robijntje, doe maar lekker rustig aan dit weekend, lekker wat bijslapen als dit lukt. Over ee uurtje ga ik ook lekker liggen als de kleine meid weer op bed ligt. Ben vannaht best vaak even wakker geweest ivm een echte harde buik, maar sliep vrijwel meteen weer verder helaas werd lisa om 6.00 uur al wakker, de nacht was dus iets te kort... vanmiddag hebben we nog vejaardag van mijn vader hopelijk is ze dan wat moe en kan wat langer slapen zondag. In ieder geval hier niets op de planning staan als misschien een keer dwijlen/stofzuigen de rest daar gaan we maandag weer mee verder. Allemaal een prettig weekend!!!!
Hee meiden! Wat vervelend dat jullie niet zo goed hebben kunnen slapen, hier beginnen de gebroken nachten ook al te komen. Buiten om dat mijn vriend erg ziek is, word ik ook continue wakker om te plassen of omdat ik een harde buik heb. Ook heb ik een aantal weken iets 'ontdekt' waar ik me zorgen om maak, vanochtend had ik er weer last van.. Het volgende : - Als ik op mijn zij lig, met benen op elkaar ( geen kussen ertussen ).. En ik span mijn bovenbenen aan, dan lijkt het alsof mijn bekken vreselijk kraken! Mijn vriend zegt dat het spieren kunnen zijn, maar het voelt meer alsof er botten over elkaar heen schuren.. Een rotgevoel en diep van binnen.. Herkenbaar voor iemand of ben ik een beetje raar? Ik ga zo even de babykamer opruimen, schoonmaken, stofzuigen en dweilen. De kraamhulp komt maandag kennismaken. Morgen doe ik het huisje op orde maken. Verder niet veel doen, beetje voor me vriendje zorgen! Liefs, Sill
doet dat kraken pijn?? Vreemd, heb dr nog nooit van gehoord, zal eens kijken vanavond als ik in bed lig, misschien kraakt t hier ook wel. Maar spieren, die kraken toch niet?? hier van ellende naar huis gegaan van pap zijn vejaardag, voel me echt niet lekker, zo veel harde buiken en echt niet lekker. Ga zo naar bedje toe en morgen weer een frisse dag beginnen.
he wat vervelend dat je eerder naar huis moest gaan!, voel je je nu wel wat beter dan?? ik heb vannacht gelukkig weer beter geslapen, kan het gelijk merken mijn humeur is een stuk beter als gister
nu is wel een stuk beter hoor, vond het wel jammer, lisa had heel goede zin, normaal gaat ze om 19.00 naar bed, maar we konden goed langer blijven omdat ze ng helemaal niet moe was en goed had geslapen smiddags. Thuis lekker ontspannen op de bank en de kleine begon weer volop te bewegen. Vannacht niet goed geslapen, maar kan lekker rustig aan doen vandaag. Lisa gaat zo slapen en mama ook.. Eerlijk, ik wil zo graag onze kleine man vasthouden, heeft lang genoeg geduurt voor mij....
Schaapje laatste loodjes duren lang he!! Maar als ik het zo lees ben je al aardig met t voorwerk bezig, wie weet duurt het niet zo lang meer! Sill, volgens mij is dat heel normaal omdat het kraakbeen deels minder wordt, maar pijnlijk lijkt het me wel! Lijkt wel bekkeninstabiliteit ofzo. Oh en ik heb de weeen niet als erg ervaren hoor, maar als ik dan toch een keizersnede krijg... hoef ik die weeen ook niet Brigit sterkte met de laatste loodjes! Spannend hoor al 37 weken! Hier beginnen de voorweeen toch aardig te komen, vooral 's avonds. Wel weer spannend! t Ligt ook al keurig ingedaald en voor zover mogelijk vast, jammer dat t met de verkeerde kant onder is Nou ja, wie weet worden we nog verrast en komt het voor de geplande datum
