Lauren: -Hoor je tegenwoordig veel, serie the hills -Wordt vaak verkeerd uitgesproken. Wil je het op zijn Nederlands (lauwren) of op zijn engels (looren). - wordt afgekort naar lauw, inderdaad een lelijke verbastering van de naam. Livia - afkorting naar Liv vind ik persoonlijk ontzettend mooi. - apart, hoor je niet veel - bijna niet verkeerd uit te spreken, of te spellen. persoonlijk vind ik Liva/Liv veel pittiger dan Lauren. Bij Lauren bedenk ik me een klein blond onschuldig meisje. Maar dat is mijn mening. In livia zit meer pit, zelfs als het wordt afgekort zit er pit in, en is het mooi! ik zou voor Livia gaan, succes!
Zeker weten Livia, ik zeg doen! Mijn petekindje heet ook Livia en daar zit ook pit in hoor Wel ook een hele lieve mooie meid. Afkortingen voor haar zijn ook Liv of liefje
Livia is zoveel mooier ! Lauren is niet mijn smaak en doet me denken aan Laura, en er noemen al zoveel meisjes zo, ik hoor die naam overal. Livia is wat uitzonderlijker en meisjesachtiger, mijn voorkeur dus.
Meningen zijn aardig verdeeld hier Ik vind Lauren 100% het mooist. Zou ook op mijn lijntje kunnen staan.
Heb gestemd op 'Lauren'. Prachtige krachtige en tijdloze naam. Livia vind ik wat lijzig/stijf en een afkorting van Olivia.
Absoluut Lauren! Maar dat is ook niet zo raar aangezien mijn meisje zo heet! Ik ben nog steeds iedere dag blij met haar naam. Het is een krachtige, stoere maar toch ook lieve naam. In zowel nederlands als engels goed uit te spreken. En ook bij het kiezen van de naam erop gelet of het bij een volwassen vrouw ook past. En ja dat vind ik. Livia is totaal niet mijn smaak. Doet mij een beetje denken aan een heel "bekakt" meisje. Maar ja dat is natuurlijk heel persoonlijk. En ik zie ook gelijk het roze varken Olivia voor me haha.
Ja, ik mis de O bij de naam Livia. Het komt op mij truttig over. Lauren is een mooie, krachtige naam.
Bedankt voor alle reacties. Grappig dat de poll (nu) uitkomt op lauren, maar livia vaker in de reacties genoemd wordt We zijn er inmiddels uit. Het wordt Livia <3 Vooral de argumenten dat de naam (in onze omgeving) straks toch geassocieerd wordt met haar karakter en juist dat t misschien wat liever maakt zijn doorslaggevend geweest. En natuurlijk de afkorting. Hoorde dit weekend iemand lau roepen en dat deed echt pijn aan m'n oren (ken teveel 'stomme' Laura's die lau genoemd worden). En dat t bekakt is vind ik juist niet erg... Haha Ik was vanaf t begin voor Livia en m'n man vind m inmiddels ook echt mooier. Wat ons hielp was de naam vaak gebruiken (incl achternaam en in zinnetjes enzo) om te kijken wat fijner/mooier enz is. Nu moet ik alleen uitkijken dat ik me niet verspreek hahaha dat anderen nu al per ongeluk achter de naam komen Super bedankt voor alle reacties!
De bekendste Livia van de geschiedenis was helemaal geen lieverdje, maar een pittige tante, een machtige keizerin. Kijk maar hier: Livia Drusilla II - Wikipedia Dus als je het zo ziet, kun je best Livia doen.
Hoi, Aquilegia ja dat klopt, dat vind ik ook zo mooi! Een krachtige vrouw die haar 'mannetje' stond in een mannenwereld De naam ansich klinkt vrij lief daarom had ik dat er zo neergezet
En Liv? Of Lorenn? Dat lijkt al minder op Laura terwijl je het toch bijna hetzelfde uitspreekt als Lauren
En wat als je nou afwacht tot de bevalling, of klink ik dan héél gek ? Ik ken een stel wat 2 namen overhad en het écht niet wist. Toen hun dochtertje eenmaal geboren was wisten ze het meteen. Die andere naam was totaal niet meer aan de orde omdat hun dochter precies een ...... was .
We zijn er al uit het is Livia geworden (staat bijna bovenaan pagina 4 uitgelegd toch bedankt voor t meedenken.