Nog maar minder dan 100 dagen!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door 2g4e, 10 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Heb helaas geen andere optie..
    Ben wel ziekjes.. Helaas... Sinds vandaag ook mega misselijk weer.. en dan me verkoudheid met me oren erbij..

Schiet niet echt op.. BAH!

2. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    sterkte meis.... hang in there!

3. Miracle1990

Miracle1990 Niet meer actief

@sanjor: sterkte meis, hopelijk komt de beeb gauw snap heel goed dat je dr nu wel klaar mee bent hihi:)
    Ik moet nog ff maar kan nu al niet meer wachten:$
    xxx

4. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Goh het wordt een beetje stil hier of niet??? Even een ego berichtje van mij...

Op 9 november is om 13.15 ons meisje geboren. Haar naam is Isabella en ze weegt 4840 gram!!!

Op 3 november (zwangerschapsduur van precies 38 weken) werd ik opgenomen in het ziekenhuis om te kijken of ik al inleidbaar was. Dit was niet het geval dus door middel van tabletjes zou de boel op gang gebracht worden. Al na 1 tabletje kreeg ik erg veel harde buiken. Helaas resulteerde dit niet tot ontsluiting maar omdat ik teveel harde buiken had, mocht ik die dag geen ander tabletje meer. Het was dus hopen dat die nacht het een en ander zou gaan doorzetten.

Op 4 november had ik 1 centimeter ontsluiting... Je moet er 2 hebben om de vliezen te breken dus ik kreeg weer een tabletje. De harde buiken begonnen weer te komen. Helaas bleef het bij die ene centimeter en omdat ik wederom teveel harde buiken had, kreeg ik weer geen volgend tabletje. Nu was het weer hopen dat er dan die nacht iets zou gebeuren want als de derde dag de vliezen niet gebroken konden worden, zou ik een rustdag krijgen.

Op 5 november kwam dus de eerste teleurstelling... Nog steeds 1 centimeter ontsluiting. De vliezen konden niet gebroken worden en ik zou dus een rustdag krijgen was mij verteld. Nou toen kwam de volgende teleurstelling... Ik moest maar naar huis toe gaan en dinsdag terugkomen! Dit hadden wij niet aan zien komen! Volgens hun was de kans op complicaties door de suiker helemaal niet groot (wat eerst anders was verteld maar goed) en de kleine zou de 8 pond ook niet halen dus zo groot was ze niet... Flink overstuur en diep teleurgesteld werd ik dus ontslagen.

Dat weekend was verschrikkelijk! Kon bijna niet meer lopen, hield ontiegelijk veel vocht vast en ik was het gewoon helemaal zat!!!

Op 8 november moesten wij op controle komen bij de gynaecoloog. Belachelijk want de volgende dag zou ik weer opgenomen worden maar goed... De communicatie verliep sowieso al niet prima in het ziekenhuis dus kon dit er ook wel bij. Na inwendig onderzoek DACHT (heb je ook lekker veel aan) de gynaecoloog wel dat ik inleidbaar was. Nou heel die nacht niet geslapen (deed ik toch al slecht dus ach...)!

Op 9 november werd ik weer opgenomen en na inwendig onderzoek kreeg ik te horen dat ik inleidbaar was maar het hoofdje lag niet helemaal gunstig. De gyn zei dat die dag, hoe dan ook, de baby geboren zou worden. We kregen dus de keuze. Of vliezen breken met de kans dat het uiteindelijk uitloopt op een keizersnee omdat het hoofdje dus niet gunstig lag of gelijk al een keizersnee. Nou ik was het zo zat dat ik direct zei: ''Een keizersnee!!!''

Ik werd helemaal gereed gemaakt voor de keizersnee. Dan krijg je nog de keuze uit volledige narcose of ruggenprik maar omdat ik er zelf wel bij wil zijn kies ik voor een ruggenprik. Die hebben ze een paar keer moeten prikken want dat ging niet echt soepel. Getver dat is echt een raar gevoel! Maar goed... Uiteindelijk om ongeveer kwart over 1 wordt ons meisje geboren. Je hoort iedereen best schrikken... Lig ik daar achter dat doek!!! Het blijkt een echte suikerbaby te zijn want mevrouw is met een zwangerschapsduur van 38 weken en 6 dagen 4840 gram!!! Ik ben blij dat ik voor een keizersnee heb gekozen want een normale bevalling was nooit goed gegaan!

