@brigit, fijn dat alles goed was, je bent al weer bijna over de helft van de 37w heen, benieuwd morgen of de kleine goed ligt, hoop het voor je. Trek me ook niets aan van anderen, het gaat me om de kleine en mezelf op dit moment. @robijntje, ben het met je eens, als je kunt zonder medische reden, lekker wachten totdat de kleine zichzelf aankondigt, hij/zei is er dan gewoon echt klaar voor. @ allen, hoop dat jullie je allemaal goed voelen, en sill dat je mannetje ook snel weer opknapt. Hier een lekker dagje gehad, tante is mijn haren komen knippen, dus dat zit ook weer oke... en heb vandaag de nieuwe babyfoon binnen gekregen, we hadden/hebben er natuurlijk 1, maar die kan niet langer dan 3 uur zonder netstroom, maar wel 3km ver dus het laatste hoekje van het weiland en de binnenbak daar komt hij wel. Alleen zodra ik naar buiten wil met Lisa moet ik ook kunnen terwijl de ander op bed ligt, vandaar een nieuwe gekocht die we voornamelijk binnen gaan gebruiken, en zelfs nu al in gebruik hebben.... niet voor Lisa.... heb de Luvion grand elite (weet het niet echt goedkoop) maar hij hangt nu al dienst te doen in de paardenstal, omdat onze merrie 6 maart is uitgeteld en de oude camera het niet meer doet gebruiken we deze ook hiervoor, gelukkig doet hij het en kunnen we in huis zien wat er gebeurd, zodra het Birth alarm af gaat eerst even op het schermpje kijken voordat we ons nest uit gaan om naar buiten te gaan..... ja... het is een hele bevalling bij die paarden, voor de duidelijkheid het birth alarm is een grote riem die ze om de buik dragen waar een antenne aan zit en alarm/singnaal zend naar een kastje in huis zodra ze helemaal plat gaat liggen, vaak teken van de bevalling, maar er zijn ook slaapkoppen die plat gaan liggen waar je dus vaak vals alarm van hebt, gelukkig hebben we weer een camera.... en in de toekomst kunnen we die hier natuurlijk voor blijven gebruiken tevens om de kids in de gaten te houden als ze ergens zitten te spelen en mams of zo op kantoor is..... die centjes zien we er wel van terug. nog een fijne rustige avond voor iedereen, weer een dagje verder JIPPIE!!!!
Pfieuw echo was helemaal goed. Kindje ligt met hoofdje naar beneden, nog niet ingedaald maar daar is ie wel mee bezig. Het heeft ook een grote bos met haar, hihi echt super om te zien!!! Alles goed met jullie?
hallo, brigit, fijn dat alles goed is met je baby, leuk om te zien op de echo he. ik ben zelf vanmorgen ook naar de vk geweest en heb ook een echo gehad om te zien hoe hij ligt nou hij ligt nog niet helemaal goed wel met zijn hoofdje naar beneden maar dan nog een beetje gedraaid en dan drukt hij met zijn achterhoofdje op mijn lies nou dat is geen pretje loop de hele dag een beetje mank. maar hij heeft nog drie wk om in te dalen dus het komt wel goed. trouwens het lijkt me wel leuk om een foto van onze buik te plaatsen hier komt de mijne hier ben ik 34 wk verder alles goed met iedereen liefs friesemeid
@friesemeid, leuk de buik foto, zal er morgen eentje maken misschien wel de laatste..... vast niet maar hoop er een beetje op dat hij over 7 dagen snel gaat beslissen om te komen.... vervelend dat hij zo op je lies drukt, hij zal vast snel naar beneden zakken. @birgit, fijn dat de echo goed was, toch altijd mooi om zeker te weten. Nou hier liggen we weer voor pampus op de bank, oma heeft opgepast, dus mams was natuurlijk weer eens niet te houden en heb heel de dag buiten gewerkt en van alles en nog wat gedaan. Morgen maar verplicht rusten. Dromen jullie eigenlijk ook veel? Vannacht... echt niet normaal, zo veel fantasie, heb wel 3 dromen gehad allemaal even raar en fantastievol. fijne avond nog!!
