Wat spannend Tazzy...als het maar gezond is he? Welkom mama2512! Ik heb net de uitslag van mijn bloedonderzoek van de Gyn. gehad. Alles lijkt goed, alleen FSH was iets hoog. Maar niks dramatisch. Daardoor heb ik ook zo'n korte cyclus en dat heeft wel met mijn leeftijd te maken. Nu gaan we nog een zekerheidscheck doen of ik wel elke maand een eisprong heb. Verder ook een goed gesprek gehad. De vorige keer had ik echt niet het gevoel dat ik de ruimte had om vragen te stellen...en had echt een rotgevoel. Gelukkig kon ze dat nu wegnemen. Nu moeten we het zaadonderzoek nog afwachten. Geduld...geduld....geduld....en....hoop houden...hoop houden....hoop houden
Ik duim voor je mee! Geduld is soms echt heel moeilijk op te brengen! Ook fijn dat je deze keer het gevoel had, gehoord te worden. @MelZoe Jammer dat je ongesteld geworden bent, altijd weer even slikken.
Misschien een domme vraag Miss shortie maar waar staat FSH voor? ik ben er nog niet helemaal in thuis in alle afkortingen. @katenhond ik had er al rekening mee gehouden dat het zou komen zag mijn temperatuural dalen, maar deze cyclus was wel heel erg lang voor mijn doen 34 dagen.... nog 2 maanden zelf proberen en dan weer naar de HA
Aaaaahhhhh wij krijgen eennnnnnnn meisje!!! Kan het niet geloven, wij gaan voor roze!!! Later meer, heb werkoverleg vanavond! Alles zag er verder helemaal goed uit!!!
wat leuk tazzy! Zat je er toch naast al kan blauw ook voor een meisje als je dat leuk vind Dat word shoppen tot je erbij neervalt ,neem dat maar van mij aan weet je waar ze schattige jurkjes hebben? Bij de primark en de h& m oh zie het alweer helemaal voor me... mijn schoonzusje krijgt over 10 weekjes ook een meisje ik heb als verrassing een super schattig dekentje voor de kleine frummel gehaakt en de etagère met luiers, doekjes sokjes en nog wat spulletjes staat al klaar ik kan dat gewoon niet laten, vind het gewoon vreselijk leuk.
Hahaha geweldig @Tazzy! Gefeliciteerd! Super leuk joh! Wel grappig dat je gevoel je wat anders ingaf! Wat gaaf @MelZoe. Dat gaat je schoonzus geheid helemaal tof vinden! Ik ben zo a-creatief wat dat betreft, zou willen dat ik zoiets kon maken.
Dekentje is zo gehaakt hoor caatje en het is vreselijk rustgevend en ja ik ben behoorlijk creatief , ik maak een heleboel dingetjes deze wandhanger heb ik ook geknutseld voor bij de elfjes foto van onze jongste dochter
Heee wat super! Even omschakelen . Een meisje is zo leuk.... (dat had ik ook geroepen als 't een jongetje was), maar het grappige vind ik zelf, dat ik nu zoveel "herkenbare" dingen zie in dreumes. Alsof ik regelmatig flashbacks heb of een "minimij" zie rondlopen. Té schattig....
Tazzy wat leuk! Net iets anders dan je gevoel zei. Maar daar is dan ook alles mee gezegd want jullie zijn gewoon blij met allebei, en dat is niet meer dan logisch. Lijkt me wel ondanks dat even schakelen. hahaha. Je kan nu los met winkelen !!
Hoi Meiden, Hier ben ik ook weer eens, even andere dingen aan mijn hoofd gehad de afgelopen dagen dus niet eerder gereageerd. Er is veel geschreven dus als ik op iemand vergeet te reageren, sorry alvast. @MelZoe, welkom. ( of had ik dat al gezegd) ik weet het even niet meer. Paar dagen niet hier geweest dus overzicht even kwijt. Ik wordt in Juli 37, grappig. Vervelend die rode rommel, maar in ieder geval weet je wel weer waar je aan toe bent, het enige voordeel van het nadeel. @Mama2512, jij ook welkom. Wat naar dat je net een miskraam hebt gehad. Hoop dat je het een plekje kan geven en er zich over niet al te lange tijd weer een nieuwe zwangerschap aandient. @Katenhond, wat naar dat je zo beroerd bent, lijkt me ook waardeloos een griep er overheen als je al zo misselijk bent. En dan je kleine nog die graag bij mama drinkt, wat voor het vocht natuurlijk heel goed is, dus fijn dat ze vraagt dat dan weer wel. Je schrijft over iemand in je omgeving die makkelijk zwanger wordt en laks handelt, in welk opzicht handelt ze laks? Ik zie wel van heel dichtbij iemand die een tweeling is verloren, snel alweer zwanger was en onder strikte controle staat (wekelijks een echo en bloedonderzoek al vanaf week 6) en toch stug blijven door roken. Ik snap zulke mensen echt niet.... @MissShortie, wat fijn dat de bloeduitslagen geen hele slechte uitkomst gaf. Heeft de arts ook nog gezegd wat het hogere FSH mogelijk voor gevolgen kon hebben buiten een korte cyclus? Fijn dat je nu wel de tijd kreeg om je vragen te stellen , het is erg belangrijk dat je buiten staat met antwoord op je vragen in plaats van met meer vraagtekens. Wanneer is de uitslag bekend van vl? @FSH, ik zag dat iemand vroeg wat het was, weet zo even niet wie. Maar FSH staat voor Follikel (eicel) Stimulerend Hormoon.