hoi meiden, sill: ik heb er nog nooit van gehoord maar lijkt me wel pijnlijk ja, maar zo als eltime als het wordt daar onder wel allemaal minder natuurlijk. verder alles goed met je? schaapje84: wel lastig die harde buiken en net nu lisa zo goed haar vermaakte bij je ouders. ik moet zeggen heb helemaal niet last van harde buiken nooit gehad ook maar misschien komt het nog. en net zo als jij wil ik graag mijn mannetje ook in mijn armen ben er ook wel klaar mee maar we hebben nog even geduld moet zeggen dat ik vannacht wel goed heb geslapen sinds lange tijd maar ben nog steeds moe wel vreemd. verder gaat het zijn gangetje. morgen komt het kraambed en nog wat dingetjes doen voor de baby maar verder rustig aan van de week. oja tussen door ook nog wat huishouden doen. prettige zondag en rustig aan allemaal liefs friesemed
Hee meiden! Ben ik weer even.. Heb flinke last van verkoudheid, vre-se-lijk! :x Word er helemaal kriegel van.. grr.. @ schaapje : Het kraken doet geen zeer, meer irritant en zorgwekkend. Maar denk dat het gewoon flexibel kraakbeen is of zo. Zolang het geen pijn doet, komt het wel goed. Mocht de kleine niet zijn ingedaald, ga ik toch naar de gyn.. Dus misschien zien zij wel wat. Ik wacht het even af.. Vervelend dat je vroeger naar huis moest met de verjaardag, maar ook goed van je dat je het aangeeft. Hier krijg je scheve gezichten als je ergens vroeg weg gaat. Vorige week was er voor mijn schoonzus, die een week later als mij is uitgerekend, een babyshower georganiseerd. Ik had hier gewoon geen trek in! En kreeg gelijk scheve gezichten.. bah.. als ik me er toch niet goed voor voel of gewoon geen zin heb omdat de zwangerschap veel van mij eist? Laat mij lekker.. Misschien ook de hormonen hoor.. @ Eltime : Spannend joh dat je voorweeen al zijn begonnen? En heeft het toevallig al doorgezet? Hier is alles nog rustig.. Vanochtend was mijn intake met de kraamhulp. Heb echt geluk gehad, door alle drukte het aanmeldingsformulier pas 4 weken geleden opgestuurd.. Toch hebben ze me kunnen inplannen voor 3 uur per dag! Thank god.. Ze wilde alleen de kamer even zien uit nieuwsgierigheid, verder niks gechecked. Moet alleen nog klossen onder mijn bed zetten! Verder alles goed met jullie? Liefs, Sill
Jeetje als ik dat zo lees dan mag ik wel in mijn handen knijpen, ik slaap gelukkig heel goed. Moet wel 2x per nacht plassen maar val snel weer in slaap en kan sochtends ook lekker uitslapen (doe ik normaal nooit) Ik ga ook vrij laat slapen, soms ook wat vroeger om 21uur ofzo maar vaak na 11en. Ik heb ook best wel last van maagzuur, maar bij mij helpt een mok warme melk heel erg goed. Verder drink ik heel de dag door melk, dan voel ik de maagzuur weg trekken. En voor de nacht neem in rennie. Schaapje: Jij ook al last van harde buiken, dat heb ik ook sinds vorige week dinsdag en soms ook menstruatieachtige krampen en steken. Gelukkig heb ik de harde buiken niet snachts, maar wel vaak bij het wakker worden. Sil: Raar zeg dat je benen kraken, maar aan de andere kant alles is zo'n beetje ontwricht door de zwangerschap dus zo raar is het misschien niet. Ik denk dat je zolang je er geen last van hebt bij het lopen enz je je geen zorgen hoeft te maken. Ik heb al heel mijn leven 1 krakende heup, heel raar maar daar heb nu dus geen last van. Wat een geluk dat je nog bij de kraamhulp terecht kon zeg!! Bij mij werd al met 8 weken zwangerschap verteld dat ik direct kraamhulp moest aanvragen anders zou ik te laat zijn. Maar ja volgens mij is het ook vaak wel beetje paniekzaaierij. @all: Hier dus ook al last van voorweeen, hihi laat die maar lekker overgaan in echte!! Dat oefenen is leuk maar ben nou wel uitgeoefend Morgen weer controle, ben erg benieuwd of het kindje nu goed is ingedaald, vorige keer was het wel ingedaald maar lag nog niet vast. Verder voel ik mij slap en erg rusteloos. Komt denk ik ook wel omdat ik 2 zere handen heb en niks kan doen. Ik wil heel veel maar kan niks. Gaan jullie vandaag nog iets leuks doen met valentijnsdag? Hihi ik ben niet zo van de verplichte dagen maar mijn man vind het wel leuk dus ben benieuwd.