@friesemeid, leuk die foto! Ik zal m'n vriend eens vragen of hij een mooie foto van m'n buik kan maken straks. @schaapje, herkenbaar hoor. Ik doe ook steeds meer dan ik eigenlijk moet doen. Nog even dit, nog even dat. En dan naderhand met mega bekkenpijn of steken in m'n buik spijt hebben van m'n enthousiasme Ik droom ook erg veel idd! Kan ze nu niet meer herinneren, maar elke keer als ik wakker word om weer eens te plassen, zit ik nog half in een droom. Ze zijn elke keer weer zeer uitgebreid en interessant
die dromen van vannacht, kan er alleen maar om lachen zo bizar, wordt achterna gezeten door draken en een andere droom zit ik vast in een boom boven een moeras en durf niet meer verder en wil echt terug, de 3e weet ik niet meer, maar wat een fantasie. Heb alleen wel heel erg dat ik me dan echt niet uitgerust voel, door de actie in mn dromen... eens zien wat we vannacht voorgeschoteld krijgen.
Friesemeid leuk die buikfoto, ga er zo ook ff eentje zoeken! @Dromen, meestal slaap ik daar te licht voor, maar afgelopen nacht heb ik de schade ingehaald haha. Waren wel meteen de meest nare dromen die je kan bedenken maar goed. Brigit fijn dat de baby goed ligt! Schaapje, 3 km ver?? jeetje, da's handig! Heb morgen een heerlijk dagje voor mezelf, oma haalt oudste uit school en jongste is naar de creche... kan me er nu al op verheugen
Wat een mooi bescheiden klein buikje, of lijkt dit maar zo?? Die babyfoon 3km inderdaad echt heel handig, maar is verder ook niets apart geen extra's hij is ook helemaal niet duur, en ik heb hem eens mee genomen in de auto om te kijken hoe ver hij gaat, tot het eind van de straat en das toch wel z on 2km. Hij doet wat hij moet doen voor ons. Alleen gaat de accu nu nog maar 3 uur aan 1 stuk mee, dan is ie leeg.
Goedemorgen, Wat zijn jullie actief hier zeg, ik krijg het niet meer bijgelezen... . Zag bij sommigen dat jullie nog een liggingsecho hebben gehad. Dat doen ze hier bij de vk-praktijk niet jammer genoeg. Moet zometeen weer op controle. Ben benieuwd. Inmiddels sinds afgelopen maandag met verlof. Helaas er nog niet erg van kunnen genieten, want wat grieperig. Merk dat sinds vandaag het slappe gevoel weg is en ik dus weer aan de betere hand ben, maar ben nog wel flink verkouden. Maar ook dat gaat weer over. Fijne dag allemaal!
@dromen: elke nacht droom ik flink over de raarste dingen. zo had ik laatst dat ik droomde dat mijn vliezen tussen mijn benen gingen zodat ik een flinke vochtblaas daar had hangen @eltime: lekker ja! geniet er maar lekker van! idd een mooi bescheiden buikje! @nina: mooi dat je je weer wat beter voelt, maar dan ben je er nog wel mooi mee weg gekomen hoorde dat er een griepepidemie is en die griep erg lang duurt. @hier: vannacht gelukkig weer beter geslapen, scheelt toch weer een heleboel krijg nu volgens mij wel wat voorweeen, maar weet het niet zeker. heb af en toe was kramp in mijn onderbuik en soms op dat moment een harde buik erbij. maar ze zijn niet regelmatig en duren 10 tot 30 seconden.. heb ook even een foto op gezocht is gemaakt met 35 weken en 4 dagen:
Hoi hoi dames, Alles goed bij jullie? Mooie buikjes allemaal, de eerste naderen al bijna de 38w... @robijntje, de vliezen tussen je benen hebben hangen.... whaaaa zie het helemaal voor me, en dan er zo mee rond lopen. @nina, leuk weer iets te horen, fijn dat het iets beter gaat, en nu je verlof hebt, lekker uitrusten, kun je ook hier lekker bijlezen... het zal denk ik toch vrij snel spannend gaan worden. @eltime, heb je al een datum gekregen? Of willen jullie die nog even voor je houden? @ allen, alles verder goed bij de rest, nog alles rustig? Nog op controle geweest? Hier een lekker dagje gehad, niet zo heel veel gedaan, Lisa heeft de lente in de bol, ze is zo gek als een deur, wel fijn want het vrolijkt je altijd weer op. vannacht helaas werd ze om 5.00 wakker had honger wat ik al vermoede, niet zo veel gegeten in de avond (wil ze tegenwoordig heleaal zelf doen) met het speentje tot 6.00 geslapen toen ben ik maar snel een fles gaan maken beneden, en heeft ze nog heelrijk tot kwart voor 9 geslapen en wij ook!!!! dat was heel lang geleden, wel lekker!!! zal ook niet meer gebeuren denk ik. morgen komt oma weer, wil nog wat spulletjes opruimen en boven even poetsen.... fijne avond nog en een goede nachtrust... Hierbij een rijtje buikfoto's!!! wel allemaal vanaf mijn HTC beetje onduidelijk. beetje klein formaat ook, eerste 20w , 25w, 30.2w, laatste 2 36.1 (staat 36.2 maar dat zou morgen pas zijn)
Hee meiden! Ik ben een tijdje niet echt actief geweest, beetje grieperig en snot-verkouden. Heb lekker veel geslapen en een beetje niks gedaan. Ben nu redelijk opgeknapt. Heb in ieder geval mijn geur en smaak zintuigen terug! Vreselijk als je niks proeft of ruikt.. Ben vandaag naar de verloskundige geweest. Meneer is nog niet ingedaald, dus moet a.s. maandag naar de gyn voor extra controle. Ze gaan nog een echo maken, de kleine 'onderzoeken' en mij onderzoeken. Voornamelijk mijn bekken. Dit omdat dit mijn eerste is en ze willen weten of mijn bekken wel in staat zijn om een natuurlijke bevalling te ondergaan. Het is standaard en stelt niet veel voor, zeggen ze.. Vind het maar spannend. Ik heb globaal een beetje gelezen wat er nog is gepost. Maar zal dit vanavond of morgen even goed doorlezen. Ik hoop dat alles goed met jullie en de kleintjes gaat! Fijne avond en slaap lekker voor straks! Dikke kus, Sill
Note* Toen ik zojuist klaar was met mijn vorige bericht typen, ging ik weer normaal zitten.. Mijn hele shirtje en bh was zeik en zeik nat! De melk komt er uit als een gek! Het blijft druppelen en zodra ik ze schoonmaak, zit er weer een nieuwe vlek.. Heb dit nog niet zo erg meegemaakt.. Misschien voortekenen van een aankomende bevalling? of gewoon 'een van de tekenen' dat ik bijna klaar ben?
hey sill, fijn dat je weer een beetje bent opgeknapt. Spannend de controle, misschien is de kleine dan wel al ingedaald. betreft de melk, kan goed dat het een voorteken is, maar kan ook goed dat het ng even duurt, maar wel is het vaak zo dat als je kleine er is, tegen voedingstijd begint de melk wat te lopen.... moet hier zeggen dat ik al bijna 1 1/2 jaar met melk loop, gelukkig niet dat het er vanzelf uit loopt, maar wel als je er een beetje op drukt. Dit van de borstvoeding van Lisa (9 weken) en daarna is het nooit meer weg gegaan en zijn we ook weer zwanger geworden, hierdoor is het misschien wel gebleven. Misschien ook wel een goed voorteken dat je straks een heel goede productue hebt. rust nog maar lekker uit bijna 37w zag ik!!!
