Pffff moet ff mn verhaal kwijt heb t ff helemaal gehad (als je n hekel hebt aan familie ergenissen.... NIET LEZEN! Zal proberen er niet een al te lang verhaal van te maken.... Ik heb een broertje die al een eeuwigheid weinig nuttigs doet, hij is een paar maanden naar school geweest de afgelopen jaren en heeft weleens gewerkt vanwege n taakstraf maar dat is het wel zo'n beetje. (kan geen werk vinden ivm mn tattoo's last van dit probleem met dat blablablabla) Nu is mn oma pasgeleden verhuisd en moest er nog t een en ander gebeuren aan het oude huis omdat het anders een duur grapje werd omdat de woningbouw alles in rekening zou brengen (muren gladmaken vloerbedekking eruit etc etc.... Moest eerst gewacht worden op antwoord op de vraag of de nieuwe huurders het zo zouden accepteren maar dat deden ze dus niet, dit wisten we ruim anderhalve week van te voren. Mn vriend is de eerstvolgende zaterdagavond na werktijd alle benodigde spullen gaan halen en zondagochtend om half negen ofzo die kant opgegaan. Mn broertje was ook gekomen maar die was moe van een druk weekend en weinig slaap (terwijl ie wist dat dit moest gebeuren en heeft dus een halve meter vloerbedekking losgetrokken en wat vuil naar beneden gebracht terwijl mn vriend van de voledige woonkamer op klein stukje na alle muren glad heeft gemaakt en vast n stukje vloerbedekking losgetrokken had . Om een uur of vier zijn ze naar huis gegaan omdat het donker werd en er geen lampen meer hingen. Broertje zou komende week de rest wel in orde maken want dan had ie vast wel weer energie. Mn vriend zou er vanavond nog even heengaan om met de auto wat spullen op te halen die nog deze kant op moesten en dan morgen komen ze kijken van de woningbouw. Nu gaat net mn telefoon mn moeder: kan (naam vriend) mischien vanavond als hij hierheen komt nog van dat spul gaan kopen om de muren glad te maken want broertje komt tekort (was genoeg dus zal wel iets fout gegaan zijn maar ok) en kan hij het dan mischien even afmaken? Zeg dus: we moeten ook nog eten enzo(zitten hier ook 3 kids te wachten op papa) Ja maar broertje is ook moe na al dat werk vandaag. Tsss hij kwam om half negen ofzo zn bedje uit ben je met de bus algauw n uur kwijt om er te komen, en is nog met de vriend die m zou helpen naar winkel geweest omdat die vriend niks kan zonder bier. Mn vriend ging vanochtend om kwart voor acht de deur uit om aan t werk te gaan (keertje "uitgeslapen" hij is eigen baas en nomaal is t meestal 6 uur) en moet gewoon tot half 6 werken en dan nog die kant op. Dit is toch niet normaal of reageer ik nu overtrokken
Euh... Je OMA is verhuisd, en jouw vriend en je broer moeten 't maar opknappen? Waarom niet ooms/tantes en je ouders? Vind het een beetje vreemd dat dit neerkomt op jullie schouders (tenzij er natuurlijk helemaal geen ooms/tantes zijn), maar dan nog, kunnen jouw ouders toch ook helpen? Sorry, maar hier zou zoiets door de directe kinderen van de verhuisde persoon gedaan worden, niet door de kleinkinderen. Zou anders gewoon zeggen, laat 't maar lekker door de woningbouw opknappen, tis niet jullie probleem!
Bedankt voor je reactie, mischien heb ik het toch een beetje tekort gehouden hahahaha Wij gaan allemaal heel goed met elkaar om en mn Oma is zeg maar bij mn moeder in gaan wonen. Mn vader leeft al 15 jaar niet meer en mn moeder is het enige nog levende kind van mn oma. Mn oma komt hier iedere week wel n keer op visite en wij ook regelmatig bij haar dus opzich vinden we het niet erg om een handje te helpen. (mn broertje zit qua geld op n uitkering en komt er dus zo ong iedere dag ontbijten en geld lostroggelen want hij komt nooit rond dus die heeft ook meer contact dat een gemiddelde kleinzoon ) Mn moeder is bezig met schoonmaken etc die kan natuurlijk geen muren gladmaken etc. (hoop dat t een en ander nu een beetje duidelijker is )
inderdaad wat sazz zegt, als mijn oma gaat verhuizen hoeven wij daar niets te doen hoor, dat doen mijn ouders en tantes en ooms
oh zie nu je andere reactie sorry, maar kan je moeder dan niet je broertje even een aantal dingen duidelijk maken? of jijzelf want dit werkt natuurlijk niet
tja je moeder en oma hadden jouw broertje meer onder druk moeten zetten dan..als hij een uitkering heeft, had hij dus elke dag iets kunnen doen ipv laatste moment...als jouw man instort zit je ook met de gebakken peren..dus...ik zou zeggen laat dat broertje van je nog even flink doorbikkelen...en morgen horen jullie wel wat het nog gaat kosten, wat eventueel over is wat woningstichting nog moet bijwerken/repareren...als jullie het gevoel hebben dat het in principe onredelijk is wat zij vragen kan je altijd een second opinion vragen..