Ik moest naar de uitslaapkamer en werd goed in de gaten gehouden want ik was 1,5 liter bloed verloren. Ik heb enorm liggen shaken daar. Na 2 Bethadinespuiten werd het nog niet beter dus kreeg ik een morfinespuit in mijn been... Het shaken stopte direct. Kreeg ook gelijk een morfinepomp die ik zelf kon bedienen. Pas na 2,5uur (Jef zat ongerust beneden met de kleine meid op me te wachten) mocht ik eindelijk naar mijn dochter toe.

Het ging niet zo goed met de kleine meid... Voedingen spuugde ze direct weer uit en ze huilde aan één stuk door. Haar suiker bleek veel te laag te zijn en ze moest aan een glucose-infuus. Nou en onze Isabella is dus lekker mollig dus haar armpjes waren al tevergeefs blauw geprikt en uiteindelijk kreeg ze het infuus in haar voetje. Ze bleef enorm misselijk en de voedingen spuugde ze er nog steeds direct uit. De kinderarts heeft toen besloten om haar op te nemen op de couveuse-afdeling en haar daar sondevoeding te gaan geven. Op een gegeven moment lag Isabella dus aan een infuus, aan de sondevoeding en aan de hartbewaking... Nou verschrikkelijk hoor als je je meisje aan al die slangetjes ziet liggen. Gelukkig maakte ze grote sprongen en mocht ze zondag van alle toeters en bellen af.

Jef ging maandag werken maar kon al snel weer naar huis want hij mocht de kleine meid ophalen. Ze deed het super goed en het ziekenhuis zag dus geen reden om haar nog langer te houden. De eerste 2 nachten zijn best zwaar geweest omdat haar dag- en nachtritme een beetje in de war was maar deze nacht heeft ze het goed gedaan en konden Jef en ik ook even lekker slapen.

Met mij gaat het iedere dag een beetje beter... Ik heb 1,5 liter bloed verloren en mijn ijzergehalte is te laag. Dit zorgt ervoor dat ik aardig zwak ben. Op de wond staat ook nog aardig wat druk en ik durf nog niet zoveel. De kleine meid doet het super! Ze is zo lief en schattig!!! Met die lekkere bolle toet van haar hihi...
    Bekijk bijlage 109103

SANJOR GEFELICITEERD MEID!!!!!!!

5. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Gefeliciteerd 2g4e!!! Jeetje wat een verhaal, heftig hoor! (mijn reactie is even kort; zit met m'n telefoon te internetten...) maar wat een mooi meisje en wat een mooie naam! En fijn dat ze het nu goed doet!

Hmmm, wij waren tegelijk uitgerekend... Zit ik hier met de been nog in m'n buik!

Ga jij maar aansterken en genieten!
    X

6. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    2g4e: Gefeliciteerd met je dochter! Lekker veel haar zeg, prachtig! Wel een heftig verhaal hoor...ik hoop dat het bij mij wat minder zwaar verloopt...

Liefs Guusje

7. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    @2g4e: Oooh meis wat een verhaal!! Jeetje zeg! Ben ook echt blij dat je voor een keizersnee hebt gekozen! Ik kon mijn meisje amper uitpoepen;) en ze was maar 3835 gram.

Nou meis sterk goed aan! Lastig gedaan.. Ik weet het. helemaal als je snachts niet kan doorslapen.. en al dat bezoek.
    Maar komt goed!

8. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Jaaa!! En ook ik ben over de magische nog maar honderd dagen grens heen!!! :D:D;);)

Nog 99 dagen, het aftellen kan straks echt gaan beginnen!
    (Ik weet het... 99 dagen is nog bes veel...maar als ik kijk hore snel het wel niet allemaal gaat... nog ff genieten van die buik dus!! :))

9. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    @lillybit: Welkom! Ik weet nog dat ik hier mijn eerste berichtje plaatste en ook dacht: poeh 100 dagen is eigenlijk ook nog veel, maar mijn hemel wat gaat het snel! Ik moet nog 44 dagen en het voelt alsof ik hier vorige week mijn berichtje hier plaatste.
    Geniet nog maar lekker, voor je het weet is het om!;)

10. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    Ik geloof je direct... ik weet nog goed dat de eerste weken voorbij kropen, tot de twaalf weken..... er leek geen einde aan te komen! maar de laatste weken vliegen echt voorbij, zeker nu we ook druk zijn met alles aanschaffen enzo! Maar genieten doe ik er wel echt van hoor!

