Nog maar minder dan 100 dagen!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoi!!

Denk dat het bij een eerste anders is idd dan als je er al een paar hebt rond lopen;) Wij moeten ook nog heel veel doen.. Maar heb een weddenschap met manlief dat met me verjaardag alles klaar is (over 3 weken) Denk dat hij dat niet gaat halen haha. Daarna ga ik pas inkopen doen..

XXjess

2. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ja das waar! Veel beter! Alleen kan me goed voorstellen dat je je verveeld.. Heb dat ook heel snel. Kan nu niet zo veel meer doen in het huishouden ivm pijnen maar kan gewoon niet rustig op de bank gaan zitten:(

Denk aan de beeb dan komt alles goed:D

3. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Verdorie, had ik net een hele lap tekst geschreven, houdt mijn internetverbinding ermee op als ik op 'snel reageren' druk. Alles weg!!

Nou wat ik wilde vertellen, ik ben vandaag bij de verloskundige geweest en alles was goed met de kleine. Het hartje kwam keihard uit de doptone, dus dat was fantastisch om te horen. Mijn hb was wel wat aan de lage kant, dus moest nog even een drankje halen bij de apotheek. Als kind had ik ook regelmatig bloedarmoede, dus dat hoort ook gewoon een beetje bij mij. Het verklaart wel dat ik de laatste tijd snel duizelig was.

Op 6 september krijgen we weer een echo, want mijn placenta lag bij de 20 weken echo voor de uitgang. Wat ik wel raar vond, was dat de verloskundige toen geen aantekening had gemaakt. Vandaag hadden we dezelfde vrouw als toen, dus ik vroeg wanneer we die echo dan hadden. Ze kon niets vinden tussen haar aantekeningen, dus het was vast niet zo ernstig, want ze maakt altijd wel een aantekening, zei ze. Ze kon zich er niets van herinneren. Wij hielden vol dat ze dat wel degelijk had gezegd. Gelukkig deed ze niet moeilijk en hebben we toch een afspraak kunnen maken. Lekker dan, ons eerst bezorgd maken en daarna nergens meer iets van weten. Een vriendin van mij had hetzelfde bij haar gehad m.b.t. de groeiecho. Wel slordig hoor, maar het is gelukkig goedgekomen.
    Nu maar hopen dat we ook nog iets van de kleine kunnen zien, dat zou leuk zijn!

4. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik ben vandaag precies 30 weken en ik heb gelukkig nog geen klachten. BI lijkt me het ergste als je dat hebt...

Alleen soms wat last van mijn onderrug aan het eind van de dag, maar dat is vaak alleen als ik teveel gedaan hebt.

Nog 5 weken werken en dan tot 1 maart 2011 (mits ie langer blijft zitten) verlof :D:D

5. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    nou ik zit ook al vanaf begin juni thuis door bekken instabiliteit :( word er af en toe doodziek van maar goed je kan er toch niks aan veranderen. dus ben blij dat ik nog maar 50 dagen moet ;)

6. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @ir3n3 Jeetje lekker is dat dan! Gelukkig dat jullie alsnog de echo krijgen!:D Ben blij dat ik ook nog een groeiecho krijg:D

@sandranuijs Heerlijk dat jij geen klachten hebt! Houden zo!!!

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb nog een pretecho volgende week... hadden zo´n pakket genomen en zijn met 17 wk geweest ong en straks dus met 28 week. Nog even uitgebreid loeren. Verder is de gyn ook nogal scheutig met echo´s en daar zal ik de laatste weken bij lopen dus plaatjes genoeg. Heb die van mn andere kinderen ook allemaal ingeplakt in hun boek. Leuk om terug te kijken.

Hier wel last van mn bekken maar vooral opstartproblemen. Eerste 2 u sochtends veel geschuifel en daarna gaat het beter maar moet dan niet poos stil zitten en niks doen dan wordt het weer erger, alsof het stijf is. Kan het me ook helemaal niet permiteren om niks te doen met 2 kinderen die vakantie hebben een een man die gewoon 45u werkt. Ik weet van de vorige keren dat het steeds erger wordt dus ik ga als ik ff kan nog als een gek tekeer qua klussen en huishouden.

Net het behang binnen gekregen dus ik heb vanavond weer wat te doen als de kids in bed liggen. Ben zo benieuwd naar het resultaat. Volgende week dan hopelijk inrichten en aankleden.

Ir3n3; ik heb wel een floradix gebruikt en dat werkte opzich wel goed, vond het alleen wel hardstikke vies. Echt zo'n ijzer/metaalsmaak. Gebruiken vrouwen ook vaak na de bevalling om op krachten te komen.

8. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    @ Zeeuwsmeisje; oh bah dat Floradix heb ik ook gekregen! Vanavond eerste keer dus ben benieuwd!
    Plaats je hier ook even wat foto's van het kamertje volgende week?

9. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    ik moest ook floradix nemen, maar had eerst ijzer bruis tabletten ingenomen nou daar kon ik niet van naar de wc dus toen dulcolax gekocht en toen moest ik met erge krampen steeds rennen naar de wc ( mn ijzer gehalte was 6,3)

dus ik laat het voor wat het is...

project babykamer heb ik vandaag afgerond!
    ben beetje bezig om een vluchttas klaar te zetten, heb de helft al verzameld..nu de andere helft nog (morgen weer een dag..)

10. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Floradix kun je ook in tabletten krijgen hè! Is minder vies! Verder is al dat spul om je ijzer op te krikken echt funest voor je darmen... Ik word er gek van!!

Al met 16 weken was mijn Hb te laag. Staaltabletten en floradix voorgeschreven gekregen, maar na 4 weken ben ik gestopt, zo'n last van m'n darmen!! Toen ik gestopt was, merkte ik al heel snel dat de vermoeidheid en neerslachtigheid weer erger werden. Toen aan die bruistabletten begonnen en na een week zat ik weer vast... Nu in overleg met de vk om de dag zo'n bruistablet en op de andere dagen Floradix, zo is het redelijk te doen! Maar pfff, wat heb ik me ellendig gevoeld!!

Meiden, ik hoef nog maar 1 dag te werken en dan ben ik 3 weken vrij!!! Joehoe!!

11. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Oh mijn god, krijg het nu helemaal benauwd haha. Maar ik ga het gewoon proberen, wie weet (hopelijk) heeft het een andere uitwerking bij mij. Ik voel me nu zoooo moe en snel duizelig, dat is ook niks.

Heerlijk zeg drie weken vrij Poppedopje! Ik ben over dik een maand vrij, vanaf 27 september en daarna meteen mijn verlof eraan geplakt. Kan niet wachten. Ik werk niet eens fulltime hoor. Maar ik werk in een winkel, dus dat staan begint me behoorlijk op te breken.

12. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    poppedopje goeie vooruitzichten! lekker 3 weekjes rustig aan doen en genieten!

ir3n3 vanaf de 27e vrij en verlof?! dan heb ik mn beebje alweer :)
    wie weet pakt het bij jou beter uit , die ijzerzooi... hoop t voor je!

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Oh, sorry, wilde je niet bang maken hoor!! De vk zei in eerste instantie ook tegen mij dat het per persoon verschillend is hoe je reageert op die ijzertabletten. Nu is het bij mij zo dat ik al jaren last heb van PDS, prikkelbare darmen, dus die gaan sowieso nooit zo lekker....
    Ik ben ook direct begonnen met mijn voeding aan te passen. Wij eten sindsdien 2 keer per week groene groenten (prei, spinazie, tuinbonen) en ik neem elke dag appelstroop op mijn brood. Verder laat ik melk bij de maaltijd staan, dat schijnt ervoor te zorgen dat ijzer uit je maaltijd minder goed wordt opgenomen. Beter kun je kiezen voor sinaasappelsap, of iets anders met vitamine C. Melk drink ik dan tussendoor, of ik eet 's avonds wat yoghurt.
    Ik hoop dat je je snel beter voelt! Ik weet hoe rot je je kan voelen, en ook die vermoeidheid en duizeligheid is ook niet alles. Ik kreeg ook echt zwarte vlekken voor mijn ogen en ik was echt bijna depressief door het ijzertekort!

Oh dat schiet ook al op, vanaf 27 september verlof! Ik had mijn vakantie al gepland voor ik wist dat ik zwanger was. Dus dan ben ik nu 3 weken vrij, dan nog 5 weken werken en dan verlof. ook niet verkeerd!

14. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Annekulpe; Ja dan heb jij je baby inderdaad al! Heerlijk vooruitzicht. Ik heb ook al dat ik soms de houdbaarheid op sommige producten zie en me dan realiseer dat onze kleine er dan ook al is. Ik kan echt niet wachten. Ben heel benieuwd hoe onze 'creatie' eruit ziet. Hihi.

Poppedopje; Ik ben niet zo snel bang te krijgen hoor, ik zie wel of het werkt. Vanochtend weer iets genomen, de smaak valt mee aangezien je het gewoon met vruchtensap mag mengen. Goede tip trouwens van dat melk, ik drink namelijk best veel melk bij het eten. Zal vanaf nu water of vruchtensap ofzo drinken.
    Heerlijk vooruitzicht he? Lekker vrij zijn. Dan kan ik de hele dag slapen en op de bank hangen, haha. Niet dat ik het doe, ben nogal van het poetsen de laatste tijd. Dus ik ben waarschijnlijk nog met van alles en nog wat bezig als ik vrij ben.

15. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Ir3n3; dit is wel een interessant stuk voor je: IJzer | Voedingscentrum, eerlijk over eten
    Ik dacht ook dat ik er goed aan deed om melk of yoghurtdrank bij mijn eten te nemen, goed voor het calcium tenslotte, maar dat wordt door het Voedingscentrum (en mijn vk) dus afgeraden. Hoop dat je er wat aan hebt!