Valentijn, tja.. Mijn vriend houd daar niet zo van, denk ik.. Had vorig jaar bij onze eerste valentijn wel wat gekocht, een hangertje. Toen beloofde hij dit jaar wat voor me te halen. Alleen niks gekregen.. Of het komt dat hij ziek is, geen geld heeft of gewoon geen zin/vergeten is.. geen idee.. vind het wel jammer.. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik baal er best van. Ik ben ziek, hoogzwanger en het is valentijn. En meneer ligt de hele dag op zijn nest.. bah..
Hoi dames, ben ik ook weer, heb even bijgelezen... vannacht goed geslapen, heb wel echt last voor voorwerk, veel harde buiken en menstr. krampen, maar ja, dat kan best nog een hele tijd duren. Moet wel zeggen dat mn buik een heel stuk is gezakt t.o.v gister, zelfs mn man zag het ook. Maar vroeg naar bed vanavond, en de hema molton, die slaapt verukkelijk!! @sill, was wel jammer voor mn ouders, meestal blijven we toch al niet lang omdat lisa echt doodop is en naar bed moet, was ze nu zo leuk aan het spelen. Voelde me echt k*t, ben tijdens deze zwangerschap 1x flauwgevallen... en wel op de 9 maandenbeurs 2010.... hoe krijg ik het voor elkaar.....was net geen 20w, meestal voel ik het wel aankomen, begint nu ook weer een beetje op te spelen. Valentijn.... nou ja manlief doet er ook niets aan, vind het soms wel jammer, Lisa en ik hadden een grote kaart gekocht en een doosje kinder chockolade, we kregen een lief kusje terug. Bed staat hier al even op klossen (grote betonblokken) vind het toch prettiger om in en uit bed te komen. @birgit, bij jou mag alles al doorzetten, hier moet het toch echt nog 1 weekje wachten..... wil toch wel graag thuis blijven. Wat lekker dat je goed kan slapen, hier wisselt het een beetje. @eltime, spannend spannend, hopen dat het door gaat zetten. @friesemeid, fijn dat je wat beter had geslapen, nu hopen dat dit zo blijft en niet eenmalig was. @robijntje, het slapen is altijd wat, hier kan ik ook goed verschil voellen meteen mindere nacht en goede. Hier trouwens de kraamhulp, wij zitten echt aan het maximum uren wat ze niet eens kunnen vullen in 8 dagen..... zou er zelfs 10 mogen hebben mocht het noodzakelijk zijn. En 8 volle dagen (maar dit zal wel niet, zullen ze wel weer afbouwen, maar recht hebben we er wel op) dit omdat we zelfstandig zijn, manlief moet gewoon werken, borstvoeding geven en een kleine meid rond hebben lopen we zaten volgens mij op 96 uur..... we zullen zien wat er van over blijft. @sill, gelukkig dat je nog een aantal uur hebt kunnen krijgen, het is toch wel heel erg fijn zeker om je mee op gang te helpen en om vragen ect, te stellen, en anders is hier nog altijd ZP allen, goede nachtrust gewenst!!!
Goeiemiddag hier! Hoe gaat het ermee? Weet niet meer precies wie wat heeft geschreven (had het al gelezen, maar was toen te lui om te reageren ) maar zie dat Schaapje al te maken heeft met voorwerk? Spannend hoor! Hopelijk betekent dat dat je niet over tijd gaat lopen. Ik had van het weekend nogal last van menstruatiekrampen en steken en wat ik vermoedde werd vanmorgen bevestigd door de VK. De kleine ligt nu bijna volledig vast in het bekken. Superfijn! Best bijzonder ook, omdat ze nog alle ruimte heeft (de tweeling heeft ruimte gemaakt en ik ben lang ) en de kans juist groot was dat ze daardoor nog lang niet zou indalen. Weet iemand van jullie welke drogist deze week de luiers en luierdoekjes in de aanbieding heeft? Ik moet dat nog steeds kopen, maar heb nog geen folders binnen voor deze week.
oke mooi dat de baby al ingedaald is! mijn kindje denk ik nog niet, voel hem nog best veel onder mijn ribben. maar goed moet zo naar de gyneacoloog dus we zullen het horen. trouwens misschien stomme vraag maar was gister aan het douchen en bedacht me ineens wat nou als mijn vliezen breken onder de douche, zou ik dat dan wel merken? ik heb zo geen idee waar ze in de aanbieding zijn maar heb wel een internetadres waar je op kunt zien waar de luiers en doekjes het goedkoopste zijn: Prijsvergelijker van Luiers en babymelk misschien heb je daar wat aan?
onder de douche, dan merk je wel hoor als ze breken voel je wel aan de binnenkant van je benen lopen. @caithlin, volgens mij zijn ze bij kruitvat altijd wel in de aanbieding, heb laatst ook nog eens een doos doekjes meegenomen, en heb je niet in de blijedoos van die aanbieding folders gehad van pampers waar je van die korting dingen in kunt leveren?
