He, even een persoonlijke vraag. Ik ben nu 6 weken zwanger (dus in 7de zwangerschapsweek bezig). Nou durf ik geen gemeenschap te hebben. Ik weet eigenlijk wel dat je er geen miskraam door kunt krijgen als het goed is? Maar ik ben wel erg bang om bloedverlies te krijgen. Ervaringen en tips hartelijk welkom! Gr. Simone
Een miskraam is een fout in de aanleg. Dat krijg je niet van een leuk avondje in bed. Als je er schrik voor hebt, vraag je partner dan wat voorzichtiger te doen. Wat bloedverlies is niet erg, zolang het niet gepaard gaat met hevige krampen.
Ja dat weet ik, maar ik ben er erg bang voor! Me partner doet wel rustig aan dan heb het er al met hem over gehad.. maar ik blijf het zo moeilijk vinden zo en zo bang dat ik bloedverlies krijg!
Je hoeft echt niet bang te zijn dat het mis gaat en anders moeten jij en je vriend 9 maanden lang geen seks hebben. Lijkt mij ook niets
Ik ben er ook erg bang voor en ben inmiddels over de helft. Ik heb het met mijn partner erover gehad en hij heeft er begrip voor. Dus tot na de bevalling geen gemeenschap voor ons... Dusja erover praten en hij zal er vast wel begrip voor hebben...
Voor mijn angst doe ik het tijdens zwangerschap liever niet, maar ik kan dat nooit volhouden. Heb er nu al behoefte aan! Maar ik durf het gewoon niet...
Zie het probleem niet zo... Je kunt elkaar toch ook plezier zonder penetratie? Buiten dat is penetratie helemaal niet slecht hoor..en als er een beetje bloed vrij komt is dat een gesprongen adertje . Niks ergs aan
Hier ook tot 12wk geen gemeenschap gehad. Moest ie maar ff begrip vpor hebben. Vind t nu nog steeds eng omdat ik veel bloedverlies heb gehad in het 1e trimester.
Ik heb vorig jaar zomer een miskraam gehad, de ochtend nadat we het voor het eerst weer voorzichtig deden. Hier dus geen hankypanky tot het er is. Ik durf gewoon niet. Mijn man is begripvol, we hebben er allebei eigenlijk wel zin in. Ben benieuwd hoe lang we dit plan volhouden...
@tetta ik lees je onderschrift, hoe is dat met jouw bloedverlies gelopen? Ik heb eenmalig kortdurend bloedverlies gehad, met daarna intacte zw.schap. Maar we zijn ook teruggezet in zwangerschapsduur en was nog te vroeg voor hartslag, dus ik ben er nog niet gerust op. Het is waarschijnlijk wel zo dat mijn cyclus wat in de war is geweest. Mijn zwangerschapstest werd pas 2 weken na nod positief.
Idd Dat het geen kwaad kan weten we wel allemaal... Maar stel je voor je krijgt dan wat bloed door de sex dan zou je jezelf zo gek gaan maken. Nee dan maar even geen sex.
Ik durf het wel... maar heb er gewoon geen behoefte aan. Je kunt gewoon seks hebben hoor. Kan geen kwaad. En anders wachten tot je de 12 weken voorbij bent. Misschien durf je dan wel.
Ik en mijn vriend hebben dat wel gewoon gedaan nu nog steeds wel eens. Kan ook geen kwaad en je krijgt er ook geen miskraam van. Dat ligt meestal weer aan andere dingen. Zolang het een klein beetje bloedverlies is is er niks aan de hand.
Ach meid,als je niet durft is dat toch niet zo erg?je hoeft toch geen sex te hebben met je partner?Knuffelen kan ook heel fijn zijn hoor.Die angst hoort er gewoon bij en is heel normaal. Wacht het gewoon af tot je misschien wel weer durft en bespreek het even met je mannetje,komt echt wel weer goed. dikke knuf!
Hier ook 1 keer na de seks bloedverlies gehad.. Schrok me de *****.. Alle alarmbellen gingen af.. Gelukkig was het een contactbloeding. Seks kan sowieso geen kwaad.. Als je gaat bloeden na de seks komt dat door een contactbloeding, wat totaal onschuldig is.. Maargoed ik ben, en mijn man ook, wel even voorzichtig geweest na die ene keer.. Ik heb er momenteel toch niet zoveel zin in nu met al die kwaaltjes :-D
Hihi kan geen kwaad toch? En bij ons is het andersom ik wil wel maar mijn vriend is er bang voor. Hij is bang voor een miskraam of dat we de kleine beschadigen. Ik kan lullen als brugman hij wilt niet. .
Ik ben er ook altijd bang voor geweest ... wij hebben de hele zwangerschap geen sex gehad Ik kon het niet, wel geprobeerd, maar vanwege bloedingen in de eerste 13 weken, kon ik het ook gewoon echt niet. Zo bang dat ik weer een bloeding zou krijgen dat ik gewoon compleet dichtklapte.
Ik durf ook niet goed, vanaf het begin al niet. Niet omdat ik bang ben voor een mk, maar wel voor contactbloeding en omdat mijn vriend nogal "onstuimig" (sorry voor de details) kan zijn en hij zich al eerder een paar keer in enthousiasme met zijn 90kg bijna vol op mijn buik liet vallen, zeker als hij een glaasje op heeft. Hij zegt dat hij voorzichtig is maar ik vertrouw dat niet, ik merk dat ik in een reflex al mijn knie optil om hem te stoppen als hij weer enthousiast is. Ik voel me er wel schuldig over, heb 2 vriendinnen wiens man niet meer durft en zij wel, ben soms wel wat jaloers op hen daarom hahaha