Dames, Ik ben 7 weken zwanger van de tweede. Nu heb ik alweer twee keer een beetje in mijn broek geplast! De eerste keer was ik nog niet eens overtijd. Zat gewoon op de bank, moet een paar keer niezen en ineens het gevoel van "ik moet NU plassen". Ga naar de wc, merk dat er zomaar een natte plek in mijn broek zit. Nu een beetje verkouden, veel hoesten en alweer een natte broek. Maak me een beetje zorgen, zo vroeg in de zwangerschap al van die "ongelukjes"... Ik hoop niet dat het een voorteken is voor de komende 7 maanden!? Bij de eerste zwangerschap heb ik het niet/nauwelijks gehad, misschien een keertje in de 9e maand ofzo...
Weet je zeker dat het niet gewoon waterige afscheiding is? Dat kun je namelijk veelvuldig verliezen vanaf het begin van je zwangerschap. Had ik bij beide zwangerschappen ook heel erg last van. Urineverlies komt meestal van slappe bekkenbodemspieren of doordat de baby op je blaas drukt of stampt. Dat laatste lijkt me nu het nog een ieniemienie embryo is, echt totaal onmogelijk nu.
Nee, ik voelde echt die plotse druk op mijn blaas bij het niezen en ik had al het gevoel van "o jee" er komt wat uit. Op de wc heb ik ook gecheckd en het was helaas echt plas in mijn slip. Het stomme is dat ik normaal een sterke blaas heb, kan het gewoon heel lang ophouden. Nu ga ik me geen zorgen maken over twee keer een beetje in mijn broek druppelen, maar ik ben wel écht bezorgd of dit niet het begin is van heel veel ellende als ik straks een dikkere buik heb. Zijn hier dames met ervaring? Als je vroeg in de zwangerschap wat last hebt van je blaas, komt het dan weer goed of wordt het van kwaad naar erger?
Hoi! Wat lijkt me dat balen! Hier geen ervaring mee, maar ik zou gelijk een afspraak met een bekken bodem fysio maken.