Ik ben de blije doos vergeten op te halen Zo zonde! Ik ga zo even op de link kijken iig hierboven, bedankt
je hebt weinig gemist, zat niet echt veel soeps in vond ik. Eigenlijk heeft kruitvat toch wel doorlopend aanbiedingen. Trouwens, ik vroeg me iets af (misschien off topic een beetje) maar je schreef dat je een beetje bang was dat de kleine pas laat echt diep en vast in het bekken kwam te liggen ivm de tweeling voor hem, een tweeling, daalt die tegelijk in? Of is dit nu echt een domme vraag omdat ze er natuurlijk 1 voor 1 uitkomen. Of daalt er eerst 1 in en daarna pas tijdens d bevalling de tweede. Was ik wel benieuwd naar.
Haha is geen domme vraag hoor! Denk ik Maar er kan er maar 1 indalen (als in, in het bekken indalen met het hoofdje). De eerste was al vroeg ingedaald, maar de ander kan dat niet. Die bleef in mijn geval met de billen en benen en een stukje rug bovenin zitten, zeg maar in boogvorm over het andere kindje in. Pas tijdens de bevalling toen de eerste eruit was, kwam de andere naar beneden. Dat maakt het gelijk een gecompliceerde bevalling omdat ze nooit zeker kunnen weten of het kindje wel op de juiste manier naar beneden zakt. Bij mij ging dat goed, behalve dan dat het nogal lang duurde en ik 2 mensen bovenop m'n buik had hangen om haar naar beneden te duwen
wat is moeder natuur toch magisch, zal het zelf waarschijnlijk nooit meemaken, maar vroeg het me toch af, en leuk om te weten hoe dit gaat. dacht zelf ook al dat het niet zou kunnen 2 ingedaalde hoofdjes tegen elkaar.... zie het wel voor me...
zo ik ben net weer terug van de gyneacoloog. baby ligt al wel ingedaald maar nog niet vast in het bekken. mijn bloeddruk was 1 uit de boeken zoals ze zei, ik had 110/70 moet over een week weer heen en dan maar verder kijken. ze zei nu wel dat ze mij gewoon laten doorlopen tot meneer zichzelf meld ipv met 39 weken inleiden zoals ze zeiden toen ik nog geen 20 weken heen was. toen vond ik dat geen probleem, maar nu wel ons kereltje doet het goed en ik denk dat hij zelf het beste kan aangeven wanneer het tijd is ipv de artsen (tenzij er natuurlijk een medische oorzaak is) zo ik ga ff weer lekker liggen, ben nu wel kapot van zo lange auto rit naar groningen
Sill: Er zijn heel veel mensen die niks aan valentijn doen, ik vind het allemaal wel leuk maar vind het vooral erg commercieel. Als je van elkaar houd hoef je niet perse op zo'n dag dat te laten blijken, dat kan op elke dag in het jaar. Dat doe ik dus ook, is veel leuker. Schaapje: Jou buik dus ook lekker al aan het werk, bij mij ook. Ik heb het idee dat mijn buik ook wat lager zit. Tis balen dat je je daardoor wat minder lekker voelt, maar ja je bent zwanger en het is straks weer allemaal anders. Laat die mensen met die scheve gezichten maar lekker, het gaat nu niet alleen om jou maar ook om je kind. En je kind is veeeel belangrijker dan die mensen die het niet begrijpen. Robijntje: Dat van de vliezen breken onder de douche zat ik mij ook al af te vragen. Hihi nou ja we laten ons verrassen en wie weet breken ze pas later of moeten ze het door prikken. Fijn dat alles goed was bij de gyn!! Heelijk gevoel he als je er dan wer vandaan komt, weer ff helemaal gecheckt. All: Ik ben ook weer voor controle geweest. Alles was goed, ze kon alleen niet met zekerheid zeggen hoe het kindje ligt dus ik krijg morgen een liggingsecho. Ben erg benieuwd, ik hoop maar dat ie goed ligt. En heerlijk dat ik ons kindje morgen weer even te zien krijg