volgende is aan de hand. Zondag vier ik het verjaardagsfeest van onze jongste, dus veel kinderen. Nu heb ik vanmorgen nog de laatste mensen uitgenodigd. Net nog ff facebook gelezen, en zie ik tot mijn schrik staan, dat 1 van de feestgangertjes die komen l.uizen heeft wat ga ik hier mee doen. Zeggen dat ze beter thuis kunnen blijven, of toch laten komen en mijn kinderen insprayen met preventiespul. Mijn oudste dochter heeft haar tot op dr broeksband, mennnn daar wil ik ze niet in hebben. Ben bang dat ik er ruzie over krijg als ik zeg, dat ik liever niet heb dat ze komen. Er komen meerdere kinderen, die zitten daar ook niet op te wachten. en als ik het zeg komen ze misschien niet... pffff sommige mensen zouden misschien zeggen, nou ik loop het risico, maar ik liever niet sorry.
Ik denk dat die ouders het zelf wel gaan zeggen als dat kind nog steeds luizen heeft op zondag. Kans is er ook dat de luizen dan al bestreden zijn.. En anders zou ik t gewoon zeggen hoor, want het is niet de bedoeling dat jou gezin + de gezinnen van anderen ook opeens luizen hebben, denk wel dat ze dat snappen..
ze is al behandeld, maar ze heeft ze dus nog steeds. ze heeft ook een enorme bos krullen, a.frohaar zeg maar. bah zit me helemaal niet lekker, ze wilden ook al eens komen met hun zoon met k.rentenbaard...maar misschien ben ik een zeikerd hoor, maar ik denk niet dat ze zelf zullen zeggen we gaan maar niet.
Nou ik zou dat ook niet echt lekker vinden in mn huis hoor... Maar zou het ook heel moeilijk vinden er iets van te zeggen, miss eerst een luchtig gesprekje aanknopen en stiekem laten draaien naar het luizen onderwerp?
Aghh ik zou daar ook echt niet op zitten te wachten! Heel je huis op zn kop om alles te wassen enal bah bah Nee sorry uk zou dat toch gewoon wel zeggen of iets in de trant van goh, zijn jullie nog van plan om zondag te komen ook als (naam) nog luizen heeft? Al je andere visite zou dat toch ook niet willen ik zou pissed zijn als ik op een verjaardag zou komenen er is iemand met luizen en de gastvrouw wist daar van, nee dan zou ik dat liever geweten hebben en dan zou ik niet meer gegaan zijn Maar ze snapt toch ook wel dat jij geen luizen wil, die wilt toch niemand?!
Tja voor hun niet leuk natuurlijk maar voor jou ook niet. Ik zou het bezoek dan ook liever uitstellen en zou dit ook eerlijk zeggen tegen hun. Zou het raar vinden als ze hier boos om worden. Natuurlijk kun je het altijd oplopen maar ik vind niet dat je het op moet zoeken. Dus ik had haar wel gebeld en gevraagd of ze misschien een andere keer op visite wil komen
Je bent sowieso geen zeikerd, vind t meer dan logisch dat je ze liever nu niet bij jou thuis hebt. Maar ik zou t wel tegen die moeder zeggen, hoe moeilijk dat ook is.. Ze zet t op facebook, dus blijkbaar vind ze t niet erg dat er over gesproken word, en op die manier kan ze verwachten dat mensen tegen dr zeggen om even niet langs te komen.. toch..
Hopelijk is t opgelost dan, zo niet, zeg t eerlijk, bescherm je eigen huis en kids.. Met een beetje verstand wordt dit wel begrepen
Offtopic: waarom schrijf je luizen, krentenbaard en afrohaar met een . ertussen? Ontopic: gewoon luchtig vragen hoe het met de luizen gaat vlak voor zondag. En als ze ze dan nog heeft zeggen: wat jammer zeg, komen jullie dan een andere keer op visite?
als er iemand googled op op die woorden, dan komen er al gauw berichten uitrollen van hier. en het is nou ook weer niet nodig dat zij komt te weten dat het online besproken wordt
nou dat was mijn plan al, maar ik weet dat ze een week geleden behandeld is. en dat ze ze nu nog heeft dat baart mij zorgen, want vaak is het na een behandeling en een week goed kammen wel weg en als het niet zo ontzettend *besmettelijk* was zou ik er geen probleem van gemaakt hebben. maar ik weet gewoon dat ze ze al kunnen krijgen van alleen naast elkaar zitten om tv te kijken dus het lijkt mij handiger als ze gewoon niet komen, en over jassen die op elkaar gestapeld worden maar te zwijgen.. ik heb gewoon geen zin in die krengen in mijn huis
Ik denk dat ik het eerlijk zou zeggen, is wel sneu natuurlijk want ze kan er ook niets aan doen dat ze ze heeft, maarja.. Liever een ander keertje op bezoek dan dat iedereen het risico loopt ze ook te krijgen..
