@Tazzy Super mooie echo, zeg. En spannend, geslachtsbepaling... @Meisje1977 Heel mooi gezegd, idd een kinderwens en een gezinswens, twee verschillende dingen @Mir78 Spannend, ik hoop dat je vlug een pos. test in je handen houdt! @Joleine Dat is idd een korte LF Hier (door langdurig bv, vermoed ik) momenteel ook een korte LF, maar daar hoor ik toch wisselende verhalen over (de min. LF, meen ik) @Oud Heb ik soms wel last van, vooral omdat, toen ik eenmaal zwanger was (en mocht blijven) ons door diverse mensen verweten is, dat we te "oud" waren voor een eerste en dat het schandalig was, dat we zo lang gewacht hadden... tsja... ik weet wel beter, maar het komt toch wel eens hard aan.
Ik hoop het ook een positieve test, zou wel een heel mooi cadeau zijn, maar verwacht het nu nog niet net de eerste ronde. Wat erg dat mensen zulke lompe opmerkingen kunnen maken zeg.:x Ik begrijp eruit dat het bij jullie allemaal moeizaam ging. Kan me zo maar voorstellen dat je toch flink boos op zulke mensen kan worden. Ik heb niet alles terug gelezen maar jullie zijn inmiddels papa en mama?
Mir78, dat gevoel dat het een jongetje wordt had ik eigenlijk direct Hier zijn we anderhalf jaar bezig geweest met een heel traject aan hormoonbehandelingen, zaadonderzoek, hsg onderzoek en uiteindelijk zwanger geraakt door inseminatie! Ze zijn bij ons vrij snel begonnen met de natuur een handje helpen gezien onze leeftijden en het er niet naar uit zag dat het ons zelf zou gaan lukken.
We zijn ouders van een prachtige dreumes maar daar hebben we bijna acht jaar op gewacht, en nee dat was geen "keuze". Het verbaast mij dan ook vaak, hoe mensen ervan uitgaan, als er geen kinderen komen, dat het een keuze is, of hoe ik mensen hoor zeggen "ik wil er zoveel en dan bijvoorbeeld met zoveel jaar ertussen...." Tsja... ik wil er wel tien, maar dat gaat dus echt niet lukken En tsja... een positieve test in de eerste ronde kán natuurlijk wel, dat zou 't gemiddelde hier weer wat omhoog halen
Grappig dat je dat gevoel dan meteen heb, nu nog kijken of het klopt. Gaan jullie het kenbaar maken? Vervelend dat jullie via een traject zwanger hebben moeten worden maar super dat het positief resultaat heeft gehad, en wel fijn ook dat ze jullie niet eerst hebben laten aanmodderen maar zijn gaan helpen.
Jeetje wat een verschrikkelijke lange tijd van behandelingstraject , slopend lijkt het me. Gelukkig is jullie geduld en inzet wel beloond en mogen jullie mama en papa zijn van een dreumes, leuke leeftijdsfase hé. Je schrijft nog meer wens te hebben, zijn jullie nu bezig voor de tweede? Die mensen die zo makkelijk praten over kinderen willen irriteer ik me ook altijd aan, ze praten er over of je ze in de winkel haalt en alles voor het kiezen hebt.. was het maar zo simpel dan zou er een hoop leed bespaard blijven voor vele stellen. Net als mensen die aan ons vroegen nemen jullie kinderen. En die koppen als je dan zegt, nee die neem ik niet. Ik hoop ze te mogen krijgen want zo vanzelfsprekend is het niet. En dan zeggen ze tuurlijk wel ... Pff ik bespaar ze dan maar alle verhalen van naasten die hele nare dingen hebben mee gemaakt op dat gebied en sommige nog met lege handen achter zullen blijven Het zou fijn zijn als ik het gemiddelde omhoog kan brengen maar ook wel rot tegenover bijv jullie die er zo voor moeten knokken
Hier zonder kunst en vliegwerk. (ik ben 37) Vorige maand zwanger in de 2e ronde, maar is een miskraam geworden. En nu gelijk de maand erop weer zwanger. Hopelijk blijft deze netjes plakken!
Ik heb ook heel sterk een "jongen" gevoel! Maar mijn vriend is er van overtuigd dat we een meisje krijgen. Haha. Hij wil het denk ik vooral heel graag
Ja hoor van mij mag de hele wereld het weten wat het wordt! Kunnen ze tenminste gericht shoppen En ach dat traject was heus geen feestje maar wij mogen niet klagen, er is heel serieus met ons omgegaan en er werd echt geluisterd. Ben ook meer dan tevreden over de gang van zaken in ons ziekenhuis!
Ja, hier ook lastige vragen of we nog niet zwanger zijn. Vooral op feestjes als ik dan een glas fris of water drink krijg ik gelijk die vraag. Terwijl ik altijd al weinig alcohol dronk, maar nu vindt iedereen blijkbaar dat het eens tijd wordt voor kinderen. Dat zo'n vraag pijn kan doen, beseffen ze niet. Mijn vriend is jonger en wilde eerst nog geen kinderen, dus heb ik een aantal jaar moeten wachten. De wens is er dus al langer. Het geeft wel moed om te lezen dat sommige boven de 35 jaar toch snel zwanger zijn geworden. Want ik las laatst een artikel dat de kans om zwanger te worden drastisch daalt vanaf je 35ste ( nog maar de helft kans per maand dat toen we 30 waren) en de kans op een miskraam wel 20% is en als je dan eindelijk zwanger bent je meer kans hebt op afwijkingen bij de baby, zwangerschapsvergiftiging, zwangerschapsdiabetes en borstkanker op latere leeftijd. Niet echt iets waar je positief van wordt als je zwanger probeert te worden.