Sill: Ik heb gehoord dat lekkende borsten heel normaal is, kan zelfs al met 30 weken gebeuren. Lijkt mij wel heel raar om mee te maken. Mijn man vraagt regelmatig of ik er al last van heb, hihi nee nog niet mee gemaakt, hij is er helemaal van onder de indruk wat een zwangerschap allemaal met een vrouw kan doen. Ik heb nu sinds 2 dagen best vaak harde buiken. Ik hoef er niks voor te doen en huppa mijn buik is weer een bowlingbal. Ik ben blij dat het nu pas sinds 1,5 week is, daarvoor geen 1 keer. Vind het best een vervelend gevoel, vooral als je op dat moment aan het lopen bent. Maar ben wel blij dat ik het heb, betekend denk ik dat mijn lichaam toch voorwerk aan het verrichten is. En ik hoop dat alles dan van zelf gaat en ik niet ingeleid hoef te worden. Het is niet zo dat ik zin heb in de bevalling ofzo, want pijnlijden is niet mijn favorite bezigheid maar ik ben wel erg nieuwsgierig en zie er helemaal niet tegen op. Van mij mag het wel beginnen, ik wil het nou wel eens mee maken. hihi ben benieuwd hoe ik er straks over praat
Zo zal ook nog even wat schrijven. Sorry, heb er niet echt puf voor moet ik zeggen. Dat komt omdat ik nog steeds ontzettend slecht slaap, en het word steeds erger, vannacht ook maar maximaal 3 uur geslapen ofzo. Begin daar echt goed sago van te worden haha. Heb het nu even geprobeerd om smiddag niet te gaan liggen, maar hoe moe ik ook ben het slapen wil gewoon niet. Vandaar dat ik geen puf had om hier te schrijven haha. Uiteraard tussendoor wel mee gelezen. Nu dus maar slapen wanneer ik slapen kan anders ben ik straks niet goed uitgerust voor de bevalling en dat lijkt me toch wel prettig. Soms ben ik zo moe dat ik denk als ik nu zou moeten bevallen trek ik het niet. Maar goed genoeg gezeurt. Verder mag ik absoluut niet klagen, weinig klachten behalve onrustige benen. Nog niemand verder bevallen zie ik, word nu wel steeds spannender zo steeds dichterbij de uitgerekende datums! Verder alles goed met iedereen? Nogmaals sorry voor mijn afwezigheid laatste tijd!
@allen: Is bij jullie de poetswoede ook toegeslagen? Heb vandaag de hele badkamer grondig gesopt.. Daarnaast nog zoveel plannen in mijn hoofd. Keukenkastjes uitsoppen, ramen lappen. Dit is vast die welbekende nesteldrang haha. @ Sill: Fijn dat het ook met jou weer wat beter gaat. Spannend die liggingsecho zeg! Ik moet maar eerder in dit topic roepen dat ze dat bij ons niet standaard doen... Op controle bij de verloskundige vond ze dat de baby nog niet genoeg is ingedaald, dus daarom krijg ik uit voorzorg volgende week ook een liggingsecho. Niet alleen om te kijken of mijn bekken het wel af kunnen, maar ook om te kijken of de placenta niet voor de uitgang ligt. Ze vertelde wel dat ze kon voelen dat de baby al wel netjes met het hoofdje naar beneden ligt. Leuk trouwens al die buikfoto's! Zal kijken of ik er ook eentje kan plaatsen.
hoi meiden, jbm1985, leuk dat je er weer bent, die moeheid is wat heb er ook last van slaap snachts ook niet zo goed en vandaag heb ik weer wat teveel gedaan dus voel mijn rug ook aardig. dus doe het nu wat rustig aan. vanaf gister mag ik thuis bevallen heb de 37 wk bereikt nog drie weken (als het goed is) heb er nu al zin. verder gaat het zijn gangetje heb wel steeds meer last van mijn buik zullen wel harde buiken zijn. leuke buik foto"s zijn er geplaatst leuk om te zien dat iedereen toch weer hele andere vorm van buik hebben. liefs friesemeid
hihi, nu heb ik eens een beetje bij moeten lezen... @birgit, je bent gewoon al bijna 38w... stiekum hoop ik dat de kleine er dan al zal zijn .... maar dat zal wel niet. @nina, die poetswoede, hier is het echt een alles opruim woede in huis en in de stallen, gelukkig ben ik er wel al 2 maanden geleden mee begonnen... alleen nu een beetje het schoonhouden in huis en de admiistratie staat voor volgende week woensdag op het programma, dan ben ik echt klaar. @JBM, echt vervelend dat je niet kunt slapen, ben alleen niet bang dat je niet uitgerust zult zijn voor de bevalling, het is een soort oerkracht extra wat je op dat moment krijgt, en ook er na, dit komt echt goed. @friesemeid, wat lekker zeg, je mag nu rustig thuisblijven... hier nog heel eventjes. Betrap mezelf er ook op telkens toch net weer iets te veel te doen, ach ja denk dat het ons ook wel weer gerust stelt en een gevoel geeft dat we er helemaal klaar voor zijn. Hier wel een lekker dagje gehad, de nachten beginnen weer iets minder te gaan, slaap op zich wel best ok, moet er nu alleen zo vaak uit om te plassen min 3x, helaas hebben we geen wc boven dus moet ik telkens naar beneden. Krijg wel aan het eind van de dag steeds meer harde steken in mn liezen. @ allen, fijne avond nog geniet lekker van het weekend!!