Nog meer 35 jaar en ouder op dit forum?

Discussion in 'Zwanger worden clubs' started by IkkieIk, Nov 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ik mag me hier ook melden :D
    Ik ben 38 jaar en mijn man is net 43 geworden. Wij hebben elkaar helaas pas twee en half jaar geleden leren kennen. We zijn nu 15 maanden bezig voor ons eerste kindje. We hebben al een traject van clomid achter de rug en spuiten nu drie rondes puregon en pregnyl. Vorige week donderdag de eerste inseminatie gehad dus nu in afwachting! Heb ook al het hsg onderzoek gehad en mijn man zijn sperma is ook onderzocht, alles goed! Nu hopen dat we snel een wondertje mogen verwachten ;)

2. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je verhaal Brigit. Goed om te lezen dat ze er zo relaxed mee omgaan in het z'huis. Wist helemaal niet dat ze dat van die eitjes kunnen zien met een echo. Maar vervelend dat je zo misselijk wordt😖
    Ik heb ook (vaak) een korte cyclus (23 dagen)ben dan de eisprong vaak op dag 14 of 15. Hebben ze daar nooit wat van gezegd in het z'huis bij jou? Dat de cyclus te kort was ofzo?

3. Ilvaro

Ilvaro Lid

Jun 1, 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Dat wordt een spannende week voor je! Succes. Ik hoop dat je gauw een positieve test in handen hebt.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

Feb 26, 2009
    1,879
    13
    38
    Female
    Ik ben onder behandeling gekomen bij gyn vanwege mijn korte cyclus, al na 3 maanden ofzo. Maar de gyn zei dat een korte cyclus gewoon anders werkt. Ik werd namelijk gewoon ongesteld op dag 21 maar was heel kort en weinig. Op de 25e begon er een lampje bij mij te branden zou het dan toch?! Op de 26e een knaltest gehad. Volgens de gyn was mijn "ongesteldheid" een innestelling.
    Vorig jaar geen tussentijdse bloeding gehad maar werd niet ongi, ook de 26e een test gedaan, die was helaas niet knal maar wel positief.
    De gyn zei dat als je zo'n korte cyclus hebt niet te vroeg moet testen omdat het kan dat ovulatie later is dus innesteling ook later. Je cyclus word bij bevruchting soort van verlengd zeg maar.
    En volgens de gyn moet je je pas zorgen maken als je cyclus korter is dan 19 dagen.
    En nee ze zeiden dat mijn cyclus kort was maar niet te kort, volgens gyn had ik alleen maar meer kansen dan iemand met cyclus van 28 dagen.

5. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok. Wij hebben begin januari een afspraak bij de Gyn. Ben heel benieuwd wat ze gaan zeggen en wat voor % eruit komt rollen. Lijkt me ook wel logisch dat je cyclus als het ware verlengd wordt.

6. Zomersproet

Zomersproet Fanatiek lid

Apr 17, 2014
    1,041
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, nog een oudere mama hier. Onze dochter gekregen met 35, toen na 8 rondes zwanger geworden. En dan net voor mijn 40e tochbesloten om het tenimnste te proberen met een tweede. Ook toen weer na 8 rondes raak ( van een tweeling, slik) maar helaas in 11e week een MA geconstateerd terwijl de hartjes 2 weken eerder wel gewoon klopten. Gelukkig na 1 ronde meteen weer zwanger geworden en deze keer lijkt alles goed te gaan, alles erop en eraan en gezond. Ik ga vlak voor mijn 42 e bevallen. En ik heb ook niet het gevoel dat de zwangerschap er nu moeilijker is omdat ik ouder ben. Wel wat meer zorgen en twijfels, maar dat denk ik komt echt door de miskraam eerder dit jaar. Veel sterkte en succes!

7. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn zomersproet dat je weer zo snel zwanger raakte na je MA. Maar kan me voorstellen dat het heftig is zo'n MA van een tweeling. Sterkte met je zwangerschap.

8. moedervan3kids

Sep 22, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nog een oudje :)) ik ben 38 en we gaan voor een 4e.. We zitten net in ronde 2, kijken wat moeder natuur voor me in petto heeft ;) we zien wel hoe het loopt. We hopen dat het zo mag zijn en anders ben ik ook zeer gelukkig met mijn 3 Kids. Een jongen van 9, een meisje van 7 en een meisje die over 3 weken 5 wordt.. Succes allemaal!

9. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Ik probeer nuchter erin te blijven staan maar inderdaad, naar mate deze week vervolgt krijg ik toch wel weer de kriebels!! Ik hoop het echt zo ondertussen (net als iedereen hier op het forum)
    Als ik komend weekend niet ongesteld wordt dan ga ik op zijn vroegst pas maandag testen. Meestal zit er bij mij tussen mijn eisprong en menstruatie een dag of 16 en heb al zo vaak een negatieve test in handen gehad en dan de dag erna ongesteld word doordat ik te vroeg test. Dus nu voorgenomen echt pas te testen 17 dagen na eisprong.

10. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Nuchter blijven... Ja dat wil ik ook, maar lukt niet altijd! :)

Ik hoop ook zo dat het raak is. Volgens Fertility friend verwacht ik zaterdag mijn NOD, maar ik denk zelf begin volgende week. Verder nog niet veel klachten op maagzuur, pijnlijke borsten en een griepje na. Ben dus bang dat niet gelukt is deze ronde. Aan de andere kant, vorige maand voelde ik van alles en bleek ik niet zwanger, dus wie weet?!