We gaan 2 weken echt weg en dan nog een weekje samen thuis. Merk inderdaad dat ik ook niet goed meer stil kan zitten, dat ik steeds wat wil doen in het huis. Maar waarschijnlijk scheelt het straks tijdens je verlof dat je er de hele dag de tijd voor hebt, dus hopelijk kun je dan op je gemak wel alles voor elkaar krijgen!

16. MissT

MissT Niet meer actief

Dag dames,

Hoe is het bij jullie?
    Vandaag heb ik gelukkig een redelijke dag, nog wel met pijn maar het is te doen.
    Heb vanochtend een afspraak gemaakt bij de kapper, dus ik mag zo om half 3 mezelf even lekker verwennen :D helemaal zin in!
    Dit weekend lekker rustig aan doen met mijn liefje, het wordt super lekker weer dus we hebben weer geluk dit weekend :D!

Fijn weekend allemaal alvast!
    Knuf vanaf deze kant!

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Hoii!!

Hier gaat het goed:D Heerlijk de kapper! Moet ook maar snel me haren knippen want het groeit als kool;)

Ik ga zo heerlijk naar Scheveningen met een vriendin.. Lekker over de boulevard lopen, terasje en daarna hapje eten. Na het eten gaan we naar Mary Poppins:D Heerlijk met dit weer zo!

Had toevallig ook me ijzer laten controleren woensdag omdat ik zo moe was enz.. maar is 6,6:) Dus helemaal goed!

Nou fijne dag meiden!

XXXjess

18. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Mijn vakantie is begonnen!! Was zo lekker rustig op werk en ik had alles klaar, dus ben er lekker vandoor! Voor iedereen; fijn weekend en tot over een paar weekjes!

@Sanjor; dan kom je mijn kant van het land op :) Veel plezier!

19. 2g4e

2g4e Niet meer actief

O meiden er wordt lekker gekletst hoor! Goed zo!!!

Er waren verscheidene die vroegen of ik ook OP vakantie ging dus reageer ik ff in het algemeen. Wij gaan niet op vakantie. De planning was om wat dagjes weg te gaan en lekker te klussen en te shoppen voor de kleine. Helaas ben ik gewoon helemaal uitgeput dus van die dagjes weg is ook nog niks van gekomen. M'n lieve vriend is volop aan het klussen deze week toen ik mezelf het bed niet uit kon krijgen heeft hij zelfs gekookt!!! Nou kan hij best koken hoor maar hij is dan meer van de pasta's enzo maar nu... Spinazie à la crème, piepertjes en een heerlijk eitje erdoorheen! En het was echt goed te eten hoor! Vond het zo lief! Voel me zo schuldig dat ik nergens de kracht voor heb! Ik doe echt werkelijk waar niks!!! Ben ook heeeeel emotioneel! Gisteren lagen mijn vriend en ik languit op de bank en toen zei ik dat ik zin had in nog een toetje. "O wacht maar, pak ik wel" zei hij. Dus ik bedankte hem voor alles wat hij voor me doet en toen zei hij: "Maar jij doet ook heel veel voor mij". Dus ik reageerde al een beetje emotioneel terug door te zeggen: "Nou ik doe helemaal niks voor jou en daar baal ik van" en toen zei hij: "Maar jij draagt onze dochter"!!!! :$ Nou toen kwamen de tranen helemaal! Wat een schat echt waar!

Ik had trouwens dinsdag een suikertest. Krijg je eerst een vingerprikje, dan moest ik een heeeeel zoet drankje drinken en vervolgens na een uur weer bloed prikken. Er zou meteen gekeken worden naar de hb. Omdat ik zo moe en lusteloos ben dacht ik eigenlijk dat mijn hb laag zou zijn maar vanmorgen belde de vk dat de hb prima was. Ik moet helaas wel terugkomen voor een nog uitgebreidere suikertest die ruim 2 uur zal duren want mijn suiker was te hoog. Mijn suikerwaarden kwam uit op 9. Kan alleen nergens echt vinden wat nou de precies de normen zijn van suikerwaarden bij zwangerschap.

Maar goed wat een verhaal weer!

Dus mensen ik ben misschien niet zo vaak meer te vinden hier maar dan begrijpen jullie dus dat het echt komt omdat ik er geen kracht voor heb. En als ik dan ergens kracht voor heb dan probeer ik zoveel mogelijk met mijn mannetje van de vakantie te genieten... Maar ik hou jullie dus echt wel in de gaten hoor!

O ja!!!! Ik heb vandaag het kraampakket binnen gekregen van Menzis!! Vond het zo leuk! Net alsof ik een kerstpakket aan het uitpakken was wahahaha!!! Wat een maandverbanden joh!!! :D

20. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Fijne vakantie poppedopje!!! Geniet er lekker van!

Deel Deze Pagina