Nee dat is zo maar de percentages bij die categorie vrouwen waarbij de zwangerschap gewoon goed verloopt liggen hoger dan de percentages waarbij het fout loopt! Houd je dus daaraan vast en blijf positief ingesteld!
Precies wat Tazzy zegt! Mijn zus is op haar 42ste bevallen en was gelijk de 1e ronde zwanger. Het zegt niet altijd iets! Ik heb vanavond de echo... Spannend!!!!
Ik ben 36 en net 5 weken geleden bevallen van een derde dochter. Ik was na bijna een jaar proberen zwanger, met een missed abortion tussendoor, en bij de andere twee meteen de eerste ronde. Had bij mij niet met mijn leeftijd te maken maar mijn cyclus was veranderd en daar kwam ik dmv ovulatie testen achter. Deze zwangerschap en bevalling was wel de beste van de drie. Totaal geen bekkeninstabiliteit dit keer en ik voelde me gewoon heerlijk. Ik was deze zwangerschap het minst aangekomen en ben nu al bijna weer terug in mijn oude shape. De gynaecoloog snapte er niets van zei ze. Meestal duurt het allemaal langer als je ouder bent, maar ik ben emotioneel veel stabieler nu ik 36 ben en daardoor voel ik me ook beter. Dus dames. Geniet er van. Leeftijd zegt dus niet alles. Ik gun iedereen met n wens een voorspoedige zwangerschap.
Goedemorgen meiden, @Lolajames, gefeliciteerd met je zwangerschap. Wat bijzonder en fijn dat je direct na de miskraam al weer zwanger bent. Had je al snel weer gevoel dat je eisprong voelde of is het tegen verwachting in alweer raak? Zal extra spannend nu zijn voor je, ga duimen voor een positieve afloop! Succes met de echo vanavond meis! @Tazzy, wat leuk. Haha, wel een goede reden om het kenbaar te maken, vind het zelf ook altijd leuk als ik gericht kan shoppen vooraf. Ik ben van het maken van kraammanden en dat kan vooral als je het van te voren weet. Kan dan elke keer wat kopen als ik wat leuks zie. @Jolein, het is heel logisch dat je zulke artikelen leest, want je bent nieuwsgierig en wilt weten hoe het gaat lopen en wat je kan verwachten...maar het tegendeel is waar, je weet het nooit. Niemand kan je vertellen hoe het gaat zijn en gaat lopen. Maar zulke berichten maken je alleen maar onzeker. Ik zag de reactie van Lola, haar zus met 42 en meteen zwanger en alles goed. Hou je dat voor ogen, het kan maar het hoeft niet. Dat geld ook voor jongere mensen die in de veilige en vruchtbare categorie zitten, heb het daar ook goed fout zien gaan terwijl de berichten zeggen dat het de ideale leeftijd was... probeer er niet te veel waarde aan te hechten/ op je zelf te betrekken. En dan... tromgeroffel... Ik zit hier al drie uur stomverbaasd te wezen, en ben vol ongeloof maar er liggen twee testen naast me die me vertellen dat ik zwanger ben!! Ik ben zo blij!! Ik had dit zo niet verwacht, het is zo onwerkelijk. Mijn lijf werkt me in vele opzichten al 20 jaar tegen maar dit doet het gewoon meteen goed?! Tuurlijk het is nog pril maar laat ik er positief ingaan, want grip heb je er toch niet op. Als ik zo reken ben ik 7 Oktober uitgerekend, maar weet niet of ik het goed heb. 25 december was de eerste dag van laatste menstruatie bij cyclus van 35 dagen. Ik had bij het opstaan wel zoiets van, als de test me niet verteld dat ik zwanger ben dan ga ik naar de huisarts omdat ik al een week steeds erg misselijk ben, het komt en het gaat... ik heb nu de verklaring.
Mir, wat gaaf!! Gefeliciteerd! Foto van de test? Word ik altijd zo blij van. Ik heb getemperatuurd en heb volgens mij een week na de miskraam mijn eisprong gehad. Maar zeker weten doe ik het dus niet. Hopelijk zien we iets op de echo vanavond. Het is erg vroeg, maar wilde het toch graag voor mijn vakantie. Geeft (hopelijk) iets meer rust.
Aaaaahhhhh mir78 wat goed!!!!! Dat vraagt inderdaad om een foto!!! LolaJames, spannend vanavond, ben zo benieuwd!
Hoi Meiden, Bedankt voor jullie leuke reactie. Bij deze dan de foto. Eerst met een Zwanger en kids getest en toen snel naar de Etos voor een CB
Snap dat het lastig is om dan met zekerheid de termijn vast te stellen, hoop dat het aantal weken gunstig is zodat de echo wat duidelijkheid geeft.
Hoop ik ook ja!! Ben dadelijk 3,5 week op vakantie, dus een mooie echo is heel erg wenselijk. We zullen het zien vanavond! Fingers crossed