Mijn 1e cyclus was 28 dagen en de 2e 24 dagen. Wanneer zal ik gaan testen.....? Na het weekend misschien het veiligst?

11. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me de laatste dagen echt anders dan anders...steeds plassen, juist geen zere borsten, overactieve darmen en moe. Dit heb ik wel vaker gehad, en dan is het ineens weg en word ik paar dagen later ongesteld. Ik hoop heel erg dat het (toch vanzelf) raak is en dat we niet de medische mallemolen in hoeven. Maar goed...heel spannend. Ik probeer mezelf wel te beschermen tegen te grote teleurstelling straks door te bedenken dat het waarschijnlijk niet zo is, maar stiekem gaan mijn verlangen en hoop toch met me aan de haal😉. Mijn laatste menstruatie was beetje vaag..eerst wat bloedverlies, toen niks meer en 2 dagen later kwam het pas echt. Ik weet dus niet wanneer ik kan testen: zaterdag of maandag.

12. Miss Shortie

Aug 9, 2014
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet te vroeg testen, heb zelf vaak korte cyclus en keertje vroeg positief getest en toen ging het na 2 dagen toch mis. Mega teleurstelling 😭 Als je vroege, negatieve test hebt..heb je er eigenlijk niks aan want dan denk je toch: ik was waarschijnlijk te vroeg, dus moet nog keer testen.
    Ik heb me voorgenomen echt pas na 28 dagen te testen (weet dus alleen niet wanneer dat precies is😉)

13. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Dank je Miss Shortie en je hebt gelijk. Beter om het door te trekken naar volgende week woensdag of donderdag, hoe moeilijk dat ook is! Als ik dan niet gewoon al ongesteld ben geworden natuurlijk....

Pfff, ik wist niet dat het mij zo bezig zou houden zeg, dat zwanger worden! Word moe van mezelf! :p

14. IkkieIk

IkkieIk Lid

Jan 20, 2014
    43
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee wat leuk te lezen, al die reacties. Ik had al een tijd niet meer op het forum gekeken en nu blijkt dit topic zelfs vandaag nog reacties opgeleverd te hebben :) Blijkbaar ben ik echt niet de enige die de biologische klok voelt tikken en allerlei angsten heeft. Ik vind het super om de positieve verhalen te lezen! Dat geeft me weer wat hoop. En het doet me ook goed dat we er niet alleen voor staan.

Toen ik vorige maand ongesteld werd, was ik echt even flink teleurgesteld. Ik had het gevoel dat ik nooit meer een positieve test zal gaan zien... (Ben al een jaar bezig). En dat heeft wel 2 weken aangehouden. Nu heb ik gelukkig weer hoop. Mijn NOD is over anderhalve week. Als ik ongesteld word, gaan we samen naar de huisarts.

Ik hoop dat 2015 ons iets heel moois gaat brengen. Maar vorig jaar hoopte ik dat ook over 2014. Nooit gedacht dat zwanger proberen te worden zoveel (verdrietige) emoties met zich mee zou brengen. Helemaal omdat het bij mijn schoonzusje de eerste ronde meteen raak was. En vriendinnen om me heen afgelopen jaar ook zwanger zijn geworden. Tja, jullie kennen deze verhalen wel he? ;)

15. Zwangernr6

Zwangernr6 Niet meer actief

Hier 36. Ik herken de angst of t niet meer zal lukken hoor, ik kreeg mijn vijfde vlak voordat ik 35 werd, en daarna wilden we er graag nog een, maar ik kreeg eerst 2 vroege miskramen en daarna een missed abortion bij 12 weken! Daarna mocht ik een halfjaar niet zwanger worden, en in dat halfjaar zijn alle scenario's voorbij gekomen!! Zo bang dat t nooit meer zou lukken en dat ik 'te oud' was!!
    Gelukkig waren we bijna direct weer zwanger na die verplichte rust periode en lijkt alles nu wel weer goed te gaan.

Veel sterkte allemaal en hopelijk snel zwanger!!

16. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Zucht ik heb vandaag een pendel laten doen met de vraag of ik deze maand nog zwanger test. Kwam nee uit:( Kwam uit februari! Diepe zucht!!!!! Hopelijk zit het ernaast en is het wel raak, afwachten maar!

17. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Hopen dat de pendel ernaast zit Tazzy!!!

Sinds vandaag pijn in mijn onderrug alsof ik ongesteld moet worden maar nog steeds een hoge temp gelukkig (36.9) Maar ook ineens heel veel witte afscheiding...? Vreemd.

Nu proberen pas te testen NA het weekend. Ik kan het ik kan het ik kan het! :$

18. Ilvaro

Ilvaro Lid

Jun 1, 2014
    81
    0
    0
    Brabant
    Nu proberen pas te testen NA het weekend. Ik kan het ik kan het ik kan het!

Hahaha, succes ermee! Het is mij helaas nog niet gelukt te wachten tot NOD. Zwak, ik weet het.;)

19. LolaJames

LolaJames Bekend lid

Nov 5, 2014
    694
    181
    43
    Hahaha ZO herkenbaar :)

20. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

Aug 20, 2013
    1,364
    31
    48
    Mij is het ook nog niet gelukt hoor tot nu toe maar eigenlijk best zonde, al die tests voor niks!
    Mijn inseminatie was vandaag precies twee weken geleden en mijn eisprong morgen twee weken geleden. Normaal is mijn LF zo 16/17 dagen dus ik wacht nu echt, echt, echt, echt, tot maandagochtend (probeer ik):p
    Dus hop hop, we kunnen het!! Succes!

Share This Page