Geen dank, als je er niet mee te maken hebt of een medische achtergrond heb is het ook niet iets wat erg bekend is.
Zoiets dus. Iemand die wij kennen, had al twee kids waar nauwelijks contact mee was, hoop problemen, schulden, detentie, etc. Nieuwe relatie, laks met anticonceptie, direct zwanger. Stug blijven doorroken (allebei), ongezond eten etc. en de zwangerschap gaat nog goed ook. Kindje heeft een groeiachterstand, hele taferelen, maar nee, gewoon ongezond doorleven met alleen maar fastfood. Kindje is geboren, gewoon stug doorroken. Shag rollen met baby op de arm en lekker in 't gezichtje van je kindje roken. Het geeft mij zo een machteloos gevoel. Ik weet wel, niemand is perfect. Maar soms vind ik het bijzonder oneerlijk dat mensen die zo weinig voor de gezondheid van hun kindje overhebben, zo makkelijk zwanger worden en blijven en daarna ook gewoon zo slordig verder gaan. Dat klinkt een beetje alsof ik vind dat je kinderen "moet verdienen" en dat bedoel ik echt niet zo hoor. Maar met onze geschiedenis van 7 jaar wachten op een zwangerschap, vind ik dit soort dingen gewoon moeilijk te begrijpen. En soms baal ik van mijzelf, dat ik (die eigenlijk probeert om niet te oordelen) hier toch zo'n duidelijke (niet aardige) mening over heb
Nog even een aanvulling op gisteren. We hadden helaas werkoverleg dus ik was pas om 21.45 uur thuis gisteravond!! Een schattig roze rompertje van een vriendin gehad, zij was gisteren mee met de echo samen met mijn man en mij en die had twee rompertjes gekocht, eentje voor een jongentje en eentje voor een meisje omdat ik zelf dus gisteravond werkoverleg had en laat thuis was nog niets gekocht dus ga nu op mijn gemak deze week eens kijken wat er aangeschaft gaat worden, was de laatste tijd alleen maar aan het kijken geweest voor jongenskleding Weet wel welke kinderwagen het gaat worden!!! Overigens was alles goed met ons meisje, ze groeit goed, alles ziet er prima uit!! Toen de echoscopiste zei dat het een meisje wordt viel ik zowat van die tafel, kon het niet geloven hahaha. Mijn man vroeg meteen, eeehh, wil je nog eens goed kijken Meteen erna zei hij, niet alles wordt roze hoor!! Daarna weer, nou dan moeten we hierna nog een keer (nou nee dus) En later zei hij, goh ook wel fijn dat we niet aan een koud voetbalveld hoeven te staan. Zo leuk om te zien en horen hoe hij het beleeft. Opa en oma waren door het dolle. Mijn beste vriendin kon ook niet geloven dat het een meisje wordt. Ze was net alle kleertjes van haar zoontje aan het uitzoeken wat weer naar ons zou kunnen. Iedereen reageerde hartstikke leuk! Ik heb 's avonds tijdens het werkoverleg getrakteerd op negerzoenen waarvan ik de bovenkant even had laten smelten boven de waterkoker en vervolgens in de roze muisjes had gedoopt. Later is het ook op facebook gegaan met een foto van de traktatie en het roze rompertje! Wij gaan nu volledig op onze roze wolk!!!! __________________
@Tazzy Ooooooh wat heerlijk die roze wolk! Ik geniet helemaal met je mee! Je schrijfstijl is ook zo heerlijk spontaan, ik heb steeds een big smile als ik jouw berichten lees! Zalig! Lekker zo blijven genieten en ons mee laten genieten hoor! Ooooooh hier heb ik ook zo'n moeite mee!!! En dan te bedenken dat het traject voor adoptie super moeilijk gemaakt wordt, maar iedere gek kan zomaar zwanger worden. Nou zou het natuurlijk de omgekeerde wereld zijn als dat ook aan banden gelegd wordt, maar soms..... Bij sommige mensen zou dat toch helemaal niet verkeerd zijn! :x
Tazzy wat leuk een meisje!! Gefeliciteerd. Ik wou altijd een jongen en zag mij niet met een meisje maar nu ik een dochter heb vind ik het zoo leuk Hier weer nieuwe ontwikkelingen. Vanochtend met ml naar mijn huisarts geweest. Hij kon het niet mooier maken dan het was, ik ben 38 dus kans op zwangerschap word steeds kleiner maar het kan wel. Ligt aan heel veel factoren. Zijn vrouw is met 41 nog bevallen van hun jongste. Echt heel goed gesprek gehad en hij heeft ml ook even flink streng toegesproken. Ik had echt goed gevoel over het gesprek. Ml blijkbaar ook want hij belt net dat hij er voor wil gaan!!! Hij wil vanavond er nog wel echt even over praten zodat alles duidelijk is voor beide maar het belangrijkste is hij wil ervoor gaan!! Deze ronde is iig verkeken want mijn ei was gister maar dat maakt niet uit. 1 maand wachten is al duizend maal beter dan een jaar!!! Ben nog wel beetje huiverig omdat hij wel vaker gezegd heeft er voor willen gaan, maar hij was toen niet zo enthousiast en zeker erover als net aan de tel. Het lijkt erop dat ik weer terug ben (mag dat nog)