Ik vind het sneu voor je vriend dat hij zo hard moet werken! Zit er nog reistijd bij? Anders misschien de uren even laten controleren. On topic: Ik denk niet dat je overtrokken reageert, maar dat je broertje dan een niet drinkende vriend zou moeten hebben. Verder zou hij eens een flinke schop onder zijn hol moeten hebben (Sorry dat ik het zo plat zeg). Wellicht kan hij op een streng (opvoed)kamp Dat ie echt zijn spieren eens leert gebruiken? Ik denk ook wel dat je weet dat er in deze week dan niet veel contact tussen jullie zal zijn in verband met het leeghalen van het huis. Je moet maar zo denken, het gebeurd niet elke week hoop ik. Hopelijk heeft je broer toch meer gedaan dan je hoopt en blijft het bij het laatste stukje afsmeren.... Misschien kun je vragen of je moeder komt oppassen zodat jij je man nog kan helpen met dingen aangeven enzo? Meer handen maken lichter werk...
Ik vind het wel veel gevraagd van je vriend hoor.. Ook omdat híj nu het klusje kan opknappen waar je broertje mee bezig was. Kan hij toch zelf ook wel, hij kan morgen tenslotte uitslapen? Enne.. taakstraf?? Klinkt als een broertje die véél te verwend is, en nodig een schop onder zijn kont nodig heeft.
Hmm.. ja, dan wordt het een ander verhaal. Je moeder en oma moeten je broertje gewoon meer onder druk zetten, komt over als iemand die maar kan doen en laten wat ie wil, maar nergens de verantwoordelijkheid voor hoeft te nemen.
Bedankt voor alle reactie's. Ligt dus gelukkig niet aan mij Dat mn vriend er gaat helpen vind ik opzich niet erg hoor, hij ook niet. Maar het feit dat er iemand is die heel de week helemaal niks doet en alle tijd heeft maar er schijnbaar te beroerd voor is dat is netjes gezegt heel erg vervelend. Hij zou idd een flinke schop onder zn kont moeten krijgen mn broertje (typ iedere keer broertje omdat ie jonger is als ik en ik m daar nogal eens mee loop te pesten maar meneer is ook 23 en is dus geen pubertje die nog niks kan ofzo) Maar de soap gaat verder. Mn moeder belde net (ruim een uur geleden ofzo) , die had omdat mn vriend nog niks had laten horen (was ff druk met klanten) de woningbouw gebeld en geregeld dat het Maandag pas af hoeft te zijn. Of mn vriend dan nog wel dat spul wil komen brengen want dan konden die jongens morgen verder. Ze waren nu naar huis want ze hadden zere en kapotte handen van het trekken aan de vloerbedekking dus ze gingen morgen eerst handschoenen kopen. Alles meenemen (ook voor de stort) gaat hem dus nu niet worden want ze hebben het gereedschap nog nodig en de vloerbedikking is er nog niet uit. Ben benieuwd of ze dr nog wat van gaan maken.... Kijk niet raar als er gedacht word: Zondag/Maandag is (naam vriend) ook vrij dus dat word dan wel geregeld. Denk dat we ons geplande dagje weg zondag ook wel kunnen vergeten want alle troep zal toch opgehaald moeten worden en hun hebben geen auto:x Nou ja eventueel Maandagochtend, we zien het wel weer. Toch fijn zo'n forum kan ik t ff lekker van me af typen (zou mn t liefst zelf die schop onder zn kont geven en m eens vertellen hoe of wat maar ja, om nou allemaal ruie te gaan veroorzaken vind ik ook weer zoiets. Hou me wel weer netjes in)
tja jammer dan , hij is 23, werkt niet en mankeert verder ook niets.. dan had ie van mij de wind van voren gekregen. Als blijkbaar niemand anders dit doet dan grote zus maar en ik zou maling hebben aan dat hij me dan niet zo leuk vind..
jouw broertje heeft dan een veel te lieve zus en moeder. ik had m toch ff flink de wind van voren gegeven en een dikke schop onder zn dikke luie reet gegeven. Wel profiteren van oma dr gastvrijheid maar helpen is teveel gevraagd. Je zegt dat je graag netjes wilt blijven, maar dat is je broertje nu ook niet toch? Gewoon even flink aanpakken. Dan maar ruzie erna maar dit is gewoon te gek voor woorden dat jouw vriend alles moet oplossen, terwijl je broertje met zn luier donder op de bank geploft zit bij vrienden die bier nodig hebben. je vriend vind t misschien niet erg om alles te doen maar als je zondag je geplande uitje gecanceld word omdat je broertje te lui is... nou dan had ie t van mij wel gehoord hoor meid, ff ballen krijgen en laat t die luie donder maar ff horen hoe jij erover denkt. werken zal hij!
Dus jij gaat de zondag met je gezinnetje laten schieten? Sorry, maar je bent echt veel te goed. Misschien dat je dat onderste Stukje maar weleens een keer uit moet voeren, want zo blijven jullie natuurlijk altijd de pineut...
mee eens. Meid dit is belachelijk dat jullie misschien niet lekker als gezinnetje weg kunnen omdat je broertje te lui is om wat te doen. Ik zou ik zeggen tegen je moeder dat ze maar duidelijk is tegen haar eigen zoon en zorgt dat hij doet wat hij zou doen. Je vriend werkt hard genoeg hoeft niet alles van je broertje over te nemen toch! Helpen oke, dat wil hij ook, maar niet alles doen wat je broertje zou moeten doen.
Ja, DOEI! Je hoeft niet heel bot te worden ofzo, maar ik zou gewoon zeggen dat jullie plannen hebben die dag.