44 dagen.... dat gaat helemaal opschieten! Kan me voorstellen dat het steeds spannender wordt, en dat je steeds meer zin krijgt je kleine mini-mensje straks in je armen te hebben! :)

11. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    2g4e, gefeliciteerd! En sterkte met aansterken!

en welkom aan de nieuwe meiden! Het lijkt hier ook super kort geleden dat ik nog 99 dagen moest wachtten en nu is het al weer minder.
    Heb nu echt mega nesteldrang, heb de voortuin laatst gedaan, de ketel na laten kijken, offertes aangevraagd voor het buitenschilderwerk en de kleertjes gewassen.
    IN 1 WEEK
    haha
    :)

12. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Violetriot stuur maar iets van die nesteldrang naar hiertoe.
    Bij mij is ie alweer voorbij:(

13. Laura81

Laura81 Actief lid

7 jun 2010
    201
    0
    0
    Oh, wat gaat het toch weer snel... Nog minder dan 100 dagen en dan ligt het kleine hummeltje hier in de wieg...

Heb net het verhaal van 2g4e gelezen, maar wat een verhaal zeg. Maar nu toch je prachtige dochter thuis en flink aan t genieten.
    Hopen dat het met de wond weer wat beter gaat en ook je ijzer weer wat meer op peil komt.

Omdat 't hier toch vrij verschillende bevallingsdata zijn, gaat de tijd misschien wel weer extra snel. Eerst de ene bevallen, dan de ander komt er al weer 'snel' achteraan...

Pff, laat het voor me vriend ook snel februari zijn. Hij heeft nu al het idee dat die kleine al 9 maanden in me buik rondzwemt. Hihi, en dan moet ie nog bijna 3 maanden wachten... ;)

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

waaahhhhh ik mag me ook bijnaaaaaaa hier aanmelden hiiihii tot over een paar daagjes :D:D

15. lillibit

lillibit Fanatiek lid

12 jul 2010
    2.348
    0
    0
    in de jeugdzorg
    Midden Nederland
    @ Violetrot: Goed bezig jij!!;):D

@ Lennylenn: Haha, volgens mij heb je vanaf morgen ook minder dan 100 dagen!! Zit je toch op de 99 he? ;)

16. glimworm

glimworm Niet meer actief

heel herkenbaar!
    alleen blijft die nesteldrang bij mij alleen in de babykamer hangen:D
    ben nu alles een beetje aan het opruimen en heb de kinderwagen en het badje van zolder gehaald en die staan nu ook mooi in het kamertje te pronken

ik moet nu alleen nog een mooie lamp zoeken en gordijnen bestellen
    en ga zometeen als alles opgeruimd is de balans opmaken wat ik nog mis, waarschijnlijk alleeen wat kleine dingetjes

17. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden, hier ook nog minder dan 100 dagen... 93 tot aan de uitgerekende datum... ik hoop echt dat ik het ga halen, dochterlief is met 34+4 geboren en het begint nu weer op te lopen. Ik teken voor minimaal 37 weken...
    Nou voorlopig blijven we nog aftellen dus kom ik me hier ook melden!

18. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    2g4e GEFELICITEERD met jullie dochter! (onze zoon was 4240 gram, en dochterlief 4520, ik zie nu al op tegen de bevalling! Ze zijn allbei vaginaal geboren, en nr 3 waarschijnlijk ook weer....)

Ik mag me hier ook melden, zit inmiddels ook onder de 100 dagen geloof ik :) Mag ik meekletsen?

19. T84

T84 Fanatiek lid

25 jan 2010
    2.575
    0
    0
    Zuid Holland
    JeeJ, ik mag me hier ook melden! Ik zit ook onder de 100 dagen..:D

20. jettje

jettje Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Hoi meiden,

Hier nog eentje die alweer onder de 100 zit :D
    Ik ben Jet en onverwachts zwanger geraakt van de 2de.
    Maar ze is meer dan welkom ;):D

Jeetje wat gaat het opeens hard zeg :$. De eerste 12 weken
    lijken voorbij te sluipen en zo ben je opeens 29 weken.

Sinds vorige week zit ik thuis. Ivm harde buiken, een klein beetje
    bloedverlies en kortademigheid. De kleine zit erg hoog het lijkt wel
    of ze aan mijn longen hangt;)

2g4e GEFELICITEERD met jullie dochter! Geniet er van en sterkte
    met aansterken.

Hele fijne dag allemaal.

Groetjesss Jet

Deel Deze Pagina