Hoi hoi! Mijn nichtje (22) gaat binnenkort op de stage naar Amerika, 3 maanden. Ze is vrijdag jarig en ik wil haar eigenlijk wel iets leuks geven wat ook mee te nemen is naar Amerika. Wie heeft er een leuk idee? Ik weet nml helemaal niets...
Een leuk boek en dan heel de familie/vrienden erin laten schrijven.. Zodat als ze het boek leest, ze ondertussen jullie leuke berichtjes leest.
Ik zou niks geven en als ze daar eenmaal is een leuk pakket opsturen! Ze zal al genoeg mee moeten sjouwen voor die maanden.
Nee naar Amerika moet je juist een halflege koffer meenemen! Winkelen is daar zoveel goedkoper, zeker als je de gelegenheid hebt om naar de outlet te gaan, dat ik aanraad een minimum aan kleding mee te nemen en je daar in het nieuw te steken. Ook kan je online onwijs goedkoop gadgets shoppen die bv geretourneerd zijn, showmodel geweest zijn etc. Wij namen twee extra koffers mee op de terugweg na 3 maanden Oh en ze moet absoluut een laptop meenemen en een skype-account nemen, via je creditcard kan je ook voor 2 cent per minuut naar vaste lijnen in nl bellen. Wat ik daar het meeste miste, was Hollandse kaas en echt lekker brood. Maar dat zijn niet de ideale kadootjes. Een goed Nederlands boek of een NL TV serie zijn misschien idd leuk. Hollandse pantoffels in de vorm van een klompje? Een pakketje met voor elke week een klein kadootje, zoals een prulletje of een leuke foto, uitspraak etc? Of als ze die nog niet heeft, met wat anderen samen een leuke compact camera kopen? Ik was samen met mijn man, maar van mensen die alleen stage kwamen lopen hoorde ik dat vooral de avonden vaak erg lang waren, je kan immers ook niet elke avond met collega's uit, of dat de tocht naar huis na een sociaal avondje ook erg eenzaam kon zijn. Als je voor die momenten iets kan verzinnen is het erg leuk!
Evt. een 'heimwee' pakket samen stellen. Zakje drop en wat andere typische Nederlandse lekkernijtjes. Mocht ze het zelf niet eten, kan ze het altijd nog aan haar collega's 'voeren'. Buitenlanders vinden het vaak erg leuk om typische dingen uit een bepaald land te eten. Heb zelf genoeg collega's die gek zijn op onze drop, gevuld speculaas, etc. Of evt. een leuk tijdschriften pakket om de reis mee door te komen? Als ik haar was zou ik idd ook niet teveel meenemen. Er is hier (zitten momenteel zelf tijdelijk in de VS) zoveel leuks te koop voor een zacht prijsje!
Ik weet niet of ze bij mensen in huis komt te wonen of misschien met huisgenoten? Dan is het altijd leuk om iets typisch nederlands kado te kunnen doen: drop kan, maar is ook in amerika te koop. Stroopwafels, klompjes, molentjes zijn allemaal goed. Als ze daar misschien wil koken is het ook handig (en leuk) om nasi en bami kruiden mee te nemen, die zijn hier ook niet te krijgen (ik woon in de US). Ketjap en sambal moet ze dan ook meenemen. Waar gaat ze precies stage lopen?
een spaarvarken of leuke portemonee met Dollars in (eventueel samenleggen met familie) Als je een portemonee neemt kun je eventueel nep paspoortjes of rijbewijsjes maken met jullie eigen foto en een leuk klein persoonlijk tekstje er op als herinnering aan jullie
Wij hadden vorig jaar toen mijn zusje een half jaar naar het buitenland ging een digitaal fotolijst gekocht en daar allemaal foto's op gezet. Die heeft ze mee genomen. Waren wij toch een beetje bij haar. Ze vind het erg leuk!
Jaaah, stroopwafels! Als er al meer Nederlanders op haar stage-adres of in haar huis zijn geweest, wordt daar nu al reikhalzend naar uitgekeken. Ze verkopen tegenwoordig zelfs stroopwafeltjes (en pandadrop en old Amsterdam) bij trader Joe's, maar volgens de fijnproevers zijn die toch minder lekker dan wat de Hollanders meenemen. Maar volgens mij zoekt ts een kadootje voor nichtje zelf. Fotolijstje is leuk idee!
Niks wat veel weegt en/of veel plek inneemt in haar koffer. Ze moet al genoeg denk ik meenemen (tenminste dat deed ik wel toen ik nog geregeld in het buitenland ging werken). Ik denk dat ze veel kan hebben aan een leuke pyjama, zonnebril, vest etc (is ook praktisch en moet denk ik toch mee) en eenmaal daar aan veeeeeeeel post, kaartjes en afgedrukte foto's. Emails en e-cards hartstikke leuk, maar bij heimwee wil je nog altijd een brief/kaartje op bv je bed, in de bus, op de wc etc lezen.
Bedankt voor alle reacties! Misschien is het inderdaad een beter idee om niet iets mee te geven maar elke week een leuke verrassing op te sturen ( kaartje, tekening dochter, klein kadootje). Vind de digitale fotolijst ook wel een super idee maar een beetje te duur... Misschien is zo'n digitale fotolijstje voor aan de sleutelhanger nog wel een idee. Weet iemand waar die te koop zijn?
Bij de Mediamarkt en was niet duur (nog geen tientje) maar kwaliteit van drie keer niks. Dat geld kun je je beter besparen hoor!