Nog maar 6 weken.. Dubbel gevoel..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sill, 29 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

@poetswoede: valt hier mee, soms ineens bedenk ik dat iets nog wel even schoon kan maken maar echt het hele huis doen of de benedenverdieping nee dat is me nog niet gebeurt.

pffff vreselijke nacht gehad..... kreeg na 1,5 uur al last van mijn maag dus partner eruit voor warme melk met honing. toen wou het wel weer om kwart over 5 ineens flinke oprisping met als gevolg veel hoesten en maag inhoud eruit. gigantisch benauwd daardoor en geloof 2,5 uur later sliep ik weer. maar ook maar voor kort want die benauwdheid bleef aanhouden, nu dus nog ben gelijk buiten adem dus mag hopen dat de baby voorlopig nog even blijft zitten want met die benauwdheid persen enz zie ik niet zitten:(

2. Nina76

Nina76 Actief lid

6 aug 2009
    185
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Robijntje,

Hoop dat je vannacht wat beter hebt geslapen? Hier is de verkoudheid er ook nog steeds maar wordt gelukkig minder. Zou inderdaad fijn zijn dat het op het 'moment suprème' over is, moet daar ook niet aan denken.

Hierbij nog een foto van mijn buik bij 36wk zwangerschap.

3. robijntje1982

hoi nina76,

jahoor vannacht gelukkig beter geslapen, nu hopen dat het zo blijft want kan mijn energie wel gebruiken voor de bevalling
    mooi dat jou verkoudheid minder wordt, idd daar wil je geen last van hebben als je ligt te bevallen

mooi buikje!

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hallo allemaal,

Hier ook weer even een teken van leven :D De kleine uk zit nog lekker warm in mijn belly, volgens mij blijft dat nog wel even. Al hoop ik van niet ben het zat.
    Ik slaap gelukkig goed, daar ben ik erg blij mee. savonds wel erge last van maagzuur als ik ga liggen, na een paar rennies zakt dat weg en dan kan ik lekker slapen. Ik moet er wel paar x uit om te plassen maar gelukkig val ik daarna weer lekker snel in slaap. Kan ook uitslapen, normaal doe ik dat dus nooit. Hihi zal de slaap wel even nodig hebben, kan ik uitgerust aan de bevalling beginnen en opladen voor de dagen/weken/maanden erna;)
    Morgen weer voor controle, hoop dat alles nog steeds goed gaat. Ik ga wel aangeven dat ik het niet tot 42 weken ga volhouden, ik hoop dat ze daar in mee gaan. Ik hoop nog veel meer dat van de week of volgende week de bevalling gewoon spontaan gaat beginnen.

Alles goed met jullie? Houden jullie het nog vol?
    Fijne avond allemaal!!

PS: Hier mijn buikfoto van gisteravond 38+1 weken

5. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    @ brigit, mooie buik en alweer bijna halverwege de 38... zo spannend

@nina, jou buikje lijkt ook erg bescheiden op de foto.

hier gaat alles prima, morgen weer op controle ben benieuwd, dan hoop ik vanaf woensdag dat het snel gaat gebeuren, zal er maar niet op rekenen.
    Heb wel erg veel last van harde buiken vooral afgelopen nacht en buikpijn gehad.

@rest, alles goed bij jullie??

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Schaapje: Bedankt!! Hihi veel mensen zeggen dat het een mooie buik is, ik vind het gewoon ehh grote buik :D maar wel leuk om te horen.

Net weer controle gehad, alles goed met de kleine. Is alleen nog steeds niet ingedaald. Dat is wel balen, maar ja komt vaker voor dat het tijdens de bevalling pas gebeurt. Ik hoop toch dat het kindje bij volgende controle wel is ingedaald, of dat stiekem de weeen deze week beginnen. Ben er echt aan toe.

Nog niemand bevallen toch van dit groepje? Er zijn er nu inmiddels wel een paar al de 37 weken gepasseerd toch? Spannend hoor, wie van ons zal de 1e zijn!!??

Fijne dag, geniet lekker van het mooie weer!!

7. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Hoi allemaal,

Oooh het begint hier ook te kriebelen hoor! En dat terwijl het nog wel 5 weken kan duren...pfffff. Maar het idéé dat het binnen nu en 2 weken ook wel al zou kunnen beginnen is toch wel erg spannend.
    Bij elk krampje of steekjes hoop ik al dat het betekent dat er langzaam iets op gang komt (al mag ze nu nog wel ff minimaal een week blijven zitten ;))

Hebben jullie inmiddels alles al klaar of nog niet?
    Wij nog niet helemaal al hoeft er niet veel meer. Nog wat laatste afwerkingen op de babykamer (schilderijtjes komen deze week binnen, schuimletters bestellen).
    Moet nog wat wieglakentjes en hoeslakentjes wassen die ik gekocht heb. Oh ja, batterijen voor het fototoestel moet ook zeker nog ff!
    Maar al met al.... we zijn er bijna klaar voor :)

8. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    Hoi hoi dames,

Hier zijn we vandaag ook weer op controle geweest, alles zag er prima uit, de kleine beeb is volledig ingedaald en ligt vast in het bekken... klaar voor de uitgang...;);)
    Volgende week dinsdag moet ik weer op controle, en ze heeft meteen een afspraak gemaakt om me te strippen op 9 maart (heb er niet om gevraagd, en ook nergens om geklaagd) maar ze heeft zelf namelijk op 11 maart een bruilioft en kan dan dus echt niet, ze zou het zonde vinden om er dan niet te zijn, en ach ja, we zijn dan toch 39 weken, mocht ik nog echt last krijgen, dan wilt ze ook eerder kijken, maar misschien is de kleine beeb er al, voel me zo gedwongen tussen alle datums...... hier komt het rijtje
    7e manlief wedstrijd in belgie
    10/11/12 manlief wedstrijd in de buurt
    11 is verloskundige er niet (12e misschien kater....;))
    12 scchoonouders vlucht geboekt tot 14
    16/17 wedstrijd manlief.....
    pffff en ik moet nog ergens tussendoor, samen met onze fokmerrie die de 6e uit is geteld....
    het scheelt de wedstrijden zijn niet verplicht en als het niet gaat, gaat hij niet, en ze zijn wel maar 10 min van huis (behalve belgie) het is wel vervelend dat ze eigenlijk heel belangrijk zijn, ook voor de eigenaren van de paarden, maar ja, is ons wondertje, dan gaat dit toch echt voor alles!!

verder was mn bloeddruk erg aan de lage kant, kan me moe en futloes voelen, is ook wel zo, niet zorgwekkend.
    Heb wel wat meer buikpijn en voel me toch een beetje anders in mijn buik, een andere soort pijn/krampjes, in ieder geval niets anders doen dan afwachten, vanaf morgen mag het gebeuren.... ook zei de vlos toen ze me vroeg of ik op keek tegen de bevalling, misschien krijg je wel eerst weeen, dan bouwt het zich wat langzamer op ipv eerst de vliezen, dan gaat het vaak meteen heftiger net zo als de eerste, wie weet, we zien het vanzelf.

caithlin, hier is alles klaar, wil alleen nog even alles met een nat doekje afdoen in huis en morgen de administratie bijwerken.

Brigit, het eind is echt in zicht meid, zo spannend je bent volgens mij de verste, maar wie zal als eerst komen melden dat ze een beebje in hun armen hebben....

Dames hoe is het verder bij jullie, zou bijna denken dat er al een klein beebje ergens is..... zo weinig gehoord....

9. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    yeayyyyyyyyyy we zijn 37 weken....... het gaat een lange nacht worden... helaas niet voor mijn eigen bevalling, maar we verwachten vannacht het veulentje, aan de hand van de merrie haar toestand te beoordelen nu vanaf de camera....

gelukkig morgen oma in huis, kan ik slapen...;);)

10. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Jeetje en dat met je 37 weken!! Succes en sterkte vannacht!! Wel mooi zo'n geboorte van een veulen :)

11. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    er is nog iemand wakker... hier vordert het langzaam, hoop niet dat het te laat worst vannacht, maar een uurtje of 3-4 zal het npg wel duren... het komt toruwens wel een stuk beter uit dan 6 maart wat ze eigenlijk uit is geteld. Liever nu, hebben we dat tenminste gehad.

Kun je niet slapen?? Misschien voor jou ook wel vannacht een kleintje..

12. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Hmm nou nee last van maagzuur, dus hopelijk zakt het nu een beetje zodat ik gewoon kan slapen ipv stikken in alles wat omhoog komt als ik ga liggen.:x

Ja idd 6 maart ben je alweer 2 weken verder, dan is het nu idd beter!! Maar toch sterkte want ook rond 37 weken gelden de laatste loodjes.

13. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    getsie dat maagzuur, hier nu een klein beetje, was net nog bij ons meisje, die is al elk uur wakker geweest, heeft net nog een fes warme melk gedronken, volgens mij gaat ze verkouden worden, nou ja, in ieder geval niet erg dat ze nu wakker wordt, we kunnen nu toch niet echt slapen.

Hoop maar dat dat veulen komt en niet dat ze ons voor de gek houd, kan ook dat het zich draait (maar we meenden dat, dat 2 weken terug al was geweest) nou ja, we zullen zien.

Hopelijk daalt je kleine snel in, dan is dat vervelende maagzuur ook wat minder...

Hier nu maar even proberen op de bank wat te slapen, alle alarmen liggen klaar en de babyfoon ook ;)

14. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    pfffffffffffffff wat een nacht... geen veulentje hier... ook geen beebje.... hoop aar niet dat het veulen zich alleen heeft gedraaid, dan blijft het namelijk meestal nog 2-3 weken zitten.

Lisa heeft tot van kwart voor 3 tot kwart voor 4 nou bij me gelegen, en daarna is ze elk uur weer wakker geweest, ze is snotterdesnot verkouden en heeft wat keelpijn.
    Vanmorgen wilde ik haar verschonen, had ze doorgelekt tot onder haar oksels en op de rug, echt zielig, hoop niet dat dit al heel lang was en dat ze daardoor zo slecht heeft geslapen.... nou ja, niets meer aan te doen, ze is nu aan het spelen, oma komt zo, kan ik tenminste nog even slapen.....

weltrusten meiden, fijne dag allemaal!!!