Ik vind je echt geen zeikerd.. zou het gewoon tegen ze zeggen. Lijkt mij een heel normaal verzoek, zouden ze ook moeten begrijpen. Luizen in huis is echt ontzettend veel werk.
Als een van onze kinderen luizen of een krentenbaard zou hebben, zou ik zelf al afbellen. Dus vind je absoluut geen zeikerd hoor. Ik snap heel goed dat je dat niet in huis wilt hebben, zeker niet als er ook nog andere kindjes komen. Mijn stiefdochter heeft een paar jaar geleden krentebaard opgelopen van iemand anders en meeeeeen...wat een hel.
Ik neem toch aan dat ze zelf bedenkt niet te komen als dit zondag.nog speelt? En anders zou ik eerlijk tegen haar zijn dat jij het ook vervelend vindt, maar...... Verder heb je een goede preventieve shampoo van Millium waar je je kinderen mee kan.wassen. ikzou dat sowieso doen met basisschoolkinderen. De acute luizenshampoo daarvan is ook goed. Trouwens iemand anders heeft net jouw trefwoorden zonder . geschreven, dus nu wel op google te vinden....
Dat je nog moet navragen of je het kan maken om ze het te zeggen dat ze liever een andere keer kunnen komen als het nog niet weg is. Dat is toch logisch ... lijkt me ... Ik zou dus echt pist zijn als ik ergens zou komen waar iemand is die luizen heeft ben niet echt snel boos maar dan zou ik toch echt ff over de zeik zijn!
Ik heb dr gebeld en ze reageerde gelukkig heel positief... ze is inmiddels nog aan het behandelen , en zou haar de dag van te voren nog nakijken, en als ze ze nog heeft komt ze niet pfff ben blij dat het uitgesproken is, zat er wel mee in mijn maag.
Hoe vinden jullie het dan als er een kind met luizen in de klas is. Mag die dan ook niet meer naar school? Mijn dochter had laatst neten (luizeneitjes). Ik heb me dus bijzonder goed verdiept in de behandeling etc. Omdat ik net als jullie die dingen ook liever niet heb. Dit zijn de feiten: -luizen lopen over van haar op haar. Ze springen niet. - ze zitten het liefst op warme plekjes, dus dat ze via jassen overlopen is zeer onwaarschijnlijk en wellicht achterhaald. Heb je twijfels, dan leg je je eigen jassen toch lekker in een kamer waar niemand komt in plaats van op je kapstok? - om bovengenoemde reden is alles wassen ook achterhaald. - preventief behandelen heeft geen zin. die middelen werken niet. - luizen zijn inmiddels resistent tegen een hele hoop chemische troep waarmee we tot nu toe luizen behandelden. De best werkzame stof die je nu kunt gebruiken is dimeticon, waarmee je ze verstikt. - de huidige geadviseerde behandeling is: kammen, kammen, kammen (met een luizenkam) Wat je het beste kunt doen als je kind in de buurt van een kind met luizen is geweest: nog dezelfde avond controleren en kammen! Met een beetje mazzel kam je ze er uit voordat ze eitjes kunnen gaan leggen.
Ik snap de ouders van zo'n kindje niet Als mijn kind een kinderziekte heeft die nog besmettelijk is of luizen of wat dan ook, dan heb ik ZELF het fatsoen om te zeggen dat we niet komen, komop zeg, ik ga toch niet andere kinderen aansteken met een kinderziekte of luizen terwijl ik dat had kunnen voorkomen? Ik vind het dus schandalig dat zo'n mensen zelf niet ff bellen en zeggen " we komen niet, want ... heeft nog steeds luizen en moet er niet aan denken iemand ermee te besmetten" Voor mij is het niks meer dan logisch dat ik dan niet zou komen en vind het altijd bizar dat er toch ouders zijn die hier lak aan hebben en eerder aan hun eigen pleziertje denken dan waar je anderen mee opzadelt Zo ook op het KDC van mijn zoontje waar (ernstig) zieke kindjes opzitten. In het protocol staat dat je absoluut NIET met waterpokken, krentenbaard, 5e ziekte etc mag komen omdat daar kindjes met een zwakke gezondheid en immuunsysteem zelfs voor in het ziekenhuis kunnen komen liggen of erger, en wat doen sommige? Sturen hem/haar gewoon vol waterpokken naar school, schandalig!
Zou vragen of ze thuis willen blijven als ze nog steeds luizen hebben. Neem aan dat als je t weet van je kids, je direct stappen onderneemt en ze luis vrij maakt. Hier laatst ook dochter bij thuiskomt van de psz luizen. Heb haar en voor de zekerheid mij en vriend onder handen genomen. 2 dagen later is ze gewoon zonder luisjes bij mn zusje wezen logeren.