve reacties. Het blijkt dat ik toch een griepje te pakken heb, heb ook een lichtelijke verhoging.. Toch maar even in de gaten houden. Moet Donderdag om 17:00 naar de VK, dus even kijken wat hun zeggen. @Schaapje: Wat goed dat alles goed is met je kleine! Gelukkig maar. Ik krijg Donderdag ook een ligging-echo En arme Lisa... lijkt me best vervelend hoor... Liefs, Sill
Pfff nu ff lekker op de bank geploft, Lisa heeft tot 17.15 geslapen (van half 2) das echt super lang, zeker in moeten halen van gister. Het valt wel mee hoe erg ze last heeft van de tandjes, meestal wordt ze een aatal keer wakker s avonds/s nachts, alleen nu is het natuurlijk extra vermoeiend. Er zijn genoeg kindjes die echt veel meer last er van hebben, dus niets te klagen. JBM 1985, ik zou het eigenlijk niet weten, volgens mij hoeft ie niet stil te liggen, en bij lisa hebben ze niet eens met een liggingsecho gekeken hoe ze lag, de vlos biij ons voelt altijd. In ieder geval toen ze vandaag aan het voelen was zei ze rugje links, dus toen zei ik, vorige keer lag ie aan de andere kant. Heeft ze de rest gevoeld en even voor de zekerheid gekeken of hij ook echt zo lag en niet in stuit lag. Was leuk om even weer de kleine te zien, al zie je natuurlijk nu niets meer. Volgens mij zei ze ook dat ze nog gewoon kunnen draaien, alleen dat het hoofdje nu dus hoogstwaarschijnlijk bijna zeker wel beneden zal blijven. Friesemeid, vervelend dat je dan zo vroeg wakker wordt. Kan hier wel merken dat ik nu wat moe wordt, kon vanmiddag echt niet in slaap komen, zie je ook nog net dat de kleine meid een super lange slaap maakt... en vanavond om half 9 komen er nog mensen voor n paard, manlief heft graag dat ik er bij ben... maar ja, dat moet maar. Verder een normaal bezig dagje gehad, morgen wil ik alleen in de ochtend boven de bedden verschonen en de woonkamer poetsen, kan lisa mooi meehelpen. Voor woensdag ochtend staat de auto op het programma.... dan verder nog niets. we zullen zien hoe ver we komen deze week. Allen nog een fijne avond en een goede nachtrust... kreeg net een paar lieve kusjes van lisa, zooooo liefff snel op enter drukken voordat ze op het toetsenbord de verkeerde toets raakt
net weer naar het UMCG geweest voor controle. beide gyneacologen waren erg tevreden, de baby groeit erg goed en nog steeds voldoende vruchtwater. hij is nog niet in gedaald, maar volgens de gyneacoloog hoefde dat nog niet. volgende week moet ik weer heen voor controle.
Oooh ik heb geen zin meer Wilde wel dat we alvast twee weken verder waren. Heb liggingsecho gehad, kleintje ligt nog steeds in stuit en dat gaat niet meer veranderen. Hoop van de gyn binnenkort datum te krijgen voor keizersnee, zo'n gek idee om van te voren te weten wanneer het komt! Maar dat herstel, jee, daar kijk ik best tegenop. 6 weken niet autorijden?! De horror, haha.
@ robijntje, wat fijn dat alles goed is! @ eltime, wil ook graag dat de kleine er is, waren we maar een paar weekjes verder, morgen voor mij 35w, vervelend dat de kleine nog in stuit ligt, het herstel zal vast spoedig verlopen, denk aan je kleintje die zal alle pijn verzachten!! 1 vriendin van mij die heeft ook een keizersnede gehad, en was heel erg snel hersteld, ze zat zelfs al binnen de 6 weken al weer op het paard (beetje extreem, zou ik denk ik niet doen). Hier was het een bezig dagje, heb heeeeel veel kleine dingetjes gedaan, vooral die nesteldrang gaat nu niet alleen door het huis, maar ook door alle paardenstallen zijn er ook nog een hoop heb stom, maar als ik alles op orde heb heb ik het idee er klaar voor te zijn. Morgen nog wat kleine dingetjes op het programma staan en smiddags rusten. Nu lekker op de bank uitrusten... met Lisa gaat het super, ze heeft eergister en gister weer heerlijk geslapen, vanmorgen werd ik zelfs verwend tot half 8 smorgens!! Hoop dat alles goed gaat met de rest! Fijne avond nog!!
Hee meiden! Ik ben er vanaf nu weer helemaal bij, heb even een paar dagen mijzelf teruggetrokken in de slaapkamer.. diep onder de dekens! Voel me al een stuk beter moet ik zeggen.. Hoe gaat het verder hier? Nog nieuws?? En hoe doen de kleintjes het momenteel? Mijn mannetje word met de dag sterker.. oef, me ribben! Fijne avond!! Liefs, Sill