15. Veerpeer

Veerpeer Lid

19 nov 2009
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haai meiden,

Zo dat is echt al even geleden dat jullie wat van me gehoord hebben! Telkens grieperig etc. geweest en ondertussen druk met toch nog zoveel mogelijk dingen in orde maken. Nou, ben er nu ongeveer wel klaar voor, alleen bed moet nog omhoog, dat is hier behoorlijk lastig ivm hele ombouw van kasten om het bed. Waardoor het met klossen niet lukt.. Maar lijkt me heerlijk als het klaar is, hebben heel laag bed en kom er amper uit!

Kleine is bij mij nog niet ingedaald, hoop dat dat alsnog gaat gebeuren. Zie al helemaal voor me dat ik in de supermarkt loop en dat dan mn vliezen breken met zo'n grote plens en dan moet je ook nog gauw gaan liggen:D

Moest van jullie wel weer even flink bijlezen hoor, mooie buikjes heb ik voorbij zien komen zeg! En nog niemand bevallen, spannend hoor wie de eerste zal zijn :)

En @ schaapje:wat jammer dat het veulentje niet geboren is vannacht, hoop dat het vandaag nog komt dan ipv over 2-3 weken!

Nou, ga nu maar weer ff wat poetsen :)

Fijne dag allemaal! Liefs

16. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    wat een dagje.... lisa is zo verkouden als wat en verhoging, heeft gelukkig wat geslapen, alleen ik natuurlijk nog niet.... de administratie is wel bijna af.. gelukkig!
    Voel me als een kadaver, en kan niet wachten om vanavond te slapen, de merrie trouwens ziet er nog steeds onrustig uit, misschien vanavond/vannacht dan.

@veerpeer, inderdaad lang niets gehoord, misschien een idee, wat je kunt proberen is om 2 matrassen op elkaar te leggen zolang ipv klossen, bij manlief zijn kant misschien ook liggen jullie tenminste wel even hoog. cheelt in ieder geval wel iets. hier staan de klossen er al zeker 2 weken onder, zo veel meer comfortabel.

@ rest, alles nog rustig????

17. robijntje1982

schaapje: wat vervelend dat je dochtertje ziek is, vooral na zo'n gebroken nacht! hopen dat ze snel weer beter is en de merrie gaat bevallen.

hier: vanmorgen weer ziekenhuis geweest, ze zijn nog steeds tevreden. baby lag wel boven bekken maar meende te begrijpen dat hij niet meer echt ingedaald ligt:( naja hij heeft ook nog even de tijd.

18. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0

fijn dat alles goed is, is de beeb weer omhoog gekomen dan? Als hij al vast lag in het bekken, dan kan dit volgens mij niet meer. Inderdaad er is nog tijd... hier ook om nog wat slaap in te halen de komede dagen.

@sill??? Alles oke? Je hebt toch niet je vriend zn griep overgenomen?

19. robijntje1982

nee hoor vorige week lag hij wel in het bekken maar lag nog niet vast, maar moet ook zeggen dat hij het niet goed kon voelen en het deed ook verschrikkelijk zeer:(

20. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Hallo dames,

Mag ik me aansluiten?
    Ik had een ander topic geopend, maar jullie zitten allemaal rond dezelfde tijd, dus ik kan net zo goed hier mee schrijven toch? :)

Van mij mag de beeb eruit hoor! Ik zit er helemaal doorheen.
    Gisteren controle gehad, alles was goed. Bloeddruk gedraagt zich redelijk (146/90) en urine was netjes schoon. Beeb ligt al heel laag, nog lager en hij is eruit, dus meneer ligt er helemaal klaar voor. Hij ligt al een tijdje vast. Nu is het afwachten van wanneer het gaat beginnen he?
    Mijn huisarts denkt niet dat het nog lang zal duren en hij schat hem vrij groot in, (mede doordat wij lang zijn, mijn familie lang is en ik zwangerschapssuiker heb) maar ja, echt weten doen we het niet.

Ze doen hier verder niet aan groeiechos of inleiden, zelden. Het is uitzitten en afwachten, waardoor ik toch wel een beetje bang tegenover de bevalling sta, als ie' echt groot is.. krijg ik hem er wel uit??

Ik bedenkt me net dat mijn moeder niet volgende week, maar de week erna aankomt hier, dus ik ben benieuwd of we dan al een beebje hebben of dat ze oma wordt als ze hier is :)

Nou, ik ga nog even naar mijn wasmachine kijken, dat ding is al weken stuk, monteur 5x geweest, ellende gehad joh. Nu staat ie' te draaien maar ik ben een zenuwpees hoor, ben steeds bang dat mijn keuken weer onderloopt :) of straks ontploft ie' ofzo haha *klopt af*

Deel Deze Pagina